Mensen moeten nu maar is stoppen met zeiken over de defensieve tactiek van CFC. Snap nu toch eens dat dit de enige tactiek is die mogelijkheid geeft om tegen dat elftal een resultaat te boeken. Barça is voetballend superieur aan iedereen, er komt geen elftal in de buurt van Barça en dat is nu al enkele jaren duidelijk. Enkel in de Primera Division spelen die mannen af en toe is met wat minder inzet maar op CL-niveau draaien die volle toeren, de CL, das de absolute top he, je kan geen mooiere prijs pakken op clubniveau... 3 jaar geleden heeft CFC de match net zo aangepakt als gisteren, met een sterker elftal dan nu en hadden ze de kwalificatie eigenlijk moeten pakken, maar toch gebeurde dat niet, hoofdzakelijk door de scheidsrechter en een flits van Iniesta.
Madrid is voor mij het duidelijkste voorbeeld, speel open voetbal tegen Barça en ge hebt het vlaggen, je kan niet anders dan betonvoetbal spelen tegen die gasten. Ze hebben dan wel geluk gehad met de falende afwerking van Barça gisteren maar in het algemeen zetten ze hier toch een gigantisch resultaat neer. Barça kreeg enkele goeie kansen, een 4-5 tal maar al de rest werd voor de rechthoek gestopt, oa. door een supersterke Cahill in de 2de helft.
Chelsea heeft niet de spelers om open en aanvallend voetbal te brengen, AVB probeerde dat en kreeg elke match goals tegen, iets dat op Chelsea ongezien was. Op de Bridge 5 goals krijgen van Arsenal, 3 van UTD, 2 keer 2 van Liverpool, ... Tis ook niet dat Chelsea in de PL op dezelfde manier speelt he, ze spelen voor een neutrale kijker mss. niet zo'n mooi voetbal als de Spaanse ploegen, City en Arsenal maar dat kan gewoon niet met die kern. Mata is daar ook weer zo'n voorbeeld van, ongeloofelijk goede speler, maar gisteren was ie nergens. Duh, die past dan ook helemaal niet in zo'n ultradefensief systeem. Guardiola zei het na de match zelf, Chelsea heeft kracht en loopvermogen, daarin zijn ze sterker dan ons. Daar moet je dan ook gebruik van gaan maken en de tegenstander zo weinig mogelijk laten voetballen. Wat ze zeer degelijk hebben gedaan op enkele fases na waar Barça moest scoren.
De 1-0 zal spijtig genoeg niet voldoende zijn voor de kwalificatie vrees ik maar als Chelsea-supporter ben ik blij met dit resultaat (en we hebben hiervoor niet op de tegenstanders moeten stampen en kloppen zoals Real), ik zie niet veel ploegen het ons nadoen. Wie had ons 3 maand geleden in de halve finales van de CL gezien?? in de finale van de FA-cup? en ondanks het extreem drukke programma doen we nog mee voor de 4de plaats... De manier waarop doet er voor mij niet toe, in the end, the result is all what mathers.