Archief - Champions League 2011-2012 - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Clouds&Cereals

Legacy Member
Speel je aanvallend voetbal tegen Barcelona verlies je 99% van de tijd/
Speel je compact & verdedigend waarmee je soms kan winnen van dit barca dan is het direct een schande en godslaster. Zucht... Laat iedere club spelen zoals hij wilt, winnen is immers het enige dat telt. Binnen 30jaar weet geen kat meer welke tacktiek ploeg A in een wedstrijd gebruikt heeft, maar de prijzen die in de kast staan.

Edit: @ Hierboven, de club waarvoor u bent is schuldenvrij & geef/gaf geen buitensporige bedragen uit. Zoniet stop dan met hypocriet te wezen.

fearofthedark

Legacy Member
Mau5 zei:
Speel je aanvallend voetbal tegen Barcelona verlies je 99% van de tijd/
Speel je compact & verdedigend waarmee je soms kan winnen van dit barca dan is het direct een schande en godslaster. Zucht... Laat iedere club spelen zoals hij wilt, winnen is immers het enige dat telt. Binnen 30jaar weet geen kat meer welke tacktiek ploeg A in een wedstrijd gebruikt heeft, maar de prijzen die in de kast staan.

Hear hear!!

Rbn13

Legacy Member
Man man, wat een gemelk langs Barca kant zeg.

Open visier spelen tegen Barca = 3-4 goals in het mandje krijgen. Defensief voetbal is ook voetbal, tot spijt van wie het benijdt.

Spacid

Legacy Member
Snoeckers zei:
Tja, als Chelsea broekschijters zijn dan kunt gij niet verder kijken dan u Barca-neus lang is.
Ik ben zelf een liefhebber van Barca en het voetbal dat ze brengen, maar als je nog niet kan inzien (zoals hier al zo vaak gezegd geweest is) dat Chelsea gewoon niet anders kon (zelfs niet tegen Benfica, want die hebben serieus wat laten zien in hun CL-campagne) vanwege verschillende gebreken in de huidige kern...dan heb ik gewoon medelijden.

Waarom kan een ploeg zoals Bilbao dat dan wel? Of Real Madrid op sommige momenten tijdens clasico's.

Chelsea heeft die kwaliteiten zeker wel. Zijn allemaal peperdure spelers die al heel lang met elkaar samenspelen. Normaal moeten die toch ook blindelings elkaar kunnen vinden? In mijn ogen is volop in de aanval nog steeds de beste tactiek tegen dit Barça. Want ge zult zien in camp nou gaan die broekschijters met deze houding afgaan zoals ne gieter!
Bereidt u maar al voor

Gavin

Legacy Member
Spacid zei:
Want ge zult zien in camp nou gaan die broekschijters met deze houding afgaan zoals ne gieter!
Misschien wat realisme of bescheidenheid of zo tonen? Barcelona heeft net 1-0 verloren. Onterecht, dat wel, maar het is nog steeds een verlies zonder zelf te scoren.

Lilspanyol

Legacy Member
Gavin zei:
Misschien wat realisme of bescheidenheid of zo tonen? Barcelona heeft net 1-0 verloren. Onterecht, dat wel, maar het is nog steeds een verlies zonder zelf te scoren.

Het is door zulke mensen die het lot tarten dat het mis gaat.

---------
Daarbij, Chelsea heeft alle recht om zo te spelen, als ze zo winnen, waarom ook niet dan? Ik heb ook dikke schijt aan al dat betonvoetbal, niet alleen van Chelsea maar van nagenoeg iedere ploeg van welk kaliber dan ook die tegen ons zo speelt. Ik ben het echt zo beu met dat gekampeer vanachter maar wat ga je er aan doen?

Gelukkig zijn er genoeg spelers die, indien ze er volledig voor gaan, altijd dat beton kunnen openbreken maar toch is het echt zo frustrerend. Waarom kan niet iedere ploeg gewoon zoals Bilbao spelen? Mooi en met resultaat als ze geen pech hebben natuurlijk.

Ik zou denk ik ondanks het resultaat echt flippen moesten Spanje of Barça zo spelen. Komt misschien wel omdat ik nooit anders heb geweten natuurlijk. Al was Spanje ook niet zo'n geweldige ploeg vroeger want toen ik nog een klein manneke was was het al geweldig als Spanje verder dan de kwartfinales geraakte ...

Dan: de prestatie van Chelsea. Ok ze hebben het goed dichtgehouden, maar dat ze geen goal slikken is echt niet enkel hun verdienste. Ik denk dat weinig ploegen nog zo veel kansen zouden creëren tegen het Chelsea van gisteren. Hoewel ze gewonnen hebben waren ze gewoon nergens en zijn ze gewoon goed weggekomen. En wat iedereen ook zegt, zo'n 'voetbal' is beschamend voor de hele sport, maar nogmaals, het is hun goed recht. Barça moet maar met oplossingen komen en de kansen afwerken.

Ik geloof er nog in trouwens en ga mij niet laten besmetten door het gebruikelijke pessimisme dat bij veel 'supporters' te voorschijn komt bij de minste tegenslag. Vamos!

Lamsednav

Legacy Member
Denk niet dat Bilbao 2x hetzelfde resultaat zal halen. Idem met Chelsea gisteren..

Runkle

Legacy Member
Spacid zei:
Waarom kan een ploeg zoals Bilbao dat dan wel? Of Real Madrid op sommige momenten tijdens clasico's.

Chelsea heeft die kwaliteiten zeker wel. Zijn allemaal peperdure spelers die al heel lang met elkaar samenspelen. Normaal moeten die toch ook blindelings elkaar kunnen vinden? In mijn ogen is volop in de aanval nog steeds de beste tactiek tegen dit Barça. Want ge zult zien in camp nou gaan die broekschijters met deze houding afgaan zoals ne gieter!
Bereidt u maar al voor

Omdat Chelsea een schijtseizoen draait? En omdat buiten een paar spelers bijna niemand een constante kan aanhouden?
Dit is niet het Chelsea van 2 seizoenen geleden (of dat van 2009), moest het wel zo zijn zou je een andere match krijgen.
Maar blijkbaar dringt dat bij u gewoon niet door, hoe vaak het hier ook gezegd moet worden (en niet alleen door mij).

fcberke

Legacy Member
dragjeh zei:
Gelukkig hebben ze daar ene Drogba bij Chelsea want en spijtig genoeg bij Barca ene Valdes :p. Chelsea, de grootste sjanceploeg in jaren in de CL campagne.. bah. Ik hoop op een dikke afstraffing in Camp Nou

3 jaar geleden nie gezien zeker :unsure:

Glor

Legacy Member
De terugmatch gaat volgens mij ook een echte kutmatch spelen. Chelsea gaat exact dezelfde tactiek toepassen, zelfs als Barça 1 of 2 goals maakt. Alleen gaan ze in het tweede geval in de laatste 10 minuten misschien druk zetten.

J.Brown

Legacy Member
volgende week worden die in Barcelona wel afgeslacht. Zoveel hoerechance in 1 match heb ik zelden/nooit gezien.

$uB^

Legacy Member
Barca heeft verloren, jammer en onverdiend. Over de manier waarom: tja, elke tactiek mag gebruikt worden, dat is Chelsea zijn goed recht.

Ik ben Barca supporter en ik erger mij niet echt aan de manier waarop Chelsea speelde ... Wel aan al die 'groteske' uitspraken tijdens/achteraf de match ... Wat een prestatie, verdedigende organisatie was perfect, dit was een match die we nog lang zullen onthouden, blablabla

Tkon evengoed 1-4 zijn met hetzelfde spelbeeld en dan gingen ze hun mond niet opendoen!

Soit, hopelijk een topmatch van Barca volgende week! (en nu zaterdag ook!)

waffel

Legacy Member
Mudi zei:
Het was gewoon een reactie op iemand die niet wilt toegeven dat Real het "gemakkelijker" heeft gehad dan Chelsea of Barcelona.

Efkes uit de context trekken zegt ie. Als je dit eronder verstond, dan heb je me verkeerd begrepen. Ik zei dat ze zo ver geraakten door hun voetballend vermogen, jij zegt dat ze het gemakkelijk hadden. Dat is allemaal wel waar, maar daarom is mijn statement toch niet onwaar?

Mudi zei:
Zij hebben genoeg individuele klasse om zelfs zonder enige tactiek deze ploegen te verslaan. En de eerste ploeg waar ze wel tactisch tegen moesten spelen, hebben ze gekozen om niet op de aanval te spelen, maar eerder om een gunstig resultaat te behouden. En als je daarbij een score moet verdedigen, dan doe je dat gewoon.

Je bevestigt gewoon mijn punt. Ze staan niet eerstes in Spanje en in de halve finale van de CL door hun voetbalintelligentie of verdedigend vermogen. Ze staan daar door hun voetballend vermogen. Hoe win je zonder tactiek? Door te kunnen voetballen toch? Ik begrijp niet waarom er hier een discussie om is als we net hetzelfde denken.

chomo

Legacy Member
Mensen moeten nu maar is stoppen met zeiken over de defensieve tactiek van CFC. Snap nu toch eens dat dit de enige tactiek is die mogelijkheid geeft om tegen dat elftal een resultaat te boeken. Barça is voetballend superieur aan iedereen, er komt geen elftal in de buurt van Barça en dat is nu al enkele jaren duidelijk. Enkel in de Primera Division spelen die mannen af en toe is met wat minder inzet maar op CL-niveau draaien die volle toeren, de CL, das de absolute top he, je kan geen mooiere prijs pakken op clubniveau... 3 jaar geleden heeft CFC de match net zo aangepakt als gisteren, met een sterker elftal dan nu en hadden ze de kwalificatie eigenlijk moeten pakken, maar toch gebeurde dat niet, hoofdzakelijk door de scheidsrechter en een flits van Iniesta.

Madrid is voor mij het duidelijkste voorbeeld, speel open voetbal tegen Barça en ge hebt het vlaggen, je kan niet anders dan betonvoetbal spelen tegen die gasten. Ze hebben dan wel geluk gehad met de falende afwerking van Barça gisteren maar in het algemeen zetten ze hier toch een gigantisch resultaat neer. Barça kreeg enkele goeie kansen, een 4-5 tal maar al de rest werd voor de rechthoek gestopt, oa. door een supersterke Cahill in de 2de helft.

Chelsea heeft niet de spelers om open en aanvallend voetbal te brengen, AVB probeerde dat en kreeg elke match goals tegen, iets dat op Chelsea ongezien was. Op de Bridge 5 goals krijgen van Arsenal, 3 van UTD, 2 keer 2 van Liverpool, ... Tis ook niet dat Chelsea in de PL op dezelfde manier speelt he, ze spelen voor een neutrale kijker mss. niet zo'n mooi voetbal als de Spaanse ploegen, City en Arsenal maar dat kan gewoon niet met die kern. Mata is daar ook weer zo'n voorbeeld van, ongeloofelijk goede speler, maar gisteren was ie nergens. Duh, die past dan ook helemaal niet in zo'n ultradefensief systeem. Guardiola zei het na de match zelf, Chelsea heeft kracht en loopvermogen, daarin zijn ze sterker dan ons. Daar moet je dan ook gebruik van gaan maken en de tegenstander zo weinig mogelijk laten voetballen. Wat ze zeer degelijk hebben gedaan op enkele fases na waar Barça moest scoren.

De 1-0 zal spijtig genoeg niet voldoende zijn voor de kwalificatie vrees ik maar als Chelsea-supporter ben ik blij met dit resultaat (en we hebben hiervoor niet op de tegenstanders moeten stampen en kloppen zoals Real), ik zie niet veel ploegen het ons nadoen. Wie had ons 3 maand geleden in de halve finales van de CL gezien?? in de finale van de FA-cup? en ondanks het extreem drukke programma doen we nog mee voor de 4de plaats... De manier waarop doet er voor mij niet toe, in the end, the result is all what mathers.

bardok--

Legacy Member
chomo zei:
Mensen moeten nu maar is stoppen met zeiken over de defensieve tactiek van CFC. Snap nu toch eens dat dit de enige tactiek is die mogelijkheid geeft om tegen dat elftal een resultaat te boeken. Barça is voetballend superieur aan iedereen, er komt geen elftal in de buurt van Barça en dat is nu al enkele jaren duidelijk. Enkel in de Primera Division spelen die mannen af en toe is met wat minder inzet maar op CL-niveau draaien die volle toeren, de CL, das de absolute top he, je kan geen mooiere prijs pakken op clubniveau... 3 jaar geleden heeft CFC de match net zo aangepakt als gisteren, met een sterker elftal dan nu en hadden ze de kwalificatie eigenlijk moeten pakken, maar toch gebeurde dat niet, hoofdzakelijk door de scheidsrechter en een flits van Iniesta.

Madrid is voor mij het duidelijkste voorbeeld, speel open voetbal tegen Barça en ge hebt het vlaggen, je kan niet anders dan betonvoetbal spelen tegen die gasten. Ze hebben dan wel geluk gehad met de falende afwerking van Barça gisteren maar in het algemeen zetten ze hier toch een gigantisch resultaat neer. Barça kreeg enkele goeie kansen, een 4-5 tal maar al de rest werd voor de rechthoek gestopt, oa. door een supersterke Cahill in de 2de helft.

Chelsea heeft niet de spelers om open en aanvallend voetbal te brengen, AVB probeerde dat en kreeg elke match goals tegen, iets dat op Chelsea ongezien was. Op de Bridge 5 goals krijgen van Arsenal, 3 van UTD, 2 keer 2 van Liverpool, ... Tis ook niet dat Chelsea in de PL op dezelfde manier speelt he, ze spelen voor een neutrale kijker mss. niet zo'n mooi voetbal als de Spaanse ploegen, City en Arsenal maar dat kan gewoon niet met die kern. Mata is daar ook weer zo'n voorbeeld van, ongeloofelijk goede speler, maar gisteren was ie nergens. Duh, die past dan ook helemaal niet in zo'n ultradefensief systeem. Guardiola zei het na de match zelf, Chelsea heeft kracht en loopvermogen, daarin zijn ze sterker dan ons. Daar moet je dan ook gebruik van gaan maken en de tegenstander zo weinig mogelijk laten voetballen. Wat ze zeer degelijk hebben gedaan op enkele fases na waar Barça moest scoren.

De 1-0 zal spijtig genoeg niet voldoende zijn voor de kwalificatie vrees ik maar als Chelsea-supporter ben ik blij met dit resultaat (en we hebben hiervoor niet op de tegenstanders moeten stampen en kloppen zoals Real), ik zie niet veel ploegen het ons nadoen. Wie had ons 3 maand geleden in de halve finales van de CL gezien?? in de finale van de FA-cup? en ondanks het extreem drukke programma doen we nog mee voor de 4de plaats... De manier waarop doet er voor mij niet toe, in the end, the result is all what mathers.

Dikke ²!
Zou het niet beter kunnen verwoorden!

Wilcao

Legacy Member
chomo zei:
Mensen moeten nu maar is stoppen met zeiken over de defensieve tactiek van CFC. Snap nu toch eens dat dit de enige tactiek is die mogelijkheid geeft om tegen dat elftal een resultaat te boeken. Barça is voetballend superieur aan iedereen, er komt geen elftal in de buurt van Barça en dat is nu al enkele jaren duidelijk. Enkel in de Primera Division spelen die mannen af en toe is met wat minder inzet maar op CL-niveau draaien die volle toeren, de CL, das de absolute top he, je kan geen mooiere prijs pakken op clubniveau... 3 jaar geleden heeft CFC de match net zo aangepakt als gisteren, met een sterker elftal dan nu en hadden ze de kwalificatie eigenlijk moeten pakken, maar toch gebeurde dat niet, hoofdzakelijk door de scheidsrechter en een flits van Iniesta.
.
:bow:, ik was aan het denken hoe ik zou reageren in dit topic, maar jij hebt precies getypt wat ik wou typen!!
De feiten zijn gewoon:
1. Barca is de beste ploeg van dit moment en zelfs met voorsprong.
2. Door die status zullen andere ploegen terecht betonvoetbal brengen, maar ik zou net hetzelfde doen. De CL is gewoon te belangrijk om te denken dat je op eigen krachten Barca wel even aan de kant gaat duwen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan