Archief - De grote snooker/biljart/pool thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Soler

Legacy Member
makila zei:
Lees ik dat goed dat snooker 5 jaar geleden op sterven na dood was en men toen dacht dat de sport ten einde was?
Ik wist dat het op een gegeven monent er slecht uit zag, maar als ik die cijfers bekijk was de situatie echt bedroevend.

link ?

AreVee

Legacy Member
Ook wel benieuwd naar een link of iets, Brecel weer een aantal matchen gewonnen (las er gisteren iets van in de krant , enfin lezen, twee regels tekst ofzo), lijkt toch echt wel vooruitgang geboekt te hebben.

makila

Legacy Member
Soler zei:
2 pagina's hierboven. Video link. Amper 5 of 6 toernooien = op sterven na dood.

Brecel is standvastiger geworden ja. Ik denk toch dat die nu snel in de top-30 zal staan.

Regenneger

Legacy Member
Tzijn weer eens Masters.

Nu Selby - O'Sullivan en morgen Robertson - Trump. Twee topmatchen op papier.

AreVee

Legacy Member
Wat een fantastische clearance van Ronny in het laatste frame, vintage O'Sullivan.

AreVee

Legacy Member
Maar twee frames gezien, maar Robertson-Trump moet (althans volgens de commentator die dat in het halfuur dat ik gekeken heb een keer of duizend gezegd heeft) een geweldige match geweest zijn. Leuk dat Trump door is ook, zie hem wel graag bezig, liever dan een Robertson.

Lol blijkbaar 7 v/d 11 frames een century geweest in die match...

AreVee

Legacy Member
Ronny op schema voor de finale. Bingham al paar vermijdbare fouten gemaakt.

makila

Legacy Member
Ronny is Ronny. Terwijl zowat de ganse wereldtop vanaf 40 jaar echt wel op hun retour is, last hij weer een maandenlange sabbatperiode in, speelt dan pas zijn 2de toernooi - meteen op de masters - en klopt zowaar iedereen en zegt dan: Fuck ik was slecht aan het spelen, ik ben ontevreden!

Toch echt een genie die als hij het hoofd van een Hendry had gehad, 10x wereldkampioen geweest was.

AreVee

Legacy Member
Ja gisteren op de bbc inderdaad heel de tijd aan het zagen dat hij slecht speelde, geweldig. Er zijn er geen twee op de wereld die kunnen wat hij kan en zeker niet op de manier waar hij het doet.

ganz

Legacy Member
Brecel nu juist beginnen spelen (tegen Zhao), live te volgen op Eurosport.

makila

Legacy Member
ganz zei:
Brecel nu juist beginnen spelen (tegen Zhao), live te volgen op Eurosport.
Brecel er snel korte metten mee gemaakt. 5-2 winst. Geen kans voor Zhao vandaag die toch nog ervaring te kort komt op dit niveau.

Brecel nu 1x4R, 2x1R en nu weer minstens 2R. 4x op 5 toernooien er bij, wat met het huidige systeem niet slecht is (zelfs de toppers moeten nu Q's spelen)

Dit is toch het beste seizoen van Brecel tot nu toe en we zijn nog maar halverwege. Is dit seizoen toch een niveautje hoger gaan spelen en behoort nu toch echt tot de subtop van de wereld. Als hij die lijn het tweede deel van het seizoen kan doorzetten dan zit ie goed :)

makila

Legacy Member
Brecel nu ook voorbij Maflin. 5-3. Goed bezig! Hij is nu bij de laatste 8.
Hij speelt nu alweer opnieuw. Maar voor zo'n jonge kerel is 2x spelen op 1 dag geen probleem zeker?

Update: Tussenstand 1/4de finales Brecel vs Joyce 2 - 2 (Gelijkopgaand, is nu een best of 5)

Brecel op de rand van de uitschakeling 2-4 achter, maar vecht dan terug en wint 3 spelletjes op een rij.
5/4 winst en naar de 1/2de finales voor de 2de keer in zijn nog jonge carriere.

Alle toppers zijn nu uitgeschakeld, dus Brecel heeft nu toch DE kans om het ganse toernooi te winnen.
Maar dan moet hij die ene slechte dag zoals hij op de UK Open had, achterwege laten natuurlijk .. :)

AreVee

Legacy Member
Heel netjes van Luca, beetje geluk met de loting misschien maar toch, het waren nu ook geen pannenkoeken die hij naar huis speelde. Dit niveau blijven aanhouden en er zit nog wel een sprong op de rankings aan te komen.

makila

Legacy Member
Als je goed speelt dan dwing je dat geluk met de loting vroeg of laat af. Je kan het dus geluk noemen, maar eerlijk gezegd speelt hij dit seizoen vrij degelijk en is hij er bijna altijd wel bij. Ooit heb je dan wel eens een gunstigde loting en als je dan die loting krijgt, dan moet je daar van profiteren .

De enige echt slechte match die ik hem zag spelen was in de 1/8ste finales van het UK championship. Hij speelde dat ganse toernooi echt subliem tot aan die match waar hij plots zowat alles miste. (Maar dat weet hij zelf ook wel).

Ik las ergens dat hij mits een goeie quotering hier, al zeker was van top-32 op het einde van het seizoen. Dat is natuurlijk nog geen wereldtop (Top-16) maar dan zit hij daar toch net onder.

makila

Legacy Member
Nou nou - Brecel als een sneltrein 3-1 voor, die is mentaal natuurlijk messcherp , na zijn comeback gisteren. En Wilson maakt niets klaar.
Eerste finale in zijn carriere in een officieel rankingtoernooi? Of kan Wilson zich na de koffiepauze alsnog herpakken?

TheRedDevils

Legacy Member
Idd, ik heb enkel het laatste frame gezien. Blunder van zijn tegenstander.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan