Archief - Voetbaltransferthread 2009 - 2010 (Binnenland)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

puni

Legacy Member
Marsu zei:
Iakovenko en Legear zijn toch onderschatte spelers hoor. Legear scoort vaak voor zijn positie en speelgelegenheid, is snel en nog jong. Alleen is ie achterlijk en heeft ie een kutkop. Iakovenko is ook nog erg jong en heeft een van de beste afstandsschoten van de hele JL, kan zeker uitgroeien tot vaste waarde als linksmid/linksbuiten.

Klopt.

LaCucaracha

Legacy Member
Marsu zei:
Iakovenko en Legear zijn toch onderschatte spelers hoor. Legear scoort vaak voor zijn positie en speelgelegenheid, is snel en nog jong. Alleen is ie achterlijk en heeft ie een kutkop. Iakovenko is ook nog erg jong en heeft een van de beste afstandsschoten van de hele JL, kan zeker uitgroeien tot vaste waarde als linksmid/linksbuiten.

Legear kan eventueel op termijn nog iets worden, maar is veel te wisselvallig. En is idd oerdomme speler. Waarop ge u baseert voor Iakovenko, is mij een raadsel: 1 pegel tegen Bayern die met heel veel geluk binnegaat. Feit is wel dat hij door Jacobs altijd wordt ingebracht als spits, terwijl dat helemaal zijn positie niet is. Wordt daar gewoon gezet omdat hij snel is ofzo zeker:unsure:
Is niet echt een afwerker en heeft dat al meermaals laten zien dit seizoen. In ieder geval zie ik hem nooit uitgroeien tot vaste waarde hoor. Weegt volgens mij te licht voor de top

millionaire

Legacy Member
puni zei:
Van Damme kan gerust mee bij Standard, Juhasz ook. Boussoufa onderschat ge ook zwaar, net zoals Frutos (als hij fit is) en De Sutter.

Om er maar een paar te noemen.

Nee, echt niet, volg die eens een volledige match. Zot wordt ge daar van.
Als die 10 hoekschoppen zet komt er één voorbij de eerste paal, maar hij blijft ze trappen.
En dan op het einde van het seizoen wat gaan uitpakken met zijn assists en hoe onmisbaar hij wel niet is.
Wat wil je nu als je elke vrije trap en elke hoekschop neemt. 20 assist per seizoen moet die minimum halen. Mja

Frutos in vorm kan zeker hogerop, maar dat zei lacucaracha ook wel denk ik.

En ja, Van Damme, gewoon geen speler voor RSCA al is hij wel publiekslieveling. Zetterberg - Radzinski - Stoica - Aruna - Wilhelmson -Kompany - ... Van Damme. Tijden veranderen zeker ...

Juhasz vind ik wel ne goeie verdediger, dat is zeker waar.

LaCucaracha

Legacy Member
millionaire zei:
Nee, echt niet, volg die eens een volledige match. Zot wordt ge daar van.
Als die 10 hoekschoppen zet komt er één voorbij de eerste paal, maar hij blijft ze trappen.
En dan op het einde van het seizoen wat gaan uitpakken met zijn assists en hoe onmisbaar hij wel niet is.
Wat wil je nu als je elke vrije trap en elke hoekschop neemt. 20 assist per seizoen moet die minimum halen. Mja

Frutos in vorm kan zeker hogerop, maar dat zei lacucaracha ook wel denk ik.

En ja, Van Damme, gewoon geen speler voor RSCA al is hij wel publiekslieveling. Zetterberg - Radzinski - Stoica - Aruna - Wilhelmson -Kompany - ... Van Damme. Tijden veranderen zeker ...

klopt. Dat was ik nog vergeten te zeggen. Zijn gebrek aan snelheid en n passeerbeweging is mss ook wel iets dat mag aangestipt worden

puni

Legacy Member
millionaire zei:
Nee, echt niet, volg die eens een volledige match. Zot wordt ge daar van.
Als die 10 hoekschoppen zet komt er één voorbij de eerste paal, maar hij blijft ze trappen.
En dan op het einde van het seizoen wat gaan uitpakken met zijn assists en hoe onmisbaar hij wel niet is.
Wat wil je nu als je elke vrije trap en elke hoekschop neemt. 20 assist per seizoen moet die minimum halen. Mja

Frutos in vorm kan zeker hogerop, maar dat zei lacucaracha ook wel denk ik.

En ja, Van Damme, gewoon geen speler voor RSCA al is hij wel publiekslieveling. Zetterberg - Radzinski - Stoica - Aruna - Wilhelmson -Kompany - ... Van Damme. Tijden veranderen zeker ...

Juhasz vind ik wel ne goeie verdediger, dat is zeker waar.

Boussoufa neemt lang niet alle stilstaande fases bij Anderlecht. Chatelle, Legear en Biglia nemen er daar ook een deel van voor hun rekening. Ge hebt trouwens zo van die momenten dat er echt geen corner goed valt. Of dat ge wel de perfecte voorzetten trapt, maar dat de kansen niet afgemaakt worden (De Sutter heeft zo een paar gemakkelijke doelpunten laten liggen).

No offense, maar er is niemand in de Belgische competitie die 20 assists per seizoen trapt me dunkt. Als er wel zo iemand aanwezig is, moogt ge mij die gerust aanreiken. :)

LaCucaracha zei:
klopt. Dat was ik nog vergeten te zeggen. Zijn gebrek aan snelheid en n passeerbeweging is mss ook wel iets dat mag aangestipt worden

Boussoufa heeft wel degelijk een passeerbeweging. Maar waarom zou hij telkens zijn man voorbij moeten als hij zo de bal ook kan voorzetten? Efficiëntie heeft zoiets, en daar hij het zelf ook al over gehad in interviews.

EDIT: En dat Boussoufa er niet staat in topwedstrijden is ook bullshit. Tegen BATE was hij niet goed, maar dat lag ook aan een gebrek aan vuurkracht voorin. Hij was wel de beste man op het veld uit tegen Standard, was enorm goed thuis tegen Standard, sterk tegen FCB uit en thuis. Hij kan er moeilijk élke wedstrijd staan.

starspike

Legacy Member
Lord Roel zei:
edit* exo, ik vind Jakovenko nu ook wel niet veel ambitie uitstralen, gezien zn weinige matchen die hij zowel bij Lierse als bij Genk heeft mogen spelen

En daarbij dan nog eens het feit dat hij na zijn 6 maanden lange uitleenbeurt aan Anderlecht een plaats op de bank verkoos in Brussel boven een quasi zekere basisplaats onder Ronny (wat hem beloofd zou zijn in een onderling gesprek)
Jammer eigenlijk, want ik zie wel wat in hem. Maar die mentaliteit...

Massive.be zei:
Dát is nen transfer :(.
Camus fit is top voor Genk.
Joneleit kan wel uitgroeien tot nen deftigen CV denk ik.

Hier ben ik ook tevreden mee.
Ik heb een goed gevoel bij die Joneleit, en hij kan wel eens een missing link zijn in onze verdediging. Immers is bvb Matoukou zeker geen slechte speler, maar het kan toch echt wel iets beter.
Camus heeft getoond dat hij het kan en zijn laatste matchen bij Charleroi zouden ook niet slecht geweest zijn. Ik ben alleen wel heel benieuwd hoe ons middenveld er nu uiteindelijk gaat uitzien...

LaCucaracha

Legacy Member
puni zei:
Boussoufa neemt lang niet alle stilstaande fases bij Anderlecht. Chatelle, Legear en Biglia nemen er daar ook een deel van voor hun rekening. Ge hebt trouwens zo van die momenten dat er echt geen corner goed valt. Of dat ge wel de perfecte voorzetten trapt, maar dat de kansen niet afgemaakt worden (De Sutter heeft zo een paar gemakkelijke doelpunten laten liggen).

No offense, maar er is niemand in de Belgische competitie die 20 assists per seizoen trapt me dunkt. Als er wel zo iemand aanwezig is, moogt ge mij die gerust aanreiken. :)



Boussoufa heeft wel degelijk een passeerbeweging. Maar waarom zou hij telkens zijn man voorbij moeten als hij zo de bal ook kan voorzetten? Efficiëntie heeft zoiets, en daar hij het zelf ook al over gehad in interviews.

EDIT: En dat Boussoufa er niet staat in topwedstrijden is ook bullshit. Tegen BATE was hij niet goed, maar dat lag ook aan een gebrek aan vuurkracht voorin. Hij was wel de beste man op het veld uit tegen Standard, was enorm goed thuis tegen Standard, sterk tegen FCB uit en thuis. Hij kan er moeilijk élke wedstrijd staan.

Boussoufa neemt toch wel een heel groot deel van de corners en vrije trappen hoor. Het is al verbeterd tov vroeger, in de zin dat Biglia ook al eens een vrije trap neemt ( die dan meestal wel goed zijn)., maar het merendeel wordt iig nog verneukt door Mbarkske en dan zeker wat betreft de hoekschoppen. En ja, dat Boussoufa zoveel assists trapt komt eenvoudigweg doordat het hele systeem in feite op hem wordt ingesteld en hij vaak de bal opeist. Een echte aanvallende middenvelder is er niet. Het is een 3-mans middenveld waarbij Gillet dan af en toe infiltreert, maar die gaat dan geen assits geven. Voor de rest zijn zowel Chatella als Legear maar "ne platte" de laatsten tijd. Dus alles moet wel van Mbarkske komen. Bij Standard komt het gevaar langs alle kanten: Dalmat, Jova, Mbokani, De Camargo, Witsel. Allen scoren ze en geven ze assists. Als het gevaar zowel van het middenveld als van de aanval komt, is het logisch dat er geen enkele speler 20 assists heeft. Bij Ruiz zie je toch net hetzelfde? Hele goeie voetballer imo, maar alle creativiteit moet wel van hem komen, hij krijgt altijd de bal, leidt praktisch alle aanvallende acties in. Dan is het logisch dat je vrij deftige statistieken kan voorleggen. Ruiz heeft daar, integenstelling tot Mbarkske, wel nog wat sterke kanten bovenop: Krachtig, Snel, Goede dribbel, sterk met het hoofd, LENGTE.
Anderlecht is een topploeg en creërt dus veel kansen in de meeste wedstrijden en heeft buiten Mbark niet echt creative basisspelers ( Losada zou die rol mss ook kunne invulle, maar volgens mij zalt ni veel beter zijn dan Mbark)die een assist kunne geve (buiten Legear dan, maar die zijn voorzetten trekken op ni veel, die van Chatelle dan meestal weer wel, maar die geraakt zijn man dan weer nooit voorbij)
Als ik ff in het buitenland een soortgelijke situatie neem: Alex, was jarenlang bij Fenerbahce zowat de enige echte creatieve , aanvallende middenvelder Zet die zijn statistieken s naast die van Mbark. Trouwens ik weet niet waar jij het getal 20 vandaan haalt, maar hij heeft dit seizoen hoop en al 15 assists geven ( het zijn er volgens mij zelfs nog n stuk minder) en 11 goals. Op zich geen slechte statistieken, maar te weinig als je ziet hoeveel ballen hij krijgt. Jovanovic doet bijna even goed, maar die krijgt wel "concurrentie" van de rest van de ploeg inzake scoren en assists geven

trouwens, wat ik niet begrijp: hij zegt altijd dat zijn beste positie centraal achter de spitsen is en niet op de flank. Maar heeft die ooit al eens eens deftig gecombineerd doorheen het centrum? Zoekt ALTIJD de flanken op, veinst dan wat kapbewegingen en trapt een voorzet. Zelfs wanneer Jacobs hem dan eens in een vrije rol zette. een alibivoetballer noem ik dat: als het een stugge tegenstander is, stopt hij zich weg, gaat hij zich verstoppe op de flanken, waar er niet te veel verdedigers zijn en voorzetjes trappen die 9/10 slecht vallen ( en heel soms ook niet worden afgewerkt)
Die gast zijn manier van voetballen is zo voorspelbaar. Een beetje topclub weet perfect hoe ge die moet lamleggen en het grote probleem is dat Anderlecht té afhankelijk is van hem voor de "creativiteit".
En tis wel toevallig da hij in de matchen waarin het om het grote geld draait ( zowel Bate als Fenerbache, als testmatchen tegen Standard) altijd afwezig is. In die matchen was dikwijls d ehele ploeg niet goed, maar als je echt denkt dat je een hoger niveau aankunt, zijn dat toch net de matchen waar je moet in uitblinken? Biglia heerste alles kapot in die uitmatch op Fener, van hem zie je dat hij een hoger niveau aankan. Boussoufa zit aan zijn plafond. Vond hem op Standard nu ook niet bepaald de beste man op het veld. Anderlecht creerde quasi geen kansen, Jacobs speelde heel defensief toen. Dat ge tege een kakploeg als Brugge sterk kunt presteren is nu niet meteen een prestatie

millionaire

Legacy Member
LaCucaracha zei:
Trouwens ik weet niet waar jij het getal 20 vandaan haalt, maar hij heeft dit seizoen hoop en al 15 assists geven ( het zijn er volgens mij zelfs nog n stuk minder) en 11 goals. Op zich geen slechte statistieken, maar te weinig als je ziet hoeveel ballen hij krijgt. Jovanovic doet bijna even goed, maar die krijgt wel "concurrentie" van de rest van de ploeg inzake scoren en assists geven

Dat kwam van mij, om hetzelfde proberen aan te tonen als wat jij nu zegt. :)
Hij doet gewoon te weining met het aantal ballen dat hij krijgt. Diene moet gewoon die 20 assists halen.

Marsu

Legacy Member
Ik vind Bouss nu ook echt enorm overschat hoor, altijd de truukendoos bovenhalen tegen janneke en mieke als het 6-0 staat. Als die voor mij op den bal zou gaan staan, kzou em er nogal afknalle, amai. xD

BleKKie

Legacy Member
Marsu zei:
Ik vind Bouss nu ook echt enorm overschat hoor, altijd de truukendoos bovenhalen tegen janneke en mieke als het 6-0 staat. Als die voor mij op den bal zou gaan staan, kzou em er nogal afknalle, amai. xD

echt hé, de eerst volgende keer schopt ge die toch gewoon om, kaart of niet, man ik zou daar agressief van komen :angry:

exo

Legacy Member
Ik heb liever dat hij na 6-0 op de bal gaat staan ipv als het nog 0-0 is...
Maar ik moet wel toegeven dat dat irritant kan zijn.
Maar de mensen die hier zitten te verkondigen dat Bouss niet bepalend is geweest in de toppers dit seizoen zijn dus compleet fout. (Testmatchen buiten beschouwing gelaten, daar was heel RSCA gewoon zwak)
Maar op Standard was hij goed, thuis was hij sterk. Net zoals in de andere toppers was hij dit seizoen gematigd goed tot zelfs zeer goed.
Om nu te stellen dat hij echt aan z'n plafond zit vind ik ook bullshit, hoe oud is hij? 24? Die kan heus nog wel evolueren.

|nfected

Legacy Member
Toppers ook wel nt op de wedstrijden die echt van belang waren, bate, tubeke test... Als er voor de knikkers moet gespeeld worden staat hij er nooit en imo zit die wel aan zijn plafond ze. Denk ook wel dat hij dat zelf beseft

-Steve-

Legacy Member
Kijk, ik heb het ook niet voor Bous maar ge kunt toch moeilijk ontkennen dat die gast er staat in de matchen die echt belangrijk zijn? Boussoufa is een belangrijke speler voor Anderlecht en het zou een serieuze aderlating zijn moest die vertrekken.

Fré_

Legacy Member
SteveDB zei:
Kijk, ik heb het ook niet voor Bous maar ge kunt toch moeilijk ontkennen dat die gast er staat in de matchen die echt belangrijk zijn? Boussoufa is een belangrijke speler voor Anderlecht en het zou een serieuze aderlating zijn moest die vertrekken.

Zeggen dat hij er altijd staat in de belangrijke matchen is overdreven, net zoals zeggen dat hij er nooit staat in belangrijke wedstrijden dat is.

The Black Mamba

Legacy Member
Het is toch duidelijk dat lacucaracacarara enkel de testmatchen gezien heeft. Zijn corners waren daar indertijd ongelooflijk slecht , en vooral nadat Bolat op zijn bakkes had geslaan. Geen enkele corner kreeg hij voorbij de eerste paal.

Kijkt eerst naar wa meer matchen vooraleer een oordeel te vellen. Boussoufa is niet voor niets profvoetballer van het jaar geworden.

|nfected

Legacy Member
SteveDB zei:
Kijk, ik heb het ook niet voor Bous maar ge kunt toch moeilijk ontkennen dat die gast er staat in de matchen die echt belangrijk zijn? Boussoufa is een belangrijke speler voor Anderlecht en het zou een serieuze aderlating zijn moest die vertrekken.

Als ge zijn statistieken bekijkt moet ge gewoon concluderen dat hij een smaakmaker is. Maar ik zie hem niet meer hogerop gaan, want hij heeft echt nog teveel werkpunten

arno: ik vind hem onterecht prof. voetballer vh seizoen. Niets van prijzen gehaald en als het van moeten was dan stond hij er niet. Hij komt ook pas altijd wakker na januari. Imo te weinig voor die titel

LaCucaracha

Legacy Member
Arno! zei:
Het is toch duidelijk dat lacucaracacarara enkel de testmatchen gezien heeft. Zijn corners waren daar indertijd ongelooflijk slecht , en vooral nadat Bolat op zijn bakkes had geslaan. Geen enkele corner kreeg hij voorbij de eerste paal.

Kijkt eerst naar wa meer matchen vooraleer een oordeel te vellen. Boussoufa is niet voor niets profvoetballer van het jaar geworden.


kerel ik heb dit seizoen een 10-15tal matchen van anderlecht live gezien: ofwel streamen op internet ofwel belgacom tv. Was echt niet alleen in de testmatchen hoor dat hij de corners op liliputterhoogte trapt.
en in de toppers was hij niet slecht, alhoewel hij eigenlijk enkel in de thuismatch tegen standard echt beslissend was en dat was dan nog 2 keer de fout van die mangala. In de testmatchen hebben we hem niet gezien; En DAAR moest hij er staan, tging om 15 miljoen euro. Net zoals dat gelijkspel tegen Tubeke, waarom flitste hij daar niet? Als het 5-0 staat ist gemakkelijk van wat showkes boven te halen en t publiek op uw hand te krijgen. Tegen Bate, daar moest hij het verschl gemaakt hebben, ook niet gebeurd. Dan zijt ger vet mee da ge s 2 keer gescoord hebt tege Standard. Mbokani en Jova scoorde tege Everton, Sevilla, Sampdoria. Dat waren belangrijke Europese matchen waarin je kan tonen dat je het niveau aankan of waarin je door de mand kan vallen. Wel allebei hebben ze daar zeer sterke matchen gespeeld. Moubarak was daar garanti door de mand gevallen.

paarsbloed

Legacy Member
Arno! zei:
Het is toch duidelijk dat lacucaracacarara enkel de testmatchen gezien heeft. Zijn corners waren daar indertijd ongelooflijk slecht , en vooral nadat Bolat op zijn bakkes had geslaan. Geen enkele corner kreeg hij voorbij de eerste paal.

Kijkt eerst naar wa meer matchen vooraleer een oordeel te vellen. Boussoufa is niet voor niets profvoetballer van het jaar geworden.

Kijk zelf eens wat meer matchen. ik heb dit seizoen op een paar matchen na elke match gezien, als je dan ziet dat Boussoufa in elke match wel 2/3 corners gewoon niet voorbij de 1e paal krijgt zit je met problemen. Het is een belangrijke speler voor ons, maar aan zijn corners, idem zijn vrije trappen, moet hij echt eens werken, of overlaten aan Biglia.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan