puni zei:
Boussoufa neemt lang niet alle stilstaande fases bij Anderlecht. Chatelle, Legear en Biglia nemen er daar ook een deel van voor hun rekening. Ge hebt trouwens zo van die momenten dat er echt geen corner goed valt. Of dat ge wel de perfecte voorzetten trapt, maar dat de kansen niet afgemaakt worden (De Sutter heeft zo een paar gemakkelijke doelpunten laten liggen).
No offense, maar er is niemand in de Belgische competitie die 20 assists per seizoen trapt me dunkt. Als er wel zo iemand aanwezig is, moogt ge mij die gerust aanreiken.
Boussoufa heeft wel degelijk een passeerbeweging. Maar waarom zou hij telkens zijn man voorbij moeten als hij zo de bal ook kan voorzetten? Efficiëntie heeft zoiets, en daar hij het zelf ook al over gehad in interviews.
EDIT: En dat Boussoufa er niet staat in topwedstrijden is ook bullshit. Tegen BATE was hij niet goed, maar dat lag ook aan een gebrek aan vuurkracht voorin. Hij was wel de beste man op het veld uit tegen Standard, was enorm goed thuis tegen Standard, sterk tegen FCB uit en thuis. Hij kan er moeilijk élke wedstrijd staan.
Boussoufa neemt toch wel een heel groot deel van de corners en vrije trappen hoor. Het is al verbeterd tov vroeger, in de zin dat Biglia ook al eens een vrije trap neemt ( die dan meestal wel goed zijn)., maar het merendeel wordt iig nog verneukt door Mbarkske en dan zeker wat betreft de hoekschoppen. En ja, dat Boussoufa zoveel assists trapt komt eenvoudigweg doordat het hele systeem in feite op hem wordt ingesteld en hij vaak de bal opeist. Een echte aanvallende middenvelder is er niet. Het is een 3-mans middenveld waarbij Gillet dan af en toe infiltreert, maar die gaat dan geen assits geven. Voor de rest zijn zowel Chatella als Legear maar "ne platte" de laatsten tijd. Dus alles moet wel van Mbarkske komen. Bij Standard komt het gevaar langs alle kanten: Dalmat, Jova, Mbokani, De Camargo, Witsel. Allen scoren ze en geven ze assists. Als het gevaar zowel van het middenveld als van de aanval komt, is het logisch dat er geen enkele speler 20 assists heeft. Bij Ruiz zie je toch net hetzelfde? Hele goeie voetballer imo, maar alle creativiteit moet wel van hem komen, hij krijgt altijd de bal, leidt praktisch alle aanvallende acties in. Dan is het logisch dat je vrij deftige statistieken kan voorleggen. Ruiz heeft daar, integenstelling tot Mbarkske, wel nog wat sterke kanten bovenop: Krachtig, Snel, Goede dribbel, sterk met het hoofd, LENGTE.
Anderlecht is een topploeg en creërt dus veel kansen in de meeste wedstrijden en heeft buiten Mbark niet echt creative basisspelers ( Losada zou die rol mss ook kunne invulle, maar volgens mij zalt ni veel beter zijn dan Mbark)die een assist kunne geve (buiten Legear dan, maar die zijn voorzetten trekken op ni veel, die van Chatelle dan meestal weer wel, maar die geraakt zijn man dan weer nooit voorbij)
Als ik ff in het buitenland een soortgelijke situatie neem: Alex, was jarenlang bij Fenerbahce zowat de enige echte creatieve , aanvallende middenvelder Zet die zijn statistieken s naast die van Mbark. Trouwens ik weet niet waar jij het getal 20 vandaan haalt, maar hij heeft dit seizoen hoop en al 15 assists geven ( het zijn er volgens mij zelfs nog n stuk minder) en 11 goals. Op zich geen slechte statistieken, maar te weinig als je ziet hoeveel ballen hij krijgt. Jovanovic doet bijna even goed, maar die krijgt wel "concurrentie" van de rest van de ploeg inzake scoren en assists geven
trouwens, wat ik niet begrijp: hij zegt altijd dat zijn beste positie centraal achter de spitsen is en niet op de flank. Maar heeft die ooit al eens eens deftig gecombineerd doorheen het centrum? Zoekt ALTIJD de flanken op, veinst dan wat kapbewegingen en trapt een voorzet. Zelfs wanneer Jacobs hem dan eens in een vrije rol zette. een alibivoetballer noem ik dat: als het een stugge tegenstander is, stopt hij zich weg, gaat hij zich verstoppe op de flanken, waar er niet te veel verdedigers zijn en voorzetjes trappen die 9/10 slecht vallen ( en heel soms ook niet worden afgewerkt)
Die gast zijn manier van voetballen is zo voorspelbaar. Een beetje topclub weet perfect hoe ge die moet lamleggen en het grote probleem is dat Anderlecht té afhankelijk is van hem voor de "creativiteit".
En tis wel toevallig da hij in de matchen waarin het om het grote geld draait ( zowel Bate als Fenerbache, als testmatchen tegen Standard) altijd afwezig is. In die matchen was dikwijls d ehele ploeg niet goed, maar als je echt denkt dat je een hoger niveau aankunt, zijn dat toch net de matchen waar je moet in uitblinken? Biglia heerste alles kapot in die uitmatch op Fener, van hem zie je dat hij een hoger niveau aankan. Boussoufa zit aan zijn plafond. Vond hem op Standard nu ook niet bepaald de beste man op het veld. Anderlecht creerde quasi geen kansen, Jacobs speelde heel defensief toen. Dat ge tege een kakploeg als Brugge sterk kunt presteren is nu niet meteen een prestatie