Archief - De grote snooker/biljart/pool thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

St0wned

Legacy Member
Voor de mensen die het nog niet weten: op de facebook van World Snooker is er een multi-live van de kwalificatie wedstrijden!

makila

Legacy Member
St0wned zei:
Brecel naar de Crucible!
Ja eindelijk nog eens. :)

Hij moest zich ook wel plaatsen om zijn plaats in de top-32 op de ranking niet te verliezen. Na een goed seizoen vorig jaar was het dit jaar toch weer wat minder.

Zijn comeback tegen Swail was de key, dat heeft hem vertrouwen gegeven. Het blijft toch deels ook een mentale sport.

St0wned

Legacy Member
makila zei:
Ja eindelijk nog eens. :)

Hij moest zich ook wel plaatsen om zijn plaats in de top-32 op de ranking niet te verliezen. Na een goed seizoen vorig jaar was het dit jaar toch weer wat minder.

Zijn comeback tegen Swail was de key, dat heeft hem vertrouwen gegeven. Het blijft toch deels ook een mentale sport.

Ik vind hem toch telkens sterker voor de dag komen in de langere wedstrijden. Daar mee dat hij op de UK ook regelmatig sterke prestaties neer zet.

makila

Legacy Member
St0wned zei:
Ik vind hem toch telkens sterker voor de dag komen in de langere wedstrijden. Daar mee dat hij op de UK ook regelmatig sterke prestaties neer zet.
Ja tactisch is hij ook erg verbeterd. Gisteren potte Dale heel stevig met 2x een honderd+ break maar dan zie je een Brecel die totaal niet onder de indruk is en toch gewoon 6-3 voorkomt. Niet door echt grote breaks maar door gewoon zijn spel te spelen.

St0wned

Legacy Member
Dat Is dan een werkpuntje voor de toekomst. Die 40-50 breaks moeten regelmatiger 60-70 breaks worden. IMO ligt het aan zijn controle van de cue ball, die nog te los is naar mijn mening.

AreVee

Legacy Member
Toch goed nieuws dat hij nog is een positieve uitschieter kent, zijn er nog altijd veel te weinig maar wie weet is hij nu dan toch weer vertrokken.

St0wned

Legacy Member
Brecel tegen Fu, Zware loting (voor zover er een "makkelijke" loting is)

AreVee

Legacy Member
St0wned zei:
Brecel tegen Fu, Zware loting (voor zover er een "makkelijke" loting is)

Dat is imo 99% zeker einde verhaal dan, Fu dit seizoen echt wel sterk aan het snookeren.

makila

Legacy Member
Als je wereldkampioen wil worden ga je vroeg of laat elke wereldtopper moeten verslaan.

5 jaar geleden ging hij binnen 4 jaar wereldkampioen worden. Dat hij het dan nu maar doet he! ;)

Natuurlijk geef ik in praktijk hem weinig kans maar hij moet er natuurlijk wel in geloven. Anders kan je beter meteen op pensioen gaan en ermee stoppen.

AreVee

Legacy Member
makila zei:
Als je wereldkampioen wil worden ga je vroeg of laat elke wereldtopper moeten verslaan.

5 jaar geleden ging hij binnen 4 jaar wereldkampioen worden. Dat hij het dan nu maar doet he! ;)

Natuurlijk geef ik in praktijk hem weinig kans maar hij moet er natuurlijk wel in geloven. Anders kan je beter meteen op pensioen gaan en ermee stoppen.

Ik twijfel dan ook sterk of hij ooit wereldkampioen gaat worden, dat hij er zelf in moet geloven daar ben ik het wel volmondig mee eens (maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik er moet in geloven :p ).

St0wned

Legacy Member
AreVee zei:
Dat is imo 99% zeker einde verhaal dan, Fu dit seizoen echt wel sterk aan het snookeren.

Luca moet hopen op een mindere dag bij Fu. Ik geef hem zeker een kans...
ooit wereldkampioen kan je nu nog niet zeggen, eerst een vaste top 16 speler worden. We dachten misschien allemaal (inclusief Brecel zelf) dat hij een vroege bloeier ging worden, in 1 ruk door naar de top.30 jaar geleden ging dat misschien wel zo zijn maar de laatste jaren is de top veel breder geworden en iedereen in de top 64 kan iedereen verslaan.

AreVee

Legacy Member
St0wned zei:
Luca moet hopen op een mindere dag bij Fu. Ik geef hem zeker een kans...
ooit wereldkampioen kan je nu nog niet zeggen, eerst een vaste top 16 speler worden. We dachten misschien allemaal (inclusief Brecel zelf) dat hij een vroege bloeier ging worden, in 1 ruk door naar de top.30 jaar geleden ging dat misschien wel zo zijn maar de laatste jaren is de top veel breder geworden en iedereen in de top 64 kan iedereen verslaan.

Mja kansloos is hij ook niet (match moet zoiezo altijd eerst gespeeld worden) maar Fu is imo één van de drie-vier sterkste spelers dit seizoen, en is op een wk ook zelden of nooit uitgeschakeld in een eerste ronde denk ik (toch zeker niet tegen spelers die beduidend lager stonden/staan als hem in de ranking), daarnaast is de h2h ook relatief dramatisch voor Brecel.

Maar goed hij mag mij zeker verrassen (graag zelfs).

makila

Legacy Member
Toen Brecel 5 jaar geleden de jongste deelnemer ooit werd zei hij: Ik word binnen 4 jaar Wereldkampioen. Antwoord: Jammer maar helaas. Nog erger zelfs: In die 4 jaar dat hij wereldkampioen ging worden heeft hij NUL keer de eerste ronde nog gehaald. :)

Vorig jaar: Ik heb de top-32 gehaald, volgend seizoen is het doel de top-16 halen. Antwoord: Hij moest nog serieus zwoegen?knokken om in de top-32 te blijven (Uitgeschakeld in kwalificaties van WK was risico op zakken uit die top-32). :)

Tot dusver de doelstellingen van Luca. :) Hij zal ooit wel in die top-16 geraken denk ik (wereldkampioen betwijfel ik ook maar who knows), maar zo eenvoudig is dat tegenwoordig niet meer. De top is breed en talent alleen is gewoon onvoldoende. ALLES aan je spel moet kloppen en het is hard werken en vooral mentaal overeind blijven.

Er is op 100 jaar tijd slechts 1 speler die zonder te trainen toch iedereen kan kloppen en dat is Ronny. Maar dan spreek je over het grootste talent allertijden en dat is Brecel NIET (No offense). En zelfs Ronny had 7 (!) jaar nodig om na zijn eerste grote titel (Brecel heeft NUL titels) wereldkampioen te worden.

St0wned

Legacy Member
Fu buiten 2 uitschieters toch telkens zwak op WK, laatste 12 jaar:
1R SF 1R 1R 2R 1R 1R 1R 2R 2R 2R SF

2 maal halve finale maar anders telkens er uit in de eerste 2 rondes.
maar staat inderdaad dit jaar ijzersterk te spelen.
Fu is er nu 39, mooi voorbeeld dat de doorbraak ook gerust later kan komen!

BleKKie

Legacy Member
Luca goed begonnen tegen Fu.
Al direct 0-2 voor en aan al weer een break aan het opbouwen in frame 3.

Edit: en 0-4 ondertussen :cool:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan