Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eniac

Legacy Member
jeltex zei:
McLaren heeft ook niet de traditie om één van zn rijders te bevoordelen (anders was Alonso dit jaar wel kampioen geweest).

Alonso is bevoordeeld geweest in Monaco, wie weet kon Hamilton daar misschien wel de 2 punten gepakt hebben die hij op het einde van het seizoen ontbrak.

Defkes

Legacy Member
eniac zei:
Alonso is bevoordeeld geweest in Monaco, wie weet kon Hamilton daar misschien wel de 2 punten gepakt hebben die hij op het einde van het seizoen ontbrak.

Ik weet niet of je dat echt als "bevoordelen" kan zien aangezien ze

1) op Monaco reden (waar het sowieso gevaarlijk is om in te halen)
2) Alonso Hamilton nooit zomaar zou doorlaten

Anyway, het artikel waarin gezegd wordt dat ze alles op Hamilton zetten:
http://www.f1media.be/?q=node/1397

denkimi

Legacy Member
ik denk dat mclaren sterk gaat terugvallen dit jaar, 2 beginnende piloten in hetzelfde team kan nooit goed zijn. renault zie ik dan weer sterk terugkomen, mss wordt alonso wel weer kampioen.

jeltex

Legacy Member
Defkes zei:
Anyway, het artikel waarin gezegd wordt dat ze alles op Hamilton zetten:
http://www.f1media.be/?q=node/1397

But then again:
http://www.f1media.be/?q=node/1439
Als één van zn voorwaarden om te tekenen was dat hij een gelijke behandeling zou krijgen en je weet dat hij net getekend heeft dan zal die voorwaarde wel ingelost zijn.

Logisch dat ze Hamilton als de te kloppen man beschouwen bij McLaren na zo'n sterk debuut. Maar dat was ook zo toen Alonso naar het team kwam vorig jaar. Als Kovalainen dus zorgt dat hij het even goed doet als Hamilton heeft McLaren geen reden om Hamilton's kaart te trekken. So it's up to him.

En ik verwacht toch niet dat McLaren minder sterk zal zijn dit seizoen. Ok, Alonso is er niet meer bij om de wagen te helpen ontwikkelen, maar Hamilton zal onderhand ook wel al weten hoe de vork in de steel zit. Hij is en blijft een rastalent, dus dat komt wel goed.

eniac

Legacy Member
Defkes zei:
Ik weet niet of je dat echt als "bevoordelen" kan zien aangezien ze

1) op Monaco reden (waar het sowieso gevaarlijk is om in te halen)
2) Alonso Hamilton nooit zomaar zou doorlaten

3) Hamilton nog een aantal ronden kon rijden en veel te vroeg de pits in moest komen op een ogenblik dat hij veel sneller aan het gaan was en zodoende niet genoeg ronden kon rijden om Alonso voor te blijven na z'n stop.

jeltex

Legacy Member
eniac zei:
3) Hamilton nog een aantal ronden kon rijden en veel te vroeg de pits in moest komen op een ogenblik dat hij veel sneller aan het gaan was en zodoende niet genoeg ronden kon rijden om Alonso voor te blijven na z'n stop.

Das jouw theorie natuurlijk en ik geef toe dat die best wel kan kloppen, maar aan de andere kant kan het ook wel best kloppen dat Ferrari Raikkonen heeft bevoordeeld in Brazilië. En in dat geval had Hamilton die 2 extra punten die hij in Monaco "niet kreeg" dan weer niet nodig gehad. Het is dus echt niet doenbaar om uit te maken door welke beslissingen iemand wel of niet WK geworden is aangezien niemand hier alle feiten kent.

Waar iedereen het wel over eens kan zijn is dat Hamilton het in de laatste 2 races zelf heeft vergooid. Bij dat bandenprobleem had hij veel vroeger moeten binnenkomen en in Brazilië had hij maar niet op die stomme knop moeten drukken. Met voorsprong de lulligste manier waarop iemand een wereldtitel kan verliezen trouwens, maar goed het zij nu zo. Had hij gewoon minder competitief en behoudender gereden die laatste races dan was hij met de vingers in de neus (en niet op de knop :p) WK geworden. Hij zal dus wel geleerd zijn voor volgend seizoen. En dat ze die stomme knop bij de McLaren van 2008 in godsnaam onder de stoel plaatsen ofzo.

eniac

Legacy Member
jeltex zei:
Das jouw theorie natuurlijk en ik geef toe dat die best wel kan kloppen, maar aan de andere kant kan het ook wel best kloppen dat Ferrari Raikkonen heeft bevoordeeld in Brazilië. En in dat geval had Hamilton die 2 extra punten die hij in Monaco "niet kreeg" dan weer niet nodig gehad. Het is dus echt niet doenbaar om uit te maken door welke beslissingen iemand wel of niet WK geworden is aangezien niemand hier alle feiten kent.

Ferrari trok toen wel degelijk de kaart Raikkonen, dus of Raikkonen daar nu al dan niet bevoordeeld geweest is maakt weinig uit. Het gaat erom wat Mclaren deed.

Ik ben trouwens volledig akkoord met je laatste zin, maar het was wel jij die begon over "had Mclaren Alonso bevoordeeld" :)

hatetn

Legacy Member
den-kimi zei:
ik denk dat mclaren sterk gaat terugvallen dit jaar, 2 beginnende piloten in hetzelfde team kan nooit goed zijn. renault zie ik dan weer sterk terugkomen, mss wordt alonso wel weer kampioen.



wss wel een team die hem voortrekt en wss zal renault met de mclaren van vorig jaar aan de start komen(wat toch wel een zeer goede wagen is):unsure:

Darth-Falcon

Legacy Member
zoals het er nu naar uit ziet maar 1 debutant dit seizoen, kan me nie herinneren dat het er ooit al zo weinig geweest zijn

Darth-Falcon

Legacy Member
piquet en bourdais zijn debutanten en slecht nieuws voor F1 (beide enorm arrogante zakken waarbij Alonso in het niets valt)

Glock heeft in 2004 al een paar races voor jordan gereden

hatetn

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
piquet en bourdais zijn debutanten en slecht nieuws voor F1 (beide enorm arrogante zakken waarbij Alonso in het niets valt)

Glock heeft in 2004 al een paar races voor jordan gereden



dat is iets wat alonso goed kan gebruiken iemand die nog arroganter is dan hem ernaast. dat staat gegarandeerd voor vuurwerk als hij echt voor de titel wil gaan.
en bourdais gaat imo niets voorstellen dus hij gaat zijn mond schoon houden

eniac

Legacy Member
Wat heeft Piquet al allemaal gezegd of gedaan dat hij al als enorm arrogant wordt bestempeld?

Darth-Falcon

Legacy Member
Massive.be zei:
haha zalig :D
(dus vanaf nu is hamilton nen arroganten zak? )

voor 95% hier die maar een klein belachelijk ding moeten hebben om iemand volledig af te schilderen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan