Archief - De Rode Duivels - Interlandvoetbal - Deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gavin

Legacy Member
Ze hebben hetzelfde probleem als bij Barcelona op het eind van het seizoen: aanvallend gewoon nul. Pedro was plat (al was het wel twee keer goed van Luiz en Julio), Mata hetzelfde en Torres moet er gewoon uit. Ge kunt moeilijk verwachten dat een ploeg met één DM het gaat redden van een sterk Italië of Brazilië (of Bayern) als de hele aanval het laat afweten.

Dat Alonso hier handig was geweest: zeker. Maar dat wilt niet zeggen dat het zonder hem niet lukt, of dat Martinez geen betere (vloeiendere dan vooral) keuze is op die positie als ge toch zo nodig met twee DM's wilt spelen. Hetzelfde moet gezegd worden van Xavi gisteren: dat is gewoon niet goed genoeg meer (of dat nu door ouderdom of vermoeidheid komt, dat zullen we volgend jaar zien). Brazilië kwam met heel wat fouten weg maar als dat het fysiek niveau is dat mag, dan moet ge meekunnen of iemand anders laten spelen. Er staan genoeg namen klaar voor het middenveld bij Spanje. Zelfde geldt voor de aanval en flanken, keuze genoeg.

eurowarriors

Legacy Member
Ik zou sowieso voor een nieuwe generatie kiezen na het WK. Met Del Bosque zal dat nu wel niet meer lukken, maar met de volgende coach zijn er toch enkele spelers toe aan vervanging. Opvolgers genoeg.

Valdes en Reina moeten imo plaats maken voor De Gea en Guaita. Defensief mogen Hugo Mallo en Inigo Martinez zeker hun kans krijgen. Op het middenveld kunnen Javi Martinez, Beñat en vooral Illarramendi hun opwachting maken. Voorin kan je in principe weinig veranderen, behalve dan misschien Thiago en I$co integreren, al hangt dat bij die ook wel af waar zij volgend seizoen terechtkomen/hoe ze het daar zullen doen.

Spijtig dat het leeftijdsverschil tussen de huidige generatie spitsen en de toekomstige relatief groot is. Ik zie Paco Alcacer, Jesé en Deulofeu als de toekomst, maar die zitten allemaal onder de 20. Morata heeft ook veel potentieel, maar die is ook nog maar 20. Voor Rodrigo is de concurrentie gewoon te groot. Muniain zou ook wel niet misstaan, al heeft die er momenteel een heel zwak seizoen opzitten, mja, heel Bilbao eigenlijk.

Philharmoniker

Legacy Member
Als ge Xavi gisteren bezig zag en zijn prachtige prestatie in de cl mee in rekening pakt, dan stel ik me ook nog de vraag hoe het mogelijk is dat er nu zo'n saga rond Thiago is (als deze al echt is natuurlijk), alsook onze lieve vriend cesc fabregas bij Barcelona..
Ik vind wel dat Torres hard gewerkt heeft deze campaigne, dat moet wel gezegd worden.
Maar het is abnormaal dat die daar staat wel, het is alsof een soldado bv 75 goals moet maken voor ie kans maakt, laat staat de wissel Villa... Teren op namen is wat Del Bosque heeft gedaan.

Sir.Killalot

Legacy Member
ShRule zei:
Jammer. Ik kon normaal niet, maar nu dus wel... :(

Ze zijn wel aan't onderhandelen voor meer tickets. In augustus meer nieuws. Is wel ook al een wachtlijst...

E_wout

Legacy Member
4.200 verkocht en een wachtlijst van 3.500 man dacht ik :)

dat wordt daar toch wel een legendarisch feestje, wat het resultaat ook moge wezen. Kijk er nu al naar uit.

Wilcao

Legacy Member
De top tien:
01. Spanje (1532)
02. Duitsland (1273)
03. Colombia (1206)
04. Argentinië (1204)
05. Nederland (1180)
06. Italië (1142)
07. Portugal (1099)
08. Kroatië (1098)
09. Brazilië (1095)
10. België (1079)

Eerste keer ooit in de top 10.

Remi

Legacy Member
Niet dat ik voetbal zoveel volg, maar Colombia op 4, boven Brazilië en Argentinië?
Zijn die dan zo goed of hebben die ook de Belgische tactiek toegepast van een paar jaar slecht te spelen en nu alles te winnen?

E_wout

Legacy Member
Colombia zit met een "gouden generatie" (vanwaar kennen we dat :))

Veel jonge gasten maar toch al wat ervaring en het merendeel speelt bij Europese (sub)toppers in Italië, Spanje of Frankrijk en met Falcao uiteraard ook nog eens een wereldspits.

Inderdaad een beetje zoals de Belgen, periode van verval om nu weer te schitteren verklaart de raket naar boven. Hebben dit jaar al ongeveer even veel punten verdiend op de FIFA - ranking als de vorige twee jaren samen.

edit: Colombia trouwens op 3 :)

Logos

Legacy Member
Niet mogelijk tot aan het WK denk ik en als je er daar al vroeg uit gaat tuimel je ook rap uit die top 10.

Général Zantas

Legacy Member
Mits wat geluk wel ja, maar kom in Brazilie in de eerste ronde na de groep Spanje of Duitsland tegen, en we kunnen al een kruis maken over top-5...

Milfhunter

Legacy Member
Remi zei:
Niet dat ik voetbal zoveel volg, maar Colombia op 4, boven Brazilië en Argentinië?
Zijn die dan zo goed of hebben die ook de Belgische tactiek toegepast van een paar jaar slecht te spelen en nu alles te winnen?

Radamel Falcao, punt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan