Archief - FIA Formula One 2020 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?


  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Opiniepeiling gesloten.

marcel

Legacy Member
_Pe_ zei:
Net te weten gekomen dat die kerel dat overleefd heeft. Daar ben ik blij om. Nooit geweten. Altijd gedacht dat die daar aan zijn einde gekomen was. :)
Prachtige race trouwens. De moeite om te bekijken. Niet te geloven hoe dicht die de F1 in die tijd bij elkaar kon rijden. Ik denk wel dat de wagens heel moeilijk te besturen maken want de piloten maken serieus veel fouten. Oftewel waren de piloten toen een pak minder goed dan nu :unsure: .

beide.
wagens hadden veel power, maar geen hulpmiddelen, zelfs iets basic als servo-stuur bestond toen niet. vergeet ook niet: schakelen met een pookje, koppeling was met de voeten toen, ook. Je moest gewoon veel meer doen om met een F1 wagen te rijden, ivm nu. en ze sproeiden ook nog eens meer smurrie over het circuit, waardoor dat ook moeilijker te rijden werd.

piloten spenderen nu ook veel meer tijd in simulatoren, een luxe die vroeger niet bestond. de oefensessies waren toen puur om te oefenen, voor rookies een nog grotere opdracht, omdat ze de circuits vaak niet kenden. Nu komt iedereen op een nieuw circuit, en kennen ze het al helemaal vanbuiten. dat maakt een enorm verschil.

en dan heb je nog een derde factor: de circuits zelf. die zijn echt wel massa's verbeterd. het asfalt is meestal top. zélfs op stratencircuits. dat had je in die tijd niet. iedereen kent toch het verhaal van de eerste GP van Zolder, waar de piloten na de qualifs zo klaagden over de tarmac, dat ze 's nachts gauw een volledig nieuwe laag gegoten hebben...

_Pe_

Legacy Member
marcel zei:
beide.
wagens hadden veel power, maar geen hulpmiddelen, zelfs iets basic als servo-stuur bestond toen niet. vergeet ook niet: schakelen met een pookje, koppeling was met de voeten toen, ook. Je moest gewoon veel meer doen om met een F1 wagen te rijden, ivm nu. en ze sproeiden ook nog eens meer smurrie over het circuit, waardoor dat ook moeilijker te rijden werd.

piloten spenderen nu ook veel meer tijd in simulatoren, een luxe die vroeger niet bestond. de oefensessies waren toen puur om te oefenen, voor rookies een nog grotere opdracht, omdat ze de circuits vaak niet kenden. Nu komt iedereen op een nieuw circuit, en kennen ze het al helemaal vanbuiten. dat maakt een enorm verschil.

en dan heb je nog een derde factor: de circuits zelf. die zijn echt wel massa's verbeterd. het asfalt is meestal top. zélfs op stratencircuits. dat had je in die tijd niet. iedereen kent toch het verhaal van de eerste GP van Zolder, waar de piloten na de qualifs zo klaagden over de tarmac, dat ze 's nachts gauw een volledig nieuwe laag gegoten hebben...

Mooie post. Op 1 foutje na. Het voorlaatste woord klopt niet. Asfalt wordt niet gegoten, asfalt wordt gelegd. Asfalt is geen vloeistof maar een mengeling van zand en stenen. Er zit ook wel bitumen in (vroeger teer) maar dat is niet in vloeibare vorm. De zand en de stenen zijn gewoon omhuld met die bitumen. Een slijtlaag die op asfalt wordt gelegd kan wel vloeibaar zijn. Je hebt 2 soorten slijtlagen, een slemlaag en een bestrijkingslaag. Een bestrijking zijn van die ellendige steentjes die ze op teer strooien. Dat zie ik niet direct op een circuit gebeuren. Op een circuit gebruiken ze dus een slemlaag en inderdaad, die wordt gegoten want die is vloeibaar. En het was net die slemlaag die problemen gaf in Zolder. Het circuit was niet lang voor die GP geslemd maar door de warme temperaturen en de grip van de F1 wagens bleef die slemlaag niet liggen. Die begon te schuiven op het asfalt er onder wat resulteerde in een circuit dat meer weg had van een motrocrosscircuit dan van een F1 circuit. Ze hebben toen inderdaad 's nachts snel een nieuwe laag asfalt gelegd ;)

_Pe_

Legacy Member
De saga of Ferrari vorig jaar nu wel of niet gefoeteld heeft met zijn motor blijft maar voortduren. de FIA heeft ondertussen toe gegeven dat zij best de inhoud van hun "settlement" willen bekend maken, maar het is Ferrari die wil dat het geheim blijft. Naar mijn mening zet dit opnieuw Ferrari in een slecht daglicht.
Vandaag heeft Ecclestone zich dan eens gemoeid. En wat hij vertelt klopt als een bus. Hij vindt het allemaal nogal belachelijk. Moeilijk is het niet. Oftewel heeft Ferrari vals gespeeld en moeten ze gestraft worden, oftewel hebben ze dat niet en moet hun naam gezuiverd worden. Veel moeilijker kan het toch niet zijn.

FlatSix

Legacy Member
Timothy555 zei:
Wat mis ik de F1 nu...

Ik meer het GT racen maar mis de F1 toch ook wel echt.

Heb ondertussen de F1TV app al wel goed gebruikt. Stond meer op dan ik dacht. Alleen jammer dat de volledige races enkel Franse commentaar hebben en geen Engelse natuurlijk.

sink

Legacy Member
GP op Spa op 30 augustus terwijl massa evenementen tem 31 augustus niet mogen doorgaan. Mss wel zonder publiek dan :unsure:

marcel

Legacy Member
schumi2003 zei:
datums iets verschuiven, problem solved.

Mja, er moeten ondertussen wel al véél datums iets verschoven worden. En vanaf november wordt het al redelijk moeilijk in Spa om te racen.
Je moet dus al WEC, 24hrs en F1 op 2 maand doen. Da's mogelijk he, maar het moet ook nog wel in die respectievelijke kalenders passen

sink

Legacy Member
Vrije trainingen op dinsdag 1 september, quali en race op woensdag 2 september en dan alles inpakken en zo rap als mogelijk naar Italië, en daar dan trainingen op zaterdag en quali & race op zondag :unsure:

RipTor

Legacy Member
Ze gaan toch nooit mensen uit ik weet niet hoeveel nationaliteiten in België laten komen met het vliegtuig om wat te sporten en tegelijkertijd tegen de bevolking zeggen : "jullie mogen niet naar het buitenland op vakantie" ?
Ik geloof nooit dat er dit jaar in Spa F1 gaat zijn. Ook niet zonder publiek.

marcel

Legacy Member
Duitsland en Frankrijk verbieden ook alle evenementen tem 31 augustus. Engeland en Nederland gaan waarschijnlijk volgen. Oostenrijk bekijkt de optie om de GP zonder publiek toe te laten, maar dat lijkt mij vooral mogelijk dankzij Red Bull. een ander circuit kan waarschijnlijk de kost van een GP niet dragen zonder inkomsten... (zelfs mét is vaak al moeilijk)

RipTor

Legacy Member
marcel zei:
Duitsland en Frankrijk verbieden ook alle evenementen tem 31 augustus. Engeland en Nederland gaan waarschijnlijk volgen. Oostenrijk bekijkt de optie om de GP zonder publiek toe te laten, maar dat lijkt mij vooral mogelijk dankzij Red Bull. een ander circuit kan waarschijnlijk de kost van een GP niet dragen zonder inkomsten... (zelfs mét is vaak al moeilijk)

Dat dacht ik ook al... Zelfs al moeten ze niks betalen aan F1, dan kost het nog alleen maar geld ? Want TV gelden gaan naar F1 denk ik en niet naar het circuit ?
Silverstone wou wel meerdere events hosten. Maar ja dat gaat dan ook niet door denk ik zo.

FlatSix

Legacy Member
Ondanks dat ik tickets heb voor Assen verwacht ik niet te mogen gaan, idem voor alles op Spa.

Timothy555

Legacy Member
Net de GP van Spanje 1996 bekeken. Staat ook integraal op YouTube nu. Fantastische prestatie van Schumacher dat, genieten voor een fan van hem als ik.

—> de Ferrari heeft aan de rechterkant van de achtervleugel een uitsteeksel steken dat er duidelijk niet is aan de andere kant. Iemand enig idee waarvoor dit is?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan