Archief - FIA Formula One 2020 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?


  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Opiniepeiling gesloten.

RiCOManiaC

Legacy Member
De race op Silverstone gaat wel door, achter gesloten deuren.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Creeping Death

Legacy Member
xDama zei:
'k heb het geluk gehad om de V10 en de V8 op Spa te horen en echt... 't is onmogelijk om de power van dat geluid over te brengen op een medium. Ik ga het nooit vergeten, toekomen op la Source en Coulthard die op 2 seconden tijd 6 versnellingen naar beneden stampt. Het voelde aan alsof er iemand 6x een baksteen tegen mijn borst gooide.

En dan aan de voet van Eau Rouge gaan staan en de bodemplaat voelen schuren over het asfalt terwijl je oren verscheurd werden. Aaah, heerlijk :love:

Idem. Het lawaai dat uit die motoren kwam: pure waanzin. :love:

eniac

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
De race op Silverstone gaat wel door, achter gesloten deuren.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Voor zover ik de berichtgeving goed heb begrepen is het niet zeker dat hij doorgaat. Enkel dat in het geval hij zou doorgaan, dit zonder publiek zal zijn.

https://www.racefans.net/2020/04/27/british-grand-prix-not-cancelled-but-wont-be-open-to-fans/

“We have consistently said that should we find ourselves in this position we will support Formula 1 as they seek to find alternative ways to enable F1 racing to take place this year. Following this weekend’s news from the Department for Digital, Culture, Media and Sport we are now working with them on the viability of an event behind closed doors.

Jonas89

Legacy Member
Statement from F1 CEO Chase Carey: Target is to begin season in Austria on July 5 | Formula 1®

image.jpg

marcel

Legacy Member
Logischere indeling van de kalender wel.
Maar we zullen wel zien wat mogelijk is.
Een aantal virologen verwacht in de herfst weer een opflakkering

Scifo

Legacy Member
Voor mijn part mogen ze dit seizoen afschaffen. Gaat nooit hetzelfde zijn dit veredeld kampioenschapke.

FlatSix zei:
Aja, zelfs de Scifo. ;)

Nog eens proficiat.

lol. En thx.

Enneuh schrijf u in Riptor zodat ge deze "newbie" kunt vervangen. Had mijn race kunne kosten miljaar -.-

[video=youtube;hxA59Ze4RYQ]https://www.youtube.com/watch?v=hxA59Ze4RYQ[/video]

RipTor

Legacy Member
Scifo zei:
Enneuh schrijf u in Riptor zodat ge deze "newbie" kunt vervangen. Had mijn race kunne kosten miljaa
Foei foei... Onvoorstelbaar toch wat ge soms ziet.

Ik woon vlakbij circuit Zolder en ben er al heel vaak geweest. Maar op 1 iRacing race van 10 of 12 minuten zie ik vaak meer accidenten vanuit de cockpit dan in mijn heel leven in het echt.

marcel

Legacy Member
Scifo zei:
Voor mijn part mogen ze dit seizoen afschaffen. Gaat nooit hetzelfde zijn dit veredeld kampioenschapke.

Toch liever een veredeld kampioenschapke dan niks.

_Pe_

Legacy Member
RipTor zei:
Foei foei... Onvoorstelbaar toch wat ge soms ziet.

Ik woon vlakbij circuit Zolder en ben er al heel vaak geweest. Maar op 1 iRacing race van 10 of 12 minuten zie ik vaak meer accidenten vanuit de cockpit dan in mijn heel leven in het echt.
Ik heb vandaag enkele rondjes gereden op het nieuwe asfalt van Zolder. Spijtig genoeg met een veel te langzaam voertuig maar dat kon de pret niet drukken. Het nieuw asfalt ligt geweldig goed en eens dat dat ingerubberd is gaat dat meer grip geven dan ooit. Ronderecord zullen ongetwijfeld sneuvelen. Aan de lay-out is niks veranderd, maar de curbstones in de Villeneuve chicane liggen wel hoger zodat die wat minder camber heeft. Geen erg want vroeger lagen die toch te diep want veel wagens schuurden daar over de grond. Het zal fun zijn wanneer het terug open gaat. Bij veel piloten zal het beginnen kriebelen wanneer ze het mooie nieuwe zwarte asfaltlint zien liggen.

RipTor

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
De race op Silverstone gaat wel door, achter gesloten deuren.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Het enige wat gezegd is geweest.
Is dat als het doorgaat het al zeker zonder publiek is.

Tot nu toe was het nog met publiek.

Volgens mij is dit stap 1, stap 2 is dat het niet doorgaat.

BuYcKi

Legacy Member
Zijt toch eens wat positief.. doemdenkers. Staan jullie altijd zo in het leven?

:crazy:

FlatSix

Legacy Member
marcel zei:
Toch liever een veredeld kampioenschapke dan niks.

Je ziet het al komen eh, als het 8-9 races zijn en Hamilton of Vettel wint de titel dan is het "ja maar dat is maar een halve waard"....

Zotste zou zijn als Leclerc of Verstappen de titel pakt omdat Hamilton/Vettel elkaar toevallig twee keer van de baan rijden, en dan is het op 8-9 races al lastig. :)

BuYcKi

Legacy Member
FlatSix zei:
Je ziet het al komen eh, als het 8-9 races zijn en Hamilton of Vettel wint de titel dan is het "ja maar dat is maar een halve waard"....

Zotste zou zijn als Leclerc of Verstappen de titel pakt omdat Hamilton/Vettel elkaar toevallig twee keer van de baan rijden, en dan is het op 8-9 races al lastig. :)

Iedereen zal er wel veel meer voor strijden denk ik. Want nu kan je het nog goedmaken als het niet te erg is, maar als je in een kort seizoen een paar keer een slecht resultaat hebt, is het al gedaan inderdaad.

FlatSix

Legacy Member
BuYcKi zei:
Iedereen zal er wel veel meer voor strijden denk ik. Want nu kan je het nog goedmaken als het niet te erg is, maar als je in een kort seizoen een paar keer een slecht resultaat hebt, is het al gedaan inderdaad.

Om Mercedes überhaupt bij te blijven in de voorbije 5 jaar moet je elke race punten scoren, dus zo even 2 races matig scoren "om dan later in te halen", dat zat er niet echt in hoor. Hamilton heeft sinds 2015 slechts 4 races niet de eindmeet gehaald, en daarnaast slechts 5 keer uit de top 5...

marcel

Legacy Member
FlatSix zei:

Niet echt haalbaar, imo. Spa haalt nu nipt break-even mét publiek dat geld uitgeeft. 5 jaar een GP hosten zónder inkomsten, en ze zijn failliet. En verschillende andere circuits zullen volgen. (Hockenheim en Nürburgring flirten al jaren met faillissement, bvb)

Voer dat plan uit, en we racen enkel nog in het Midden Oosten, vrees ik.

Shaddix

Legacy Member
Toch maf dat Spa zo veel moet betalen om F1 te mogen hosten. F1 zou verdomme Spa moeten betalen om er te mogen rijden...

RipTor

Legacy Member
BuYcKi zei:
Zijt toch eens wat positief.. doemdenkers. Staan jullie altijd zo in het leven?

:crazy:

Dat is toch geen doemdenken.
Is gewoon realistisch.

In 2021 is alles weer normaal :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan