Archief - Champions League 2011-2012 - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spacid

Legacy Member
Ksnap niet dat er hier mensen zijn die geen Clasico willen zien in de finale?
Buiten geweldig voetbal komt daar ook nog theaterspektakel bij.
Gevechtjes, epic schwalbes, rode kaarten,... Das toch gwn leuk om naar te zien?

Diegene dat enkel goed voetbal willen zien krijgen toch ook hun zin, beide ploegen drijven elkaar tot het uiterste van hun kunnen. 2 beste ploegen tegenover elkaar!

Jecht

Legacy Member
Van de 4 ploegen die er nog inzitten is Barcelona de enige die ik graag zie spelen.

Maar ik gun eigenlijk Chelsea wel zware revanche voor dat schandaal in de halve finale van 2009. Ik had er toen echt medelijden mee. Barca mag er nu echt uitvliegen van mij.

In de andere halve finale maakt het mij echt niks uit.

Jepjep

Legacy Member
Spacid zei:
Ksnap niet dat er hier mensen zijn die geen Clasico willen zien in de finale?
Buiten geweldig voetbal komt daar ook nog theaterspektakel bij.
Gevechtjes, epic schwalbes, rode kaarten,... Das toch gwn leuk om naar te zien?

Geweldig voetbal? Gevechtjes enzo wel maar veel geweldig voetbal heb ik niet gezien in de voorbie classicos.

The Black Mamba

Legacy Member
Als er dan eens een vrije trap binnenvliegt van Ronaldo is het wel een schitterende.

DeepKick

Legacy Member
camino zei:
Toen messi nog niet was doorgebroken was ik stiekem een beetje fan van deze, echter begon ik me zo te ergeren aan die supporters, reporters en media enz...

Hipster :p

MilM

Legacy Member
caoimhin zei:
Dus wat is het probleem?

Dat je als scheidsrechter consequent moet zijn natuurlijk. Regels kunnen zwart/wit zijn, maar net zoals in de gewone maatschappij heb je een bepaalde interpretatie van die regels.

Er is geen enkel probleem indien die scheidsrechter altijd (of vaak) penalty fluit voor dergelijke fases. Je hoeft echt geen onderzoek uit te voeren om te weten dat dat verre van het geval is. Voor zo'n fout (trekken) in die omstandigheden (stafschopgebied, bal nog lang niet in de buurt) wordt er slechts uitzonderlijk gefloten.

Op dergelijke manier worden wedstrijden nog eens extra beïnvloed naargelang persoonlijke voorkeur van de scheidsrechter. Dit is trouwens een typisch geval waarbij de fans van Barcelona zouden zitten klagen hoe belachelijk de penalty niet was indien het aan de overkant zou gebeuren.

En voor alle duidelijkheid, ik heb bij de vorige wedstrijd als Milan fan aangehaald dat Barcelona onterecht geen strafschop gekregen heeft (zie post #742).

Gavin

Legacy Member
jeperdejep zei:
Geweldig voetbal? Gevechtjes enzo wel maar veel geweldig voetbal heb ik niet gezien in de voorbie classicos.
Wat een zever. Het is niet omdat die incidenten en cynische speelwijze de sfeer verknoeien dat er in de voorbije matchen tussen die twee geen geniaal spel te zien was.

Jepjep

Legacy Member
Gavin zei:
Wat een zever. Het is niet omdat die incidenten en cynische speelwijze de sfeer verknoeid dat er in de voorbije matchen tussen die twee geen geniaal spel te zien was.

Beide ploegen kunnen veel beter dan wat ze in classicos laten zien. Door de achtergrondzaken en de grimmige sfeer komt het er minder uit. Al die fouten, shwalbes en dat massaal rennen naar de scheids bij elk incident gaat ook vervelen na een tijdje.

Gavin

Legacy Member
"bij elk incident" ... Dat is in één CL-match overdreven gebruikt geweest, sinds die match is het een pak minder (zowel het los op de enkels trappen als gaan liggen als een seutemieke, hoewel Mourinho zijn persconferentie gisteren alweer het ergste doet vermoeden moest die finale er komen :ironic:) en zeker niet meer of minder dan in andere topwedstrijden (Pepe uitgezonderd misschien). Maar goed, het is een keer of twee gebeurd dus nu moet daar op gefocust worden natuurlijk, stigmatiseren die handel!!!

Dat diezelfde zever bijvoorbeeld gebeurde in de recentste United-Chelsea valt nergens te lezen terwijl daar in de eerste helft eveneens kutvoetbal, denkbeeldig kaartgezwaai en duikjes te zien waren. Het is maar welke stereotypes ge in stand wilt houden. Dat merkt ge bijvoorbeeld aan de meute die hier eergisteren kwam opdraven toen die penalty gefloten werd in Barcelona-Milan, het gaat bij die types al lang niet meer om het voetbal dat er te zien is.

Een match is overigens nog altijd iets anders dan gewoon beide kwaliteiten van ploegen optellen. Zelfs de grootste stinkteams kunnen de beste match ter wereld spelen, net zoals de strafste ploegen elkaar kunnen neutraliseren. Ik zou anders toch eens een paar samenvattingen opzoeken van de Madrid-Barcelona's van dit jaar.

BeeLz

Legacy Member
Geef mij maar een geladen match vol spanning dan 1 ploeg die geweldig voetbal laat zien en de andere die achter de feiten loopt.

En Gavin, schat je Bayern lager in dan Chelsea?

Foose

Legacy Member
Ik zeg het, Bayern wint de CL. Sowieso finale Barca - Bayern, mark my words :)

Gavin

Legacy Member
BeeLz zei:
En Gavin, schat je Bayern lager in dan Chelsea?
Neen, maar ik vermoed dat Madrid Bayern vanachter kapot kan spelen en Chelsea ligt Barcelona gewoon zo niet. Ik vind Barcelona ook stukken beter dan Milan maar het is toch ook niet simpel geweest, zoals gedacht. Dus het is echt gewoon een kwestie van de samenstelling van de halve finales dan van de sterkte van de teams.

Voor de rest is Bayern sterker dan Chelsea, het draait daar ook beter! Ik heb in het begin van het seizoen nog gezegd dat Bayern iedereen de baas kan buiten Madrid en Barcelona. Ik vind alleen Chelsea een verrassing in deze halve finales.

Lospeed

Legacy Member
BeeLz zei:
Geef mij maar een geladen match vol spanning dan 1 ploeg die geweldig voetbal laat zien en de andere die achter de feiten loopt.

En Gavin, schat je Bayern lager in dan Chelsea?

Bayern is momenteel sowieso beter dan Chelsea. Real zal er nog serieus wat werk mee hebben. (met hopelijk een goede afloop voor Real :))

Brick Top

Legacy Member
Geef mij maar Real - Barca, al was het maar omwille van al het theater dat daar rond gemaakt zou worden. Wie van de twee wint zal aan m'n reet roesten. Maar doe toch maar Barca. Slechte verliezers zoals Mourinho op hun bek zien gaan, altijd geestig. :D

João

Legacy Member
Jammer dat Benfica gisteren niet kreeg wat ze verdienden, namelijk een halve finale plek. Chelsea was echt nergens en durfde niet te voetballen, terwijl Benfica met heerlijke opwippertjes en mooie combinaties duidelijk het betere spel had. Maar ja, het geluk van een topploeg (zie ook Barca-Milan, waar Barca het niet gemakkelijk had). Trouwens, Aimar :love:. Al 32 jaar en de leukste speler op het veld zijn.

eurowarriors

Legacy Member
Alle respect voor Bayern als ploeg, het draait daar goed als Schweinsteiger daar in de ploeg staat. Maar achteraan zullen die toch serieus afzien tegen Real, daar ben ik ook zeker van. Maar sowieso een mooie pot voetbal, ben écht benieuwd naar die match.

@João: Pablo Aimar :love: Ongelooflijke speler, zeker in het seizoen 2003-2004. Wat een speler!

Radbraker

Legacy Member
Met kansen en goede veldbezetting koop je niks, enkel goals tellen. I know, cliché maar het is zo. En als ze dan nog eens gele kaarten plukken en dan opeens met een man minder moeten spelen dan is het hun eigen fout.
PS: ik wou ook dat Benfica door ging.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan