Archief - De grote snooker/biljart/pool thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

makila

Legacy Member
Als hij de finale wint dan gaat hij een reuzensprong maken en net niet in de top-16 staan (wereldtop) als ik even het prijzengeld bekijk voor de winnaar. Dus laten we allemaal duimen he. :) Bij verlies gaat hij rond de 26ste plaats staan?

Wat hij ook doet in de finale, hij maakt zowiezo weer een grote sprong op de rankings :)

AreVee

Legacy Member
K moet wel zeggen, k heb het grootste deel gezien (laatste frame niet) en het was een match die langs beide kanten volzat met vermijdbare fouten, als hij zo tegen Gould speelt heeft hij nog niet de kleinste kans.


Maar uiteraard heel mooi, als hij dit volhoudt dan zal hij zeker en vast een mooie carrière tegemoet gaan, bevestigen is nu cruciaal, als dat lukt dan is hij ongetwijfeld vertrokken.

makila

Legacy Member
Wilson heeft eind vorig jaar nochtans gewonnen in de finale van Trump op de Shanghai masters en is ook een 'coming man'. Toch ook zeker geen pannenkoek. Al haalden ze gisteren inderdaad allebei niet hun beste niveau. Hij zal beseffen dat hij tegen Brecel de kans heeft laten liggen op een nieuwe finale.

En Brecel was inderdaad nuchter tijdens het interview met de BBC en was zich ervan bewust dat hij morgen beter moet spelen of dat hij anders enkel kans maakt wanneer Gould een enorme off-day heeft.

Mentaal is dit wel een opsteker voor Brecel. Verlies of winst zal daar weinig aan veranderen.

AreVee

Legacy Member
Wat een kansen voor de 2-0. Deze Gould (die ook last moet hebben van zenuwen kan niet anders) is te pakken.

GETHEZ

Legacy Member
AreVee zei:
Wat een kansen voor de 2-0. Deze Gould (die ook last moet hebben van zenuwen kan niet anders) is te pakken.

kzou niet na 2 frames al zeggen dat het quasi binnen is ze... ondertussen 4-3 voor Gould

makila

Legacy Member
5-3 voor Gould, na de namiddagsessie. Brecel zal toch iets extra uit zijn hoed moeten toveren om dit nog recht te zetten.
Eigenlijk is het enige verschil dat Gould het 2de spel gewonnen heeft op de zwarte bal, anders was het 4-4 geweest.
Brecel had dat tweede frame echt moeten pakken en dat maakt momenteel toch het verschil!

Het niveauverschil was voor her overige klein tussen die twee in de eerste sessie.

Update: 7-3 momenteel. Gould is een ervaren rot die niet te onderschatten valt. Het wordt lastig voor Brecel (zoals verwacht).
Had het de halve finales geweest, dan had hij al verloren. Maar goed, het moet de finale moet nog altijd gespeeld worden naar een best of 17.

Ik vreesde even voor 8-3 maar Gould vergeet het af te maken aldus 7-4. Hij is er nog niet helemaal ..

makila

Legacy Member
Nope. Gould is niet te onderschatten, heeft ook Trump geklopt dit toernooi. Brecel gaat het niet halen.
Hij heeft het laten liggen in de namiddagsessie waar hij toch wat kansjes kreeg.

Gould wel plots aan een heel sterk seizoen bezig. Heeft voor het seizoen 2015-2016, amper 1 finale gehaald en 2x een kwartfinale. En dan nu dit seizoen ineens:
2x een kwartfinale, een finale en nu waarschijnlijk zelfs winst. En dat plots uit het niets als 34 jarige? Straf!

Die kerel heeft een nieuwe mentale coach gevonden of zo???

GETHEZ

Legacy Member
makila zei:
Nope. Gould is niet te onderschatten, heeft ook Trump geklopt dit toernooi. Brecel gaat het niet halen.

zou mooi zijn als hij nog 2 frames kan winnen...

makila

Legacy Member
Dat gaat niet lukken, Gould maakt dit wel af. Het zou evenwel goed zijn voor de sport mocht Brecel ergens toch een toernooi kunnen winnen. Want nu gaat het alweer een Engelsman zijn. Eigenlijk schiet de sport daar geen reet mee op. Maar ja, men kan natuurlijk niemand gratis de overwinning geven.

Eigenlijk blijft een gebrek aan talent binnen het Europese vasteland het grootste probleem.

PS. Gould met krampen nu de overwinning binnen handbereik is .. oeps .. je gaat misschien nog gelijk krijgen :) Brecel maak droogjes de game af. 8-5.
(En eigenlijk had het 7-6 moeten staan - Brecel zal die foutenlast in het 2de spelletje van de namiddagsessie nog een tijdje blijven herinneren)

AreVee

Legacy Member
makila zei:
Eigenlijk blijft een gebrek aan talent binnen het Europese vasteland het grootste probleem.

Bwa dat zou ik nu ook niet zeggen, het is gewoon zo dat je richting engeland moet continu wil je het maken, dat is ook zo met bv het veldrijden, k geloof nooit dat dat enkel aan gebrek aan talent in andere landen kan liggen.

makila

Legacy Member
Brecel zal ook aanwezig zijn op de China Open, na winst in de kwalificaties. Hij won nog relatief gemakkelijk (Na 0-1 achter gestaan te hebben) met 5-1 tegen Zhang Anda.
Zhang Anda is net als Luca een groot talent, maar is daarna eveneens blijven hangen. En in tegenstelling tot Brecel lijkt hij niet te kunnen doorbreken. Jammer.

Belangrijke zege voor Brecel, want hij wil natuurlijk in de top-32 blijven tot aan het WK. Dan kan hij in de kwalificaties namelijk niet uitkomen tegen een andere speler uit die top-32 en zal hij op papier minder goede tegenstanders loten.

Volgende week speelt hij normaal gezien de Welsh Open. Daar pakt hij ook best wat puntjes :)


--------------------------------

Brecel ondertussen zich geplaatst voor de halve finales van het het non ranking event - World Snooker Shoot Out. Niet het hoogst aangeschreven toernooi (slechts 1 frame per match = beetje een lotterij wie wint) en geen punten te verdienen, maar hij is toch alweer op dreef. Update: Swail dicht bij finale, maar mist dan de pot onder tijdsdruk. Tijd om. Brecel naar de finale.

Haha, finale tussen Brecel (BE) - Hull (FIN). Prachtig toch? :D Een finale tussen 2 Europeanen van het vaste land. Ook al is het geen rankingtoernooi, het is wel leuk voor de snookersport.

Edit. Brecel verliest ook zijn tweede finale op rij. Jammer maar wel leuk toernooi :)

AreVee

Legacy Member
K lees net dat Ronny in zijn match een 146 gemaakt heeft ipv een 147 uit protest tegen het lage prijzengeld voor een maximum, HEER-LIJK.

makila

Legacy Member
St0wned zei:
Op naar een decider in Luca zijn eerste match op de welsh open!
Brecel 1-3 achter en op de rand van de uitschakeling, maar daarna sterk teruggevochten en erop en erover. 4-3 winst :)

Hij is duidelijk mentaal een pak sterker geworden. Wel jammer dat hij 2 finales op rij verliest. Maar goed, hij is toch een niveautje beter gaan spelen dit seizoen.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
AreVee zei:
K lees net dat Ronny in zijn match een 146 gemaakt heeft ipv een 147 uit protest tegen het lage prijzengeld voor een maximum, HEER-LIJK.

idd, zalig momentje :D

makila

Legacy Member
Brecel - mark King 4-3 winst. Ondanks de nipte zege had brecel de wedstrijd vandaag steeds onder controle.
King was steeds op achtervolgen aangewezen en geraakte er nooit meer over.

Morgen wordt het een titanenstrijd tussen Brecel en Murphy. Dat wordt nog een ander paar mouwen, maar je weet nooit. Vorig jaar won Luca van Selby in ditzelfde toernooi.

AreVee

Legacy Member
Brecel 3-2 voor tegen Murphy op één frame van de overwinning zou toch (weer) een héél mooie overwinning zijn.

Edit: Ondertussen 4-2 winst, Brecel is on fire.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan