makila
Legacy Member
8-8 en 9-7. Sterke start van de toernooifavorieten maar zowel Fu als McManus toonden daarna waarom ze halve finale waardig zijn door hun fighting spirit.Tyfius zei:Wel speciaal, Fu zijn pomerans kwijt in 't midden van zijn break. :')
McManus toch verrassend erg goed voor iemand van 45 jaar. Het is niet dat Ding verschrikkelijk slecht speelde bij die 9-3 voorsprong, maar McManus speelde echt wel zeer goed op een bepaald ogenblik. Hij maakte zelfs een zwarte bal via 4 banden !! Ik vind dit tot nu toe 1 van de beste HF's ooit op een WK.
Dit toont ook aan dat de leeftijd niet echt een rol speelt in het snooker, op voorwaarde dat je alles laat wijken voor de sport.
Alleen ja, de meesten hebben op 45 jarige leeftijd wel andere dingen aan hun hoofd.
McManus zou dan weer de 2de oudste winnaar ooit worden, moest hij dit toernooi winnen. Ik gun het hem ook wel, evenwel voor de snookersport zou dit geen goede zaak zijn, moest iemand van 45 jaar die nooit verder geraakte dan de 6de plaats op de wereldranglijst ineens het toernooi zou winnen op die leeftijd. Dat zou toch een blamage zijn voor al die jongere snookerspelers.
De oudste winnaar ooit was Ray Reardon, maar die won het toernooi maar liefst 6x. Dat is een heel ander verhaal / situatie.

