Archief - Champions League 2011-2012 - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lilspanyol

Legacy Member
jeperdejep zei:

Goeike :D

Maar tegelijkertijd is het toch maar weer van dat. Het wordt afgezaagd na een tijd om altijd te proberen de prestaties te minimaliseren. Messi is enkel goed omdat Xavi en Iniesta achter hem spelen, Guardiola is enkel een goede coach omdat hij goede spelers heeft en Valdes houdt enkel zijn netten schoon omdat hij nooit iets moet doen.
Dit beschrijft het perfect:

Guardian zei:
Guardiola has grown weary and irritated at what he sees as the constant attempts to chip away at Barcelona's credibility and diminish their achievements. His players have too; Xavi Hernández recently complained that he felt that, in Spain at least, Barcelona do not get the recognition they deserve. There was exaggeration in the exasperation but Barcelona players have watched as conspiracies have been forwarded, cynicism and paranoia presented without proof. Some of the accusations have been as wild and distasteful as they are baseless, not least because of their provenance.

When questionable refereeing decisions go Barcelona's way, there is pleasure of course: no one turns down a penalty. But there is also a curious kind of frustration. Here we go again. Few things aggravate Barcelona more than the accusation that their extraordinary success is not all their own work. At Stamford Bridge in 2009 all those accusations crystallised into one night and one name: Ovrebo.

|nfected

Legacy Member
Barca is het beste team ooit, dus normaal dat andere mindere spelers daar van profiteren hè. Valdes is niet de topkeeper hè, steek hem dus in een slechtere ploeg en hij zal ook meer tegengoals hebben. Maar dit wilt niet zeggen dat hij plots niet meer zou kunnen keepen hè. Messi is imo de beste speler ooit maar er is toch een groot verschil wnr hij met barca speelt en wnr hij met Argentinië speelt? Idem ook voor Pep, wat gaat hij doen bij een andere mindere ploeg, dan pas zal je hem volledig naar waarde kunnen schatten hè.

Spacid

Legacy Member
De arbiters zijn gewoon slecht geweest dit seizoen in la Liga en de speelstijl van Barcelona trekt penalty's, kaarten en offsides aan. Maar geloof mij, er worden evenveel onterechte offsides afgevlagd, rode kaarten en geen penalty's gegeven hoor. Dit was zeker het geval in de matches die ze verloren tegen kleine ploegen. De match tegen Osasuna is een goed voorbeeld!

Flawless

Legacy Member
Het meeste erger ik mij eigenlijk aan een offside die geen offside was, hoevaak dit niet bij bij spitsen/wingers als Alexis of Torres niet het geval was dit seizoen.

Logos

Legacy Member
Ze vlaggen nu eenmaal liever als het risico te nemen een onterechte goal goed te keuren. Is nefast voor evaluaties. Arbiters denken volgens mij ook niet aan de geest van de match of het spelletje an sich. Er wordt hen zoveel druk op gelegd dat het onmogelijk is om de perfecte match te fluiten. Het valt wel op dat het niveau van de refs in La Liga niet om over naar huis te schrijven is, maar dat kan je van België ook zeggen. Er zal altijd wel iets zijn denk ik dan.

Het feit dat Pep of Messi ergens anders naartoe zouden moeten om te 'bewijzen' dat ze de beste van hun soort zijn vind ik BS. Messi scoort misschien niet aan de lopende band bij Argentinië, maar als je ziet wat voor werk hij er verricht en welk aandeel hij heeft, zegt dat op zich al genoeg. Messi zal Barcelona nooit verlaten, tenzij er hele rare dingen gebeuren, maar alles kan in het voetbal. De kans dat Pep andere oorden op zoekt is dan wel weer reëel. Een team coachen als Barça is overigens veel moeilijker als velen laten uitschijnen. Zijn aandeel hierin mag niet onderschat worden.

Clouds&Cereals

Legacy Member
Het trainen van een wereldteam als Barcelona heeft zijn voor & nadelen: Je hebt inderdaad topspelers tot je beschikking, maar het is té gemakkelijk om te zeggen dat je daardoor ineens los alles wint. Voetbal is meer dan elf goede spelers op het wedstrijdblad te zetten & voor de rest niks doen. Genoeg complimenten voor Barca nu :p

Jonas89

Legacy Member
mooi overzichtje van Chelsea-Barca in voorbijgaande jaren

[youtube]glv96pXFjBM[/youtube]

Jepjep

Legacy Member
bayern-real wordt zo'n heerlijke wedstrijd, ik voel het :) Beide teams zijn aanvallend heel sterk dus dat moet gwn spektakel opleveren!

eurowarriors

Legacy Member
Neuer, Boateng, Lahm (C), Badstuber, Ribery, Robben, Alaba, Luiz Gustavo, Schweinsteiger, Kroos, Gomez

vs.

Casillas (C), Pepe, Sergio Ramos, Coentrao, Arbeloa, Khedira, Ozil, Xabi Alonso, Di Maria, Ronaldo, Benzema

Monoslay

Legacy Member
Yuup, voor Barça liever Bayern dan Real in de finale. :p
Maar ik hoop gewoon op een lekker avondje voetbal.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan