Archief - De grote snooker/biljart/pool thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cerulean

Legacy Member
Ik verhuis binnenkort en zou daar plaats hebben voor een (7 ft) pooltafel.
Is iets als dit al kwalitatief genoeg voor simpel thuisgebruik? Ik verwacht uiteraard geen professionele tafel, maar het moet niet vanzelf in 2 breken ook niet.

Edit: dat is wel ervan uitgaande dat het eentje is zoals hier, in leisteen: Snookertafel 9 feet SN6
MDF ga ik uiteraard niet in huis halen.

AreVee

Legacy Member
Cerulean zei:
Ik verhuis binnenkort en zou daar plaats hebben voor een (7 ft) pooltafel.
Is iets als dit al kwalitatief genoeg voor simpel thuisgebruik? Ik verwacht uiteraard geen professionele tafel, maar het moet niet vanzelf in 2 breken ook niet.

Edit: dat is wel ervan uitgaande dat het eentje is zoals hier, in leisteen: Snookertafel 9 feet SN6
MDF ga ik uiteraard niet in huis halen.

Als je weet dat een nieuwe tafel van professioneel niveau toch heel makkelijk 1k+ kost gaat dat geen topkwaliteit zijn maar om af en toe is met wat kameraden te poolen (of gewoon zelfs) is dat zeker in orde denk ik.

makila

Legacy Member
Brecel knoeit er dit seizoen weer op los, maar wat me opvalt is dat hij de laatste jaren, zijn beste prestaties uitvoert, op van die speciale toernooien. En ja hoor het is dit seizoen ook weer van dat ..

Luca Brecel naar kwartfinales in Six Red World Championship

Vorig jaar finale in het Shoot-Out Toernooi (en de German Open, dat was dan een uitschieter op een gewoon toernooi). Dit jaar is zijn beste prestatie (voorlopig) een kwartfinale in het six red world championship toernooi. Maar dat is dus weer zo'n speciaal toernooi :)

Het lijkt wel alsof Brecel het moeilijk heeft om zich continue te blijven concentreren tijdens lange games / matchen. Maar als hij vrij snel de tafel moet leegspelen is hij meestal wel erg goed. Het wordt moeilijk voor Brecel om ooit echt wereldtop te worden, maar het is natuurlijk wel een sterke speler. Als hij eens zijn weekje heeft dan kan hij iedereen aan.

XA4

Legacy Member
Na jaren in een magazijn te hebben gestaan, is mijn pooltafel eindelijk bij mij thuis geraakt.
Nu blijkt dat de witte bal niet gescheiden wordt van de kleuren.
Ik weet dat er 2 systemen zijn (grotere witte bal of magnetisch) maar ik geraak er niet wijs uit welk van de 2 het is.
Ik ken er ook totaal niets van :$
Kan er iemand aan de hand van bijgevoegde afbeeldingen zeggen welk systeem het is?
Dan kan ik zoeken naar een oplossing (grotere bal kopen/magneet plaatsen/...)

https://www.dropbox.com/s/m4jk3v469g78n34/IMG_2905.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/e2b2cmwj5x2ptez/IMG_2906.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/d4ghyy1htednagi/IMG_2907.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/oy11t651xycyjab/IMG_2908.JPG?dl=0

Bedankt

makila

Legacy Member
Brecel weer ietje beter aan het spelen, hij kan weer meer winnen dan verliezen. Een kwartfinale -in een non-ranking toernooi welliswaar- heeft hem vertrouwen gegeven. Zo zie je toch dat snooker vooral een mentaal spelletje is. Als het niet goed zit achter de oren dan win je niet (en omgekeerd).

AreVee

Legacy Member
Mooi heb het wel voor hem :) . Steekt er al wel is een mopje in of een rare bek en hou ook wel van zijn speelstijl, vrij aanvallend, niet te veel nadenken.


Edit: Die reactie nadat hij laatste roze pot :D .

makila

Legacy Member
Brecel eindelijk nog eens in een 2de ronde van een groot toernooi. Als ik zijn statistieken bekijk dan wint hij maar 61 procent van zijn matchen dit seizoen. De echte toppers zitten aan 70+% en John Higgins zit aan maar liefst 83% (Het meeste dit seizoen).

61% is gewoon te weinig ..

GETHEZ

Legacy Member
Eindelijk mijn all time favoriet vanavond aan het werk, jimmy White

Is al lang geleden dat ik hem aan het werk heb gezien... En dan nog tegen ronnie... Woot...

Heb het alvast opgenomen...

En brecel al 2 overwinningen... :)

Hopelijk vanavond een jimmy White special...

Lievro

Legacy Member
Brecel er kansloos uit tegen White. Volgende week mag het er boenk op zijn!

makila

Legacy Member
Lievro zei:
Brecel er kansloos uit tegen White. Volgende week mag het er boenk op zijn!
Het was wel tijd om eens een R3 te halen op een toernooi want op de jaarranglijst was Brecel uit de top-64 gevallen. (Hij staat enkel nog 30ste omwille van zijn resultaten van vorig jaar) Dat hij er nu uitligt is geen schande, het niveauverschil is klein op dit niveau. R3 is eigenlijk wat ik van Brecel zou en mag verwachten, maar dan op ELK toernooi

Maar dit is pas de eerste keer op 8 rankingtoernooien dit jaar dat hij voorbij de eerste ronde geraakt. Voor iemand met zijn talent is dat gewoon ultrazwak. Eigenlijk zelfs een beetje beschamend. Ik weet niet of hij ooit de echte wereldtop zal halen, maar zelfs als dat niet lukt, dan moet hij met zijn talent, toch minstens ALTIJD 4/8 toernooien een R2 of beter scoren.

Hij is nog jong natuurlijk maar hij gaat toch ergens een knopke moeten omdraaien of zijn talent zal 1 fucking waste worden. En dat zou zonde zijn.

AreVee

Legacy Member
K vraag mij af of hij ooit iemand gaat worden die standaard kwartfinale ofzo haalt zoals een Trump, O'Sullivan nu of een Hendry vroeger (en een O'Sullivan ook vroeger). Hij is al een aantal jaar in staat om geweldig snooker te spelen maar het komt er voorlopig toch nog (altijd) niet genoeg uit.

St0wned

Legacy Member
Op basis van vorig jaar ging ik zeggen dat hij er wel komt maar op basis van dit jaar... groot vraagteken.

makila

Legacy Member
AreVee zei:
K vraag mij af of hij ooit iemand gaat worden die standaard kwartfinale ofzo haalt zoals een Trump, O'Sullivan nu of een Hendry vroeger (en een O'Sullivan ook vroeger). Hij is al een aantal jaar in staat om geweldig snooker te spelen maar het komt er voorlopig toch nog (altijd) niet genoeg uit.
Hendry: Wereldkampioen op zijn 21ste (Brecel is nu al ouder en heeft zelfs nog geen toernooi gewonnen)
O'Sullivan: 17 jaar toen hij zijn eerste toernooi won.
Trump: 21 jaar toen hij zijn eerste toernooi won. Brecel is nu bijna 22 en dus ook al ouder.

Vorig jaar had hij natuurlijk al wel de German Open moeten winnen. Dus misschien geef ik nu een foutief beeld. Maar rooskleurig tov die andere kampioenen is het dus helemaal niet.

Ik zie Brecel eerder als een nieuwe type Murphy. Veel talent, jarenlang in de schaduw van anderen. Meestal snel uit een toernooi. En af en toe gaat hij wel eens een toernooi winnen en heel misschien doet hij een Murphy stunt (1x uithalen en WK winnen). Maar een veelvraat gaat hij - net zoals Murphy trouwens- volgens mij dus nooit worden. Daarvoor is hij te wisselvallig en onvoorspelbaar (Wat toch iets typisch Belgisch is blijkbaar)

Lievro

Legacy Member
Dikke pluim voor Mark King!

Dat voorlaatste frame, fantastisch!

Volgende week kan Luca uitkomen tegen deze Mark King!

makila

Legacy Member
Lievro zei:
Volgende week kan Luca uitkomen tegen deze Mark King!
Brecel won zonet met 6-0 van 1 of andere indier (Hij heeft eindelijk een beetje vorm te pakken en haalt voor het 2de toernooi op rij R2 of beter) en als straks Mark King ook wint dan spelen die inderdaad tegen elkaar. :)

makila

Legacy Member
King verrassend uitgeschakeld. Nog in feeststemming zeker? Luca Brecel aldus tegen Sam Craigie.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan