Archief - De grote snooker/biljart/pool thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

makila

Legacy Member
Zalig. Murphy 2-1 voor en pot dan de zwarte bal voor 3-1. Gaat de witte er toch ook in zeker? (De wet van Murphy :D)
Aldus plots 2-2 ipv 3-1.

Dodelijke misser op dit niveau, want die mentale boost gaf Brecel niet meer uit handen: 2-4 en Murphy naar huis na 2 laatste sterke games.

Volgende match is nu tegen Ding Junhui, weer een gevaarlijke tegenstander. Maar ja, gemakkelijke(r) tegenstanders krijg je nu niet meer :)
Als hij wil blijven winnen zal het vanaf nu toch continue tegen top-16 spelers zijn (of ex-top 16).

By the way, ook Gould waar tegen Brecel onlangs nog de finale verloor is door naar de 1/8ste finales. Die is ook goed bezig dit seizoen.

Door zijn zege tegen Murphy stijgt Brecel een plaatsje naar plaats 27.

makila

Legacy Member
Het valt me op dat maar liefst 13 spelers uit de top 16 van de wereldranglijst zich geplaatst hebben voor de laatste 16. Dit in tegenstelling tot de German open waar ze sneuvelden als vliegen.

De enige niet top 16 spelers die zich plaatsten zyn brecel, woollaston en een relatief onbekende chinees yu delu.

In tegenstelling tot de German open is de kans dat brecel met deze tegenstand het toernooi wint, quasi nihil. Maar zowiezo toch alweer een degelijk toernooi.

makila

Legacy Member
Brecel uitgeschakeld door Ding. Jammer, maar om eerlijk te zijn is hij in zijn huidige vorm wel top-16 van de wereld maar nog geen absolute wereldtop. Om dan 2 toppers achtereen volgens te verslaan, is nog wat te hoog gegrepen.

Door het verlies van Woollaston, staat Brecel nu 26ste op de ranking (na dit toernooi). Zijn tot nu toe hoogste ranking ooit. Niet slecht natuurlijk maar om de absolute wereldtop te bereiken moet hij toch iets minder slordig spelen. Dat is er toch nog niet helemaal uit in zijn spel.

Regenneger

Legacy Member
Ronnie heeft nu ook zijn eerste degelijke tegenstander gewoon verpletterd.

makila

Legacy Member
Regenneger zei:
Ronnie heeft nu ook zijn eerste degelijke tegenstander gewoon verpletterd.
Ronnie is gewoon buitenaards. Zo lopen er geen twee snookerspelers rond, en dat zal volgens mij de eerste 40 jaar niet meer gebeuren.

Hij heeft natuurlijk een nieuwe uitdaging gevonden. De oudste wereldkampioen worden sinds Ray Reardon (1978). En volgens mij is hij daartoe in staat.
Fysiek kan hij zelfs tot zijn 60ste mee al heeft hij tegen dan maar 1 been meer (letterlijk), zo'n groot talent is dat. Maar ja, het moet mentaal nog klikken en dat is dikwijls zijn probleem :)

AreVee

Legacy Member
T zal wel zijn als die zichzelf echt iets of wat verzorgt en het mentaal kan opbrengen dan kan die nog tien jaar de beste van de wereld blijven.

Pinkman

Legacy Member
O'Sullivan wat een wedstrijd weer

5-2 achter maar dan een tempo hoger geschakeld en gewoon losjes naar 5-9 winst, 7 frames op rij tegen Neil

makila

Legacy Member
Brecel verloren met 4-3 tegen Selby ondanks 0-3 voor te staan. Ditmaal wel een vrij degelijk niveau van Brecel, maar dan voornamelijk in de eerste frames. Hij had zelfs een hoger gemiddelde dan Selby, maar toch nog verloren. (55 vs 51). Vergeten af te maken noemen ze zoiets, jammer.

makila

Legacy Member
Door verlies tegen Selby staat Brecel nu op plaats 25 op de Europese ranglijst. (En hij blijft zowiezo 26ste op de wereldranglijst, dat zijn in het snooker twee volledig gescheiden ranglijsten)

Dwz dat hij zich net niet weet te kwalificeren voor de Players Tour Championship. Enkel de eerste 24 op de lijst plaatsen zich. Dubbele pech dus voor Brecel. Hij is wel eerste reserve momenteel.

Op de World Grand Prix en de China Open is hij er normaal wel bij (World open = top-32 van de wereldranglijst en voor de China Open wist hij zich te kwalificeren). Dwz dat hij dit jaar minstens 7 van de 10 rankingtoernooien zal gespeeld hebben. (+ eventueel nog het WK). Toch een serieuze verbetering tov zijn vorige 2 seizoenen waarbij hij telkens maar 4 rankingtoernooien speelde. [En zelfs een verdubbeling als hij zich weet te plaatsen voor het WK]

makila

Legacy Member
Brecel heeft zich geplaatst voor de World Grand Prix Open. Een toernooi met de 32 beste spelers van het huidige seizoen 2016. Brecel staat momenteel 12ste op die ranglijst.
Ronde 1: Brecel vs Carter

AreVee

Legacy Member
Twaalfde is echt wel mooi , Carter moet te pakken zijn ook in zijn huidige vorm, nooit echt fan geweest van de manier van spelen van Carter.

AreVee

Legacy Member
Mja dat wel natuurlijk, kan ook moeilijk anders als enkel de beste 32 van dit seizoen mogen meedoen. Zaak om niet te forceren tegen Carter, s echt zo iemand die met vier breaks van 25 ofzo en goed safety spel perfect een frame kan binnenhalen.

makila

Legacy Member
AreVee zei:
Mja dat wel natuurlijk, kan ook moeilijk anders als enkel de beste 32 van dit seizoen mogen meedoen. Zaak om niet te forceren tegen Carter, s echt zo iemand die met vier breaks van 25 ofzo en goed safety spel perfect een frame kan binnenhalen.
Brecel speelt hetzelfde type spel als Carter, vind ik persoonlijk. Een paar kleine breakjes wegpotten en toch de frames pakken (/stelen).

AreVee

Legacy Member
Zeker, absoluut akkoord. De 70+ breaks is iets waar Brecel nog zal in moeten verbeteren denk ik ook.

GETHEZ

Legacy Member
white vs brecel op eurosport... (niet jimmy)

edit: en meteen finished...

makila

Legacy Member
GETHEZ zei:
white vs brecel op eurosport... (niet jimmy)

edit: en meteen finished...
Ik had dit al in PM tegen AreVee gezegd dat Brecel zijn topvorm dit seizoen een beetje over is. Al had hij dat gisteren eigenlijk echt wel moeten winnen. Hij werd te ongeduldig, nam plots onnodige risico's en liet daardoor White weer in de wedstrijd komen. Het was gewoon zijn eigen schuld dat hij eruit ligt.

Over het algemeen, is het natuurlijk geen slecht seizoen voor Brecel, met 8 kwalificaties op een rij (Ook op de China Open is hij erbij).

Hopelijk heeft Brecel zijn topvorm opnieuw beet bij de start van het WK, anders gaat hij voor het eerste in 8 toptoernooien nog eens een kwalificatie missen, dus topvorm daar gaat echt nodig zijn, zoniet is de China Open einde seizoen voor hem.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan