Basically ja
In de eerste helft lagen ze zwaar onder ze scoren op een counter en dan onterecht op een hoekschop. Toen is Tottenham zwaar gaan sucken en was het makkelijk voor Chelsea, maar je kan toch niet zeggen dat Chelsea in die match het initiatief heeft genomen? Dusja, in de 2de helft was Chelsea wel goed, misschien wel hun beste helft van het seizoen.
Ik heb misschien wel wat overdreven en had beter gezegd dat Chelsea het moeilijk heeft om aanvallend te spelen omdat ze dan veel te veel ruimte laten en hun verdediging dan gatenkaas is. Enkel als Terry er is valt dit mee. En ze hebben nu eenmaal de spelers om op de counter te spelen.
Tegen Barcelona is dat weliswaar het beste dat ze konden doen, zolang het 0-0 is tegen Chelsea hebben die altijd een beest in de spits staan die alleen een match kan beslissen, en dat heeft hij weeral gedaan.
Soit, Ik vind het heel goed voor de terugmatch dat Chelsea gewonnen heeft, brengt de spanning er wat in. Nu hebben ze wel wat geluk gehad dat Barcelona veel kansen gemist heeft maar Chelsea heeft wel de mogelijkheid om Barcelona met power gedeeltelijk te neutraliseren.
En kudos voor Di Matteo, de laatste weken zijn de eerste matchen waar Chelsea gedisciplineerd kan spelen en zijn tactiek was spot on.