Archief - Nokia Lumia series

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Trilogy

Legacy Member
Bedankt voor de info. ;)

Binoshi zei:
Ja hoor ik heb de update ook gehad. versie xxxx.xxxx.1308.0001 (of 0002/3/4/5)

Het zijn een paar fixes maar ook is er een update gekomen voor de storage checker

--> Instellingen --> opslag controleren (ik heb dankzij deze nieuwe tool 1GB kunnen vrij maken op mijn 820 die maar 8GB harde schijf heeft)

PS: beetje beter zoeken: De Lumia 920 firmware update rolt weer uit! - WP7.nl
PS2: Voor zij die een lumia hebben met micro-SD slot: Nokia doet wat Microsoft voorlopig nog niet lukt: Lumia Storage Check Beta - Verplaats data naar SD ! - WP7.nl

Binoshi

Legacy Member
technologic zei:
Niemand die mij kan helpen met het probleem van facebook chat?

Dat heeft bij mij nooit niet goed gewerkt. De skype integratie werkt ook maar half en ook op de site van hotmail zelf worden de online contactpersonen amper getoont van FB chat in de tab "personen"

Het zou iets zijn tussen de synchronisatie van MS en FB

technologic

Legacy Member
Binoshi zei:
Dat heeft bij mij nooit niet goed gewerkt. De skype integratie werkt ook maar half en ook op de site van hotmail zelf worden de online contactpersonen amper getoont van FB chat in de tab "personen"

Het zou iets zijn tussen de synchronisatie van MS en FB

Jammer, ik vond dat wel makkelijk.

Trilogy

Legacy Member
wat ik jammer vind is dat je geen foto kan sharen naar facebook vanuit je albums, tenzij je de account facebook toevoegt maar dan staan al je FB friends in je telefoonboek... :(

Corsa_GSI

Legacy Member
Trilogy zei:
wat ik jammer vind is dat je geen foto kan sharen naar facebook vanuit je albums, tenzij je de account facebook toevoegt maar dan staan al je FB friends in je telefoonboek... :(
Deze kan je gewoon uitfilteren dan hoor
Sent from my Nokia Lumia 920 using Board Express

SPARTAN

Legacy Member
Hallo, ik heb op dit moment een WP7.8, maar ik ga in september naar de VS. Ik vroeg me af of ik daar een simlockvrije Lumia920 kan kopen. Iemand al ervaring mee?

Trilogy

Legacy Member
Corsa_GSI zei:
Deze kan je gewoon uitfilteren dan hoor
Sent from my Nokia Lumia 920 using Board Express

hmm, mischien dan toch is even bekijken. Wist niet dat je kon filteren. bedankt. :)

m4nTiS

Legacy Member
Heb de 620 nu ruim een week in mijn bezit.
Algemeen gesproken zeer tevreden van.
Vooral van Here Transit, dat ik de voorbije week per toeval al heel wat keren heb kunnen gebruiken.

De batterij... tja, ik wist dat het niet te vergelijken zou zijn met mijn oude Nokia 1616 die gemakkelijk een week of 2 zonder opladen kon... maar die kon dan natuurlijk ook niets meer dan bellen en sms's :ironic:
Heb meestal wel ergens een pries ofzo in de buurt om hem snel ff terug wat op te laden.

Zaken die me echter echt storen...

1) je kan je beltoon aanpassen naar een eigen gekozen nummer... maar je berichtentoon kan je blijkbaar niet aanpassen naar een eigen gekozen toon :wtf: Op zich geen ramp want de telefoon werkt er niet minder door, maar toch wel jammer dat je het niet kan aanpassen.

2) die home-knop waar je te pas en te onpas op drukt :doh:
Daarstraks was ik Asphalt 7 aan het spelen en had 1 op de 3 keer, als ik op het scherm wou remmen of nitro gebruiken, drukte ik op de home-knop en zat ik terug op het startscherm :doh:
Lijkt me dat die knop net iets te gevoelig is. Minste dat je er in de buurt van komt, vlieg je terug naar je hoofdscherm.
Had eigenlijk die home-knop zoals bij mijn ipod-touch gezien, waarbij je de knop effectief een beetje moet indrukken om terug naar het startscherm te gaan.

3) al een paar keer een spontane reboot gehad. Gewoon ff op het net surfen ofzo en hupla... zwart scherm en een paar sec later start hij spontaan terug op.
Heb al eens gekeken op t net en ben blijkbaar niet de enige (zijn er zelfs bij waar het meerdere keren per dag voorvalt :ironic: )
Maar.. naar het schijnt zijn ze bij Nokia bezig met een fix.

4) heb de indruk dat het scherm niet altijd even goed reageert... regelmatig dat ik op een link ofzo wil klikken en dat hij niets registreert :wtf:


Buiten dat... dik tevreden van ;)

Binoshi

Legacy Member
Puntje 1) volledig mee akkoord (maar hoop dat dat in de toekomst wel kan met updates)

Puntje 2) nog niet voorgehad... heb dat meestal voor met het vergrootglas maar niet zo dikwijls :p
Puntje 3) Bah jammer voor jou... zelf heb ik het nog niet voorgehad... mailtje sturen naar Nokia Customer Service?
Puntje 4) ik weet niet of het verschil van scherm tussen de 820 en de 620 zo groot is (mijn kan je zelfs met handschoenen gebruiken als je die functie aanzet), maar ik heb daar geen last van

Corsa_GSI

Legacy Member
SPARTAN zei:
Hallo, ik heb op dit moment een WP7.8, maar ik ga in september naar de VS. Ik vroeg me af of ik daar een simlockvrije Lumia920 kan kopen. Iemand al ervaring mee?

Op toestellen van buiten de EU heb je hier in België wel geen garantie.
Sent from my Nokia Lumia 920 using Board Express

Cyberbeast

Legacy Member
Enkele dagen geleden de lumia 620 aangeschaft, het is mijn eerste smartphone. Tot nu toe ben ik er nog zeer tevreden van, al heb ik natuurlijk nog enkele vraagjes. :-)

1. Klopt het dat de app "here transit" in vlaanderen enkel het busvervoer (de lijn) berekent? Met de NMBS is misschien nog geen app mogelijk?

2. Wat ik zeer vreemd vind is dat ik in IE10 nergens mijn wachtwoorden kan onthouden. Ik dien nu steeds mijn gebruikersnaam en wachtwoord in te geven wanneer ik ergens wil inloggen. Kan ik dit ook laten opslaan? Dit zou zeer handig zijn...

Binoshi

Legacy Member
Cyberbeast zei:
Enkele dagen geleden de lumia 620 aangeschaft, het is mijn eerste smartphone. Tot nu toe ben ik er nog zeer tevreden van, al heb ik natuurlijk nog enkele vraagjes. :-)

1. Klopt het dat de app "here transit" in vlaanderen enkel het busvervoer (de lijn) berekent? Met de NMBS is misschien nog geen app mogelijk?

2. Wat ik zeer vreemd vind is dat ik in IE10 nergens mijn wachtwoorden kan onthouden. Ik dien nu steeds mijn gebruikersnaam en wachtwoord in te geven wanneer ik ergens wil inloggen. Kan ik dit ook laten opslaan? Dit zou zeer handig zijn...

1) voor NMBS gebruik ik de railtime app. Here Transit geeft wel ook de MIVB weer. De TEC en NMBS ontbreken inderdaad
2) nog niet uitgetest eigenlijk: fora (= paswoord in tapatalk (boardexpress is op komst), emails staan al in gsm geconfigureerd dus verder niet echt onthouden van paswoorden nodig voor mij)

Bernie.be

Legacy Member
Ik ben van plan om zaterdag een L620 te halen in de aldi (als ik er eentje te pakken krijg).
Vraag is; zijn er al mensen die er eentje hebben?
Het enige waar ik bang voor ben is de batterij, de 512 mb geheugen is niet erg, want hij is voor mijn vriendin die toch niet de laatste shooters speelt (hooguit wordament, waarmee ze mijn batterij vd L800 platspeelt :-) )

flair1976

Legacy Member
Hoi, ik ben hier helemaal nieuw, maar heb eventjes het forum gevolgd en gezien dat jullie mekaar goed helpen.
;) Vandaar dat ik toch mijn vragen wil stellen over de 'ergernissen' die ik heb over mijn nieuwe Nokia Lumia 820.
Ik wilde mee zijn met mijn tijd en heb gekozen voor een Windows Phone. Natuurlijk is het enorm wennen aan een toestel met Windows 8. Ik hoop dat jullie met jullie ervaringen kunnen antwoorden op mijn vragen?
't Zou alleszins heel vriendelijk zijn. Hier gaan we:

1) Waarom kan ik mijn MMS niet manueel instellen? Ik volg alles via de site van Belgacom, ik vul alle gegevens in en onderaan kan ik het vinkje niet aanvinken (staat grijs). Dus ik kan het niet bevestigen = gevolg: geen MMS.

2) - Als mijn dataverbinding aanstaat gebruikt hij eigenlijk continue de verbinding: op 2 DAGEN tijd had hij 1 Giga verbruikt. Ik zet de dataverbinding uit en dan natuurlijk is het ok. Moet ik echt altijd mijn dataverbinding aan- en uitzetten om Facebook of mails te zien? Is toch niet normaal?

- Ook moet ik telkens mijn telefoon aan- en uitzetten als ik mijn dataverbinding nodig heb???

3) Waarom kan ik in mijn wagen geen bluetooth verbinding maken met mijn gsm? Ik kan dus niet handvrij bellen. 2 vrienden van mij kunnen het wel en met mijn gsm in hun auto gaat het wel, maar in de mijne niet. De auto is recent, dus daar kan het niet aan liggen.

4) Is er geen ledlampje (of verklikkerlampje) die laat weten dat je een gemiste oproep hebt of een sms?

5) Kan je de live tiles (tegels) van kleur veranderen of moet je het kleurtje behouden die het krijgt?

Voilà, dat is het zowat voor nu, maar je ziet dat ik toch wel met enkele vragen zit. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Bedankt alvast!
Flairtje

Binoshi

Legacy Member
flair1976 zei:
1) Waarom kan ik mijn MMS niet manueel instellen? Ik volg alles via de site van Belgacom, ik vul alle gegevens in en onderaan kan ik het vinkje niet aanvinken (staat grijs). Dus ik kan het niet bevestigen = gevolg: geen MMS.
Geen ervaring mee eigenlijk... Ik gebruik mms nooit (ofwel sms, ofwel mail)

flair1976 zei:
2) - Als mijn dataverbinding aanstaat gebruikt hij eigenlijk continue de verbinding: op 2 DAGEN tijd had hij 1 Giga verbruikt. Ik zet de dataverbinding uit en dan natuurlijk is het ok. Moet ik echt altijd mijn dataverbinding aan- en uitzetten om Facebook of mails te zien? Is toch niet normaal?

1 GB is echt wel hoog en komt niet alleen van je Facebook applicatie. Maak je veel gebruik van livetiles en notificaties of het bekijken van filmpjes? Ik kom perfect toe met mijn 2 GB van Mobile Vikings op een maand zonder mijn dataverbinding uit te schakelen.

Ik zou toch eens nagaan welke applicaties je hebt en hoe ze werken qua dataverbruik

flair1976 zei:
- Ook moet ik telkens mijn telefoon aan- en uitzetten als ik mijn dataverbinding nodig heb???
Hoe bedoel je?

flair1976 zei:
3) Waarom kan ik in mijn wagen geen bluetooth verbinding maken met mijn gsm? Ik kan dus niet handvrij bellen. 2 vrienden van mij kunnen het wel en met mijn gsm in hun auto gaat het wel, maar in de mijne niet. De auto is recent, dus daar kan het niet aan liggen.
Kan je gsm de bluetooth van je auto zien? Zo ja, eens kijken in het boekje van de auto wat voor type toestel dat bluetooth dingske is en kijken op de site van de maker ervan en eventueel een mail sturen betreffende je probleem. Zelf heb ik eigenlijk enkel nog maar bluetooth getest met 1 pc en 1 andere gsm en daar had ik geen problemen om te verbinden

flair1976 zei:
4) Is er geen ledlampje (of verklikkerlampje) die laat weten dat je een gemiste oproep hebt of een sms?
Dat is er jammer genoeg niet en was een van de allereerste opmerkingen die er volop zijn binnengekomen dat men dit mist

flair1976 zei:
5) Kan je de live tiles (tegels) van kleur veranderen of moet je het kleurtje behouden die het krijgt?
Hangt van tegel tot tegel af. Is de tegel door de app-ontwikkelaar zo gemaakt dat hij past bij het kleurenschema (barcoo, pdf reader, photobeamer, ... ) dan hebben die dezelfde kleur als het thema dat jij voor je telefoon hebt ingesteld.
De meeste ontwikkelaars doen dit echter niet en houden hun eigen kleurtjes.

Dit kan misschien een oplossing zijn (maar dat moet ik zelf ook nog eens uittesten : Skinery Tiles Pro updated with more features, apps and skins! | WMPoweruser )

BraveHeart

Legacy Member
Heeft iemand een Lumia 620, ik ben op zoek naar een 2de toestel, ik ken Windows Phone sinds mijn eerste HTC maar ik heb nog nooit een Nokia gehad, is dit echt een verschil ? (de typische nokia apps en hun camera's).

Aangezien ik dit toestel, tegenover mijn iPhone 5 voor hoofdzakelijk basis dingen ga gebruiken, vraag ik me af of de meerprijs van 100 euro tegenover de lumia 820 te verantwoorden is.

Buiten het bellen en smsen, gebruik ik soms eens youtube en speel eens een simpel spelletje zoals angry birds, en daar ben ik al tevreden mee, ik moet geen hi-end toestanden hebben, zolang ik maar het nieuws, het weer, facebook en twitter kan opvragen is het goed genoeg, ik had eerst mijn ogen op de Samsung Galaxy S3 mini, maar ik lees dat die telefoon buiten de looks niks weg heeft van een samsung galaxy s3, buiten een paar softwarematige snufjes, is de rest gewoon ouwe zooi (Samsung galaxy Advance maar dan mooi verpakt), en het toestel ondersteunt geen NFC, dat laatste lijkt me een leuke toevoeging bij de Nokia's, zo ook dat er perfect werkende navigatiesoftware bij zit.
Waarom ik dit hier nu post, is omdat mijn HTC titan veel te groot is, en de software ervan al zo ver achteruit loopt dat ik toch aan het nadenken ben om deze te wisselen met een Nokia, op Windows Phone 7 zit ik op een honger qua apps, blijkbaar is dat bij Windows Phone 8 voor een groot stuk opgelost, daar zit het m net, wie kan me hier in raad geven ? :)

Binoshi

Legacy Member
Wel, mijn vriendinnen (zijn er 2 in mijn vriendenkring die een 620 hebben) zijn er tevreden van. Enkel de batterij zijn ze niet zo tevreden van. Om de anderhalve dag moeten ze min of meer opladen (maar ik moet eens vragen hoe ze hun instellingen hebben staan)

wat WP8 betreft heb je niet te klagen, ook niet qua apps enzo. Om te vergelijken: Van de populairsten staan ze bijna op gelijke schaal met Apple, terwijl Apple al van 2007 bezig is en bij WP vanaf eind 2010. Er zijn er maar een paar die ontbreken en voor sommigen zijn er deftige alternatieven: Windows Phone apps bijna op niveau met Apple - WP7.nl Zelf kan ik persoonlijk niet direct zeggen welke apps ik mis voor mijn eigen gebruik

De GPS van Nokia ben ik zoals gewoonlijk content van (Hij vindt me pakken sneller dan met mijn C-6 het geval was en berekend een nieuwe route enorm snel... enkel af en toe zijn er kinderfoutjes in, zo kan hij je bvb door een veldbaantje sturen als je "kortste" route gebruikt.

NFC heb ik zelf nog niet kunnen testen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan