Archief - De grote snooker/biljart/pool thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

makila

Legacy Member
Tyfius zei:
Wel speciaal, Fu zijn pomerans kwijt in 't midden van zijn break. :')
8-8 en 9-7. Sterke start van de toernooifavorieten maar zowel Fu als McManus toonden daarna waarom ze halve finale waardig zijn door hun fighting spirit.

McManus toch verrassend erg goed voor iemand van 45 jaar. Het is niet dat Ding verschrikkelijk slecht speelde bij die 9-3 voorsprong, maar McManus speelde echt wel zeer goed op een bepaald ogenblik. Hij maakte zelfs een zwarte bal via 4 banden !! Ik vind dit tot nu toe 1 van de beste HF's ooit op een WK.

Dit toont ook aan dat de leeftijd niet echt een rol speelt in het snooker, op voorwaarde dat je alles laat wijken voor de sport.
Alleen ja, de meesten hebben op 45 jarige leeftijd wel andere dingen aan hun hoofd.

McManus zou dan weer de 2de oudste winnaar ooit worden, moest hij dit toernooi winnen. Ik gun het hem ook wel, evenwel voor de snookersport zou dit geen goede zaak zijn, moest iemand van 45 jaar die nooit verder geraakte dan de 6de plaats op de wereldranglijst ineens het toernooi zou winnen op die leeftijd. Dat zou toch een blamage zijn voor al die jongere snookerspelers.

De oudste winnaar ooit was Ray Reardon, maar die won het toernooi maar liefst 6x. Dat is een heel ander verhaal / situatie.

makila

Legacy Member
Gemiddeld genomen was het niveau op dit WK zwak. Maar dat wordt ruimschoot goedgemaakt in deze halve finales. Echt een heel hoog niveau van alle 4 de spelers.

AreVee

Legacy Member
Ding in de finale, toch bijzonder, niks waard (bij wijze van spreken) dit seizoen en nu gewoon al heel lang op topniveau aan het spelen, van in de kwalificaties al.

makila

Legacy Member
AreVee zei:
Ding in de finale, toch bijzonder, niks waard (bij wijze van spreken) dit seizoen en nu gewoon al heel lang op topniveau aan het spelen, van in de kwalificaties al.
Ding zat in een zware vormcrisis, dat klopt. Maar zijn talent is ook nooit weg geweest. Zo iemand heeft maar een paar overwinningen en wat mentale oppeppers nodig en die is terug top of the game.

En ivm zijn slecht seizoen. Dat was niet superslecht (3x Kwartfinale en 1x HF), maar ja wie hoog staat op de ranglijst kan ook snel laag vallen.

BleKKie

Legacy Member
Ik gun het hem alvast wel.
Maar als Selby door gaat, ga ik toch voor hem supporteren :)

AreVee

Legacy Member
makila zei:
Ding zat in een zware vormcrisis, dat klopt. Maar zijn talent is ook nooit weg geweest. Zo iemand heeft maar een paar overwinningen en wat mentale oppeppers nodig en die is terug top of the game.

En ivm zijn slecht seizoen. Dat was niet superslecht (3x Kwartfinale en 1x HF), maar ja wie hoog staat op de ranglijst kan ook snel laag vallen.

1 halve finale en voor de rest altijd minder is voor iemand als Ding toch wel slecht , superslecht misschien niet maar wel slecht.

Zijn talent is nooit weg geweest dat klopt zeker, dat talent gaat hij altijd houden.

makila

Legacy Member
BleKKie zei:
Ik gun het hem alvast wel.
Maar als Selby door gaat, ga ik toch voor hem supporteren :)
Met wat tegenslag verliest Selby van Fu. Dat zou nogal wat zijn. Dat zou dan de eerste keer in de geschriedenis zijn van het snooker, dat er niemand van verenigd koninkrijk in de finale zou staan.

sharkmen

Legacy Member
Selby is het toch geworden. Dat laatste was toch wel een geweldig frame.

Gavin

Legacy Member
Goed dat het geen volledige Chinese finale is, maar van mij mag Ding gerust winnen.

Hij speelt ook wel beter dan Selby momenteel. Enige dat hem kan tegenhouden is als hij zijn chokereputatie weer gaat bovenhalen, een WK finale hefet ie nog nooit gespeeld dus wie weet.

makila

Legacy Member
4-0 voor Selby. Ding heeft veel last van de stress, speelt als een noob en wordt momenteel genadeloos afgestraft.

Pinkman

Legacy Member
Wereldkampioen is al bekend op deze manier. Het is te merken dat het de eerste keer voor Ding is.

AreVee

Legacy Member
K hoop toch op een schone finale, zou jammer zijn moest de finale zo snel voorbij zijn na zo'n twee prachtige halve finales.

makila

Legacy Member
Pinkman zei:
Wereldkampioen is al bekend op deze manier. Het is te merken dat het de eerste keer voor Ding is.
Er zijn voldoende snookerspelers die hun eerste finale meteen ook winnen. Sommige spelers hebben gewoon stalen / geen zenuwen. Ding is bekend dat hij mentaal het soms laat afweten.

Ding DE kans op 5-1, alweer verknoeid. Dat wordt dus 6-0 vrees ik. Hij moet zich echt gaan bijeenrapen en zijn niveau verhogen of Selby wint gewoon met 18-3 of zo. Die gaat echt geen enkele medelijden hebben.

Het maakt me niet uit wie wint maar ik supporteer even voor Ding. Een saaie eenzijdige finale daar zit echt niemand op de wachten.

makila

Legacy Member
Mijn support heeft geholpen. 6-2, we hebben toch nog een match .. :) Ik vreesde even voor 8-0.

Pinkman

Legacy Member
makila zei:
Er zijn voldoende snookerspelers die hun eerste finale meteen ook winnen. Sommige spelers hebben gewoon stalen / geen zenuwen. Ding is bekend dat hij mentaal het soms laat afweten.

Ding DE kans op 5-1, alweer verknoeid. Dat wordt dus 6-0 vrees ik. Hij moet zich echt gaan bijeenrapen en zijn niveau verhogen of Selby wint gewoon met 18-3 of zo. Die gaat echt geen enkele medelijden hebben.

Het maakt me niet uit wie wint maar ik supporteer even voor Ding. Een saaie eenzijdige finale daar zit echt niemand op de wachten.
Waar heb ik anders beweerd?

Pinkman

Legacy Member
Ding maakt op momenten echt debiele keuzes die hem de wereldtitel gaan kosten. Had al lang minimaal op gelijke hoogte moeten staan, maar kijkt nu tegen een 12-10 achterstand aan.

Matig niveau, hopelijk krijgen we een spetterende slotsessie, maar ik vrees ervoor.

makila

Legacy Member
Het is nog wel altijd speelbaar. Selby controleert en het is aan Ding om zijn beste niveau te vinden in de avondsessie. Wereldkampioen worden moet je verdienen.

Pinkman zei:
Beide kemphanen zijn gewoon heel moe na een zwaar toernooi. Gisteren de laatste frames niet gezien? Beiden hadden moeite om wakker te blijven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan