Archief - Voetbaltransferthread 2009 - 2010 (Binnenland)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Booka Shade

Legacy Member
Piejie zei:
Als hij volgend jaar 50 keer scoort zal je nog wel iets hebben om over te zagen. Zoals Roel al zei, jij hebt gewoon iets tegen hem.

Die ket kan toch gene bal controleren? :wtf:

Fré_

Legacy Member
Akpala stampt ze nog vlot binnen idd, maar die heeft z'n stuntelige manier van doen gewoon tegen zich, net zoals Ishiaku dat had, soms 2 of 3 keer de bal moeten raken eer 'm deftig gecontroleerd is. Hoewel Akpala in zijn eerste seizoen mij toch meer overtuigd heeft dan Ishiaku toen.

Nuja, dergelijke spelers zullen gewoon altijd meer tegenstanders hebben dan andere spelers die misschien 'mooier' spelen maar van veel minder waarde zijn voor hun ploeg.

Cin

Legacy Member
Genk, zondag 21 juni 2009 (22:24:05)

KRC Genk heeft zondagavond opnieuw 2 versterkingen binnengehaald. Centrale verdediger Joneleit en middenvelder Camus, beiden afgelopen seizoen actief voor Charleroi, tekenden zondagavond voor respectievelijk 3 en 4 jaar bij Genk. De club bereikte ook een akkoord met RSC Charleroi.

Maandag volgen voor beide spelers nog medische testen, dinsdag worden ze op training verwacht.

Torben Joneleit is een 22-jarige verdediger met dubbele nationaliteit (Monegasque / Duitser). Hij was sedert de winterstop actief bij Charleroi, waarvoor hij bij AS Monaco speelde.

Fabien Camus (Tunesisch / Frans), 24 jarig oud, speelde al enkele seizoenen bij Charleroi. Voordien speelde de Middenvelder bij Olympique Marseille.

Mooi :)

massief

Legacy Member
Dát is nen transfer :(.
Camus fit is top voor Genk.
Joneleit kan wel uitgroeien tot nen deftigen CV denk ik.

Hannibal

Legacy Member
Piejie zei:
Als hij volgend jaar 50 keer scoort zal je nog wel iets hebben om over te zagen. Zoals Roel al zei, jij hebt gewoon iets tegen hem.
Dat is toch volderke zijn goed recht ? :p

exo

Legacy Member
steven150 zei:
Dien ik dat nu echt de verduidelijken? Dat is toch duidelijk genoeg; en dat is toch vorig seizoen ook gebleken.
Iakovenko was bij Genk al geene vette. Bij Anderlecht is dat echt wel de minst goede van hun kern.
En Losada was enkel een transfer als stand-in voor een basisspeler.

Als je ambitie hebt haal je bv iemand van het niveau Polak erbij...
En niet mannen als Losada, Rnic, Bulikyn, etc


Ja dat dien je toch te verduidelijken imo...
Iakovenko daar kan ik je nog in volgen, maar ik neem aan dat die transfersom niet al te hoog was.
Maar Losada heeft echt wel het potentieel om één van de beste middenvelders van de JL uit te groeien, beter als Defour etc zelfs imo. Maar die krijgt gewoon geen kansen van Jacobs, hij heeft getoond dat hij echt wel goed is bij GBA, maar Jacobs z'n manier van werken roept soms raadsels bij mij op en hij houdt te vaak vast aan de vaste waardes en durft te weinig schuiven zoals ze in het buitenland dat wel vaak doen. (cfr. Ferguson)

Ik weet dat ik hier enorm veel kritiek mee ga oogsten maar dat is gewoon mijn mening, je bent niet verplicht die te volgen maar ik zie in Losada gewoon enorm veel potentieel.

LaCucaracha

Legacy Member
exo zei:
Ja dat dien je toch te verduidelijken imo...
Iakovenko daar kan ik je nog in volgen, maar ik neem aan dat die transfersom niet al te hoog was.
Maar Losada heeft echt wel het potentieel om één van de beste middenvelders van de JL uit te groeien, beter als Defour etc zelfs imo. Maar die krijgt gewoon geen kansen van Jacobs, hij heeft getoond dat hij echt wel goed is bij GBA, maar Jacobs z'n manier van werken roept soms raadsels bij mij op en hij houdt te vaak vast aan de vaste waardes en durft te weinig schuiven zoals ze in het buitenland dat wel vaak doen. (cfr. Ferguson)

Ik weet dat ik hier enorm veel kritiek mee ga oogsten maar dat is gewoon mijn mening, je bent niet verplicht die te volgen maar ik zie in Losada gewoon enorm veel potentieel.

:lol: zwanst gij nu?:wtf:
eerst en vooral: hoe kunt ge losada en defour nu vergelijken? Losada is een aanvallende, creatieve middenvelder ( ik weet ook ni waar het gezever vandaan kwam dat Losada was gehaald als stand-in voor Biglia) en Defour een verdedigende middenvelder. Bij Gba viel Losada trouwens ook ni zo hard op. Heeft een paar supermatche gespeeld, waarin hij alomtegenwoordig was, maar dat was het dan ook. Dat heeft Boussoufa ook al gedaan en daar heb ik al eveneens geen al te hoge pet van op. Bovendien viel mij bij GBA ook al op dat hij gewoon te lang in balbezit blijft altijd en te veel wilt lopen met de bal. Hij is imo ook gewoon te traag voor n echte topploeg: te traag dan qua snelheid van uitvoering, net zoals Mbarkske dat is ( zet Mbarkske onder druk en die kan geen bal meer controleren). Defour speelt daarentegen vaak in 1 tijd, is , naar JL normen, sterk in de duels en heeft n aardig schot, om van zijn recupererend en passend vermogen nog maar te zwijgen. Losada hoort imo gewoon niet thuis bij n topploeg als Anderlecht. Als ge dan toch enkele Anderlecht-spelers wilt vergelijken met die van Standard: enkel Biglia en Polak kunnen mee bij het huidige Standard. Op alle andere posities hebben ze in Luik wel een beter alternatief ( buiten dan mss op linksback, waar een Van Damme in vorm mss wel zijn plaats heeft, maar das dan ook enkel en alleen door het vertrek van Dante, anders was die sowieso eerste keus)

LaCucaracha

Legacy Member
lilpunk zei:
Boussoufa kan geen bal controleren, juist ja :niceone:

onder druk heeft dat mekkerdwergske het daar idd moeilijk mee. Viel heel goed op in de match tegen Fenerbahce ( en in mindere mate ook tegen Bate). Terwijl Biglia daar zwaar heerste, verzoop Mbarkske. Tegen Bordeaux was hij goed ja, tegen een ploeg die naar voren moest trekken en opt einde nog me ne man of 8 opt veld stond. Dan ist ni moeilijk om dreigend te zijn me nen boulevard aan ruimte voor u. Als ge die echter vastzet, zoals ook Standard heeft gedaan in de titelmatche, is die geen klote waard. Het enige wat Mbarkske kan is in n hoekje kruipen en voorzetjes trappen, waar er af en toe s een goed van valt. Dat hij goed was tegen Standard in de competitie (de 4-2 zege) is een feit, maar zijn 2 goals waren telkens de fout (eerste keer de onnodige overtreding en 2e keer liet hij hem te veel ruimte) van de onervaren Mangala. Enige spelers die een hoger niveau aankunne bij Anderlecht zijn imo Frutos, Polak, Biglia en Juhasz. Op termijn mss De Sutter, Suarez en Lukaku ook nog. Al de rest is middelmaat ( Legear, Van Damme, Mbark, Iakovenko, Kruiswijk,Losada, Chatelle, Wasyl, Gillet) of regelrecht bucht (Rnic, Bulykin)
Bij Standard kunnen ze praktisch allemaal mee op een hoger niveau, buiten mss Mulemo en Benko:p

puni

Legacy Member
Lacucaracha is duidelijk een voetbalkenner.

Over Akpala, die wordt gewoon constant verkeerd aangespeeld. Ge moet hem diep sturen, niet constant in de voet geven. Ik blijf erbij dat het een van de betere Clubspelers is, en nog altijd maar 22.

The Black Mamba

Legacy Member
LaCucaracha zei:
onder druk heeft dat mekkerdwergske het daar idd moeilijk mee. Viel heel goed op in de match tegen Fenerbahce ( en in mindere mate ook tegen Bate). Terwijl Biglia daar zwaar heerste, verzoop Mbarkske. Tegen Bordeaux was hij goed ja, tegen een ploeg die naar voren moest trekken en opt einde nog me ne man of 8 opt veld stond. Dan ist ni moeilijk om dreigend te zijn me nen boulevard aan ruimte voor u. Als ge die echter vastzet, zoals ook Standard heeft gedaan in de titelmatche, is die geen klote waard. Het enige wat Mbarkske kan is in n hoekje kruipen en voorzetjes trappen, waar er af en toe s een goed van valt. Dat hij goed was tegen Standard in de competitie (de 4-2 zege) is een feit, maar zijn 2 goals waren telkens de fout (eerste keer de onnodige overtreding en 2e keer liet hij hem te veel ruimte) van de onervaren Mangala. Enige spelers die een hoger niveau aankunne bij Anderlecht zijn imo Frutos, Polak, Biglia en Juhasz. Op termijn mss De Sutter, Suarez en Lukaku ook nog. Al de rest is middelmaat ( Legear, Van Damme, Mbark, Iakovenko, Kruiswijk,Losada, Chatelle, Wasyl, Gillet) of regelrecht bucht (Rnic, Bulykin)
Bij Standard kunnen ze praktisch allemaal mee op een hoger niveau, buiten mss Mulemo en Benko:p

fanboy :p

NemesisBE

Legacy Member
puni zei:
Lacucaracha is duidelijk een voetbalkenner.

Over Akpala, die wordt gewoon constant verkeerd aangespeeld. Ge moet hem diep sturen, niet constant in de voet geven. Ik blijf erbij dat het een van de betere Clubspelers is, en nog altijd maar 22.

en hij scoort zelfs al voor de Nigeriaanse nationale ploeg :woohoo:



:unsure:

LaCucaracha

Legacy Member
puni zei:
Lacucaracha is duidelijk een voetbalkenner.

Over Akpala, die wordt gewoon constant verkeerd aangespeeld. Ge moet hem diep sturen, niet constant in de voet geven. Ik blijf erbij dat het een van de betere Clubspelers is, en nog altijd maar 22.

zeg dan s waar ik fout zit:)

puni

Legacy Member
Van Damme kan gerust mee bij Standard, Juhasz ook. Boussoufa onderschat ge ook zwaar, net zoals Frutos (als hij fit is) en De Sutter.

Om er maar een paar te noemen.

LaCucaracha

Legacy Member
Arno! zei:

Ik ben helemaal geen fanboy. van de grote 2 supporter ik trouwens voor Anderlecht en niet voor Standard. Ik kan het alleen niet verdragen dat pseudo-vedetten zoals Mbarkske in de krant gaan zeggen dat ze op een hoger niveau meekunnen, terwijl hij zich nog nooit Europees (en neen die match tegen Bordeaux is voor mij geen maatstaaf, de omstandigheden waren daar ideaal) heeft bewezen en ook niet in de topmatchen waar hij er echt moest staan ( zoals de testwedstrijden, zoals de match tege Bate, tege Fener). Of dat hij zegt van " ik zie mijzelf bij Anderlecht blijven". Nogal logisch als niemand interesse in u heeft, hij zou blij mogen zijn dat hij bij Anderlecht speelt, niet omgekeerd. Als da ventje, ooit voor meer dan 5 miljoen verkocht wordt, kom ik hier mijn ongelijk toegeven. Gasten zoals Defour, Jovanovic en Mboakni doen regelmatig ook wel eens straffe uitspraken, maar die bewijzen het tenminste op het veld. Dat zijn tenminste spelers die op een hoger niveau meekunnen. Is gewoon een objectief oordeel. Ik heb Standard zien spelen tegen Liverpool, Everton, Sevilla, .... Was gewoon een heel sterk geheel drijvend op individueel talent. Anderlecht heeft eenvoudigweg zo'n ploeg niet. Enige spelers die ik Anderlecht zie verlaten naar een grotere ploeg zijn Juhasz, Biglia en Polak. Met al de rest zitten ze opgescheept.

LaCucaracha

Legacy Member
puni zei:
Van Damme kan gerust mee bij Standard, Juhasz ook. Boussoufa onderschat ge ook zwaar, net zoals Frutos (als hij fit is) en De Sutter.

Om er maar een paar te noemen.

Boussoufa wordt overal overschat ja. Van Damme in vorm wil ik nog aannemen, is sowieso beter dan Mulemo, maar n niveauke lager dan Dante ( ijzersterke linksback vond ik dat). Frutos, Juhasz en de Sutter akkoord. Maar op die positie lopen op dit moment betere of gelijkwaardige spelers bij Standard rond. ( Mbokani is beter dan de Sutter en ligt in balans met Frutos) Juhasz is imo niet echt beter dan Onyewu en Sarr, wel dan Mikulic. Boussoufa is nooit beter dan Jovanovic of Dalmat.
Btw " om er maar een paar te noemen". Da zal het zowa zijn hoor

Marsu

Legacy Member
Iakovenko en Legear zijn toch onderschatte spelers hoor. Legear scoort vaak voor zijn positie en speelgelegenheid, is snel en nog jong. Alleen is ie achterlijk en heeft ie een kutkop. Iakovenko is ook nog erg jong en heeft een van de beste afstandsschoten van de hele JL, kan zeker uitgroeien tot vaste waarde als linksmid/linksbuiten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan