starspike
Legacy Member
Archaos zei:Voor Bous kunnen ze vast ook een mooi bedrag krijgen, maar het probleem is:
1. Op Bous zijn positie heb je in Europa meer van die types rondlopen. Defour is ietsje zeldzamer op zijn plek (nu ook wel lang niet zo zeldzaam als bv. Fellaini).
2. Defour heeft als kapitein zijn ploeg net 2x aan de landstitel geholpen.
3. Anderlecht speelde het voorbije jaar geen Europees, waardoor we al terug moeten naar de match tegen Bordeaux om een goeie Europese prestatie van Bous te zien. Het laatste gespeelde seizoen heeft nu eenmaal veel invloed op te prijs.
4. Bous is ook een jaar of 4 ouder dan Defour.
Deze puntjes hebben (naast de kwaliteit van de speler) ook de nodige invloed op de waarde van de speler.
En toch kun je -zonder Bouss erbij te moeten betrekken- toch logischerwijs zeggen dat momenteel de top in Engeland te veel is voor een speler op zijn positie. Hij mag uiteraard mijn ongelijk bewijzen, maar imo is hij toch te fragiel voor die belangrijke positie op dat niveau.




