Archief - FIA Formula One 2020 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?


  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Opiniepeiling gesloten.

FlatSix

Legacy Member
Scifo zei:
Formule 1 2010 of formule 1 2020, buiten dat het getal jaarlijks veranderd. Ge speelt nagenoeg elk jaar hetzelfde spel mits “lichte” verbeteringen

iracing (2010) of iracing (2020). Naam blijft hetzelfde maar ik download wel elke 3 maand een 4GB (update/patch)

komt voor mij toch op hetzelfde neer buiten de naamsverandering :p

Bij de F1 games zijn er maar een aantal dingen echt drastisch anders sinds 2010:

1) Development tree
2) ?

EDIT: Voor ik hier afgeschilderd wordt als een "hater", dat is een leuk spel eh. Ik heb dat een goeie twee weken geleden gekocht, en dat is plezant. Maar komt toch niet in de buurt bij een Project CARS voor console, of iRacing/rFactor voor PC bijvoorbeeld.

Jonas89

Legacy Member
FlatSix zei:
Bij de F1 games zijn er maar een aantal dingen echt drastisch anders sinds 2010:

1) Development tree
2) ?

EDIT: Voor ik hier afgeschilderd wordt als een "hater", dat is een leuk spel eh. Ik heb dat een goeie twee weken geleden gekocht, en dat is plezant. Maar komt toch niet in de buurt bij een Project CARS voor console, of iRacing/rFactor voor PC bijvoorbeeld.

Dat moet ook niet. Niet elke race game moet sim zijn; tussen arcade en sim is toch ook goed?
Want ik ben nu zo een racefan (jullie nog meer natuurlijk), maar een stuur aanschaffen doe ik niet. Daar komen er te weinig games uit op PS4.
Dus ik moet Assetto Corsa Competizione ook niet kopen dan?

(we zitten hier niet op de juiste plaats, maar kzal ze laten staan)

FlatSix

Legacy Member
Jonas89 zei:
Dat moet ook niet. Niet elke race game moet sim zijn; tussen arcade en sim is toch ook goed?
Want ik ben nu zo een racefan (jullie nog meer natuurlijk), maar een stuur aanschaffen doe ik niet. Daar komen er te weinig games uit op PS4.
Dus ik moet Assetto Corsa Competizione ook niet kopen dan?

(we zitten hier niet op de juiste plaats, maar kzal ze laten staan)

Zolang er in de F1 wereld niet veel gaande is buiten dan dat Liberty een enorm financieel probleem tegemoet gaat kunnen we het toch even hebben over het officiele F1 game, niet? :)

Je hebt gelijk, niet elke race game moet een sim zijn, dat wil Codermasters ook niet, want daarvoor is het doelpubliek veel te klein. Met assists zoals 'brake assist' hopen ze dat ook twaalfjarigen ermee aan de slag kunnen, en dat is goed. Om dan bij console te blijven, PC en AC verwachten net iets meer kennis over setup bijvoorbeeld, vertonen toch al opflakkeringen van realistische physics..., en dat is dan ook een ander doelpubliek. Een twaalfjarige zal zich aan die games allicht verbranden, omdat die het concept van banden opwarmen bijvoorbeeld niet kennen.

Ik heb zelf al lang niet meer de ruimte voor een stuur, dus ik speel F1 ook met controller nu hoor.

Creeping Death

Legacy Member
Anders moeten GP Legends eens proberen, samen met wat oude sterren (Steward, Ickx, Fittipaldi, Prost) dan kunnen we ineens zien wie het best is :p

marcel

Legacy Member
ik denk dat sommige leken iRacing idd volledig verkeerd inschatten.

ja, de eerste release was in 2010, maar élk seizoen wordt dat spel geupdated. sommige updates zijn zó substantieel dat je wel degelijk kan spreken van "sequels".
die updates zijn niet gewoon bug-fix patchkes, maar gaan over graphic updates, nieuwe physics, etc.

het is ook gewoon net iets lastiger om tegen iemand die vele honderden euro's heeft geinvesteerd, te zeggen dat er een nieuwe game is, en dat hij alles opnieuw mag kopen. maar eigenlijk krijg je die nu gewoon gratis.

de kostprijs is een serieuze drempel die je over moet, maar het zorgt er wel voor dat je vooral serieuze tegenstand krijgt. de racers die liever wreckfest zouden spelen, zijn echt wel tot een minimum beperkt. je hebt niet, zoals bvb GT Sport, een ghosting systeem nodig om enigszins clean aan de finish (van langere races!) te staan. en dat is dé grote aantrekkingskracht van iRacing, imo.

RipTor

Legacy Member
F1 2019 is zeker een tof spel. Speel zelf ook die career mode en knap hoe hard dat is uitgewerkt.
Dat F1 2010 en F1 2019 nagenoeg hetzelfde zijn op basis van physics moet ik toch ook wel ontkennen. De physics van F1 2019 zijn niet slecht. Beetje naar arcade toe vind ik persoonlijk ook wel eens tof. Moet niet altijd die-hard sim zijn.


Maar we hadden het hier over het feit dat nu de echte F1 piloten met dit spel moeten spelen omdat de F1 aan dat contract vast zit.
Voor echte F1 piloten is dit toch wel een beetje mager ?
En dan die game elementen in dat spel. Als een Amerikaan daar naar kijkt na naar de Indycar te hebben gekeken dan denkt die toch ook : "wat voor onzin is dit ?" :

- Doorzichte achterliggers waar je doorheen kan rijden
- Auto's die crashen worden doorzichtig
- Er komen de hele tijd time penalties beneden voorbij gescrolled waar niemand nog aan uit kan. Daarom dat ze ook vlug het beeld van de game uitschakelen dadelijk na de finish, alvorens de game zijn uitslag kan laten zien. En ze houden gewoon de uitslag aan zoals ze reden.

RipTor

Legacy Member
Elke1988 zei:
Er zullen nog volgen vrees ik.

Volgens mij gewoon bijna allemaal.

China die zullen wel willen rijden om aan de wereld te kunnen laten zien "wij hebben het virus overwonnen".
En Silverstone die willen er blijkbaar meerdere organiseren.

Afwachten. Maar of ze aan 8 races raken (minimum aantal voor een wk) dat betwijfel ik ten zeerste. En als ze niet aan 8 raken, dan betwijfel ik ook of ze wel gaan rijden.

FlatSix

Legacy Member
Ik maak me oprecht wel een beetje zorgen over de F1. Volgt er hier nog iemand FormulaMoney op Twitter?

RiCOManiaC

Legacy Member
FlatSix zei:
Ik maak me oprecht wel een beetje zorgen over de F1. Volgt er hier nog iemand FormulaMoney op Twitter?

Corona kan de doodsteek zijn voor de F1. Of toch een hele harde klap als in het worst case scenario 4 teams er uit stappen, zelfs 1 of 2 is eigenlijk al een grote ramp...

sink

Legacy Member
Timothy555 zei:
Morgen eens naar kijken!

Was dit de title decider?

yes, was de laatste gp van het seizoen. Schumacher had 1 puntje voorsprong op Villeneuve en moest dus gewoon voor hem finishen om de titel te winnen.

Creeping Death

Legacy Member
sink zei:
yes, was de laatste gp van het seizoen. Schumacher had 1 puntje voorsprong op Villeneuve en moest dus gewoon voor hem finishen om de titel te winnen.

Met die zaliga qualy waarin Villeneuve, Schumacher en Frentzen dezelfde tijd neerzetten.
Ook live gezien: ik als Villeneuve fan mijn zus als Schumacher fan. 't gaf vuurwerk toen :D

marcel

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
Corona kan de doodsteek zijn voor de F1. Of toch een hele harde klap als in het worst case scenario 4 teams er uit stappen, zelfs 1 of 2 is eigenlijk al een grote ramp...

de doodsteek voor F1 op zich, geloof ik niet echt in.
maar dat er een grondige verschuiving gaat plaats hebben, daar moet je niet aan twijfelen. in theorie heb je niet die gigantisch dure wagens nodig om F1 te rijden he. in het verleden hebben ze al seizoenen gehad waar ze te weinig F1 wagens hadden, en dan maar (gedeeltelijke of volledige) grids vulden met F2 wagens. dat kan in theorie nu ook.

maar die grondige aanpassingen , dat is in quasi alle sectoren zo.

sink

Legacy Member
Ik dacht dat ik gisteren iets las van een token systeem, maar weet niet meer waar precies ik dat gezien heb.
Zou mij wel bijvoorbeeld een goed systeem lijken om de wagenontwikkeling voor pakweg 2 jaar te 'bevriezen' en enkel kleine ontwikkelingen toelaten dmv 'tokens', tot de nieuwe reglementen er wsl komen in '23 (?)
waarbij de laagst gerangschikte teams meer ontwikkelingstokens krijgen dan de beste teams. Zo kan de grid mss wat dichter bij elkaar komen terwijl er wel op kosten bespaard kan worden.

Cerulean

Legacy Member
sink zei:
Ik dacht dat ik gisteren iets las van een token systeem, maar weet niet meer waar precies ik dat gezien heb.
Zou mij wel bijvoorbeeld een goed systeem lijken om de wagenontwikkeling voor pakweg 2 jaar te 'bevriezen' en enkel kleine ontwikkelingen toelaten dmv 'tokens', tot de nieuwe reglementen er wsl komen in '23 (?)
waarbij de laagst gerangschikte teams meer ontwikkelingstokens krijgen dan de beste teams. Zo kan de grid mss wat dichter bij elkaar komen terwijl er wel op kosten bespaard kan worden.

Dan komen Ferrari en Red Bull toch direct weer met hun klassieke dreigementen om F1 te verlaten...

sink

Legacy Member
Desperate times, desperate measures. In deze tijden staat de F1 voor een heel onzekere toekomst, dus ik zie niet meteen Ferrari dwars gaan liggen(RBR daarentegen :unsure:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan