Archief - Nokia Lumia series

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Corsa_GSI

Legacy Member
Binoshi zei:
persoon in kwestie heeft geen problemen met "uitgaande" mail

Mijn telenet-mail werkt nochtans perfect via het Proximus netwerk.
Zolang jij thuis op de wifi van telenet zit heb je uiteraard geen synchronisatie-problemen, maar vanaf je buitenshuis via MV wilt versturen zul je toch smtp van MV moeten gebruikten:
Dit zijn mijn instellingen alvast op mijn Lumia 920
attachment.php

Vandalize_

Legacy Member
Iedereen wat blij met zijn Lumia 920?
Ik weet niet wat ik er van moet vinden eerlijk gezegt :sop:

Bernie.be

Legacy Member
En wat vind je er dan niet goed aan?
Zelf heb ik nog een L800 en nog steeds content ervan

ralleke

Legacy Member
Bernie.be zei:
En wat vind je er dan niet goed aan?
Zelf heb ik nog een L800 en nog steeds content ervan

Hier ook een L800. Ben er ook zeer content van, vandaag eindelijk update 7.8 binnengekregen :)

m4nTiS

Legacy Member
mensen die hier een 620 hebben... een beetje tevreden van?

Was daarstraks ff op de Proximus website (heb momenteel Easy10 en een simpele Nokia 1616) en zag er een actie staan ivm de 620.
De 620 voor 1 euro bij een Smart 25 abbo... en indien online bestellen krijg nog eens 50 euro korting op je abbo.

Normaal gezien ben ik niet zo voor die formule "telefoon voor 1 euro" bij een abbo... maar ik ben al lang van plan om me eindelijk eens een smartphone aan te schaffen en de reviews over de 620 zijn precies toch vrij positief.

Dusja, goeie telefoon? Goeie deal? Of toch maar voor iets anders uitzien? :unsure:

Yappy

Legacy Member
m4nTiS zei:
mensen die hier een 620 hebben... een beetje tevreden van?

Ik bezit dit toestel bijna een maand en heb tot nu toe geen klachten.
Gebruik hem vooral om te bellen, emails en er zit een handige agenda in, dit kan je allemaal synchroniseren met je Windows Live mail.
Apps gebruik ik niet, waarschijnlijk gaat mijn batterij dan ook wel wat langer mee.
Een goed toestel voor zijn prijs !

m4nTiS

Legacy Member
heb hem vandaag gekocht na nog wat reviews gelezen te hebben.
Het is wel wat wennen aangezien het mijn eerste smartphone is
Heb bluetooth afgezet om batterij te sparen... heb m daarstraks verbonden met mijn wifi netwerk (Telenet) hier thuis... maar blijft hij dan ook verbonden met Proximus? Ik bedoel.. als ik dan ff op FB of internet ga met de telefoon, blijft hij dan data verbuiken via Proximus of kiest hij automatisch voor het wifi netwerk?

Romeo Carpaccio

Legacy Member
m4nTiS zei:
heb hem vandaag gekocht na nog wat reviews gelezen te hebben.
Het is wel wat wennen aangezien het mijn eerste smartphone is
Heb bluetooth afgezet om batterij te sparen... heb m daarstraks verbonden met mijn wifi netwerk (Telenet) hier thuis... maar blijft hij dan ook verbonden met Proximus? Ik bedoel.. als ik dan ff op FB of internet ga met de telefoon, blijft hij dan data verbuiken via Proximus of kiest hij automatisch voor het wifi netwerk?

Bluetooth, kheb dat al jaren niet meer gebruikt :p

m4nTiS

Legacy Member
Romeo Carpaccio zei:
Bluetooth, kheb dat al jaren niet meer gebruikt :p

lol jah... ik gebruik het ook niet zoveel zenne.. Maar bijvoorbeeld op de motor werkt de gps via bluetooth met mijn gsm en mijn headset in mijnen helm.
Maar ik zet het momenteel dus af om de batterij te sparen.
Zit echter meer in met het dataverbruik. Las bij "Help & tips" iets over een app met de naam "Data sense"... maar ik kan dat dus nergens vinden :unsure:

En nog een vraag... als ik die 3 onderste toetsen gebruik (pijl links, windows logo, vergrootglas) dan zoemen/trillen die stilletjes. Kan ik dat afzetten?

Romeo Carpaccio

Legacy Member
m4nTiS zei:
lol jah... ik gebruik het ook niet zoveel zenne.. Maar bijvoorbeeld op de motor werkt de gps via bluetooth met mijn gsm en mijn headset in mijnen helm.
Maar ik zet het momenteel dus af om de batterij te sparen.
Zit echter meer in met het dataverbruik. Las bij "Help & tips" iets over een app met de naam "Data sense"... maar ik kan dat dus nergens vinden :unsure:

En nog een vraag... als ik die 3 onderste toetsen gebruik (pijl links, windows logo, vergrootglas) dan zoemen/trillen die stilletjes. Kan ik dat afzetten?

Om mijn dataverbruik te controleren heb ik de app 'verbruiksmonitor', in het begin gebruikte ik dat als een geobsedeerde ('t was m'n eerste keer dat ik mobiel internet had op m'n gsm en 'k wou echt niet over de limiet gaan) maar nu gebruik ik het nooit meer :p

Die trillingen kan je volgens mij niet afleggen.

Binoshi

Legacy Member
m4nTiS zei:
lol jah... ik gebruik het ook niet zoveel zenne.. Maar bijvoorbeeld op de motor werkt de gps via bluetooth met mijn gsm en mijn headset in mijnen helm.
Maar ik zet het momenteel dus af om de batterij te sparen.
Zit echter meer in met het dataverbruik. Las bij "Help & tips" iets over een app met de naam "Data sense"... maar ik kan dat dus nergens vinden :unsure:

En nog een vraag... als ik die 3 onderste toetsen gebruik (pijl links, windows logo, vergrootglas) dan zoemen/trillen die stilletjes. Kan ik dat afzetten?


Als je dat trillen wilt uitzetten: --> Instellingen --> Beltonen & Geluiden: Trillen op uitgeschakeld zetten
Wil je enkel op wifi surfen maar niet op mobiel netwerk van proximus: --> Instellingen --> Mobiel Netwerk --> Dataverbinding op uitgeschakeld zetten

Edit: juist dat van dat trillen getest... lukt precies inderdaad niet

Crunchy

Legacy Member
m4nTiS zei:
En nog een vraag... als ik die 3 onderste toetsen gebruik (pijl links, windows logo, vergrootglas) dan zoemen/trillen die stilletjes. Kan ik dat afzetten?

Nee,je kan dit momenteel niet afzetten.

m4nTiS

Legacy Member
ok, thnx voor de hulp
dat van die knoppen is jammer, maar bon, dat zal wel wennen zekers?

Ivm dataverbruik heb ik nu de app "ConnectivityShortcuts" in gebruik... kan nu snel BT, Wifi, dataverbinding appart in- of uitschakelen.
Van Proximus/Belgacom is er trouwens een app met de naam "Hello!" en daarbij kan ik nu ook zien wat mijn verbruik is.
Dus ook dat probleem is opgelost :D

Zoek nu alleen nog een goede internet radio app.
Op mijn Ipod Touch gebruik ik "Rad.io" maar dat is er precies niet voor de Windows store :unsure:

Edit: is er trouwens geen lijst met "must have" apps? Of een topic in de trend van https://www.beyondgaming.be/archive/phones-tablets.204/google-android-apps.700232 maar dan voor de Windows store?

Binoshi

Legacy Member
Voel je vrij om ook zo een topic te openen ;)

Binnenkort brengt nokia trouwens update uit om je lumia als radio te gebruiken (zonder internet). Verder heb ik niet echt ervaring met radiostations op gsm omdat ik dat toch amper gebruik

Binoshi

Legacy Member
Als ik een spel mag aanbevelen: Greed City: eerste GPS-gerelateerd spel en WP8 only. Is een soort monopoly/business Tycoon achtig iets. In België zijn nog niet al te veel vestigingen maar het spel zelf is nog niet zo lang uit...

Bij de start heb je genoeg credits om 3 vestigingen op te starten, dus dat kan snel groeien dat aantal vestigingen. Zelf heb ik al 1 klant in een van mijn vestigingen gehad. + het spel is gratis

Greed City | Windows Phone Apps & games Store (Nederland)

(voor zelf ergens in te checken hoef je er niet letterlijk naar toe te gaan: in de buurt zijn is goed genoeg... en die buurt kan je ruim interpreteren, dat is in een straal van iets minder dan 40km :) )

Bernie.be

Legacy Member
Voor de mensen die zowel wp als w8 hebben, mss kunnen jullie hierop antwoorden; waarom kan je wp apps niet op w8 afhalen? bvb; ik heb plants vs zombies op mijn wp, maar kan die niet in de store terugvinden als op in w8 (wel de desktopversie).
Ik vind dit toch een tegenvaller, omdat ik het tof zou gevonden hebben om deze games op zowel de tablet als gsm te kunnen spelen

Corsa_GSI

Legacy Member
m4nTiS zei:
ok, thnx voor de hulp
dat van die knoppen is jammer, maar bon, dat zal wel wennen zekers?

Ivm dataverbruik heb ik nu de app "ConnectivityShortcuts" in gebruik... kan nu snel BT, Wifi, dataverbinding appart in- of uitschakelen.
Van Proximus/Belgacom is er trouwens een app met de naam "Hello!" en daarbij kan ik nu ook zien wat mijn verbruik is.
Dus ook dat probleem is opgelost :D

Zoek nu alleen nog een goede internet radio app.
Op mijn Ipod Touch gebruik ik "Rad.io" maar dat is er precies niet voor de Windows store :unsure:

Edit: is er trouwens geen lijst met "must have" apps? Of een topic in de trend van https://www.beyondgaming.be/archive/phones-tablets.204/google-android-apps.700232 maar dan voor de Windows store?
TunIn app, is van Nokia zelf.
Wanneer je verbonden bent met wifi, verkiest hij uiteraard wifi boven het data-netwerk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan