Archief - De Rode Duivels - Interlandvoetbal - Deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stan_V

Legacy Member
Had gehoopt op een selectie van Ferreira-Carrasco + ik ben toch 's benieuwd hoe fit Benteke nu feitelijk gaat zijn... Lijkt mij toch heel onwaarschijnlijk dat die zelfs op de bank gaat/kan zitten?!

J.Brown

Legacy Member
Had ook wel gehoopt op Batshuayi voor een half fitte Benteke en Ferreira-Carrasco voor Mertens...

Vincort

Legacy Member
J.Brown zei:
Had ook wel gehoopt op Batshuayi voor een half fitte Benteke en Ferreira-Carrasco voor Mertens...

Inderdaad, en Bakkali vind ik ook maar een dubieuze keuze (op basis van +-6 goede wedstrijden, terwijl hij het de laatste tijd al wat moeilijker krijgt/gekwetst is?). Nuja, snel één keer laten spelen kan geen kwaad zeker.

Gavin

Legacy Member
Lode16 zei:
Hazard geen sterkhouder bij Chelsea? lol
Cpt. Kablammo zei:
Bwa, Hazard is toch echt wel een van de eersten op het wedstrijdblad nu hoor.
Ik zie sterkhouder als iemand onmisbaar en die de ploeg anders maakt. Kompany bij City, bijvoorbeeld, dat verschil ziet ge (ook al verzwijgt iedereen veel van zijn stomme stoten). Dat zie ik toch niet bij Hazard bij Chelsea hoor, die kunt ge op dit moment gerust op de bank zetten en Chelsea zal gewoon hetzelfde spelen. Dat was anders bij Lille (en nu bij België?), denk ik, en dat toont goed aan wat ik wil bedoelen.


En het is maar een zwakke selectie, ja. Kansen onbenut.

Cpt. Kablammo

Legacy Member
Ja ge hebt wel gelijk op dat vlak, maar Hazard zal dit seizoen wel een trapje hoger gaan spelen zonder twijfel.

Ik ben wel dubbel en dik akkoord met dat van die onbenutte kansen. Cavanda en Carrasco hadden sowieso bij deze selectie moeten zitten. Bakkali is al een dubieuze selectie op dit moment en dan hebt ge Simons en Gillet daar nog rondlopen. We hebben ne succesvolle rechtsback die op een mooi niveau speelt en dan zijn we aan't wachten tot hij uit frustratie bij Angola gaat spelen.

Cpt. Kablammo

Legacy Member
Ja, maar van alle potentiële twijfelaars is Bakkali de minst dringende, eerlijk gezegd. Vooral Cavanda hebben we echt nodig gewoon. Bovendien was er voor alledrie plaats in de selectie. Gillet, Mertens en Simons out en die drie kerels in.

Wilcao

Legacy Member
Cpt. Kablammo zei:
Ja, maar van alle potentiële twijfelaars is Bakkali de minst dringende, eerlijk gezegd. Vooral Cavanda hebben we echt nodig gewoon. Bovendien was er voor alledrie plaats in de selectie. Gillet, Mertens en Simons out en die drie kerels in.

Ik zeg ook niet dat die anderen er niet bij moeten zijn, maar de selectie van Bakkali vind ik logisch.

Cerv.Be

Legacy Member
Cpt. Kablammo zei:
Ja, maar van alle potentiële twijfelaars is Bakkali de minst dringende, eerlijk gezegd. Vooral Cavanda hebben we echt nodig gewoon. Bovendien was er voor alledrie plaats in de selectie. Gillet, Mertens en Simons out en die drie kerels in.
Simons gaat er niet meer uit hoor tot na het WK in Brazilië. Ben er zeker van dat Wilmots die er persé bijwil voor de ervaring & persoonlijkheid.

Newboy

Legacy Member
Wilmots heeft meer uitleg gegeven over de "vermiste" namen:

"Ik heb genoeg mogelijkheden in de kern die ik heb. Benteke zal bijna zeker fit geraken voor de tweede wedstrijd tegen Wales. Ik wil de ploeg van Johan Walem ook niet verzwakken, want daar is hij een belangrijke speler. Het is ook niet het moment om te gaan experimenteren. Romelu Lukaku heeft ongeveer hetzelfde profiel als Benteke. En ik heb ook nog Ilombé Mboyo achter de hand. Maar ik zie ook wel dat hij goed bezig is. Ik ben niet blind en ik hou hem in het oog."

"Er zijn nog jongens die serieus aan het duwen zijn: Thorgan Hazard, Ferreira-Carrasco, Nainggolan,... Het was deze keer misschien wel mijn moeilijkste selectie."

Meer: Wilmots: "Ik volg Batshuayi, maar nu niet moment om uit te proberen" - Nieuws | Voetbalkrant.com

Toch wel een redenering die velen kunnen volgen denk ik.

NemesisBE

Legacy Member
Een geblesseerde Mboyo achter de hand :ironic:
Sowieso dat er volgende week als de groep bijeen komt nog enkele namen 'geblesseerd' gaan uitvallen, en dan haalt ie er wel enkele van die net-niet bij ...

MyDyingBride

Legacy Member
Nu maar hopen dat Januzaj om een bepaald moment tot een beslissing komt en dan hopelijk voor België kiest, die zal ook vrijwel zeker zijn van een selectie, denk ik.

Cerv.Be

Legacy Member
NemesisBE zei:
Een geblesseerde Mboyo achter de hand :ironic:
Sowieso dat er volgende week als de groep bijeen komt nog enkele namen 'geblesseerd' gaan uitvallen, en dan haalt ie er wel enkele van die net-niet bij ...
Tjah, en?

NemesisBE

Legacy Member
Dat Marc duidelijk met de poepers zit om gedurfde keuzes te maken (genre Cavanda) en prutsers zoals Gillet etc wel steeds meeneemt. Als er dan iemand 'geblesseerd' de selectie verlaat, kan hij een gedurfde keuze verantwoorden door die blessure.
Imago-building, weet je wel.

BeeLz

Legacy Member
Gavin zei:
Maar dat zijn flutploegjes. Daar kan iedereen die wat kan shotten de man worden.

Bij de grote ploegen zijn de Belgen toch niet echt de transformators of alfaspelerkes. Mata is dat bij Chelsea bijvoorbeeld, niet Hazard.

Nja maar eigenlijk kunnen enkel Spanje en Duitsland echt een team voorleggen waar al hun spelers bepalend zijn voor topclubs. Als ge naar Nederland, Frankrijk, Engeland en zelfs Italië ziet zijn dat toch ook maar een paar toppers met wat goede middelmaat erond. Argentinië en Brazilië misschien ook wel.

Kenneke10

Legacy Member
Meer en meer basis speler beginnen op de bank te belanden, hopelijk bekopen we het niet ( spelers zonder matchritme )

( de bruyne , alderweireld ) met lukaku uit te lenen aan everton hebben we een goede zaak gedaan want bij chelsea zou hij toch maar op de bank zitten.

Wel laf van mourinho tijdens de transfer periode de bruyne laten spelen, en nu hem links laten liggen die had altijd bij dortmund of leverkussen moeten zitten .

waffel

Legacy Member
Brazilië wordt een uitputtingsslag, misschien zullen we er nog wel bij varen dat we talentvolle spelers hebben die nog ietwat frisse benen hebben.

Kenneke10

Legacy Member
Daar heb je ook een punt , maar matchritme is ook belangrijk . hopelijk kan kevin tijdens de winter vertrekken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan