Archief - Nokia Lumia series

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kixa

Legacy Member
Binoshi zei:
Zijn er nog mensen bij wie de automatische updates precies niet meer werken? Ik las op wpcentral dat er een update voor shazam was maar ik zag hem niet bij mijn automatische updates staan. Toen ik dan in de shop zelf ging naar shazam stond er "bijwerken".

Toen gecheckt voor een ander programma "skinery tiles" en die kon ik blijkbaar ook bijwerken. Strange :s

Ja, al een tijdje last van. Daarnet zelf nog, ik keek wat rond op de marketplace en kwam toevallig uit op een app die ik al staan had. Kon ook op op "bijwerken" duwen terwijl er niets bij automatische updates stond. Irritant probleem...

Lumia 800 btw

Corsa_GSI

Legacy Member
Whatsapp volgende keer sluiten en dan de app STOP Music gebruiken en dan zal je niet helemaal moeten heropstarten om uw musicplayer te zien als je op de volumetoets duwt
Sent from my Nokia Lumia 920 using Board Express

C1nder

Legacy Member
Sinds gisteren heb ik mijn Lumia 520. (lag al enkele dagen thuis, maar ik zat op kot) Wel leuk toestel. Er blijft standaard wel al maar weinig over van de 8gb erin (die trouwens ook maar 7.2gb is). Ik vind het ook maar raar dat als je uw contacten kopieerd van je oude telefoon via bluetooth dat deze toegevoegd worden aan je Windows Live account. Je kan ze dan ook niet eruit filteren. Ze staan dan tussen mensen vanop msn. Hierdoor heb ik hem al terug gereset en een aparte account aangemaakt voor enkel mijn telefoon contacten. Dit is mijn eerste smartphone, dus misschien vinden anderen dit normaal.
Als ik mijn echte Windows Live account nu toevoeg, kan ik die contacten toch wel wegfilteren veronderstel ik? Want dit is ook mijn xbox live account, dus ik zou ze graag ook toevoegen.

Bernie.be

Legacy Member
waaaa, amai, das goedkoop
Maar ik heb 'm ook al zien liggen bij media markt aan 340 denk ik, de 920 aan 450

Binoshi

Legacy Member
Pffft die prijzen zakken veel te snel :( maar tja wie niet wachten kan :doh:

Jonas89

Legacy Member
Hoe is de gebruiksvriendelijkheid van Windows 8 op de Lumia ? Mijn moeder zoekt een betaalbare smartphone en niet te moeilijk qua sms'en, bellen, enz....

Haar voorkeur gaat nu naar de Lumia 520 (sinds deze maand maar gereleased)

En kom niet af met een seniorentelefoon hé :p

Corsa_GSI

Legacy Member
Jonas89 zei:
Hoe is de gebruiksvriendelijkheid van Windows 8 op de Lumia ? Mijn moeder zoekt een betaalbare smartphone en niet te moeilijk qua sms'en, bellen, enz....

Haar voorkeur gaat nu naar de Lumia 520 (sinds deze maand maar gereleased)

En kom niet af met een seniorentelefoon hé :p
Windows Phone staat bekend om zijn duidelijke, logische interface.
Mijn beide schoonouders (58j en 54j) hebben een Lumia 800 en kunnen hier perfect mee werken.
Mijn schoonvader gebruikt tegenwoordig al app's ala endomondo ;)
Dus zeker aan te raden voor haar!

Bernie.be

Legacy Member
Als je een lumia wil kopen, begin dan vanaf de L620, de 520 heeft een veel lager resolutie, geen front cam (mss niet van toepassing voor uw mama :-) ) , en heeft een kompas, zodat je met bvb beter met navigatie kan werken ....

Bernie.be

Legacy Member
YESSSSSSS, allen de trailer gezien van HALO SPARTAN ASSAULT? exclusief voor win 8 en wp 8, en het ziet er echt de moeite uit (als je van topdown shooters houdt natuurlijk)

Belgischefriet

Legacy Member
Die Halo: Spartan Assault ziet er inderdaad wel nice uit.
Het zal waarschijnlijk het eerste spel zijn dat ik koop voor mijn Lumia 820.
Hopelijk is het niet te groot zodat ik geen problemen heb met opslag...

Bernie.be

Legacy Member
bwa, ik neem het voor mijne asus transformer book :-)
Hopelijk kan je , van zodra je het spel bvb koopt op je lumia, het ook gratis afhalen op je win 8 pc

vKompany

Legacy Member
Ik heb mij 2 weken geleden de Nokia Lumia 520 aangekocht.
Nu heb ik gemerkt dat mijn mobile internet data-abonnement (500 MB) al volledig verbruikt was na 4 dagen (!), terwijl ik met mijn vorige GSM - een Blackberry - op een maand nooit meer als 350 MB verbruikte. Zijn er speciale apps op de L520 die enorm veel internet verbruiken of ligt het aan iets anders?

Ter info: Ik heb mobistar gecontacteerd en er zouden 3 momenten zijn geweest (waarvan ik er 1 aan het slapen was lol, en 1 op mijn werk was) dat er 100 MB verbruikt was in minder als 2 uur

Corsa_GSI

Legacy Member
vKompany zei:
Ik heb mij 2 weken geleden de Nokia Lumia 520 aangekocht.
Nu heb ik gemerkt dat mijn mobile internet data-abonnement (500 MB) al volledig verbruikt was na 4 dagen (!), terwijl ik met mijn vorige GSM - een Blackberry - op een maand nooit meer als 350 MB verbruikte. Zijn er speciale apps op de L520 die enorm veel internet verbruiken of ligt het aan iets anders?

Ter info: Ik heb mobistar gecontacteerd en er zouden 3 momenten zijn geweest (waarvan ik er 1 aan het slapen was lol, en 1 op mijn werk was) dat er 100 MB verbruikt was in minder als 2 uur

Mailsynchronisatieprobleem ofzo? Mail die niet goed door komt?

Sond

Legacy Member
Of iets met updates? Normaal gezien kan je u mobiel internet toch op elke gsm afzetten?

Hier zitten precies wel wat mensen met WP8 dus bij deze: is het aan te raden om over te schakelen naar WP van Android? Kheb me laten wijsmaken dat je voor een mindere prijs qua hardware (bv nu die Lumia 820 voor €300 + cashback) echt wel deftige resulaten haalt (surfen, gaming,...) in tegenstelling tot Android wat meer en meer processor en geheugen van doen heeft. Maar het gebruiksgemak houdt me wat tegen en ik ben sowieso een beetje bang dat WP stamp vol bugs zit aangezien het van MS is :)

St0wned

Legacy Member
Sond zei:
Of iets met updates? Normaal gezien kan je u mobiel internet toch op elke gsm afzetten?

Hier zitten precies wel wat mensen met WP8 dus bij deze: is het aan te raden om over te schakelen naar WP van Android? Kheb me laten wijsmaken dat je voor een mindere prijs qua hardware (bv nu die Lumia 820 voor €300 + cashback) echt wel deftige resulaten haalt (surfen, gaming,...) in tegenstelling tot Android wat meer en meer processor en geheugen van doen heeft. Maar het gebruiksgemak houdt me wat tegen en ik ben sowieso een beetje bang dat WP stamp vol bugs zit aangezien het van MS is :)

WP8 Is ongeveer het stabielste dat MS ooit gemaakt heeft. Prestaties zijn echt goed, alles loopt soepel. WP8 zit gewoon goed in elkaar en daarom loopt het ook op wat zwakkere toestellen vlot. Nu aan mijn 2de WP en heb nog geen spijt gehad dat ik geen android heb gepakt.

Binoshi

Legacy Member
Inderdaad en wat bugs betreft... die zitten hoofdzakelijk in de apps (die niet noodzakelijk van microsoft komen). Het OS werkt verbazend vlot en qua eenvoud is hij heel simpel om mee te werken. Je vind alles vlot terug en dergelijke. Enige groot nadeel in mijn ogen is nog steeds dat je de apps bvb niet op de micro-SD kunt opslaan maar verder ben ik meer dan tevreden.

@vKompany... welke apps heb je dan allemaal op je 520 staan? + Welke mailsynchronisatie (sommige mails halen hun mails volledig van de server af (download) terwijl anderen ze op de server zelf lezen + Welke livetiles?

vKompany

Legacy Member
apps:
- #2instawithlove (1x gebruikt)
- Barcoo barcode scan (1x gebruikt)
- Facebook (regelmatig gebruikt)
- Fhotoroom (nog niet gebruikt)
- Foursquare (keer of 10 gebruikt)
- My Notes (nog niet gebruikt)
- MyMobistar
- Photosynth (2x gebruikt)
- Shazam (4/5x gebruikt)
- SophieLens for Nokia (nog niet gebruikt)
- Tumblr (amper gebruikt)
- Viber (1x gebruikt)
- Weather View (5x gebruikt)
- WhatsApp (amper gebruikt)
- Youtube (nog niet gebruikt)

Mail:
- Gmail
- Hotmail

Ik heb eigenlijk geen idee wat livetiles inhoudt :-)

Ter info: Thuis & op mijn werk ben ik heel de tijd geconnecteerd met Wi-Fi
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan