Archief - De grote snooker/biljart/pool thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

makila

Legacy Member
Fu heeft Brecel volgens mij zwaar onderschat (Gedacht van dat wordt een gemakkelijke opdracht) en hij krijgt meteen de rekening gepresenteerd.

Fu echt wel zwak gestart. Straft geen enkele fout van Brecel af en ja Brecel is ook wel top vandaag. Dat verrast mij ook wel. Hij laat het veel te zelden zien maar dat hij weldegelijk het talent heeft dat weet iedereen wel. Nu Brecel is natuurlijk nog niet gewonnen (Belange na nog niet) maar wie dacht dat dit een walk-over ging worden voor Fu komt bedrogen uit.

Ondertussen 6-1 voor Brecel, dwz best case voor Fu zal hij morgen vertrekken met een 6-3 achterstand. Dat ziet er echt niet goed uit voor Fu die moet hopen dat Brecel morgen een niveautje minder is dan vandaag. Ik supporter morgen alvast voor onze Belg (natuurlijk ;))

AreVee zei:
Maar goed hij mag mij zeker verrassen (graag zelfs).
7-2 na dag 1 voor Fu - correctie Brecel :bow:

AreVee

Legacy Member
Vanaf 4-0 gezien, Brecel speelde (uiteraard) goed. De grote kans om door te stoten naar ronde twee nu, lijkt ook goed met de stress om te kunnen. En zijn breakbuilding was (eindelijk) nog is vrij tot heel sterk, geen breaks van dertig altijd maar paar heel mooie frame winning breaks.

En Fu was wel echt miserabel slecht, op het laatste frame van gisteren na dan. Want foutloos was Brecel nu ook zeker niet, longpots die ik gezien heb gingen er behoorlijk wat de mist in, witte was lang niet altijd goed. Maar goed, dé kans voor Brecel om door te stoten richting ronde twee omdat Fu echt miserabel was, en daar maakt hij tot nu toe erg goed gebruik gaan en dat is zeker ook een kwaliteit.

makila

Legacy Member
AreVee zei:
en daar maakt hij tot nu toe erg goed gebruik gaan en dat is zeker ook een kwaliteit.
Ja dit. Als je tegenspeler een slechte dag heeft, dan moet je zelf nog altijd dit kunnen uitbuiten. Dat heeft hij gisteren gedaan aan quasi 100%. Tegen een goede Fu had Brecel waarschijnlijk 3-6 achter gestaan of zo, en niemand gaf een cent voor Brecel zijn kansen. Maar zo zie je maar dat iedereen een slechte dag kan hebben en dat het nog altijd gespeeld moet worden. Dat heeft Brecel dan wel goed gedaan. Hij heeft gisteren Fu helemaal afgestraft.

Het zou wel goed zijn voor zijn moraal om de 2de ronde te halen. Dan is zijn pro-tourkaart gered voor de volgende 2 jaar. (Hij stond pas 46ste op de jaarranglijst, maar als hij de 2de ronde bereikt stijgt hij weer naar +- plaats 30, een plaats waar hij momenteel wel thuishoort - Ik spreek nu wel van de jaarranglijst want snookerpunten tellen voor 2 jaar mee)

Maar goed hij is er nog niet. 7-2 is lastig op te halen maar het is al regelmatig gebeurd, hij moet vandaag op eenzelfde niveau blijven acteren. Ik schat nu wel de kansen op 70/30 voor Brecel om deze match nu te winnen.

Bubba

Legacy Member
Geeft het gewoon volledig weg. Speelt slecht. Krijgt zoveel kansen en doet er gewoon niks mee, integendeel.

Bubba

Legacy Member
Sja, heeft het vanavond gewoon aan zichzelf te danken. Veel afval in zijn spel en gewoon geen enkele kans genomen.

makila

Legacy Member
Toen Haneveer gisteren zei dat Brecel mogelijk wereldkampioen ging worden dacht ik: het is naar de kloten.

Dit is wel typisch Brecel. Wisselvalligheid ten top. Die kerel kan fantastisch snookerspelen maar is te snel groot gemaakt door de media nadat hij 5 jaar geleden de jongste ooit was op een WK.

St0wned

Legacy Member
inderdaad, buiten een paar uitzonderlijke talenten zijn er weinig spelers die voor hun 30ste volledig door breken.

AreVee

Legacy Member
Ik had er eerlijk gezegd al schrik voor na die 7-2 voorsprong. Nu hopen dat hij hier lessen en dergelijke uit trekt.

makila

Legacy Member
Dit is een gemiste kans. Het kost hem minstens 9000 euro en zijn tourkaart is hierdoor ook in gevaar op lange termijn. Hij had echt nood aan een topprestatie voor zijn tourkaart en dan gooit hij doodleuk dit te grabbel.

Verliezen tegen Fu is geen schande maar als je zo voorstaat dan is het een kans verkloot.

Brecel is mentaal ijzersterk als hij niet begint te rekenen en niet nadenkt. Maar als hij dan begint na te denken is hij mentaal plots niets meer waard. Zo wisselvallig, zowel qua spel als qua mentaliteit. Dat begrijp ik dus niet.

Wil hij ooit echt een topper worden dan moet hij volwassener worden. Hij lijkt me nog steeds een broekventje dat goed kan snookeren maar te weinig volwassenheid toont op momenten dat het moet.

Bij Brecel heb ik meestal het gevoel van net niet. Vorig jaar 2 finales gespeelt die hij beide altijd had moeten winnen. En dan verliest hij 2x. Ik had gehoopt dat hij daar lessen had uit getrokken. Maar neen hoor! Het is weeral hetzelfde liedje eigenlijk .. dat tikkeltje extra ontbreekt toch bij hem (voorlopig?)

Wat me verontrust is dat dit ook niet echt betert bij hem.

makila

Legacy Member
Ik wil ook even vermelden dat Brecel eigenlijk een lichte vorm van autisme heeft. En misschien is dat ook zijn grootste tekortkoming.

Hij moet dat autisme ombuigen naar mentale weerbaarheid. En om de wereldtop te halen gaat dat toch zijn grootste gevecht worden.

St0wned

Legacy Member
Werkt Brecel reeds samen met een mental coach? Indien niet zou hij dat toch eens moeten overwegen...

makila

Legacy Member
Trump zowaar nog dramatischer dan Brecel. Als toernooifavoriet 4-0 voorkomen tegen een matige speler om dan volledig in te storten en 8-10 te verliezen in R1.

Sinds Trump op zijn 22ste de finale haalde is hij op het WK toch ook altijd teleurstellend. Brecel is dus zeker niet het enige talent dat regelmatig bezwijkt onder de druk.

sneeuwzwart

Legacy Member
Bwa, ik zou Brecel nu niet direct vergelijken met Trump. Ex-nummer 1 van de wereld en WK finalist, dan heb je al wel bewezen dat je tegen enige druk kan.

Bubba

Legacy Member
Kan je vanavond nergens snooker bekijken op tv? Bizar dat het niet op Eurosport te zien is...

AreVee

Legacy Member
BuBbA zei:
Kan je vanavond nergens snooker bekijken op tv? Bizar dat het niet op Eurosport te zien is...

Inderdaad en al helemaal dat BBC bijna niks uitzend op BBC 1 of BBC 2. Zo meteen Ronny in zijn laatste sessie :) .

BleKKie

Legacy Member
Ik kijk tegenwoordig via een een UK proxy op de site van BBC Sport. Daar streamen ze alles.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan