Archief - De grote snooker/biljart/pool thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AreVee

Legacy Member
makila zei:
King verrassend uitgeschakeld. Nog in feeststemming zeker? Luca Brecel aldus tegen Sam Craigie.

Was te verwachten idd, heeft een hele emotionele week gehad, zou zelfs geld moeten lenen hebben om naar Noord-Ierland te kunnen vorige week van zijn vader etc. Die was echt niet klaar voor dit tornooi denk ik.

makila

Legacy Member
AreVee zei:
Was te verwachten idd, heeft een hele emotionele week gehad, zou zelfs geld moeten lenen hebben om naar Noord-Ierland te kunnen vorige week van zijn vader etc. Die was echt niet klaar voor dit tornooi denk ik.
Dat geld zal hij nu wel terug betaald hebben. Winst is voldoende om dat te recupereren (en meer). :)

Maar dat is inderdaad wel emotioneel als je al 20+ jaar prof bent, je eigenlijk ... om het cru te zeggen .. krap bij kas zit. En dan toch nog een toernooi winnen. (Misschien wel zijn laatste kans) Die toernooiwinst zal hij nooit vergeten ;)

makila

Legacy Member
Spannende pot snooker tussen Brecel en Craigie. Brecel startte indrukwekkend maar Craigie hield gelijke tred en liep daarna plots op kousen voeten 3-5 uit. Maar daarna liet Craigie alsnog een bijna zekere zege uit handen glippen. Brecel er nog op en erover. Brecel 6 - Craigie 5.

Jammer voor Craigie maar als je het vergeet af te maken dan ben je natuurlijk gezien op dit niveau. :)
Brecel staat op de jaarranglijst (zijn huidige ranking - 31 is van 2 seizoenen) ook eindelijk opnieuw in de top-64 van de wereld en daar hoort hij ook gewoon thuis.

Lievro

Legacy Member
makila zei:
Dat geld zal hij nu wel terug betaald hebben. Winst is voldoende om dat te recupereren (en meer). :)

Maar dat is inderdaad wel emotioneel als je al 20+ jaar prof bent, je eigenlijk ... om het cru te zeggen .. krap bij kas zit. En dan toch nog een toernooi winnen. (Misschien wel zijn laatste kans) Die toernooiwinst zal hij nooit vergeten ;)

King speelde met een snel opgescharrelde keu, hij was zijn keu vergeten :D

makila

Legacy Member
Brecel vrij gemakkelijk naar 1/8ste finales. 6-1 winst. Het UK championship ligt hem wel, hij presteert daar meestal wel vrij goed. Vorig jaar haalde hij er ook de 1/8ste finales.

Brecel nu tegen Maguire. Ik weet niet waarom, maar ik heb het gevoel dat hij daartegen gaat winnen. (Ondanks dat hij er nog nooit tegen won)
En daarna tegen Shaun Murphy. Dat wordt wel lastiger al is hij natuurlijk niet helemaal kansloos.

Zowiezo de gemakkelijke tegenstanders (als je het nog gemakkelijk kan noemen want in R2 verloor hij bijna - laten we eerder zeggen de mindere goden) zijn passe. Vanaf nu zal het altijd een topper zijn waartegen hij moet spelen.

Dr.Cro

Legacy Member
6-3 winst. Had de indruk dat Maguire niet zo goed speelde en Luca net wat beter. Wel enkele ongelooflijke shots, maar soms nog wat te veel risico.
Hopelijk leuke kwartfinale.

Lievro

Legacy Member
Zeker geen hoogstaande match en Luca geregeld met dat tikkeltje geluk. Laatste frame in een defensieve positie (lastige snooker) een alles of niets poging om een rode te raken en hij fluket hem onwaarschijnlijk met mooie positie, de rest is geschiedenis.

Nogmaals het bewijs dat je deze jongen nooit mag afschrijven (wat een klotemaanden sinds german open)

Super! Nu Murphy nogmaals inblikken aub :D

makila

Legacy Member
Nu ja afschrijven. ... talent heeft hij natuurlijk wel. En die laatste frame. Geluk met die fluke maar wel droogjes afgemaakt. Dat noemen ze het frame stelen ;)

Dat laatste lijkt simpel maar is het niet.

makila

Legacy Member
Ik heb de wedstrijd op video bekeken en wat me opviel was dat brecel vooral won omdat maguire telkens foutjes maakte in een frame en brecel dan dit medogenloos steeds afstrafte. Hij was vooral goed op de counter, maar een maguire in topvorm had hem wel geklopt vandaag.

St0wned

Legacy Member
Wel wat geluk kan zijn maar op die laatste fluke speelt hij gewoon het correcte shot. De fluk is een aardige bonus.
Soms wat te los in zijn spel wel (had de indruk dat hij soms wel wat heel snel ging liggen voor een shot) Long potting kon ook een stuk beter.

Lievro

Legacy Member
Zijn nonchalante speelstijl is welbekend. Maguire is een schim van wat hij ooit is geweest. 'A grumpy, old looking fat man'

St0wned

Legacy Member
Lievro zei:
Zijn nonchalante speelstijl is welbekend. Maguire is een schim van wat hij ooit is geweest. 'A grumpy, old looking fat man'

Was vroeger wel fan van Maguire. Tegenwoordig lijkt die gewoon op een zieke hamster.

makila

Legacy Member
Tourkaart voor volgend seizoen is nu wel gered voor Brecel want door zijn zwakke resultaten was dit in gevaar.

Hopelijk is hij dit seizoen nu echt vertrokken.

Pinkman

Legacy Member
Slaat ook nergens op dat hij nu alweer moet spelen. Hij heeft gisterenavond pas gespeeld, terwijl Murphy een dag rust had.

St0wned

Legacy Member
inderdaad klopt ook wel.had op zijn minst de avond partij moeten zijn. Higgins krijgt ook zwaar rond zijn oren van Selby.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan