Archief - Champions League 2011-2012 - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gavin

Legacy Member
waffel zei:
Ik bedoel over het algemeen. Real zal altijd proberen voetballend een andere ploeg, wie het ook is, proberen weg te spelen. Of dat lukt is iets anders.
Neen, ga weg met die zever. Fuck zeg, zelfs gisteren kon ge het tegendeel zien, hoe is het toch mogelijk.

Romelus

Legacy Member
waffel zei:
Gaan we nu alle wedstrijden opsommen waar iemand eens aanvallend gespeeld heeft tegen Barca? Ik bedoel over het algemeen. Real zal altijd proberen voetballend een andere ploeg, wie het ook is, weg te spelen. Of dat lukt is iets anders. Nu, als de finale Barcelona Bayern Munchen wordt zie ik die Duitsers ook vollebak aanvallen met hun crazy wings.

Lol, gekeken naar de partij tegen Bayern gisteren? Tweede helft heeft Real enorm verdedigend gespeeld. En dat was niet van niet kunnen, maar van niet willen.

waffel

Legacy Member
Real kan niet verdedigen. Daarmee bedoel ik niet dat ze het niet zullen proberen om een score vast te houden. Anderlecht krijgt vaak ook dezelfde kritiek. Ze kunnen enkel scoren uit de omschakeling, maar dat wil daarom niet zeggen dat ze een muur bouwen. Waarom Real nu in de halve finale zit is door hun voetballend vermogen, niet hun intelligentie of super verdediging.

Ik vind nu wel dat je de tweede helft van de vorige wedstrijd niet als maatstaf moet nemen. Je hebt gescoord in de halve finale van de CL uit, dus dan probeer je die score vast te houden. (wat niet gelukt is, naabdefence) Real Madrid, dat is scoren, en niets anders.

camino

Legacy Member
Romelus zei:
Lol, gekeken naar de partij tegen Bayern gisteren? Tweede helft heeft Real enorm verdedigend gespeeld. En dat was niet van niet kunnen, maar van niet willen.

Tgaat dan ook om 2 matchen, wacht tot volgende week.
En de vraag ging van wie er tegen barca aanvallend voetbal durft of kan spelen en dan gaat ge de match van bayeren-real nemen? Heeft er geen zier mee te maken ze :).

Real in de beker op barca dit jaar was enorm aanvallende real die ik gezien heb.

Patat

Legacy Member
Een pak realisme zou veel mensen hier eens goed doen. De champion's league speel je niet om het publiek te plezieren, die speel je om te winnen. Als je tegen Barcelona meer kans maakt door met z'n allen in je eigen zestien te blijven, dan doe je dat.

WK idem dito. Finale was een zaadmatch, maar wat verwacht je nu eigenlijk. Het enige wat telt is winnen. Hoe je wint maakt geen fluit uit op zo'n moment.

Utred

Legacy Member
Heeft Mourinho vorige keer tegen Barcelona geen verdedigende middenvelder ipv aanvallende middenvelder gezet?

waffel

Legacy Member
Wordt er hier nu beweerd dat Real Madrid wedstrijden tegen Barcelona met een verdedigende ingesteldheid aanvat?

Zoja.

Zie post van Boromir.

Fella

Legacy Member
Patat zei:
Een pak realisme zou veel mensen hier eens goed doen. De champion's league speel je niet om het publiek te plezieren, die speel je om te winnen. Als je tegen Barcelona meer kans maakt door met z'n allen in je eigen zestien te blijven, dan doe je dat.

Dit.

Jepjep

Legacy Member
Ik heb de hele tijd op xavi zitten letten en hij zit letterlijk constant heen en weer te kijken als hij de bal niet heeft. Verbaast me dat hij geen nekproblemen heeft. Eewig respect voor deze heerser, vind het nog altijd jammer dat hij geen gouden bal heeft gewonnen :(

Mudi

Legacy Member
waffel zei:
Real kan niet verdedigen. Daarmee bedoel ik niet dat ze het niet zullen proberen om een score vast te houden. Anderlecht krijgt vaak ook dezelfde kritiek. Ze kunnen enkel scoren uit de omschakeling, maar dat wil daarom niet zeggen dat ze een muur bouwen. Waarom Real nu in de halve finale zit is door hun voetballend vermogen, niet hun intelligentie of super verdediging.

Hahah, wat een b*llsh*t! De enige reden waarom Real in de halve finale zit, is omdat ze tegen Moskou en Apoel hebben gespeeld.

waffel

Legacy Member
En we hebben gezien hoe moeilijk ze het hadden...

In de groepsfase zijn ze trouwens de enigste ploeg met 18/18, met tevens de meeste doelpunten (19 en 2 tegen).
Ik zie de bullshit er niet van in door te zeggen dat ze voetballend de halve finale hebben gehaald.
Tegen een moeilijkere club was het heus ook wel gelukt. Straf dat je beweert dat de leider uit momenteel de sterkste competitie ter wereld een halve finale plek met geluk van loting behaald heeft. Maak je geen illusies jongen, Real & Barca zijn de twee beste teams ter wereld op dit moment. (Moest je het nog niet weten, de twee beste spelers ter wereld zitten daar voor een reden.) Logisch dat je ze in de finale zal aantreffen. Tenzij Bayern een geniale ingeving krijgt op Bernabeau en Chelsea de nul (lol) kan houden op Camp Nou

Het is redelijk vervelend om hier alles over je te krijgen als je nog maar iets beweert van Real. Ik weet dat Barcelona het perfecte voetbal aanbiedt, 't zijn allemaal brave jongens die allemaal meesterlijk voetballen, ze pakken prijzen en doen geen kat verkeerd. Real probeert op zijn eigen manier de beste ploeg ter wereld te zijn, en helaas is die manier niet perfect. Ze hebben een paar eigenzinnige (en/of dwaze) spelers en een trainer met een vijs los. Maar die mix van explosiviteit is juist zo zalig(excl. Pepe). Mourinho pakt er al sinds Porto prijzen mee. Alles naar voren en knallen maar! Je kan beweren wat je wilt, ze zijn zo ver geraakt door te shotten, niet door een beetje verdedigend te spelen.

Op naar de 10de CL van Real!

Mudi

Legacy Member
waffel zei:
En we hebben gezien hoe moeilijk ze het hadden...

In de groepsfase zijn ze trouwens de enigste ploeg met 18/18, met tevens de meeste doelpunten (19 en 2 tegen)
Ik zie de bullshit er niet van in door te zeggen dat ze voetballend de halve finale hebben gehaald.
Tegen een moeilijkere club was het heus ook wel gelukt. Straf dat je beweert dat de leider uit momenteel de sterkste competitie ter wereld een halve finale plek met geluk van loting behaald heeft. Maak je geen illusies jongen, Real & Barca zijn de grootmachten van het voetbal dit jaar, en ze hebben het elk bereikt met hun eigen stijl.

Ach, tegen Bayern zul je wel zien thuis. Bayern en Barca zijn trouwens de enigste ploegen die ik mogelijk acht Real vroeger naar huis te sturen. Op naar de 10de CL van Real!

Natuurlijk gaan ze het niet moeilijk hebben tegen Apoel of Moscou. Ze hebben namelijk 1 speler op het veld die meer waard is dan die ploegen!
En ik zeg ook niet dat ze met geluk zijn doorgeraakt. Ik zeg dat ze geluk hebben gehad dat ze geen sterkere ploegen geloot hebben. De eerste sterke ploeg dat ze loten, heeft hun al in de moeilijkheden gebracht. Als ze toch zo'n grote voetballend vermogen zouden hebben, dan zouden ze toch tenminste Bayern voetballend kunnen verslaan. Gisteren heb ik echter wel iets anders ervaren, namelijk een Real die geen grip had op zijn tegenstander!

waffel

Legacy Member
Mudi zei:
Natuurlijk gaan ze het niet moeilijk hebben tegen Apoel of Moscou. Ze hebben namelijk 1 speler op het veld die meer waard is dan die ploegen!
En ik zeg ook niet dat ze met geluk zijn doorgeraakt. Ik zeg dat ze geluk hebben gehad dat ze geen sterkere ploegen geloot hebben. De eerste sterke ploeg dat ze loten, heeft hun al in de moeilijkheden gebracht. Als ze toch zo'n grote voetballend vermogen zouden hebben, dan zouden ze toch tenminste Bayern voetballend kunnen verslaan. Gisteren heb ik echter wel iets anders ervaren, namelijk een Real die geen grip had op zijn tegenstander!

De eerste sterke ploeg... Niet zomaar de eerste de beste he, je zit al in de halve finale namelijk. Ik acht Bayern en Barca dan ook de enigste twee kandidaten die Real kunnen verslaan dit jaar. Uit op Bayern 2-1 verliezen vind ik echt zo slecht nog niet. Hadden ze Bayern in de groepsfase geloot hadden ze er heus ook wel verloren, dat geef ik toe. Maar tegen een andere grootmacht zoals Manu, Milan,... zie ik ze dit jaar altijd winnen.

Gavin

Legacy Member
waffel zei:
Het is redelijk vervelend om hier alles over je te krijgen als je nog maar iets beweert van Real.
Iedereen krijgt hier tegenwind als ie fout zit, heeft niets met Madrid te maken.

Precies de Mourinhomentaliteit. Iedereen is tegen ons maar de fouten zelf niet inzien!

Spacid

Legacy Member
Utred zei:
Een thuisploeg die met 1-0 voor staat en een hele helft met 10-11 man rond hun 16 staat. Ik zou het in de jupiler league al beschamend vinden maar dit is een halve finale van de champions league. Dit zouden de 4 beste ploegen van Europe moeten zijn. Ronduit triest. Als je met zo'n vertoning blij kan zijn ben je geen voetballer, zo simpel is het.
Al heeft Barcelona het zelf gezocht natuurlijk. 5 kansen die áltijd binnen moeten zitten, veel meer kan je er niet verwachten op een match. Eigen schuld.

Ik zou ze zo graag eens zien verliezen tegen een voetballende ploeg, want ik ben die hegemonie echt wel beu. Maar het zit er gewoon niet in blijkbaar. Barcelona speelt met voorsprong het mooiste voetbal van de hele wereld, maar hun Europese matchen trekken op niets want ze spelen telkens tegen een muur. De neutrale toeschouwer is de pineut, en hier weer want de terugmatch gaat nu natuurlijk nog erger zijn met vanaf de eerste minuut al zo'n kutspel.

Dan moest je de heenwedstrijd op Bilbao eens zien in la liga. Bilbao stond evenveel met zijn verdedigers op de middellijn als Barça en er vielen om de haverklap kansen voor beide ploegen. Was wel geen verlies maar een 2-2. 1 van de geweldigste wedstrijden dat ik ooit heb gezien!

Binnen 2 weken is het de beurt aan RM om daar te spelen, moet je zeker zien ;)

sharpshot

Legacy Member
Gavin zei:
Iedereen krijgt hier tegenwind als ie fout zit, heeft niets met Madrid te maken.

Precies de Mourinhomentaliteit. Iedereen is tegen ons maar de fouten zelf niet inzien!

Kom kom gavin, er is zeker veel meer tegenwind als het over Real gaat. Granted er zitten hier paar Real sups die het uitlokken, maar zoals waffel zegt als je iets positief zegt erover of hen verdedigd krijg je nogal een grote bende over je heen en niet enkel barcasups.

Tevens een reden waarom ik ze hun succes niet altijd gun, zeker als ik na een match op fb ga zien, ergerlijk!

BeeLz

Legacy Member
Chelsea is nu eens echt een ploeg die niet aanvallend kan spelen. Genoeg gezien onder AVB, elke keer ze aanvallend probeerde te spelen kregen ze het deksel op de neus, en als ze een kutmatch spelen scoren ze uit 2 kansen :p

Geen fan van dat voetbal. Wel leuk voor de terugmatch uiteraard, met Chelsea weet je nooit.
Ik vraag me toch af of Fabregas wel degelijk een versterking is voor Barcelona, het is al vaker gebleken dit seizoen dat ze een spits missen, de meeste matchen is dat geen probleem maar toch vaker en vaker dat ze 20 kansen nodig hebben om er 1 te potten.

Gavin

Legacy Member
sharpshot zei:
Kom kom gavin, er is zeker veel meer tegenwind als het over Real gaat. Granted er zitten hier paar Real sups die het uitlokken
Precies. Net zoals dat in de JPL-thread het geval is bij bijvoorbeeld sommige Brugge of Anderlechtsupporters. Heeft dus niets met de ploeg te maken, enkel met de inhoud van de posts die helemaal niet klopt. Waarom zou bijvoorbeeld mudi anders reageren, die heeft niets met Madrid en al helemaal niet met Barcelona? Precies, omdat het gewoon fout is, los van de club die er verdedigd wordt.

mtm

Legacy Member
Jezus zeg, zoveel geween over Chelsea had ik nu ook niet verwacht.


Dat is een ploeg die al een heel seizoen mateloos ligt te sucken in de Premier League, met een huidige zesde plaats tot gevolg. Wat verwachten de meeste hier? Dat ze met open vizier zullen spelen? :lol: Ja hoor, als je op voorhand wil verliezen moet je dat vooral doen. Chelsea heeft niet eens het voetballend vermogen van Valencia, wel loopvermogen en kracht. Ideaal uitgespeeld door Di Matteo dus, mede door het falen van de afwerking bij Barcelona.


Het zal me eigenlijk worst wezen wie de finale haalt, maar dan nog liever Barcelona. Toch is het eens fijn om het 'ongenaakbare' Barcelona te zien verliezen tegen een zwalpende ploeg in de zwakke PL dit jaar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan