Archief - Nokia Lumia series

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Binoshi

Legacy Member
Bernie.be zei:
Voor de mensen die zowel wp als w8 hebben, mss kunnen jullie hierop antwoorden; waarom kan je wp apps niet op w8 afhalen? bvb; ik heb plants vs zombies op mijn wp, maar kan die niet in de store terugvinden als op in w8 (wel de desktopversie).
Ik vind dit toch een tegenvaller, omdat ik het tof zou gevonden hebben om deze games op zowel de tablet als gsm te kunnen spelen
Komt door de softwareontwikkelaars... ofwel zijn ze nog niet zo ver dat ze het voor een W8 omgeving kunnen maken, ofwel zit het nog in de acceptatiemodus (dat Microsoft nog groen licht moet geven voor de app) ofwel hebben ze er geen behoefte aan om een tabletspecifieke game te maken. Gewoon de softwareontwikkelaar contacteren en vragen of er ook een w8 app voor komt.

allistair

Legacy Member
Iemand al een lumia 520 in Belgie gezien?

Ben een beetje terughoudend om om iets van electronica bij een webshop te bestellen.. (nochtans altijd al tevreden geweest over bvb amazon, ma toch)

fiqm

Legacy Member
Corsa_GSI zei:
Nee, je hebt het spijtiggenoeg niet mis, nog geen yelo app voor wp...
Ik heb onlangs gelezen dat de Yelo app voor Windows Phone 8 ergens in mei beschikbaar zou zijn.

allistair zei:
Iemand al een lumia 520 in Belgie gezien?

Ben een beetje terughoudend om om iets van electronica bij een webshop te bestellen.. (nochtans altijd al tevreden geweest over bvb amazon, ma toch)
Dat zou ik ook wel eens willen weten, ben ook van plan om een 520 te kopen. Sinds mijn vorige gsm het begeven heeft, gebruik ik nu al een tijdje mijn oeroude Nokia die het nog amper doet. Ik zou hem ook liever gewoon in de winkel kopen in plaats van op een online winkel, want als er dan iets mis mee is, dan beginnen de problemen natuurlijk. In de Fnac zeiden ze me vorige week dat hij "binnen de maand" zou moeten binnenkomen (voor 179 euro), maar dat ze nog geen precieze datum hebben.

Nokia Nederland heeft hem wel al officieel aangekondigd voor halverwege mei. Daar zal hij enkel in het zwart verkrijgbaar zijn, maar krijg je er wel een gratis gekleurde cover bij (naar keuze: wit, geel of rood).

C1nder

Legacy Member
Als je hem toch bij een webshop zou willen kopen, kan je kijken bij Redcoon (zwart en wit hebben ze). Daar staat hij aan €169,40 en verzending is gratis. Nog nergens goedkoper gezien momenteel.
Bij Alternate (zwart, rood, wit en geel) kan je ook bestellen aan €169,90. Daar kan je afhalen denk ik.

Wanneer ze kunnen geleverd worden weet ik niet, maar waarschijnlijk ergens in mei zoals in Nederland. Degene die webshops wel al in stock hebben, zijn geimporteerd denk ik.

Weet iemand of je die gratis cover ook in België kan krijgen?

fiqm

Legacy Member
C1nder zei:
Als je hem toch bij een webshop zou willen kopen, kan je kijken bij Redcoon (zwart en wit hebben ze). Daar staat hij aan €169,40 en verzending is gratis. Nog nergens goedkoper gezien momenteel.
Bij Alternate (zwart, rood, wit en geel) kan je ook bestellen aan €169,90. Daar kan je afhalen denk ik.

Wanneer ze kunnen geleverd worden weet ik niet, maar waarschijnlijk ergens in mei zoals in Nederland. Degene die webshops wel al in stock hebben, zijn geimporteerd denk ik.

Weet iemand of je die gratis cover ook in België kan krijgen?
Geen idee, zou wel kunnen aangezien de Lumia 520 nog niet officieel aangekondigd is voor Belgie, in tegenstelling tot Nederland. Ik hou de Facebook pagina van Nokia België in de gaten, zal wel niet meer lang duren voor de aankondiging volgt.

Ik ga wel wachten op de Fnac. Daar gaat hij 179 euro kosten (werd mij verteld), en ik heb er nog een kortingsbon voor 10 euro. Dan koop ik hem liever gewoon in de winkel, als de prijs toch hetzelfde is.

m4nTiS

Legacy Member
Binoshi zei:
Als ik een spel mag aanbevelen: Greed City: eerste GPS-gerelateerd spel en WP8 only. Is een soort monopoly/business Tycoon achtig iets. In België zijn nog niet al te veel vestigingen maar het spel zelf is nog niet zo lang uit...

Bij de start heb je genoeg credits om 3 vestigingen op te starten, dus dat kan snel groeien dat aantal vestigingen. Zelf heb ik al 1 klant in een van mijn vestigingen gehad. + het spel is gratis

Greed City | Windows Phone Apps & games Store (Nederland)

(voor zelf ergens in te checken hoef je er niet letterlijk naar toe te gaan: in de buurt zijn is goed genoeg... en die buurt kan je ruim interpreteren, dat is in een straal van iets minder dan 40km :) )

Eens getest maar precies toch niet zo mijn ding. Ga t de komende weken nog wat proberen, maar had liever gezien dat je ergens effectief moet zijn om in te checken ipv gewoon maar vanuit je luie zetel in te checken op locaties die km's van je vandaan zijn.

Corsa_GSI zei:
TunIn app, is van Nokia zelf.
Wanneer je verbonden bent met wifi, verkiest hij uiteraard wifi boven het data-netwerk.

Thnx, had die app blijkbaar los over het hoofd gezien :$


Weet er trouwens iemand waar je accessoires voor de 620 kan kopen?
Was gisteren al ff langs de Fnac en de Makro geweest, maar zowat 90% van wat er staat aan beschermende covers enzo is voor de Iphone :ironic:
En op websites is het meestal niet veel beter en kan je bij de accessoires niet meteen filteren op de juiste telefoon.
Hier kan dat gelukkig wel: http://www.gsmpunt.nl/accessoires/nokia/lumia-620
Maar zijn er zo geen winkels in België?

Binoshi

Legacy Member
m4nTiS zei:
Eens getest maar precies toch niet zo mijn ding. Ga t de komende weken nog wat proberen, maar had liever gezien dat je ergens effectief moet zijn om in te checken ipv gewoon maar vanuit je luie zetel in te checken op locaties die km's van je vandaan zijn.
Dat is vooral om te voorkomen dat mensen niks in de buurt zouden hebben om in te checken... Er zijn veel landen waar voorlopig nog maar 1 incheckpunt is of 2-3 en als je dan letterlijk naar die plaatsen zou moeten gaan. Misschien dat dit naar de toekomst toe veranderd naarmate er meer en meer incheckpunten zijn (maar het is ook kwestie van privacy, want jij kan zien wie je customers zijn en als je dan kon zien dat mensen daadwerkelijk op die locatie zijn). Het spel staat in elk geval open voor suggesties en wordt nog geregeld geupdated :)



m4nTiS zei:
Weet er trouwens iemand waar je accessoires voor de 620 kan kopen?
Was gisteren al ff langs de Fnac en de Makro geweest, maar zowat 90% van wat er staat aan beschermende covers enzo is voor de Iphone :ironic:
En op websites is het meestal niet veel beter en kan je bij de accessoires niet meteen filteren op de juiste telefoon.
Hier kan dat gelukkig wel: GSMpunt.nl - Nokia Lumia 620 Batterijen, Display Folie, Headsets, Datakabels, Laders enz!
Maar zijn er zo geen winkels in België?

Wat dacht je van coolblue? ;)

Accessoires voor de Nokia Lumia 620 Geel - Smartphoneshop.be

m4nTiS

Legacy Member
Binoshi zei:
Dat is vooral om te voorkomen dat mensen niks in de buurt zouden hebben om in te checken... Er zijn veel landen waar voorlopig nog maar 1 incheckpunt is of 2-3 en als je dan letterlijk naar die plaatsen zou moeten gaan. Misschien dat dit naar de toekomst toe veranderd naarmate er meer en meer incheckpunten zijn (maar het is ook kwestie van privacy, want jij kan zien wie je customers zijn en als je dan kon zien dat mensen daadwerkelijk op die locatie zijn). Het spel staat in elk geval open voor suggesties en wordt nog geregeld geupdated :)

ja, als je idd maar 1 plek in je land hebt.. in België valt dat nog mee, maar kan me best inbeelden dat als ge in Malmö woont, ge ni ff snel naar de Noordkaap gaat rijden om in te checken :lol:
Het maakt het natuurlijk wel een pak uitdagender... maar heb al wel gezien dat ze je keuze toch enigsinds beperken en je enkel kan inchecken bij de 10 plekken die het dichtste bij jouw liggen. Dus ik zal zowiezo niet kunnen inloggen op een Mc Donalds in L.A. tenzij ik redelijk in de buurt zit.
En qua privacy... eventueel werken met een vertraging?
Soit, ik ga t nog wel ff een kans geven ;)




Binoshi zei:

Daar had ik inderdaad al gekeken, maar het is daar toch nog een pak onduidelijker dan die nederlandse site.
Ik ben op zoek naar een headset met micro en bediening in de kabel verwerkt.
Ga ik naar de gsmpunt.nl website dan zie ik bij de Nokia 620 enkel headsets die bij de 620 passen.
Ga ik naar Coolblue dan krijg ik daar een ganse lijst Headsets Stereo - accessoires voor de Nokia Lumia 620 Geel - Smartphoneshop.be
De eerste die ik daar zie zijn Apple Earpods
Bij de tweede staat "HTC Flatcable"
Iets verder staat de "NOCS NS200 HEADSET BLACK". Een headset met remote... denk ha, die moet ik dan hebben... klik er op... en wat zie ik bij de uitleg over het product:
Let op: de remote-control en microfoon zijn alleen geschikt voor de Apple iPod Nano (4e generatie en later), iPod Classic (120GB en 160GB), iPod Touch (2e generatie en later), iPhone 3GS, iPhone 4 en de iPad en iPad 2.

Jah, waarom zoekt een mens dan op een bepaald type telefoon als je dan toch resultaten krijgt voor andere type's? :unsure:

Binoshi

Legacy Member
Dan vrees ik dat je het met webshops moet doen, of geduld hebben tot er meer en meer accesoires voor lumia uitkomen

shiftyke

Legacy Member
m4nTiS zei:
mensen die hier een 620 hebben... een beetje tevreden van?

Was daarstraks ff op de Proximus website (heb momenteel Easy10 en een simpele Nokia 1616) en zag er een actie staan ivm de 620.
De 620 voor 1 euro bij een Smart 25 abbo... en indien online bestellen krijg nog eens 50 euro korting op je abbo.

Normaal gezien ben ik niet zo voor die formule "telefoon voor 1 euro" bij een abbo... maar ik ben al lang van plan om me eindelijk eens een smartphone aan te schaffen en de reviews over de 620 zijn precies toch vrij positief.

Dusja, goeie telefoon? Goeie deal? Of toch maar voor iets anders uitzien? :unsure:

uitstekende telefoon voor zijn geld, enige minpuntje is batterylife maar das kwestie van er een gewoonte van te maken om hem elke avond op te laden...

Corsa_GSI

Legacy Member
shiftyke zei:
uitstekende telefoon voor zijn geld, enige minpuntje is batterylife maar das kwestie van er een gewoonte van te maken om hem elke avond op te laden...
Mijn vrouw heeft een Lumia 620 en gaat toch 2 dagen mee. Niet slecht voor een smartphone toch?

Trilogy

Legacy Member
gisteren update gekregen op mijn lumia 920, iemand anders dit ook gekregen?

zou wel eens willen weten wat de update allemaal inhield maar vind ni direct iets terug op internet....

Binoshi

Legacy Member
Corsa_GSI zei:
Mijn vrouw heeft een Lumia 620 en gaat toch 2 dagen mee. Niet slecht voor een smartphone toch?

Als je er niet echt actief op bent kom je inderdaad gemakkelijk 2 dagen mee toe

Binoshi

Legacy Member
Trilogy zei:
gisteren update gekregen op mijn lumia 920, iemand anders dit ook gekregen?

zou wel eens willen weten wat de update allemaal inhield maar vind ni direct iets terug op internet....

Ja hoor ik heb de update ook gehad. versie xxxx.xxxx.1308.0001 (of 0002/3/4/5)

Het zijn een paar fixes maar ook is er een update gekomen voor de storage checker

--> Instellingen --> opslag controleren (ik heb dankzij deze nieuwe tool 1GB kunnen vrij maken op mijn 820 die maar 8GB harde schijf heeft)

PS: beetje beter zoeken: De Lumia 920 firmware update rolt weer uit! - WP7.nl
PS2: Voor zij die een lumia hebben met micro-SD slot: Nokia doet wat Microsoft voorlopig nog niet lukt: Lumia Storage Check Beta - Verplaats data naar SD ! - WP7.nl

allistair

Legacy Member
fiqm zei:
Dat zou ik ook wel eens willen weten, ben ook van plan om een 520 te kopen. Sinds mijn vorige gsm het begeven heeft, gebruik ik nu al een tijdje mijn oeroude Nokia die het nog amper doet. Ik zou hem ook liever gewoon in de winkel kopen in plaats van op een online winkel, want als er dan iets mis mee is, dan beginnen de problemen natuurlijk. In de Fnac zeiden ze me vorige week dat hij "binnen de maand" zou moeten binnenkomen (voor 179 euro), maar dat ze nog geen precieze datum hebben.

Zit int zelfde schuitje, alleen gebruik ik ff de oude gsm van men vriendin ;-). zal de fnac één dezer weken eens checken dan, 179€ vinnek nog cava, met amper 10 euro verschil vermijd ik toch liever een webshop voor zoiets.

Michy_VI

Legacy Member
Mijn 920 is besteld via het werk.
Nu nog wachten tot em geleverd wordt.
Kheb voor de gele versie gekozen :-)

technologic

Legacy Member
De gëintegreerde facebookchat werkt niet meer op mijn Lumia 800.

Heeft er nog iemand dat probleem en hoe kan ik het oplossen?
Gisteren heb ik wel een update uitgevoerd, misschien heeft het daar mee te maken.

Corsa_GSI

Legacy Member
Een Lumia 620 voor €1 bij een Smart+ 25-abbonement (€22.5/maand)! Vind ik een zeer mooie deal.
Zie hier

Moest mijn echtgenote niet met een restwaarde zitten voor haar gsm bij haar telenet king, had ik ze zo overgezet

iVoll

Legacy Member
Vorige maandag eindelijk een Lumia 920 besteld via Alternate. Dag derna had ik hem. Perfecte service zoals altijd. Super tevreden over het toestel! Ik was jaren lang fan van iPhone, maar was iOS echt kotsbeu.

Enige dat mij wat tegenhield was het formaat, heb namelijk kleine handen. Maar na een paar uur was ik het gewoon, voelt zeer goed aan. En misschien zit ik nog in een "roes" maar wat een fantastisch toestel!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan