Archief - Aandeel linux in de markt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

YellinD

Legacy Member
fretn zei:
een jaar nix van software geinstalleerd dan ?

@bogy: jaag u nie op man, ieder z'n goesting, ieder z'n smaak

Voor hoeveel software moet ge tegenwoordig nog rebooten?
Enkel hardware geeft problemen... een DX of zo installeer ik nooit direkt, tot er bepaalde spellekes ze vereisen... Maar in die tijd speelde ik TFC en RTCW dus had ik niet echt nieuwe technologie nodig
En zoals ik al zei: deze pc gebruik ik al sinds mensenheugenis ( :p ) waardoor alles wat ik doe al alle benodigdheden op pc heeft staan... Ik had niet echt tijd voor nieuwe programmas etc (buiten players en zo maar daarvoor moet ge ni rebooten ze)

fretn

Legacy Member
YellinD zei:
Voor hoeveel software moet ge tegenwoordig nog rebooten?
Enkel hardware geeft problemen... een DX of zo installeer ik nooit direkt, tot er bepaalde spellekes ze vereisen... Maar in die tijd speelde ik TFC en RTCW dus had ik niet echt nieuwe technologie nodig
En zoals ik al zei: deze pc gebruik ik al sinds mensenheugenis ( :p ) waardoor alles wat ik doe al alle benodigdheden op pc heeft staan... Ik had niet echt tijd voor nieuwe programmas etc (buiten players en zo maar daarvoor moet ge ni rebooten ze)

voor meeste windupdates wel en 'nee' kiezen geeft hier bij mij op pc op m'n werk alle twee minuten nen nieuwe popup, idem voor sommige Norton antivirus updates, maja, elk z'n goesting eh ;)

jeroen_hoefkens

Legacy Member
ik lees hier veel waarheid maar nog meer onzin
als ge bv gebruik uit nen test blijkt dat dit beter is , dan kunt ge mss de link bij zetten die naar die test verwijst...

de grootste groep koopt meestal ne volledig nieuwe bak en daar zit gratis al windows erop. daar vliegt je argument
hoe gratis? toen ik mijn pc kocht kon ik kiezen , met of zonder windows het was een prijs verschil van €70 ... zo gratis zal dat dus niet zijn

Neen, ik ben wel correct bezig. De site maakt gebruik van CSS 2. Iets dat elke browser tegenwoordig toch aankan, behalve blijkbaar IE.

voorbeeld: http://www.snook.ca/technical/div_tables/
screenshot: IE - firefox
uitleg: http://www.snook.ca/archives/000177.html
wc3vallidation van de site
de site is dus volgens de standards ...die IE blijkbaar niet ondersteunt

verder der is hier wel een foutje Linux zijn de patatten , de distro is de stoofpot waaring ge de patatten kookt, op dat gebied is linux 2.4.28 VEEEEEEEL stabieler dan de w32kernel , dus als KDE , crashed is LINUX nog niet gecrashed , als de explorer in windows crashed , is windows nog niet gecrashed wat wel zo is als explorer elke 10 minuten crashed zit ge met een probleem , als mijn kde om de 10 minuten crashed installeer ik die ff opnieuw(zonder data verlies) of ik gebruik tijdelijk gnome ...

To mess up a Linux box, you need to work at it; to mess up your Windows box, you just need to work on it, writes SecurityFocus columnist Scott Granneman.
deze heeft volgens mij 200% gelijk

kzou u zelfs graag verwijzen naar
dit artikel van the register , waarnaa er al heel wat minder onzin uitgekraamd zal worden

de linux vs windows , een volledige test met dummies: Verassend of toch niet...
kom hier alles te weten(ZDNet)

na dit alles gelezen te hebben zijn er al heel wat stellingen ontkracht ... en ik hoop dat ge er iets van opsteekt , zodat er ni meer van die nutteloze dinge gepost worden

ik wil graag geloven dat er mss dingen incorrect(volgens mij wel niet) zijn in die artikels , maar dan wel liefst argumenten die GESTAAFT zijn met TESTS / informatie
een geen geklets uit uw nek ...aub


edit: typo's

bogy

Legacy Member
jeroen_hoefkens zei:
de linux vs windows , een volledige test met dummies: Verassend of toch niet...
kom hier alles te weten(ZDNet)

na dit alles gelezen te hebben zijn er al heel wat stellingen ontkracht ... en ik hoop dat ge er iets van opsteekt , zodat er ni meer van die nutteloze dinge gepost worden
eeermz ... mijn vader heeft een usb adsl modem... (hij is een ubernoob), daarvoor zijn geen windowsdrivers beschikbaar... Mijn vader gebruikt kazaalite als zijn "allestool" ... hij kan er muziek en films mee afspelen en downloaden... Hij surft met IE explorer en zou volgens mij niet echt veel problemen hebben bij de overstap naar mozilla onder linux... maar daar stopt het dan ook...

er is geen kazaalite of iets dat zowat 99% hetzelfde is voor linux... dc-clients enzo wel, maar mijn vader snapt nog niet eens wat een ip adres is, of kent ni eens het verschil tussen een mail en een chatbericht...

ik wil gerust de proef op de som nemen voor u... maar ik zie mezelf geen extra kosten maken, want linux is gratis, en als ik een ethernet modem moet aanschaffen voor mijn pa is dat niet meer gratis, toch?

Bubbling Zombie

Legacy Member
bogy zei:
eeermz ... mijn vader heeft een usb adsl modem... (hij is een ubernoob), daarvoor zijn geen windowsdrivers beschikbaar... Mijn vader gebruikt kazaalite als zijn "allestool" ... hij kan er muziek en films mee afspelen en downloaden... Hij surft met IE explorer en zou volgens mij niet echt veel problemen hebben bij de overstap naar mozilla onder linux... maar daar stopt het dan ook...

er is geen kazaalite of iets dat zowat 99% hetzelfde is voor linux... dc-clients enzo wel, maar mijn vader snapt nog niet eens wat een ip adres is, of kent ni eens het verschil tussen een mail en een chatbericht...

ik wil gerust de proef op de som nemen voor u... maar ik zie mezelf geen extra kosten maken, want linux is gratis, en als ik een ethernet modem moet aanschaffen voor mijn pa is dat niet meer gratis, toch?

uw vader wordt niet verondersteld illegaal te downloaden :) (en ge bedoelt waarschijnlijk linuxdrivers)

Tyfius

Legacy Member
Daarmee is de eerste opmerking die ik altijd probeer te geven ook, "Maak onder onderscheid tussen linux en de window manager!". Vele zeggen da Linux ni onfeilbaar is, en dat da bij hun ook crashed en zijn ook ne force quit moeten gebruiken. In 99% van de gevallen gaat het dan over een gui applicatie, en is het gnome, kde, ... dat crashed.

Nu moet ik wel zeggen, ik neem ook wel de tijd als ik mijn windows installeer, zorg voor goeie updates, een goeie firewall, een goeie virusscanner, en veel is dan ook in orde, min systeem crashed heel zelden. Wat ik wel merk is dat de snelheid vertraagt, waarbij m'n linuxsysteem praktisch even snel blijft als een verse installatie.

YellinD

Legacy Member
fretn zei:
voor meeste windupdates wel en 'nee' kiezen geeft hier bij mij op pc op m'n werk alle twee minuten nen nieuwe popup, idem voor sommige Norton antivirus updates, maja, elk z'n goesting eh ;)

nog nooit windows update-popups gehad :s
En norton antivirus updates hebben toch geen reboot nodig?
1 op de 50 of zo misschien eens ja... maar dan nog, enkel uw virus definitions zijn echt nodig van te updaten he

Ik zeg niet dat u pc top-of-the-line blijft als ge ni reboot
ik zeg enkel dat het GOED mogelijk is

Ps: moet gij manueel updaten op het werk? damn man, ge wordt daarvoor betaald? :p

Ice

Legacy Member
bogy zei:
eeermz ... mijn vader heeft een usb adsl modem... (hij is een ubernoob), daarvoor zijn geen windowsdrivers beschikbaar... Mijn vader gebruikt kazaalite als zijn "allestool" ... hij kan er muziek en films mee afspelen en downloaden... Hij surft met IE explorer en zou volgens mij niet echt veel problemen hebben bij de overstap naar mozilla onder linux... maar daar stopt het dan ook...

er is geen kazaalite of iets dat zowat 99% hetzelfde is voor linux... dc-clients enzo wel, maar mijn vader snapt nog niet eens wat een ip adres is, of kent ni eens het verschil tussen een mail en een chatbericht...

ik wil gerust de proef op de som nemen voor u... maar ik zie mezelf geen extra kosten maken, want linux is gratis, en als ik een ethernet modem moet aanschaffen voor mijn pa is dat niet meer gratis, toch?
1. usb modems is gewoon de slechtste uitvindingen van de eeuw :p
2. pro windows omdat ge er gemakkelijker illegale dingen mee kunt doen is wel het domste argument ooit :p

JeroenHoefkens zei:
broer 80GB hdd 256mbram
c: 10GB(aleen windows xp home staat op deze hdd)
d: 37GB(hierop komen alle programmas/spellen)
e: 30GB(hierop word alles gedownload van spellen en updates , counterstrike films ed)
problemen: 2 vierussen die norton niet verwijderd krijgt , popups , netsends vanover heel de wereld
total crashes: onbekend meer als 30
40dagen geleden nog geformateerd
systeem snelheid , 6min eer volledig opgestart , enorm traag
bijna geen eye candy (word aleen gebruikt voor irc en counterstrike)
uptime 10min geleden reboot (systeem werd plots heee...eel traag)
virtual memory in use 857 MB total pagefile
heb probleem zit hem hier niet bij windows, maar bij uw broer. Virussen komen der echt nie vanzelf op ze :) Nu kzit hier zelf al 4 jaar ofzo met windows pc, die echt wel intensief wordt gebruikt & nog NOOIT een virusgehad, kvraag mij af wak verkeerd doe :p.
Dat uw pc trager wordt? --> defrag eens, dat helpt wel (norton protected files, zorgt wel voor genoeg fragmentatie :p )
Windows XP is hier in de laatste 2,5 jaar amper gecrashed, enkel int begin en dat kwam omdat meen pc800 rimms op pc1066 stonden (maw mijn fout & nie die van Windows) sindsdien is dat ding nooit blijven hangen.
Zelf vind ik voor gewoon desktop gebruik windows nog altijd een pak handiger. (wrsch ook omdak er al jaren mee werk & men vaste programmas ervoor heb)

voor server enz vind ik linux handiger,heb hier tijdje ouden bak gehad dien als router werkte, ging perfect (nu smc wifi router staan) Kon diene router zelfs afsluiten door gewoon naar poort te pingen, dus mijn 14 jarig broerke kon zelfs de router afzetten voor hem ging maffen (was hier helemaal nie nodig dat dat ding constant aantstond)

leer eerst eens met uw operating system werken, voor ge begint te klagen dat het niks doet. Probleem met pc's is dat veeeeeeeel mensen denken dat ze er iets van weten, terwijl ze eigenlijk maar prutsers zijn

Burnout

Legacy Member
Hmmm, inkomsten halen uit opensource, zal wel minimaal zijn zeker tov windows merchandasing.

En nee ik ben niet root als ik op linux werk, maar is er in windows een goed alternatief om snel van gebruiker te wisselen, nee. Programma installeren als admin blablabla zever zever, volstaat niet. Ze zouden zoiets moeten implementeren als in fedora/redhat als ze het grafisch willen houden.

Het verschil tussen java en assembler zit hem niet in het aantal generaties hoor... Dat zit hem wel degelijk met het 'niveau' van de taal... Java staat heel dicht bij de gebruiker, assembler staat op machine-niveau (en dus gebruiker-onvriendelijk er maar efficienter)
Waar denkte da die "generatie" voor staat?

Over de "mediaplayers" in linux --> allemaal opensource en ze hangen niet aan uw systeem vast en zijn daarenboven nog van een andere producent en ze verschillen per distro.

traffixxx

Legacy Member
tis wel hevige discussie hier

wat ik wil zeggen is da windows alleen goed is voor spellen te spelen
als er zoiets is da we met linux alle games kunnen spelen die er zijn dan zeg ik dag tegen windows

deze freakshow die gates ons stuurt is echt absurd
elke windows install verschilt bij iedereen : ik namelijk denk da ik een record heb aan bluescreen en kapote schijven in een jaar tijd verbroken en alleen aan windows
kwil maar zeggen da er mensen zijn die hun windowssysteem op top houden en das een moeilijke job

linux daarentegen is veel gemakkelijker om te onderhouden en ik vind werken met linux gewoon meer dan een hobby en een OS
ge kunt daar bijna alles meedoen wa ge in windows ni kan
rebooten? da bestaat ni bij linux alleen bij kernel wijzigingen of nieuwe kernel

linux bestaat ook in verschillende keuzen en ge kunt daar updates krijgen voor alle distro's

bv er zijn mensen die totaal geen windows upgrade doen en zitten nog steeds met een win 98 of 95 als desktoppc waar ze nieuwere upgrades doen die ni ondersteunt worden door de besturingssysteem zelf
ge ziet ook da microsoft geen enkel liefde heeft voor zijn besturingssysteem en zijn eindgebruikers
updates worden gegeven voor de laatste versie windows die momenteel op de markt zijn

er zijn voordelen en nadelen die soms hard te overwegen zijn mor er zijn mensen die bij ms blijven en andere in de richting van torvalds of andere unix varianten

linux heeft ook slechtere kanten maar da is alleen de distro die da meeleverd en iedereen weet da linux de kernel is :)
alle rotzooi of plezante apps die ge wilt meeinstalleren is een pluspunt ipv xp waar dat standaard geinstalleerd is en ongewensde diensten die automatisch worden gestart
ge zijt vrij in je kiezen van software en distro en das het gene da linux zo prachtig laat schijnen freedom of choice

ik gon binnekort een amd64 halen en ik denk da ik alleen linux op gaat zetten want ik heb van horen zeggen da xp64 ni zo interessant is om te installeren als besturingssysteem

mvg

zatte mens achter zijne pc op deze late uur

Jay...

Legacy Member
elke windows install verschilt bij iedereen : ik namelijk denk da ik een record heb aan bluescreen en kapote schijven in een jaar tijd verbroken en alleen aan windows

Ik zie hier een link eigelijk... kapotte hardware -> blue screens in windows?
Een schijf gaat niet kapot door windows, die verslijt van zijn eigen (en nog veel rapper als ge 1 hebt uit een slechte serie). Ook in Linux zal dat problemen opleveren, geen enkel OS is daar tegen opgewassen (of ge moest al gaan werken met hot swappable schijven en aangepast OS :) ).

leer eerst eens met uw operating system werken, voor ge begint te klagen dat het niks doet. Probleem met pc's is dat veeeeeeeel mensen denken dat ze er iets van weten, terwijl ze eigenlijk maar prutsers zijn

Heel juist :). Een leuk voorbeeldje is bv dat het grootste deel van de windows gebruikers inloggen als 'admin' op hun bak. Gevolg is dat heel veel virussen, spyware,... gewoon vrij kunnen uitgevoerd worden. En natuurlijk is dat de schuld van Microsoft eh :). Ik werk nooit onder een admin account op mijn windows bak (en ook niet met root op mijn Linux bak btw).

Windows kan een stuk veiliger gemaakt worden door een aantal zaken aan te passen, maar de gebruiker moet daarvan op de hoogte zijn en het nog willen doen ook. Hetzelfde geld voor Linux, een slecht geconfigureerde linux desktop kan bv. in no-time opgezet worden als ddos bak door een hacker/scriptkiddie.

Ik was vroeger nogal vrij hevig pro-linux (vraag maar aan YellinD :p), maar k heb dat ondertussen nogal gerelativeerd. Ik gebruik beide systemen tot mijn tevredenheid: Linux als uber-server systeem en Windows XP om te gamen. En ik moet toegeven: mijn laatste windows install dateerd van euuh... augustus 2003 als ik mij ni vergis... dus windows draait stabiel als je het wil en je een beetje weet waar je mee bezig bent. Ik ben nog altijd pro-linux, maar ik heb ook geen zin om dagen aan een stuk te klooien om een spelleke of een andere applicatie die ik nodig heb in gang te krijgen...

jeroen_hoefkens

Legacy Member
heb probleem zit hem hier niet bij windows, maar bij uw broer. Virussen komen der echt nie vanzelf op ze Nu kzit hier zelf al 4 jaar ofzo met windows pc, die echt wel intensief wordt gebruikt & nog NOOIT een virusgehad, kvraag mij af wak verkeerd doe .
klees dat ge een linux router hebt wss met fire wall en die laat zowiso (zonder firewall) al minder crap door
het probleem is hem hier , mijnen broer heeft norton maar die begint om de 5 botten te scannen , omdat hem maar 256mb ram heeft en windows xp , vertraacht zijn systeem enorm , omdat die winows zen swap(virual memory) goed nodig heeft , da geeft dus probleme als em aant game is , gevolg: norton af =>meer virussen ,

virusses en wormen schuimen gewoon de ip's af , het is nu echt niet meer nodig om zelf "verdachte" handelingen uit te voeren eer een virus werkt...

ik een record heb aan bluescreen en kapote schijven in een jaar tijd verbroken en alleen aan windows
software matig krijgt ge een hadd (bijna) niet kapot , ge moet al vreselijk rare toeren uithalen dan, bsod's liggen wel aan windows maar eigenlijk nog meer aan de drivers, windows is out of the box een os dat voor zijn stabiliteit sterk afhankelijk is van de hardware(drivers) , wij hadden een cmi738/pci-sx geluids kaart met een rotte driver die continu 50% of meer van de cpu in beslag nam (aleen win2000/XP win98 niet) de driver veroorzaakte ook enorm veel system craches , ligt dit daan aan windows of aan de driver (het heeft wel een hele tijd geduurd eer we wisten dat dat het probleem was)

voor Gnu/linux hangt ook veel van uw hardware af (nog meer dan bij windows) usbmodems zijn al te vermijden (er is een driver, maar die krijg ik amper werkende (ben al een maand aan het klooien voor men server die heeft nl grafische componenten nodig , en er komt geen x op men server (p2 ..) als ge een IBM machine koopt moogt ge er 100% zeker van zijn dat linux er goed zal op werken...
mensen met een NV-kaart hebben veel minder last van X crashes dan mensen met een ATI kaart ..

fretn

Legacy Member
YellinD zei:
nog nooit windows update-popups gehad :s
En norton antivirus updates hebben toch geen reboot nodig?
1 op de 50 of zo misschien eens ja... maar dan nog, enkel uw virus definitions zijn echt nodig van te updaten he

Ik zeg niet dat u pc top-of-the-line blijft als ge ni reboot
ik zeg enkel dat het GOED mogelijk is

Ps: moet gij manueel updaten op het werk? damn man, ge wordt daarvoor betaald? :p

jah, er staan dan toch wel twee pc's en 12 macs, en die twee pc's zijn de mijne :)

ivm die windows popups, is nu nog maar onlangs dat ik dat heb, drie of vier updates deden dat

G|N|

Legacy Member
bogy zei:
eeermz ... mijn vader heeft een usb adsl modem... (hij is een ubernoob), daarvoor zijn geen windowsdrivers beschikbaar... Mijn vader gebruikt kazaalite als zijn "allestool" ... hij kan er muziek en films mee afspelen en downloaden... Hij surft met IE explorer en zou volgens mij niet echt veel problemen hebben bij de overstap naar mozilla onder linux... maar daar stopt het dan ook...

er is geen kazaalite of iets dat zowat 99% hetzelfde is voor linux... dc-clients enzo wel, maar mijn vader snapt nog niet eens wat een ip adres is, of kent ni eens het verschil tussen een mail en een chatbericht...

ik wil gerust de proef op de som nemen voor u... maar ik zie mezelf geen extra kosten maken, want linux is gratis, en als ik een ethernet modem moet aanschaffen voor mijn pa is dat niet meer gratis, toch?

voor zoiets al kazaa bestaat er nog altijd gift! natuurlijk ziet het er niet helemaal hetzelfde uit, maar het werkt wel hetzelfde en op meerdere servers (ook van gnutella, ...) en dan nog zeggen dat p2p in linux minder goed is!

en tja van die modem dat is gewoon een probleem van fabrikanten die het niet nodig vinden om daar linux-drivers van uit te brengen en heeft dus helemaal niets te maken met linux zelf!

breez

Legacy Member
mijn bijdrage tot deze topic:
http://www.gatesmeetspie.info/

ik ga pas naar linux overschakelen als er deftige hardware support is, gebruiksvriendelijkheid, ...

heb al meerdere keren linux geprobeerd maar ben telkens terug naar windows overgeschakelt, reden: gebruiksvriendelijkheid

voorbeeld: ik installeer debian oké kheb er zeker 3 dagen over gedaan tegen dat X deftig werkte, dan window manager enzo geinstalled werkte goed

dan probeerde ik amsn te installeren, tijdens de install kreeg ik een hele hoop zever dat er bepaalde packages niet geinstalleerd waren

bij windows heb je tenminste geen 30 packages nodig eer je iets kunt installeren

dJeez

Legacy Member
Burnout zei:
En nee ik ben niet root als ik op linux werk, maar is er in windows een goed alternatief om snel van gebruiker te wisselen, nee.
Ter info : sedert XP (Pro?) kan dat perfect in de GUI (fast user switching, dat je kan afzetten ook uiteraard), en op de command line gaat het sedert Win2K via runas... Het kàn dus wel als je wil.

bogy

Legacy Member
G|N| zei:
voor zoiets al kazaa bestaat er nog altijd gift! natuurlijk ziet het er niet helemaal hetzelfde uit, maar het werkt wel hetzelfde en op meerdere servers (ook van gnutella, ...) en dan nog zeggen dat p2p in linux minder goed is!
gnutella ... ook onder windows is dat voor mijn vader een no-go ... ik zeg het juist; het moet er 99% hetzelfde uit ZIEN ... de knopjes moeten op dezelfde plaats staan...

en bubbling zombie, het zijn idd windowsdrivers die ik bedoelde hé!

mijn vader is een echte dummie ... zoals de meeste pc gebruikers ... als er op zijn scherm een kaderke komt, belt hij altijd naar mij... zelfs als is het gewoon maar 'klik ok om door te gaan" ... dan gaat mijnen telefoon.

en tevens; ik lees dat mijn vader illegale dingen zou doen? niet waar... hij download muziek... met de bakken... muziek die hij al jaaaaren op LP heeft staan, maar die hij nu ook op cd wilt hebben... (en mijn vader heeft een serieuze collectie LP's van elvis, the monkees, abba, cliff richard, en nog veel meer van da oud gedoe)

linux bestaat ook in verschillende keuzen en ge kunt daar updates krijgen voor alle distro's

bv er zijn mensen die totaal geen windows upgrade doen en zitten nog steeds met een win 98 of 95 als desktoppc waar ze nieuwere upgrades doen die ni ondersteunt worden door de besturingssysteem zelf
ge ziet ook da microsoft geen enkel liefde heeft voor zijn besturingssysteem en zijn eindgebruikers
updates worden gegeven voor de laatste versie windows die momenteel op de markt
da is bullshit ...
voor windows voor thuisgebruikers geeft microsoft standaard 5 jaar support. Voor windows voor bedrijven geven ze 10 jaar. (windows NT4 heeft zelfs bijna 15 jaar support gehad!)

installeer jij eens een oude versie van linux (eentje van '98 om zo maar te zeggen) en probeer DAAR maar eens updates voor te vinden... een fresh windows 98 installatie kan tenminste nog via windows update een aantal updates afhalen...

ik vind uw opmerking dan ook zeer ongegrond!

maw; windows 2000 heeft nog 4 jaar te gaan met support (minimum) en windows xp zal ook nog een jaartje of 7 ondersteuning krijgen! en omdat xp pro = xp home kernel, krijg je voor de xp-home uitzonderlijk dus ook 10 jaar support.


ik wil ni zeggen dat windows allesverheerlijkend is éh ... maar windows is een goed product, in veel gevallen beter toepasbaar dan linux.

Bubbling Zombie

Legacy Member
bogy zei:
gnutella ... ook onder windows is dat voor mijn vader een no-go ... ik zeg het juist; het moet er 99% hetzelfde uit ZIEN ... de knopjes moeten op dezelfde plaats staan...
hij zegt dat het aansluit op't gnutella netwerk, nie dat gnutella is
mijn vader is een echte dummie ... zoals de meeste pc gebruikers ... als er op zijn scherm een kaderke komt, belt hij altijd naar mij... zelfs als is het gewoon maar 'klik ok om door te gaan" ... dan gaat mijnen telefoon.
ier loopt er thuis ook zo één rond :D
en tevens; ik lees dat mijn vader illegale dingen zou doen? niet waar... hij download muziek... met de bakken... muziek die hij al jaaaaren op LP heeft staan, maar die hij nu ook op cd wilt hebben... (en mijn vader heeft een serieuze collectie LP's van elvis, the monkees, abba, cliff richard, en nog veel meer van da oud gedoe)
sure
da is bullshit ...
voor windows voor thuisgebruikers geeft microsoft standaard 5 jaar support. Voor windows voor bedrijven geven ze 10 jaar. (windows NT4 heeft zelfs bijna 15 jaar support gehad!)

installeer jij eens een oude versie van linux (eentje van '98 om zo maar te zeggen) en probeer DAAR maar eens updates voor te vinden... een fresh windows 98 installatie kan tenminste nog via windows update een aantal updates afhalen...

da is het punt juist

ge't nie slackware versie 1 versie 2 en versie 3 - evenals andere distros. Je hebt gewoon De Distro.

ik wil ni zeggen dat windows allesverheerlijkend is éh ... maar windows is een goed product, in veel gevallen beter toepasbaar dan linux.
nu komen we er - toepasbaar voor? voor mijn development zit ik liever op linux hoor :)

bogy

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
hij zegt dat het aansluit op't gnutella netwerk, nie dat gnutella is
jazeker ... en heeft linux dan ook EZ-installers voor divx? werkt dat allemaal met die player? werkt bv de geluidskaart wel deftig (typisch linux probleem: sound werkt in sommige applicaties wel, en in andere weer niet... en dan hebde nog 3 verschillende sound interfaces ook)
da is het punt juist
ge't nie slackware versie 1 versie 2 en versie 3 - evenals andere distros. Je hebt gewoon De Distro.
aaah ja ... dus volgens u bestaat er gewoon Suse ... en is die 9.1 die erbij staat maar voor de show ...

net zoals met RedHat...

dus volgens u is de kernel ook al 10 jaar hetzelfde bij linux, en zijn versienummers inherent bij linux?

maw; ge zijt met dikke spek aan't schieten kerel...

Tyfius

Legacy Member
BrEeZiE zei:
mijn bijdrage tot deze topic:
http://www.gatesmeetspie.info/

ik ga pas naar linux overschakelen als er deftige hardware support is, gebruiksvriendelijkheid, ...

heb al meerdere keren linux geprobeerd maar ben telkens terug naar windows overgeschakelt, reden: gebruiksvriendelijkheid

voorbeeld: ik installeer debian oké kheb er zeker 3 dagen over gedaan tegen dat X deftig werkte, dan window manager enzo geinstalled werkte goed

dan probeerde ik amsn te installeren, tijdens de install kreeg ik een hele hoop zever dat er bepaalde packages niet geinstalleerd waren

bij windows heb je tenminste geen 30 packages nodig eer je iets kunt installeren


1. Installeer Fedora, Core 3. Een wysiwyg installatie, en alles werkt direct. Voldoende hardware support, alles op mijn laptop werd direct herkend. Ik kan zelfs niet eens een andere windows installeren dan de meegeleverde versie, want er zijn geen drivers voor. Onder Fedora bolt alles perfect, zelfs beter dan onder windows.

2. Zegt de boodschap "For this Program the MS.NET Framework SDK 1.0 is required" u iets ? Krijgde de laatste tijd met .NET applicaties wel meer, maar ja, da hebde gedownload in uw windows update he, dus da telt ni mee zeker ?

Windows werkt volgens het principe "install alles en al wa ge ni nodig hebt, ja pech" terwijl linux juist omgekeerd gaat werken, en ge daardoor zoveel meer packages nodig hebt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan