Archief - Voetbaltransferthread 2009 - 2010 (Binnenland)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Eagle`

Legacy Member
Als ge ziet hoeveel brazilianen er al niet verzopen zijn hier in belgie omdat ze ni kunden aarden vanwege het klimaat and so forth. Enigste wa me nog beetje positief doet denken is dat Koster wel de jeugd kaart gaat trekken denk ik, dus hopelijk speeltijd voor mannen als jeffrey, chavez, meeus, etc.

Marsu

Legacy Member
Ik zie liever de kwaliteit-kaart.

Maar hij lijkt even zeldzaam als een blinkende Mew-kaart hier in België.

Rogue

Legacy Member
Precies of wij hebben zicht op wat kwaliteit is. De grote namen die we kennen zijn sowieso onhaalbaar voor Belgische clubs. Waren Marcos, Jovanovic, Dante, Dalmat, Onyewu, Fellaini zo'n grote namen toen ze naar Standard trokken? Achteraf is pas gebleken dat die transfers een schot in de roos waren. Op voorhand was dat (voor ons) onmogelijk te voorspellen.

steven150 zei:
Ik stel alleen maar vast dat Club Brugge weer een onbekend iemand haalt in de hoop dat die een versterking is. Nochtans is de linksback positie van Club Brugge toch niet al te sterk.

En Evens wordt nu gewoon bij het huisvuil gezet. Zelfs geen nr etc geven is er zwaar over. Maar bon, ze geven hun fout bij Club wel toe.
Who's next Djokic? Ciman? Kucera? Of een andere speler gehaald door Devroe? Men kan kiezen hé, er zijn genoeg mannen gekomen onder hem die totaal geen meerwaarde zijn.


Als gij uw werk niet goed doet wordt ge toch ook "bij het huisvuil gezet"? Alleen noemt ge dat dan waarschijnlijk "ontslagen". 'k Zie niet in wat daar niet correct aan is. 'k Vind het daarentegen nog mooi dat hij mag meetrainen met de A-ploeg. Bij een andere ploeg hadden ze hem misschien bij de reserven laten trainen.

---

Cleber:
1m82
74kg

Dat valt alleszins al mee.

Didierke10

Legacy Member
Wat zitten jullie nu toch allemaal te zagen. Hoe oud was de ploeg van Standard dit jaar gemiddeld? Witsel is ook op zijn 18de mogen debuteren. Tis nen jonge speler dat ze gehaald hebben en hij is nog maar 18 jaar, so what? Tis ni omdat dat jong zijt dat ge ni tegen nen bal kunt trappen hé. En hij komt vandezelfde ploeg als Naldo van Werder Bremen en das toch ook gene loozer he. Hazard is even oud als hij, en hoeveel matchen heeft die niet mogen meedoen bij Lille. Geef hem tenminste een kans om zich te bewijzen, i.p.v. altijd te zagen dat Brugge te veel jongeren haalt. Spelers van 30 jaar of meer moeten ze ook ni meer gaan halen hé. En Bjärsmyr zal waarschijnlijk ook zo goed als komen.

|steven|

Legacy Member
Rogue zei:
Als gij uw werk niet goed doet wordt ge toch ook "bij het huisvuil gezet"? Alleen noemt ge dat dan waarschijnlijk "ontslagen". 'k Zie niet in wat daar niet correct aan is. 'k Vind het daarentegen nog mooi dat hij mag meetrainen met de A-ploeg. Bij een andere ploeg hadden ze hem misschien bij de reserven laten trainen.

---

Cleber:
1m82
74kg

Dat valt alleszins al mee.
Het is een inschattingsfout van Club Brugge zelf. Evens heeft voorbije seizoen gespeeld op zijn niveau. Dat Club Brugge nu die fout zelf erkend vind ik best nog goed maar behandel hem dan wel nu nog als een volwaardig lid van de A-kern. Hij zal deze zomer dan toch vertrekken, heb dan nog een kleine beetje eerbied voor hem.

En het is niet omdat gewicht en lengte op zich meevallen dat het daarom automatisch een aanwinst is.

Svartálfar

Legacy Member
Zeg steven150 wat ligt gij toch eigenlijk te zeveren? Het valt op da ge nie veel van club moet hebben. Die jongen is toch overduidelijk niet binnegehaald als onmiddellijke versterking maar eerder als back-up. Klukowski is een degelijk speler voor op die LB en nu met wat volwaardige concurrentie, club heeft al heel lang geen 2de echte LB meer, kan hij zijn niveau mss ook wat opkrikken.

Het probleem ligt centraal en op de rechterkant in de verdediging. En voor die plaatsen worden wel spelers gezocht die een directe versterking zijn.

Rogue

Legacy Member
steven150 zei:
En het is niet omdat gewicht en lengte op zich meevallen dat het daarom automatisch een aanwinst is.

Beweer ik dat dan? We zitten met een gebrek aan gestalte. Zeker in de defensie. Dat is één van die fouten van Club waar je steeds zo lustig naar op zoek bent. Dan vind ik het goed dat deze nieuwe speler geen dwerg is. Ik heb het woord aanwinst alleszins niet in de mond genomen.

steven150 zei:
Het is een inschattingsfout van Club Brugge zelf. Evens heeft voorbije seizoen gespeeld op zijn niveau. Dat Club Brugge nu die fout zelf erkend vind ik best nog goed maar behandel hem dan wel nu nog als een volwaardig lid van de A-kern. Hij zal deze zomer dan toch vertrekken, heb dan nog een kleine beetje eerbied voor hem.

Hebben ze geen eerbied voor hem omdat hij geen rugnummer heeft :wtf:? 't Is niet alsof hij buiten gekuist is zoals de rotte appels een paar seizoenen terug. 't Is ne volwassen mens hé, geen kleuter die je tevreden moet houden met een nummertje op zijn shirt.

|steven|

Legacy Member
ShadowChild zei:
Zeg steven150 wat ligt gij toch eigenlijk te zeveren? Het valt op da ge nie veel van club moet hebben. Die jongen is toch overduidelijk niet binnegehaald als onmiddellijke versterking maar eerder als back-up. Klukowski is een degelijk speler voor op die LB en nu met wat volwaardige concurrentie, club heeft al heel lang geen 2de echte LB meer, kan hij zijn niveau mss ook wat opkrikken.

Het probleem ligt centraal en op de rechterkant in de verdediging. En voor die plaatsen worden wel spelers gezocht die een directe versterking zijn.
Als jij Klukowski een goede linksback vindt, dan zij we uitgepraat.
En ik hoop voor Club dat volgende transfers écht een meerwaarde kunnen zijn.

|steven|

Legacy Member
Rogue zei:
Beweer ik dat dan? We zitten met een gebrek aan gestalte. Zeker in de defensie. Dat is één van die fouten van Club waar je steeds zo lustig naar op zoek bent. Dan vind ik het goed dat deze nieuwe speler geen dwerg is. Ik heb het woord aanwinst alleszins niet in de mond genomen.



Hebben ze geen eerbied voor hem omdat hij geen rugnummer heeft :wtf:? 't Is niet alsof hij buiten gekuist is zoals de rotte appels een paar seizoenen terug. 't Is ne volwassen mens hé, geen kleuter.
Gebrek aan gestalte? Gebrek aan goede koppers ja. Dat is een verschil.
Evens en Ciman zijn allebei vrij groot maar daarom niet kopbalsterk.

Ik vind de manier van Evens te behandelen niet echt kunnen en het getuigt van weinig respect, maar dat is dus duidelijk een meningsverschil.

BleKKie

Legacy Member
Als we die voor een prikje gekocht hebben (wie weet is hij gratis - er staat niets van transferprijzen) dan kan er weinig verkeerd mee lopen hé. Als hij goed (genoeg) blijkt te zijn dan doe je een schitterende zaak, valt het tegen dan doe je amper verlies. Het is btw ook een duidelijk signaal naar kluklu dat hij niet schitterend bezig is imo. Concurrentie kan er in principe nooit genoeg zijn.

Jurgenv1

Legacy Member
steven150 zei:
Gebrek aan gestalte? Gebrek aan goede koppers ja. Dat is een verschil.
Evens en Ciman zijn allebei vrij groot maar daarom niet kopbalsterk.

Ik vind de manier van Evens te behandelen niet echt kunnen en het getuigt van weinig respect, maar dat is dus duidelijk een meningsverschil.
Zou Evens het echt zo opvatten door geen rugnummer te krijgen nadat hij eerder te horen kreeg dat hij mag beschikken? Je moet het niet zo opblazen, hij zal zelf wel beseffen dat zijn periode bij Club gedaan is, over rugnummertjes neuten zal hem een worst wezen dnek ik.

pina

Legacy Member
je denkt toch niet dat die als vrijwilliger op de bank komt zitten...? :unsure:

Rogue

Legacy Member
steven150 zei:
Gebrek aan gestalte? Gebrek aan goede koppers ja. Dat is een verschil.
Evens en Ciman zijn allebei vrij groot maar daarom niet kopbalsterk.


Gebrek aan goede koppers? Clement, Simaeys, Evens (vorig seizoen), Alcaraz, Sonck, Chavez,... Niet echt nee.


Gebrek aan gestalte daarentegen wel. De ploeg werd veel te vaak weggeblazen op fysiek vlak. Vandaar mijn aandacht voor de lengte én het gewicht van de nieuwkomers. In de confrontaties met Standard en Anderlecht waren we fysiek telkens de mindere. Terwijl dat vroeger één von onze sterke punten was.

Svartálfar

Legacy Member
steven150 zei:
Als jij Klukowski een goede linksback vindt, dan zij we uitgepraat.
En ik hoop voor Club dat volgende transfers écht een meerwaarde kunnen zijn.

Leer u lezen ik heb degelijk gezegd niet goede, groot verschil. En ik herhaal het nog eens: De LB is het probleem niet dus daar moest helemaal geen directe versterking gehaald worden.

Evens mag trouwens content zijn dat hij met zijn kwaliteiten uberhaupt ooit bij club heeft kunnen spelen.

Mako

Legacy Member
hmm, dien Cleber zit niet in de FM database voor zover ik zie, of ik vind hem toch niet. Ik ben benieuwd, klinkt natuurlijk veelbelovend door zijn leeftijd en nationaliteit, maar alleen daarop kunnen we moeilijk rekenen. :p

pina

Legacy Member
het is te zeggen: ook al komt die kerel transfervrij, die kost nog altijd geld

Jurgenv1

Legacy Member
pina zei:
het is te zeggen: ook al komt die kerel transfervrij, die kost nog altijd geld

Tuurlijk, maar veel kan hij wellicht niet eisen? Iedereen in 1ste en zelfs 2de klasse kan hem aanwervenals ze willen, hij stond zelfs heel dicht bij Kortrijk.

BleKKie

Legacy Member
Mako zei:
hmm, dien Cleber zit niet in de FM database voor zover ik zie, of ik vind hem toch niet. Ik ben benieuwd, klinkt natuurlijk veelbelovend door zijn leeftijd en nationaliteit, maar alleen daarop kunnen we moeilijk rekenen. :p

Tjah hij komt blijkbaar uit een (degradatie-)ploeg uit 2e klasse in Brazilië :D

pina zei:
het is te zeggen: ook al komt die kerel transfervrij, die kost nog altijd geld

ja idd, maar zijn loon zal (voorlopig) toch maar peanuts zijn tov anderen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan