Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 1/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2018?


  • Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten.

eniac

Legacy Member
marcel zei:
en tbh, in F1 moet je er imo meteen staan. zeker tegenwoordig, waar je 101 "opstapklasses" hebt, is het gewoon raar om een vast zitje te hebben in F1 "om te zien of je het kan"

Ok maar ze gooien niet eender wie in de F1 he. Ze zijn sneller geneigd dan andere teams om talent in F1 te brengen maar ze brengen ook enkel diegenen bij wie ze denken dat het talent er is naar F1.

xTwL- zei:
Ik vind het al lang zonde dat F1 dit niet doet met een wereldkampioenschap F2/F3.

Dat komt... Misschien niet voor elke race maar F2 rijdt nu al in het voorprogramma van de F1 en volgend jaar mergen GP3 en F3 en ik dacht dat deze nieuwe F3 dan ook in het voorprogramma zal rijden.

Nesjamag

Legacy Member
Markelow lijkt al nee te zeggen tegen een Toro Rosso plaats in F1. Zegt dat het slecht zou zijn voor zijn carrière.
Die kerel is in elk geval al slim genoeg om dat door te hebben.

Cerulean

Legacy Member
eniac zei:
Dat komt... Misschien niet voor elke race maar F2 rijdt nu al in het voorprogramma van de F1 en volgend jaar mergen GP3 en F3 en ik dacht dat deze nieuwe F3 dan ook in het voorprogramma zal rijden.

F2 is eigenlijk een Europees kampioenschap he. Ik denk dat dat ook deels is wat xTwL- bedoelt.

FlatSix

Legacy Member
Cerulean zei:
F2 is eigenlijk een Europees kampioenschap he. Ik denk dat dat ook deels is wat xTwL- bedoelt.

Inderdaad. In de Moto 2 wordt je echt wereldkampioen, in de F2 niet. Ik denk dat de FIA pas over een wereldkampioenschap spreekt als je x aantal races hebt, en over minstens 3 continenten racet, en de F2 doet eigenlijk enkel Europa en beetje midden Oosten aan (Bahrein and Abu Dhabi).

Vroeger was de GTE Pro klasse in het WEC ook geen wereldkampioenschap, maar nu wel.

Geeft toch wat meer statuut aan zo'n seizoen winnen, en het lokt ook grotere teams en internationale groepen, nu kent men de F2 bij wijze van spreken niet in de USA of Azië, paar jaar terug hadden die laatste zelfs GP2 Asia.

Als dat dus ook een kampioenschap over de hele wereld zou zijn krijg je meer instroom van overal, en dat doen ze met F3 beter, want er zijn al heel veel nationale F4 kampioenschappen die direct naar F3 (Europees, e.d.) leiden.

eniac

Legacy Member
Nesjamag zei:
Markelow lijkt al nee te zeggen tegen een Toro Rosso plaats in F1. Zegt dat het slecht zou zijn voor zijn carrière.
Die kerel is in elk geval al slim genoeg om dat door te hebben.

Slim genoeg om door te hebben dat een absoluut modderfiguur slaan omdat je begot niet goed genoeg bent voor F1 slecht zou zijn voor een carrière? Ja, absoluut.

Edit: en alsof hij ook maar kans zou maken.

sink

Legacy Member

FlatSix

Legacy Member
Jah, dat is toch normaal? Als ze een bepaalde band moeten maken voor Monaco die daar twee stops eist, dan kunnen ze die band op geen enkel ander circuit gebruiken. Monaco heeft al jaren het minste wear op de band.

De grap is dan trouwens ook dat ze (de teams) die band niet zouden gebruiken maar voor de hardere variant zouden gaan om er toch maar een 1-stopper uit te sleuren.

Timothy555

Legacy Member
Voor volgend jaar dan maar een hyperturbomeganitrosoft compound? Zo zacht maken dat hij tegen turn 4 al aan flarden is :D

FlatSix

Legacy Member
Timothy555 zei:
Voor volgend jaar dan maar een hyperturbomeganitrosoft compound? Zo zacht maken dat hij tegen turn 4 al aan flarden is :D

Ah nee, want dan gaat een team klagen en maken ze wel speciale banden voor die race zodat ze toch 1-stop kunnen doen. ;)

sink

Legacy Member
iedereen kan al de strategie voorspellen, starten op de hypersoft en zo lang mogelijk doordoen (zoals Bottas in Baku) en hopen op een late safety car of VSC om hun verplichte pitstop te doen voor ultrasofts.
Of het totaal omgekeerde; starten op ultrasofts, hopen op een vroege safety car om zo rap mogelijk naar de hypersofts over te stappen

marcel

Legacy Member
xTwL- zei:
Jah, dat is toch normaal? Als ze een bepaalde band moeten maken voor Monaco die daar twee stops eist, dan kunnen ze die band op geen enkel ander circuit gebruiken. Monaco heeft al jaren het minste wear op de band.

zoals de superhard? iemand al een idee waar ze die gaan gebruiken?
ze kunnen imo perfect een band ontwikkelen die snel slijt op Monaco, en hem dan de Monaco Special noemen (of zo)

dat de teams "speciaal" een hardere compound gaan gebruiken om "er toch maar een 1stopper uit te halen" is trouwens gewoon verplicht.

FlatSix

Legacy Member
marcel zei:
zoals de superhard? iemand al een idee waar ze die gaan gebruiken?
ze kunnen imo perfect een band ontwikkelen die snel slijt op Monaco, en hem dan de Monaco Special noemen (of zo)

dat de teams "speciaal" een hardere compound gaan gebruiken om "er toch maar een 1stopper uit te halen" is trouwens gewoon verplicht.

Je begrijpt niet wat ik bedoel denk ik; stel je komt met die Monaco super special; dan racen ze daar 15 rondjes op en dan gaan ze naar de andere die dan wel de hele race mee kan. Dus als je meerdere stops wil op Monaco moet je ervoor zorgen dat de hardst beschikbaarde band op zich al niet 30 rondjes aankan, met andere woorden moeten ze drie nieuwe banden introduceren voor Monaco, en niet één.

marcel

Legacy Member
wel ja, waarom niet he? ik bedoel: ze hebben de superhard ontwikkeld, die ze nérgens gaan gebruiken. dan kunnen ze twee soorten banden ontwikkelen voor de GP van Monaco ook.

eniac

Legacy Member
Ik heb eigenlijk totaal geen idee waarom ze de superhard geïntroduceerd hebben. Vorig jaar is de hard welgeteld 1 keer genomineerd door Pirelli (Spanje) en heeft er niemand ook maar een kilometer mee geraced.

Pirelli zegt dat de band er is als noodcompound voor mochten er problemen zijn met de zachtere compounds... We gaan die gewoon niet zien dit jaar.

xDama

Legacy Member
Als tijdens de wintertesten al blijkt dat die hypersofts werken bij temperaturen van 10° en qua tyre-wear een volledige Monaco-GP kunnen uitrijden, kan je concluderen dat er dit jaar op niets harder dan de medium compound gereden wordt. Op zich vind ik het al wonderbaarlijk dat ze die al gebruikt hebben.

Keep it simple, 3 compounds die toestaan om er 100% op te racen, met genoeg verschil tussen de types. Meer hoeft het niet te zijn.

sink

Legacy Member
weet niet als deze hier al heeft gestaan, maar die blauwe Hard, gaan ze meenemen naar Silverstone. Zit in dezelfde range als de soft, maar is tegelijk zelfs harder dan de medium.

jA6oSmT.jpg

eniac

Legacy Member
Wat is McLaren nu weer aan het doen? Pirelli heeft al aangegeven dat de HS banden de hele race zouden kunnen meegaan, en Vandoorne zit nu stomweg supersofts te testen? Toch duidelijk dat het HS-US of US-HS gaat worden tijdens de race, waarom dan tijd verliezen met de SS?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan