Archief - De grote snooker/biljart/pool thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

makila

Legacy Member
Zoals ik al voorspelde (Je zag dit al mijlenver aankomen). Ook op de China Open krijgt Brecel een pak slaag. Met zijn huidige spelniveau gaat hij ook niet door de Q van het wereldkampioenschap geraken, but we shall see ..

Terug naar de trainings snookertafel Brecel! :)

AreVee

Legacy Member
Hopen dat hij zich nog één keer echt kan opladen, want de fut is er echt uit op dit moment na een lang en succesvol maar zwaar seizoen.

makila

Legacy Member
Brecel is ziek en oververmoeid na een lang seizoen. Het zou me verbazen als hij door de kwalificaties geraakt.

Ben woollaston die ook eenzelfde degelijk seizoen draait is ondertussen al roemloos uitgeschakeld.

AreVee

Legacy Member
Voorlopig aan een spannende match bezig (een match die hij toch echt wel zou moeten kunnen winnen , tegenstander niet in top honderd) 4-5 achter, eerste die tien heeft wint.

makila

Legacy Member
Brecel heeft de 2de sessie met 6-3 gewonnen en aldus de match met 10-8. Hij stond op een gegeven moment 4-7 achter, maar begon dan plots veel beter te spelen en pakt dan 5 games op een rij (met 3 top-50+ breaks). Een hard bevochten wedstrijd aldus, maar hij wint wel. In de volgende ronde speelt hij tegen Liam Highfield. Dat is ook geen groot licht en zou hij ook moeten kunnen kloppen. Tenzij hij echt te ziek is of te oververmoeid.

Als hij die match wint moet hij 9 kansen op 10 tegen Tom Ford. En dat is wel een ander paar mouwen. Normaal 80/20 voor Brecel maar gezien zijn huidige vorm en burn-out zou ik eerder 50/50 zeggen.

AreVee

Legacy Member
Staat 17de op de ranglijst en aangezien de top 16 rechtstreeks geplaatst is valt hij daar net buiten, is wel zuur voor hem want is wel top 16 waard normaal.

makila

Legacy Member
Pinkman zei:
Ding moet kwalificaties spelen? :wtf:
Ja. Hij is net voor het WK gezakt van 11 naar 17. De top-16 mag meteen naar de eerste ronde. Nummers 17 tot 32 zijn wel reekshoofd in de kwalificaties.
Maw een Brecel - Ding is de kwalificaties kon bijvoorbeeld nooit.

Vandaar dat het voor Brecel bijvoorbeeld ook van belang was in de top-32 te blijven tot en met het WK. Zodat hij alvast 3 maal een lager gerangschikte spelers zou loten.

makila

Legacy Member
Brecel na de eerste sessie 5-4 voor tegen Liam Highfield. Die wedstrijd kan nog alle kanten uit. Tom Ford verrassend 3-6 achter tegen Sam Baird, dus het is helemaal nog niet zeker dat beide heren tegen elkaar gaan uitkomen in de volgende ronde. (Brecel vs Ford bedoel ik)

Pinkman zei:
Ah ok, dat verklaart :D
Het is dus wel zo dat als je wint in de kwalificaties dat dit ook punten opbrengt voor de wereldranglijst. De top-16 is vrij maar kan ondertussen dus geen punten verdienen.

Nog 80 spelers kunnen in theorie wereldkampioen worden. 64 spelen momenteel nog in de 2de ronde van de kwalificaties. Daar blijven in de laatste Q ronde nog 32 van over. Dan zit je bij de laatste 48. 16 gaan daar dan van door naar R1 en daar wacht dan de top-16. Er blijven dan nog 32 spelers over en elke ronde valt de helft of tot aan de finale.

makila

Legacy Member
Brecel 2-0, 4-2, 6-4 voor en dan op 1 bal gekomen van 7-4. Uiteindelijk toch 6-5 geworden door mentale weerbaarheid van de tegenstander en een zwak moment van Brecel. Dan 8-5 voor en normaal geeft Brecel zoiets nooit meer af, maar dan ging plots het licht uit, en verliest hij 5 frames op een rij.
Een frisse Brecel in goede doen geeft 8-5 nooit meer uit handen - duidelijk toch echt wel een burn-out.

Wil hij zich ooit nog eens plaatsen voor het WK, dan moet hij toch keuzes maken en zijn toernooien beter uitkiezen. Hij wilde dit seizoen te veel ineens. (Zie ook Oververmoeide Brecel: "Slechtste voorbereiding ooit")

Nu ook Tom Ford heeft verloren. Dus die 3de ronde ziet er plots helemaal anders uit. Zo zie je maar. De top is ook veel breder dan in de tijd van bijvoorbeeld een Stephen Hendry.

Coolrunners

Legacy Member
Keepen in zaalvoetbal vind ik ook niet echt een sport. Niet deningrerend bedoeld, want ik keep zondags ook altijd mijn partijtje. Maar moe word je daar nu niet echt van.

Pinkman

Legacy Member
Vooral Bingham en Murphy, de twee finalisten van vorig jaar, vind ik toch opmerkelijk.

Langs de andere kant wel typerend voor het hedendaagse snooker waar iedereen van iedereen kan winnen.

AreVee

Legacy Member
En zelfs Ronny was allesbehalve overtuigend, ook Walden heeft op punt gestaan om 8-5 achter te komen, weinig toppers die echt al kunnen hebben overtuigen, Fu misschien nog het meest.

En Higgins.

Gavin

Legacy Member
Wat een vreselijke sessie tussen Carter en Mcmanus ...


En wat een matig tornooi.

BleKKie

Legacy Member
Eerste frame dat ik keek van dit WK, als dat het algemene niveau is ...

AreVee

Legacy Member
Heb toch al spannende en goede matchen gezien: Perry-Wilson, Trump-Wenbo, ... .

Daarnaast spelers die echt al sterk gespeeld hebben: Fu, Higgins, Hawkins, ... .


Maar het allerbeste wk snooker ooit is het nu wel (nog) niet nee.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan