Archief - De grote snooker/biljart/pool thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

makila

Legacy Member
Regenneger zei:
Haat? Nee. Gewoon kapotgehyped door de pers en blijkt dan gewoon keer op keer te falen en daar rekent men je op af.
Volgens mij denken de meeste mensen die NIKS van snooker kennen dat Brecel al 30 jaar is en een 'verloren gegaan' talent - terwijl hij nog altijd maar 20 is.

Regenneger zei:
Ik leef zo mee met dien Thai :(:(:(:(:(:(
Ja echt zuur. Al heeft Stephen Hendry dit ook eens gedaan, zo een zwarte bal gemist voor een 147 break ;) Het kan zelfs de beste overkomen.

GETHEZ

Legacy Member
Brecel is bezig 1-1 Bo11

khad pas van gisteren door dat het UK championship bezig is...

AreVee

Legacy Member
Brecel verloren, jammer want 3-1 voor op een bepaald moment. K blijf toch ook een beetje op mijn honger zitten bij Brecel, akkoord hij is nog erg jong voor de snookerwereld, maar als je ziet dat hij ondertussen een paar jaar geleden al op het wk stond , dan is er sindsdien toch weinig vooruitgang te merken imo (op vlak van wereldranking misschien wel wat), Davis en Hendry onder andere zeggen het ook regelmatig, een paar jaar geleden was Brecel met voorsprong de man voor de toekomst in het snooker, ondertussen is hij lang niet meer de enige en zijn er van ongeveer zijn leeftijd die minstens even ver staan.

makila

Legacy Member
Het is aan hem om het tegendeel te bewijzen hé?
Het is niet dat hij plots al zijn talent kwijt is. Dat zit nog wel ergens.

Ivm gisteren. De top is héél breed geworden, dus verliezen tegen de nummer 25 is gewoon realisme en dat kan gebeuren. Er zijn al véél toppers naar huis tegen mindere goden.
Dus voor dit toernooi heb ik weinig aan te merken. Zo'n verlies kan gebeuren ook al speel je op je top.

Het probleem is dat deze degelijke prestatie (1/8ste finales) gewoon een zeldzaam is, voor Brecel. Iemand met zijn talent zou in 80% van alle toernooien minstens bij de beste 32 moeten zijn. In praktijk was dit pas de eerste keer dit seizoen dat hij zover geraakt. (Op een ranking toernooi). En dat is juist het probleem.

Er zijn 10 rankingtoernooien, eigenlijk zou hij nooit mogen verliezen in de qualificaties terwijl hij tot en met dit seizoen zich NOG NOOIT op 1 seizoen tijd, zich GEPLAATST HEEFT VOOR zelfs nog maar de helft van die toernooien. Zoiets kan en mag dus NIET, in mijn ogen.

Al is dit nu wel zijn beste seizoen tot nu toe. Het was nu al wél het 3de rankingtoernooi op rij waarbij hij zich plaatste voor de hoofdtabel, op 4 rankingtoernooien dit jaar. Als hij die vorm kan aanhouden dan haalt hij die top-32 wel. En dat zou hem volgend seizoen dan wel windeieren kunnen leggen.

AreVee

Legacy Member
Deel van de verklaring zou ook volgens mij kunnen zijn dat snooker te vergelijken valt met veldrijden bij ons en dan bedoel ik op het vlak van: Veldrijden is een sport die al enige tijd gedomineerd wordt door Belgen (op een verdwaalde tsjech, duitser of nederlander na), en daardoor (om diverse redenen) gaan Belgen ook vaker doorgroeien naar de absolute top in het veldrijden, k heb net bijvoorbeeld eens gekeken op de wereldranking snooker, en Brecel is daar de eerste europeaan die niet uit Engeland, Schotland, Wales, ... komt.

makila

Legacy Member
Ik heb delen van de wedstrijd gezien op herhaling. Brecel was in de 2de sessie (na de 3-1) gewoon slecht. Dat trok op niks. Als hij 9/10 wedstrijden zo speelt dan is het géén wonder dat hij nooit ver geraakt - man wat was me dat ?? Het enige dat hij moest doen is spelen zoals hij de eerste 4 games speelde en hij had de wedstrijd WEL gewonnen.

Hij laat op bepaalde momentel wel flarden van zijn talent zien (en dan zie je dat hij echt wel goed kan snookeren), maar evenveel keren knoeit hij er nog steeds op los. Na 4 jaar zou je verwachten dat die NOOB foutjes eruit zijn. Maar nope, ... Héél de week erg goed gespeeld, en gisteren was hij halverwege ineens weer nergens.

Volgens mij is dit gewoon ne (mentale) klik die hij moet maken. Maar het moet wel van hemzelf komen. Wij kunnen die niet voor hem maken.

Dat is ook nog het verschil tussen een topper en Brecel. Selby speelt héél de week een erg hoog niveau, maar plots begon die in zijn 3de ronde ook te knoeien als een amateurke. Maar die kan zich dan plots nog wel bijeenrapen, en wint dan nog héél nipt met 6-5. Bij Brecel is het dan 'einde verhaal'.

AreVee

Legacy Member
Robertson en Liang Wenbo, Robertson staat voor en heeft onder andere een 147 gemaakt (en in de halve finale droog een 6-0 tegen Selby).

makila

Legacy Member
Robertson gewonnen. 10-5.

Ondertussen Europese Tour bezig in Gibraltar. Natuurlijk 1 niveau lager dan de toptoernooien maar toch ..
Brecel zit alweer in de 1/8ste finale. Als hij in deze vorm kan blijven aanhouden dan zie ik hem dit jaar zich nog eens plaatsen voor het WK.

AreVee

Legacy Member
Brecel is de laatste weken inderdaad zeer behoorlijk bezig. De verrassingen van het Uk championship ook weer goed, Wenbo en Grace.

makila

Legacy Member
AreVee zei:
Brecel is de laatste weken inderdaad zeer behoorlijk bezig. De verrassingen van het Uk championship ook weer goed, Wenbo en Grace.
Ja dat is geen toeval. Het zijn een paar relatief onbekende spelers (voor de buitenstaander), maar het is wel eens goed dat er andere snookerspelers goed aan het spelen zijn ;)
Het moet niet altijd dezelfde paar spelers zijn, ..

AreVee zei:
Brecel is de laatste weken inderdaad zeer behoorlijk bezig. De verrassingen van het Uk championship ook weer goed, Wenbo en Grace.
Brecel heb ik de laatste weken slechts, 1 slechte partij zien spelen en dat was in R4 van het Uk championship. Die match was hij echt slecht. Voor het overige was hij steeds ijzersterk.

Brecel heeft altijd ergens nog 1 match waarin het plots allemaal iets minder is. Hij geraakt nu meestal wel al door de kwalificaties maar hij heeft dan ergens wel 1 mindere match en dat wordt dan quasi altijd zwaar afgestraft. Het niveau is tegenwoordig erg hoog en 1 mindere dag, kan je je eigenlijk niet meer veroorloven.

AreVee

Legacy Member
AreVee zei:
Wenbo en Grace.

Spelen ondertussen tegen mekaar voor een plek in de halve finale, Wenbo o.a. Selby naar huis gestuurd, Grace o.a. Ebdon. Vooral Wenbo ben ik wel fan van.

makila

Legacy Member
Robertson verrassend uitgeschakeld in de kwalificaties van de German Open. Ik vind dit wel vreemd dat die mannen niet zijn vrijgesteld daarvan.
Brecel wel door naar R1. De eerste keer in zijn carriere dat hij zich 4x achter elkaar weet te plaatsen voor het hoofdtoernooi. Hij is aan een degelijke reeks bezig (zonder echte uitschieters).

Tyfius

Legacy Member
makila zei:
Robertson verrassend uitgeschakeld in de kwalificaties van de German Open. Ik vind dit wel vreemd dat die mannen niet zijn vrijgesteld daarvan.
Brecel wel door naar R1. De eerste keer in zijn carriere dat hij zich 4x achter elkaar weet te plaatsen voor het hoofdtoernooi. Hij is aan een degelijke reeks bezig (zonder echte uitschieters).

Dat is een aantal jaren geleden zo ingevoerd. Niet iedereen is daar tevreden mee, maar men wou ervoor zorgen dat er toch iet meer mannen uit de 2de en 3de lijn konden doorstoten. Een klein stukje daarover vind je in https://www.youtube.com/watch?v=4H5LzRwikhw.

makila

Legacy Member
Lees ik dat goed dat snooker 5 jaar geleden op sterven na dood was en men toen dacht dat de sport ten einde was?
Ik wist dat het op een gegeven monent er slecht uit zag, maar als ik die cijfers bekijk was de situatie echt bedroevend.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan