Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

UltimateWeapon

Legacy Member
¦¦ $óñï¢ ¦¦ zei:
dus Kimi blijft kampioen :D

En ook terecht: 6 overwinningen, terwijl Hamilton en Alonso elks "slechts" 4 overwinningen hebben behaald.

FORZA M

Legacy Member

denkimi

Legacy Member
hamilton is nog niet klaar om wk te worden. hij kan blijkbaar nog niet genoeg omgaan met de enorme druk van de beslissende wedstrijden.

flipperwi

Legacy Member
ik denk niet dat het bewust is gedaan. Wat hadden beide team's echt nog te winnen? Niet veel vermoed ik. Dus waarom zouden ze op het einde van het seizoen ineens risico's gaan nemen voor misschien een plaatsje meer.

YuRiPa

Legacy Member
First off, puike race van Kimi, foutloos gereden. Kampioenswaardig. Hamilton heeft bewezen een fantastisch coureur te zijn, maar de druk gewoon niet aan te kunnen. Wat ie in de eerste ronde deed bij Alonso, ik nog steeds nie snap. Dat heeft m denk ik de titel gekost.

FORZA M zei:
Maar McLaren gaat in beroep tegen die beslissing. Hun beroep moet echter nog wel goedgekeurd worden door de FIA. Indien het doorgaat krijgen we weer hoorzittingen enzo... (,http://www.autosport.com/news/report.php/id/63570)

Waar zit Mclaren nu met z'n "Laat de titel toch op de baan beslist worden...



Ja, maar als er 3 wagens rondrijden met illegale brandstof moet t bestraft worden en moet de FIA niet met zo'n zwak argument komen. Hamilton is gewoon kampioen, klaar uit. Genoeg wagens met illegale brandstod die gediskwalificeerd zijn, dus de BMW's en Rosberg moeten ook gediskwalificeerd worden. Tuurlijk gaat McLaren dan in protest, dat zou iedereen gedaan hebben. Maja, als t in t voordeel is van Ferrari wordt er weer nie gestraft. Dacht dat volgens jullie de FIA zo pro Hamilton was. Als dat idd zo was hadden ze hem uitgeroepen tot WK en dat hebben ze niet gedaan. Ik snap ook wel dat t fout is om achter de groene tafel de titel te beslissen, maja, normalerwijs waren BMW en Rosberg hiervoor bestraft geweest en nu niet. Vind wel dat de FIA consequent moet blijven. Maja, Ferrari moet winnen he, koste wat kost...:ironic:

BaRtHoLoMeUs

Legacy Member
Koste wat het kost... daarmee dat ze de bewuste mail te laat hebben gekregen in Fuji (was wel dom van Ferrari om tout court met inters te starten maar kom, ik tracht jouw stelling te ontkrachten). En idd, McLaren mag content zijn dat ze nog kunnen in beroep gaan want zonder Alonso z'n guilty plea lagen ze eruit voor 2jaar.

*edit* LOL @ Alonso: Hij is tegen het beroep van z'n team... "ik zou zo geen kampioen willen worden" :rofl:

eniac

Legacy Member
YuRiPa zei:
Maja, als t in t voordeel is van Ferrari wordt er weer nie gestraft.

Gadver man, heb je nu nog niet genoeg voorbeelden gehad van hoe de FIA Ferrari echt niet zomaar bevoordeelt en Mclaren echt niet gaat benadelen? Moet je nu echt elke keer terugkomen met dat soort fanboypraat alsof er niets voorheen is gebeurd of gezegd?

Het begint me hard tegen te steken. Ik dacht echt dat dat Fiarrari-gezever voorbij was. Niet dus, blijkbaar. Mclaren met de zachte hand behandelen is np, als de volgende keer hetzelfde met Ferrari gebeurt gaan we als vanouds door met het "maar de FIA bevoordeelt Ferrari!"-gedoe.

Tergend.

Cash

Legacy Member
Wanneer kunnen we een uitspraak wachten over het beroep van McLaren?
Indien het niet aangenomen wordt neem ik aan dat dat snel kan gaan ( een dag??), maar indien het beroep van McLaren aangenomen wordt moet er wssl een beroepdatum vastgelegd worden denk ik...? En dan weten we de eerste weken dus nog niet wie nu echt kampioen is? :s

Wesdude

Legacy Member
Van da beroep gaat ook niks komen hoop ik.

Anders ist genoeg geweest voor mij. Dan kijk ik geen F1 meer.

Dr. Doezel

Legacy Member
YuRiPa zei:
Ja, maar als er 3 wagens rondrijden met illegale brandstof moet t bestraft worden en moet de FIA niet met zo'n zwak argument komen. Hamilton is gewoon kampioen, klaar uit. Genoeg wagens met illegale brandstod die gediskwalificeerd zijn, dus de BMW's en Rosberg moeten ook gediskwalificeerd worden. Tuurlijk gaat McLaren dan in protest, dat zou iedereen gedaan hebben. Maja, als t in t voordeel is van Ferrari wordt er weer nie gestraft. Dacht dat volgens jullie de FIA zo pro Hamilton was. Als dat idd zo was hadden ze hem uitgeroepen tot WK en dat hebben ze niet gedaan. Ik snap ook wel dat t fout is om achter de groene tafel de titel te beslissen, maja, normalerwijs waren BMW en Rosberg hiervoor bestraft geweest en nu niet. Vind wel dat de FIA consequent moet blijven. Maja, Ferrari moet winnen he, koste wat kost...:ironic:

Was jij niet tijdens het spionage-schandaal aan het roepen dat de coureurs er niks konden aan doen? Dus mochten de rijders niet bestraft worden, maar enkel het team. Hetzelfde hier voor de benzine, of met de regenbanden van hamilton tijdens de vrije training...

En belachelijk dat je zegt dat de FIA zo pro-ferrari is. Heb je dit seizoen dan wel gevolgt?

Dr. Doezel

Legacy Member
Wesdude zei:
Van da beroep gaat ook niks komen hoop ik.

Anders ist genoeg geweest voor mij. Dan kijk ik geen F1 meer.

Idd, een laatste stuiptrekking van Mclaren. Maarja, het zal ook wel hard aankomen, het hele kampioenschap op kop staan en dan verslaan worden met 1 puntje door hun vorige coureur. :D

Dr.Gay

Legacy Member
Wat mij betreft is iedereen gelijk voor de wet en moest Hamilton zo alsnog Wereldkampioen worden heeft hij dat verdiend want dan heeft hij en niet kimi de meeste punten.
Het is Hamilton's probleem niet dat bmw en williams liggen te violen met te regels, en regels breken is straf als gevolg dragen, als hamilton dat moest zij evenzeer.
Het probleem is natuurlijk dta hier veel moraalridders en fanboys zitten.

Wat mij betreft is Blackie zoals een racist hem hier durft te noemn WK.

Dr. Doezel

Legacy Member
Dr.Gay zei:
Wat mij betreft is iedereen gelijk voor de wet en moest Hamilton zo alsnog Wereldkampioen worden heeft hij dat verdiend want dan heeft hij en niet kimi de meeste punten.
Het is Hamilton's probleem niet dat bmw en williams liggen te violen met te regels, en regels breken is straf als gevolg dragen, als hamilton dat moest zij evenzeer.
Het probleem is natuurlijk dta hier veel moraalridders en fanboys zitten.

Wat mij betreft is Blackie zoals een racist hem hier durft te noemn WK.

Waarom zou hamilton plots kampioen zijn? Ze kunnen straffen met een geldboete, geen constructeurspunten...
Of is het omdat het geen mclaren is, dat ze direct hun rijderspunten ook kwijt zijn? :wtf:

Dr.Gay

Legacy Member
Dr. Doezel zei:
Waarom zou hamilton plots kampioen zijn? Ze kunnen straffen met een geldboete, geen constructeurspunten...
Of is het omdat het geen mclaren is, dat ze direct hun rijderspunten ook kwijt zijn? :wtf:
de rijders diqualificeren is al goed genoeg.
Foetelen is foetelelen gij zou de rijders hun punten laten behouden zelfs al komen ze met ne V8 aan de start , goe bezig :rofl:

Tyfius

Legacy Member
Ze kunnen de wagens toch diskwalificeren. Dan is Hamilton 4de en wereldkampioen.

Nu, ik volg hier de discussies maar sporadisch, en ik heb ook al willen merken dat het hier vol met fan boys zit. Als er geknoeid is dan moet er gestraft worden. Het is zo geweest bij McLaren, het zou zo moeten zijn bij Ferarri en het zal zo moeten zijn bij BMW en Williams. Regels zijn er om gevolgd te worden, en niet min of meer te buigen.

smon

Legacy Member
denken jullie nu echt dat ze Hamilton nog WK laten worden? Komaan zeg, de sport heeft al zo geleden onder schandalen etc. Nu nog veranderen van WK zou er totaal over zijn. Indien Ferrari had geknoeid met brandstof dan zou dit helemaal iets anders zijn. Dan zou het pas logisch zijn dat Kimi geen kampioen werd. Maargoed, wss een zware geldboete of geen constructeurspunten....

SilentSpring

Legacy Member
nja, hopen maar dat Kimi z'n titel niet afgepakt wordt.

Indien wel zou'k toch niet in Hamilton z'n schoenen willen staan, nogal plezant om te zeggen dat je de titel door politieke zever gekregen hebt.

Van die brandstof zal het wel gewoon een ongelukje of een onoplettendheidje geweest zijn, die teams zijn echt zo dom niet om in de laatste race nog te liggen foefelen want ze winnen er toch niets mee.

Cash

Legacy Member
Maar over wat er mis is met de wagens van de 3.
De brandstof mag maximum 10°C kouder zijn dan de luchttemperatuur. De FIA gebruikte een eigen meting van de luchttemperatuur, die teams gebruikten een meting van de temperatuur van een ander station, en tussen die 2 metingen zat een klein verschil, het verschil dat die 3 nu te kort komen.
Dus mja een raar geval, maar volgens mij is het helemaal onbewust gebeurd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan