Archief - Nokia Lumia series

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HansP

Legacy Member
Jep bernie , merci vr de tip! Precies wel iets meet batterijverbruik?
Sent from my Lumia 800 using Board Express

Bernie.be

Legacy Member
-=Spyder.LA=- zei:
Jep bernie , merci vr de tip! Precies wel iets meet batterijverbruik?
Sent from my Lumia 800 using Board Express


Als je bedoelt dat de batterij sneller leeg is, dat lijkt bij mij ook het geval te zijn.
Een collega die een htc heeft zei net hetzelfde

Corsa_GSI

Legacy Member
t511413 zei:
Was in thailand in december kon hem daar kopen voor 520 euro.
maar ik kwou de gratis oplader pff...
nu ver 3 maand later en nog nx :angry:

En ook geen garantie dan, als je buiten europa koopt!

My Spot

Legacy Member
februari gepasseerd en nog altijd geen update van m'n lumia 900 gekregen ...

WimLuyckx

Legacy Member
Het is februari voorbij, en nog altijd geen update 7.8 voor lumia 800 voor mij... Heb het al geprobeert via dat trucje dat ze schrijven van vliegtuigmodus enz maar hlpt niet ... iemand raad?

Bernie.be

Legacy Member
Dat trucje werkt perfect, je moet enkel goed timen.
Enfin, ik heb ergens gelezen gehad dat MS de update even heeft op hold gezet omdat men een probleem met de live tiles wil oplossen. (hoewel ik hier geen last van heb)

Corsa_GSI

Legacy Member
Bernie.be zei:
Dat trucje werkt perfect, je moet enkel goed timen.
Enfin, ik heb ergens gelezen gehad dat MS de update even heeft op hold gezet omdat men een probleem met de live tiles wil oplossen. (hoewel ik hier geen last van heb)

Ze hebben de update naar wp7.8 even op hold gezet om de schoonheidsfoutjes er uit te halen (livetile-probleem) en gaan zsm een nieuwe update uitbrengen.

Baats

Legacy Member
Corsa_GSI zei:
Waarom???
Volgens dit verslag iig niet. Zelfs noemen ze hem de beste smartphone prijs/kwaliteit nu op de markt!

Heb hem sinds zaterdag, en gisteren haalde hij amper 8u tot 18u op één batterij, en dat was zelfs met manueel 3G aan en uit zetten. Zal wel nog wat verbeteren en moet ongetwijfeld geoptimaliseerd worden, maar toch.

Voor de rest wel een dikke topphone, ik heb me al een draagbare batterij oplader besteld, problem solved.

Corsa_GSI

Legacy Member
Baats zei:
Heb hem sinds zaterdag, en gisteren haalde hij amper 8u tot 18u op één batterij, en dat was zelfs met manueel 3G aan en uit zetten. Zal wel nog wat verbeteren en moet ongetwijfeld geoptimaliseerd worden, maar toch.

Voor de rest wel een dikke topphone, ik heb me al een draagbare batterij oplader besteld, problem solved.
Mss een app die alles leegtrekt?
Draadloos opladen is voorlopig niet mogelijk met de 620 volgens mij

Bernie.be

Legacy Member
Baats zei:
Heb hem sinds zaterdag, en gisteren haalde hij amper 8u tot 18u op één batterij, en dat was zelfs met manueel 3G aan en uit zetten. Zal wel nog wat verbeteren en moet ongetwijfeld geoptimaliseerd worden, maar toch.

Voor de rest wel een dikke topphone, ik heb me al een draagbare batterij oplader besteld, problem solved.


Zou het kunnen dat je apps hebt die op de achtergrond 'lopen'?
Dit kan je uitzetten bij de instellingen (in de lijst naar rechts swipen en je ziet nog een resem instellingen, waaronder de achtergrondtaken)

Baats

Legacy Member
Bernie.be zei:
Zou het kunnen dat je apps hebt die op de achtergrond 'lopen'?
Dit kan je uitzetten bij de instellingen (in de lijst naar rechts swipen en je ziet nog een resem instellingen, waaronder de achtergrondtaken)

Heb er maar twee lopen. Battery tile (die updatet om het halfuur eens mijn batterijniveau op mijn lockscreen/livetile) en Weatherflow, die om het uur het weer update en mijn lockscreen wallpaper vervangt). Lijken mij niet zo'n zware programma's.

Dan ook nog de standaardzaken zoals whatsapp, email,..

Hondengans

Legacy Member
Heb sinds enkele dagen ook een Lumia 620. Wifi/3G constant aan. Stuur vooral berichten en nu en dan wat FB/Twitter/Mail/Google (samengeteld een 40'tal minuten per dag). Gaat toch net 2 dagen mee hier. Voor de rest ook weer app die regelmatig update.

Eén vraagje waar ik geen antwoord op vind: Is er een andere manier voor ontvangstbevestiging dan een sms krijgen? Bij mijn vorige gsm (android) kwam er een envelopje te staan onder het gestuurde bericht wanneer het aankwam, zoiets zoek ik dus.

Binoshi

Legacy Member
Baats zei:
Heb er maar twee lopen. Battery tile (die updatet om het halfuur eens mijn batterijniveau op mijn lockscreen/livetile) en Weatherflow, die om het uur het weer update en mijn lockscreen wallpaper vervangt). Lijken mij niet zo'n zware programma's.

Dan ook nog de standaardzaken zoals whatsapp, email,..
whatsapp is een batterijverbruiker op windows phones...

Baats

Legacy Member
Hondengans zei:
Heb sinds enkele dagen ook een Lumia 620. Wifi/3G constant aan. Stuur vooral berichten en nu en dan wat FB/Twitter/Mail/Google (samengeteld een 40'tal minuten per dag). Gaat toch net 2 dagen mee hier. Voor de rest ook weer app die regelmatig update.

Damn, ik moet echt iets fout doen. Ik zet de energiebesparing zelfs constant aan.

Zou whatsapp dan echt zoveel gebruiken?

Crunchy

Legacy Member
Mijn rode Nokia Lumia 920 is eindelijk binnen gekomen bij Vandenborre.Me Happy!:p

Nu heb ik een vraagje:als telefoon aan ligt,en ik duw op het pijltje onderaan of op het windows symbool,gevoel ik een lichte trilling in het toestel.Is dit normaal?Zo ja,kan ik dit uitschakelen?

Bernie.be

Legacy Member
Crunchy zei:
Mijn rode Nokia Lumia 920 is eindelijk binnen gekomen bij Vandenborre.Me Happy!:p

Nu heb ik een vraagje:als telefoon aan ligt,en ik duw op het pijltje onderaan of op het windows symbool,gevoel ik een lichte trilling in het toestel.Is dit normaal?Zo ja,kan ik dit uitschakelen?

Normaal. Ik heb dat ook met de L800 (ik geloof wel datje dit kan uitzetten hoor)

ander onderwerp; voor de wp 7.8 zijn nu volgende apps van nokia te downloaden; cinegraph (om foto's te maken met een bewegend beeld erin) de link staat op fb op nokia belgie
smartshoot; update van camera extra's (bij deze kan je bvb mensen wissen op een foto)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan