Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 1/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2018?


  • Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten.

makila

Legacy Member
eniac zei:
Mja, en? Perez was niet eens een McLaren junior, feit dat ze geen van hun jeugd er op dat moment inzetten zou toch ook een belletje moeten doen rinkelen.

Verder... Veel RB juniors krijgen wel effectief een kans he. Zijn er genoeg in de programma's van Mercedes, Ferrari en McLaren die die kans nooit gekregen hebben.
Er zijn ook maar een beperkt aantal plaatsen op de startgrid hé.

FlatSix

Legacy Member
Marc Marquez gaat in een Red Bull georganiseerd event met een F1 rijden. :)

marcel

Legacy Member
eniac zei:
Mja, en? Perez was niet eens een McLaren junior, feit dat ze geen van hun jeugd er op dat moment inzetten zou toch ook een belletje moeten doen rinkelen.

Verder... Veel RB juniors krijgen wel effectief een kans he. Zijn er genoeg in de programma's van Mercedes, Ferrari en McLaren die die kans nooit gekregen hebben.

Da's dus wat ik zeg he.
Red Bull gooit om de haverklap nieuw "talent" in zijn Junior-Team, gewoon omdat ze kunnen. En dan af en toe zit er iemand bij die goed is.

McLaren, Ferrari, Mercedes,.... geven alleen mensen een kans van wie ze echt geloven dat ze het kunnen.
Zoals bvb een Vandoorne of een Leclerc.

Het resultaat is dat Red Bull de commentaar krijgt carrières te breken, en de anderen dat ze de jeugd geen kans geven.

jeltex

Legacy Member
marcel zei:
Het resultaat is dat Red Bull de commentaar krijgt carrières te breken, en de anderen dat ze de jeugd geen kans geven.

Dat vat het mooi samen :)

Hartley na amper 5 races aan de kant schuiven zou toch wel heel snel zijn. (De races van vorig seizoen kan je toch moeilijk als volwaardig meetellen vind ik).
Ok, hij heeft zich nog niet kunnen tonen en Gasly wel, maar als we iedereen eruit moeten gooien die de eerste 6 races van z'n carrière niet top was, dan schieten we met weinig volk op de grid over vrees ik ...

sink

Legacy Member
Finally, common sense.. :unsure:

FJUrqI4.png

eniac

Legacy Member
marcel zei:
Het resultaat is dat Red Bull de commentaar krijgt carrières te breken, en de anderen dat ze de jeugd geen kans geven.

Maar de negatieve commentaar neigt zeer fel door naar 1 zijde, en zot genoeg is dat de zijde die wel degelijk regelmatig mensen kansen geeft.

Stel mij trouwens wel vragen bij het commitment van bepaalde teams naar hun rijders "waarin ze geloven" toe... Allez, Toto mag nog zo staan roepen dat Wehrlein een stoeltje verdient, maar de logische stap (Williams wat korting geven op de motoren om een zitje te verzekeren voor Wehrlein daar) komt zogezegd niet in hem op. Kom he :)

FlatSix

Legacy Member
Er zijn toch tal van voorbeelden die de F1 niet gehaald hebben uit Ferrari of Mercedes of McLaren,...

marcel

Legacy Member
xTwL- zei:
Er zijn toch tal van voorbeelden die de F1 niet gehaald hebben uit Ferrari of Mercedes of McLaren,...

dat bedoel ik dus met "mensen waar ze wel in geloven". Allez, bij Mclaren zijn er 4 mensen uit hun YDP in F1 terecht gekomen. daarvan is enkel Van der Garde niet meer actief.

als je uiteindelijk de lijst bekijkt van mensen die in een junior programma gezeten hebben, die de F1 niet gehaald hebben, weegt het bij Red Bull ook gewoon zwaarder door hoor.
en als je hun junior-team daar wegdenkt, is het nog veel heviger.

eniac zei:
Maar de negatieve commentaar neigt zeer fel door naar 1 zijde, en zot genoeg is dat de zijde die wel degelijk regelmatig mensen kansen geeft.

Stel mij trouwens wel vragen bij het commitment van bepaalde teams naar hun rijders "waarin ze geloven" toe... Allez, Toto mag nog zo staan roepen dat Wehrlein een stoeltje verdient, maar de logische stap (Williams wat korting geven op de motoren om een zitje te verzekeren voor Wehrlein daar) komt zogezegd niet in hem op. Kom he :)

tgoh, elke keer als er zo iemand buiten de boot valt (bvb Frijns) wordt er toch ook overal schande gesproken dat ze de mensen géén kansen geven.

zoals ik al zei: er valt iets voor te zeggen dat je die jongeren de kans geeft, maar uiteindelijk: verdienen ze die wel? kijk nu naar Alguersuari: 1 win in FR3.5, en het jaar erna F1 bij Toro Rosso. was dat de moeite waard?

FlatSix

Legacy Member
Dus als ik even parafraseer zeg je dat McLaren, Ferrari en Mercedes voor de F1 de mensen hun hoofd er al af hakt, en Red Bull ze eerst bij STR steekt en dan hun kop eraf hakt?

marcel

Legacy Member
:wtf:

als ge het zo overdreven wilt stellen, ja.
uiteindelijk zijn de piloten zelf verantwoordelijk voor hun F1-capaciteiten he.

FlatSix

Legacy Member
Maar dat is toch hetgeen je zegt, en dan is de aanpak van Red Bull toch vele malen beter, de anderen nemen enkel de volgende Senna bij wijze van spreken terwijl Red Bull u de kans geeft om te bewijzen of je de volgende Senna bent. Sainz is een ideaal voorbeeld, was niet goed genoeg voor de F1 en over het hoofd gezien, kreeg dan toch onverwacht de kans en blijkt nu absoluut in de F1 te horen.

eniac

Legacy Member
marcel zei:
zoals ik al zei: er valt iets voor te zeggen dat je die jongeren de kans geeft, maar uiteindelijk: verdienen ze die wel? kijk nu naar Alguersuari: 1 win in FR3.5, en het jaar erna F1 bij Toro Rosso. was dat de moeite waard?

Misschien niet, misschien wel... Er zat wel wat talent in, was alleen vreselijk jong. Zeker in 2011 vond ik die best goed rijden. Maar goed, de rotatie moet er zijn of dat systeem werkt gewoon niet, en hij heeft niet genoeg gedaan om zich in de kijker te rijden.

1 win in FR3.5, klopt, maar vergelijk eens Alguersuari's (enige) jaar in FR3.5 met Magnussen's rookie-jaar in FR3.5. Dat is best vergelijkbaar he :)

marcel

Legacy Member
ja, maar Magnussen deed daarna nóg een jaar FR3.5 , waar hij dan kampioen werd.
Alguersuari werd nog tijdens dat eerste jaar al meteen in F1 gedropt. wat zelfs opmerkelijk is, want zijn eerste podium in FR3.5 kwam pas een week voor zijn F1-debuut. Zijn overwinning een week erna.
Magnussen kon nog een jaar groeien, Alguersuari moest er meteen staan. da's toch een verschil.

xTwL- zei:
Maar dat is toch hetgeen je zegt, en dan is de aanpak van Red Bull toch vele malen beter, de anderen nemen enkel de volgende Senna bij wijze van spreken terwijl Red Bull u de kans geeft om te bewijzen of je de volgende Senna bent.

je zit echt in volle overdrijfmodus nu hoor. van Mclaren zijn doorgegroeid: Hamilton, Van der Garde, Magnussen en Vandoorne. daar zit 1 Senna tussen (Hamilton), de rest is meer Alesi of Fisichella. of, in het geval van GVDV: Badoer. Piloten die wel een carriere in F1 waard zijn, zondr per sé kampioen te gaan worden.

FlatSix

Legacy Member
Jup, zo goed voorbereid dat hij na 1 seizoen aan de kant mocht gaan staan.

eniac

Legacy Member
marcel zei:
ja, maar Magnussen deed daarna nóg een jaar FR3.5 , waar hij dan kampioen werd.

Correct, wil maar aangeven dat een palmares vrij relatief is. Red Bull is altijd al van het snel doorstromen geweest. Zie Vettel, die is ook niet in F3 moeten blijven tot hij die gewonnen had, en was in FR3.5 weliswaar goed bezig maar heeft daar ook niet bewezen/kunnen bewijzen dat hij dat kon winnen voor hij naar de F1 ging.

Alguersuari werd nog tijdens dat eerste jaar al meteen in F1 gedropt. wat zelfs opmerkelijk is, want zijn eerste podium in FR3.5 kwam pas een week voor zijn F1-debuut. Zijn overwinning een week erna.
Magnussen kon nog een jaar groeien, Alguersuari moest er meteen staan. da's toch een verschil.

Alguersuari moest er niet meteen staan he, hij kreeg 2.5 seizoenen. Magnussen mocht na 1 seizoen al plaats ruimen...

marcel

Legacy Member
het ging mij ook niet meteen over het "palmares", maar over de ervaring. de Vettels, Raikkonens en de Verstappens zijn uitzonderingen, die moet je daar eigenlijk niet mee rekenen als je YDP's evalueert.


en tbh, in F1 moet je er imo meteen staan. zeker tegenwoordig, waar je 101 "opstapklasses" hebt, is het gewoon raar om een vast zitje te hebben in F1 "om te zien of je het kan"

FlatSix

Legacy Member
Uiteindelijk zeg je toch gewoon dat ze langer moeten wachten met iemand in de F1 zetten, zodat die eerst voldoende ervaring kan opdoen in de lagere klasses. Beetje eerder zoals MotoGP dat doet met Moto2/3. Die rijden exact dezelfde races, alleen op minder sterk materiaal.

Ik vind het al lang zonde dat F1 dit niet doet met een wereldkampioenschap F2/F3.

marcel

Legacy Member
moesten F2 en F3 alle raceweekends van de F1 mee doen, de teams zouden het niet kunnen betalen. op zich is de lengte van het seizoen voor die klassen wel goed.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan