Archief - Nokia Lumia series

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bernie.be

Legacy Member
We hebben sinds gisteren de L620 voor mijn vriendin gekocht. Super leuk toestel, zoveel sneller dan mijn L800.
En er zijn toch wel wat verbeteringen bij WP8 tov WP7; je kan nu bvb fotos en smsjes allemaal selecteren om te wissen (kan bvb nie bij wp 7) ...

Toch nog een vraagje aan mijn mede lumianen; ik dacht dat skype volledig was geïntegreerd in wp 8? maar ik zie dat nergens staan (wel een app in de store)

Binoshi

Legacy Member
bij berichten kan je zowel via sms als messenger sturen (die messenger is skype) (maar ik heb ook de skype applicatie omdat die iets overzichtelijker is)

Vandalize_

Legacy Member
Mijn lumia gisterenavond voor de eerste laten vallen & onmiddelijk een goed zichtbare deuk aan de onderkant.
Finse bouwkwaliteit, my ass ja.

Maanden gewacht, overal gezocht, lettere tientalle winkels afgegaan.
& nu is het voor mij gewoon een tijdelijke gsm totdat ik iets beters vind :)

Hayrus

Legacy Member
Denk dat ik de 720 ga pre-orderen. Tenzij iemand toevallig weet of je hem al ergens kunt kopen?

Bernie.be

Legacy Member
Vandalize_ zei:
Mijn lumia gisterenavond voor de eerste laten vallen & onmiddelijk een goed zichtbare deuk aan de onderkant.
Finse bouwkwaliteit, my ass ja.

Maanden gewacht, overal gezocht, lettere tientalle winkels afgegaan.
& nu is het voor mij gewoon een tijdelijke gsm totdat ik iets beters vind :)


Geen enkele gsm is gemaakt om tegen de grond te kwakken hé :-)

Vandalize_

Legacy Member
Bernie.be zei:
Geen enkele gsm is gemaakt om tegen de grond te kwakken hé :-)
Begrijp ik maar al te best.
Nokia heeft de reputatie van robuste gsm te maken.
Ook met da polycarbo body dat wat schokken moet kunnen voorduren.
Nuja de deuk is niet de reden van verkoop, het OS ligt mij niet en voldoet niet aan mijn verwachtingen.


Ohja, vanavond zet ik hem op b&s.
Ik blijf wel bij Apple :-)

Trilogy

Legacy Member
Welke lumia is het dan want ik dacht dat poly alleen op de 920 was en zie daar toch niet direct een deuk inkomen...

Vandalize_ zei:
Begrijp ik maar al te best.
Nokia heeft de reputatie van robuste gsm te maken.
Ook met da polycarbo body dat wat schokken moet kunnen voorduren.
Nuja de deuk is niet de reden van verkoop, het OS ligt mij niet en voldoet niet aan mijn verwachtingen.


Ohja, vanavond zet ik hem op b&s.
Ik blijf wel bij Apple :-)

Misterblort

Legacy Member
Vandaag EINDELIJK! mijnen Lumia 920 binnegekregen..
Iemand een goe lijstje met apps? :)

Binoshi

Legacy Member
Misterblort zei:
Vandaag EINDELIJK! mijnen Lumia 920 binnegekregen..
Iemand een goe lijstje met apps? :)

Hangt er vanaf wat voor soort apps je wilt en wat goed is volgens u. (spelletjes, fotografie, tracking, ...)

Misterblort

Legacy Member
Spelletjes en handige apps zoals verkeersinfo en buienradar en van die stoten..

Fryto

Legacy Member
Misterblort zei:
Spelletjes en handige apps zoals verkeersinfo en buienradar en van die stoten..

Voor verkeersinfo kan je HERE Maps gebruiken en de layer 'verkeer' selecteren. Normaalgezien is dat al voorgeïnstalleerd op je 920 :)

Ook zeker de verschillende apps voor de camera eens uitproberen. De beeldkwaliteit (vooral buiten) vind ik toch wel andere smertphones overtreffen.

Binoshi

Legacy Member
Misterblort zei:
Spelletjes en handige apps zoals verkeersinfo en buienradar en van die stoten..

Ik zal even reageren op basis van wat ik dan heb van apps
Verkeersinfo: --> zie Fryto's antwoord

-----------------------------------------------------------------------------
APPS
-----------------------------------------------------------------------------

Barcoo Barcode Scan --> barcode inscannen en je krijgt een heel deel weetjes over dat product (tal van producten die niet echt populair zijn zoals drinken van aldi/lidl is er wel maar weinig info maar kan je wel info aan toevoegen). Ik gebruik dit vooral om te tonen dat dit ook mogelijk is met WP (en niet alleen met android of iphone)

Cinemagraph --> leuk om gifs te maken met de camera van je lumia

Endomondo Sports Tracker --> een van mijn meest gebruikte apps, gebruik het bij het fietsen en ben er zeer content van

Fhotoroom --> geeft je effect-mogelijkheden voor je camera en is een van de populairdere apps (zelf trek ik bijna enkel foto's op reis dus gebruik het niet zo veel)

Flashlight-X --> om je flash als pillamp te gebruiken (ook mogelijkheid voor SOS-signaal te sturen)

Geocaching live --> (moet ik nog altijd uittesten)

Mobile Vikings --> Je status van je simkaart (gebruik ik best wel vaak)

Michelin Travel --> Here City Lens bevat dit ook wel voor een deel, maar gebruik ze toch apart. Deze toont je de bezienswaardigheden in de buurt, geeft je de mogelijkheid om een route te plannen (in samenwerking met Here Drive)

Panorama --> voor het maken van panorama foto's, ik moet het nog eens deftig uittesten, maar voorlopig zie ik nog steeds overgangen erin

PDF Reader --> (beter dan die van adobe zelf en de tile is in de themakleur)

PhotoBeamer --> eigenlijk wel een toffe applicatie... foto's van op je gsm tonen op het scherm van een computer of een tv met internetverbinding of dergelijken zonder dat je de foto's moet kopieren. Je kan je gsm dan als een soort afstandsbediening gebruiken voor een fotopresentatie

Photosynth --> Ook wel tof voor het maken van 360° foto's :)

Railtime --> spreekt voor zich als je een pendelaar bent

Shazam --> altijd leuk om te weten welk lied het is en wie het zingt

Skinery Tiles Pro --> voorlopig niet in gebruik maar gaat in de toekomst veelbelovend zijn (als de ontwikkelaars er aan blijven werken)

Skydrive --> (gebruik dit voor rom's van mijn SNES8x te kunnen beheren)

Skype --> gebruik ik af en toe op verveelmomenten

SNES8X --> Oude Nintendo spelletjes spelen op je Lumia!!!! Like it and love it! (Kirby, Yoshi's Island, ...)

SophieLens --> leuke effecten voor het nemen van foto's

Weather View --> redelijk accuraat weerbericht waar ik toch wel content van ben

Wiztiles --> Beetje als skinery tiles... gebruik afbeeldingen als tiles (al is het nog vrij beperkt voorlopig), maar het helpt je wel je lumia te personaliseren

-----------------------------------------------------------------------------
GAMES
-----------------------------------------------------------------------------

Ik heb bijna alle gratis xbox games en als je je haast heb je ook nog angrybirds gratis

Mijn meestgespeelde spelletjes zijn

Angry Birds
Ice Age Village
iStunt
Doors
Flow Free
Greed City --> redelijk verslavend (maar niet moeillijk)... soort monopoly maar dan gebaseerd op gps, zo heb ik Vorst Nationaal, Quick Leuven en Ikea Hognoul in mijn bezit ;)
OneTouchDrawing
Temple Run

(heb nog wel meer spelletjes maar bovenstaande zijn de gene die ik toch bijna elke 2-3 dagen speel)

kloon

Legacy Member
De bèta versie v FB is ook ok en Rowi gebruik ik voor twitter.
Tweakers.net app is handig idem voor hln en de redactie app.
Imdb gebruik ik ook regelmatig.
Greed City gebruik ik ook en 4TH and major als zeer goede foursquar app
Sent from my GT-I8750 using Board Express

Binoshi

Legacy Member
kloon zei:
De bèta versie v FB is ook ok en Rowi gebruik ik voor twitter.
Tweakers.net app is handig idem voor hln en de redactie app.
Imdb gebruik ik ook regelmatig.
Greed City gebruik ik ook en 4TH and major als zeer goede foursquar app
Sent from my GT-I8750 using Board Express

Ah gij zijt diegene die mijn decathlon overgekocht heeft! :p

Binoshi

Legacy Member
kloon zei:
Idd
Sent from my GT-I8750 using Board Express

Hoe heb jij je diamonds kunnen kopen... enfin... hoe verloopt het betaalsysteem op windows phone eigenlijk (zowel voor de store als voor de apps) want daar ben ik nog niet aan uit. Heb je dat gekoppeld aan een paypall ofzo? (Ik heb nog geen enkele betaalmogelijkheid ingesteld in mijn Lumia)

m4nTiS

Legacy Member
Binoshi zei:
Hoe heb jij je diamonds kunnen kopen... enfin... hoe verloopt het betaalsysteem op windows phone eigenlijk (zowel voor de store als voor de apps) want daar ben ik nog niet aan uit. Heb je dat gekoppeld aan een paypall ofzo? (Ik heb nog geen enkele betaalmogelijkheid ingesteld in mijn Lumia)

bij mij gaat het via mijn Mastercard

Binoshi zei:
Ik zal even reageren op basis van wat ik dan heb van apps
Verkeersinfo: --> zie Fryto's antwoord

-----------------------------------------------------------------------------
APPS
-----------------------------------------------------------------------------

Fhotoroom --> geeft je effect-mogelijkheden voor je camera en is een van de populairdere apps (zelf trek ik bijna enkel foto's op reis dus gebruik het niet zo veel)

Flashlight-X --> om je flash als pillamp te gebruiken (ook mogelijkheid voor SOS-signaal te sturen)



Mobile Vikings --> Je status van je simkaart (gebruik ik best wel vaak)



Shazam --> altijd leuk om te weten welk lied het is en wie het zingt

Voor foto's een beetje te "bewerken" :ironic: gebruik ik Lomogram.
Maar nog niet echt veel gebruikt

Als pillamp gebruik ik Flashlight XT. Had daarvoor een andere (naam vergeten) maar daar zaten adds bij.. deze is zonder.

Ik heb Proximus en gebruik hun "Hello!" app om mijn verbruik te volgen.

En ipv Shazam gebruik ik Soundhound... geen idee welke de beste van de 2 is.

Andere app's die ik vaak gebruik zijn "Learn Swedish" (maar das iets persoonlijk natuurlijk ;) ) en TuneIn Radio om naar radio te luisteren.

Qua games speel ik atm enkel Greed City en Asphalt 7 Heat
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan