Archief - Jupiler Pro League 2012-2013 - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sharpshot

Legacy Member
Amai bestuur van Rsca die qua arrogantie niet in de buurt komt, dan moet het al heel erg zijn. Of opgeblazen natuurlijk.

Edit: waarover waren ze op het laatste bezig? Ergens incident met Club speler(tjes)? Werd juist gebeld.

Booka Shade

Legacy Member
sharpshot zei:
Vergeleken met wat Standard heeft ben ik toch ferm blij ze Booka.

Ik ben zeker niet anti-RD. Die kerel kent er misschien minder van dan V&M, maar hij hangt tenminste niet de profeet uit.

En het verschil is dat Standard nu in een positieve spiraal zit tov Club :p

Maxwell

Legacy Member
Damn kan persconferentie niet bekijken. Dus Clement neemt over tot Newcastle en RSCA ? Wordt er iets gezegd waarom ze Verkempinck ook hebben afgedankt ?

Cerv.Be

Legacy Member
sharpshot zei:
Amai bestuur van Rsca die qua arrogantie niet in de buurt komt, dan moet het al heel erg zijn. Of opgeblazen natuurlijk.

Edit: waarover waren ze op het laatste bezig? Ergens incident met Club speler(tjes)? Werd juist gebeld.
Speler van FCB (jeugd) is in elkaar geslagen op school. Mede ploegmaten van hem waren betrokken.

Marginale

Legacy Member
sneeuwzwart zei:
En wordt het niet tijd dat Brugge wordt geklassificeerd als subtopper, aangezien ze al 7 jaar geen kampioen zijn geworden en dit jaar ook niet veel goeds voorspeld?

met die gedachtegang heb je maar 1 ploeg die als topper in België beschouwd kan worden.
We hebben dus vanaf nu de G1, de M3 en de rest in jou optiek.
G1 = Anderlecht, enige ploeg die het dan op basis van jaar na jaar die titel verdient. (5 titels laatste 10 jaar)
M3 = Middelmatige 3 (Genk, Standard en Brugge). (Genk 1, Brugge & Standard elk 2 titels in de laatste 10 jaar)
K14 = De rest heeft in de laatste 20 jaar nooit een titel gepakt (met uitzondering van Lierse) dus zijn het vermelden niet waardig.

sharpshot

Legacy Member
IceMaN.* zei:
Speler van FCB (jeugd) is in elkaar geslagen op school. Mede ploegmaten van hem waren betrokken.

Rare vraag om aan Mannaert te stellen dan.

Klopgeest

Legacy Member
Mooi dat je Gent gewoon uit de G5 laat, waar ze ook helemaal niets te zoeken hebben. Ik vraag me echt af hoe die zich daarin hebben kunnen praten?

Cerv.Be

Legacy Member
Marginale zei:
met die gedachtegang heb je maar 1 ploeg die als topper in België beschouwd kan worden.
We hebben dus vanaf nu de G1, de M3 en de rest in jou optiek.
G1 = Anderlecht, enige ploeg die het dan op basis van jaar na jaar die titel verdient. (5 titels laatste 10 jaar)
M3 = Middelmatige 3 (Genk, Standard en Brugge). (Genk 1, Brugge & Standard elk 2 titels in de laatste 10 jaar)
K14 = De rest heeft in de laatste 20 jaar nooit een titel gepakt (met uitzondering van Lierse) dus zijn het vermelden niet waardig.
Akkoord, Club afschilderen is nogal gemakkelijk. Terwijl er met af en toe een uitschieter van Standard & Genk niemand in de buurt komt van de titel.

Het is nu niet dat we de laatste 7 jaar in de rechterhelft van de tabel zijn geëindigd. En daarbij, ik heb het al genoeg gezegd, er is inderdaad maar 1 ploeg in België die zichzelf topploeg mag noemen.

Booka Shade

Legacy Member
IceMaN.* zei:
Het is nu niet dat we de laatste 7 jaar in de rechterhelft van de tabel zijn geëindigd. En daarbij, ik heb het al genoeg gezegd, er is inderdaad maar 1 ploeg in België die zichzelf topploeg mag noemen.

Het niveau hier is zo immens zwak, dat er géén enkele ploeg zich "topploeg" mag noemen.
We hebben in België gewoon 4 algemeen sterkere ploegen, daar blijft het dan ook bij.

Marginale

Legacy Member
ChasingRabbits zei:
Anderlecht hun uit de hoogte doen is irritant maar brugge heeft zelfs niets om uit de hoogte over te doen. Hun team sucked op het moment, hun coach was een dikke (financiele) afgang, hun transfers zijn flaters op het moment, en ze verliezen tegen jan en alleman, 7 jaar geleden dat ze nog een titel hebben gehad, ...

Bon, op het risico om hier als Brugge supporter versleten te worden voor de rest van mij dagen maar moet toch ff reageren...

Het grote keywoord in je betoog hierboven is "op dit moment".
Coach was een flater en de andere factoren (team, transfers, wedstrijdresultaten) zijn mede (grotendeels volgens mij) een gevolg van die rampzalige beslissing.

Maar om nu de hele kern van FCB af te schrijven na voorbije weken vind ik vrij kort door de bocht.
een voorbeeld:
Vorig jaar waren de supps van andere ploegen hier nog zo lyrisch over Ryan Donk, hij mocht overal direct komen tekenen... omdat hij goed was "op dat moment".. maar nu, op dit moment, is hij slecht bezig en wordt hij met de rest van de kern over 1 kam geschoren.

Als ze nu lessen kunnen trekken uit hun rampzalige keuze voor Leekens en wel een deftige trainer aantrekken die wel iets van die groep kan maken worden diezelfde sucky spelers straks weer opgehemeld door iedereen.

Voetbal is geen exacte wetenschap dus je zal altijd periodes met hoogtes en laagtes hebben bij spelers, zeker als ze in de Belgische competitie spelen. Spelers die week na week (en midweek) 100% niveau halen vind je hier al lang niet meer (spijtig genoeg)

pepepepe

Legacy Member
" Het zal puzzelen worden voor de komende 2 wedstrijden, maar een voordeel is dat ik dat graag deed toen ik klein was.." DIXIT clement.

Instant held.

pepepepe

Legacy Member
Klopgeest zei:
Mooi dat je Gent gewoon uit de G5 laat, waar ze ook helemaal niets te zoeken hebben. Ik vraag me echt af hoe die zich daarin hebben kunnen praten?

Qua prestaties deden ze de vorige 5 jaar anders niet onder voor Brugge, maar idd op financieel vlak en qua geschiedenis horen ze daar (nog) niet bij.

TazzDeMazz

Legacy Member
Damn, wat dat je weer leest van anti en zelfs haat posts tegenover brugge hier. Allemaal vna mensen dat je hier nooit hoort en nu eneens hun gal moeten spugen en dan nog voor te kort door de bocht gaan, veralgemenen en niet nuanceren. Afgezien van leekens heb ik het bestuur van brugge nog geen echt grote fout zien begaan. En ambitie wordt al vaak met arrogantie verwisseld...

Jack Wilshere

Legacy Member
Booka Shade zei:
Dat is eigenlijk perfect verwoord hoe ik het ook zie.
Veel blablabla met het "nieuwe Club Brugge", "dit project is ongezien",...

Ik moet er spontaan bij lachen als ze weer eens afkomen dat ze echt iets "unieks" aan't doen zijn met Club Brugge. Het moet gezegd zijn, wat er zich nu allemaal afspeelt bij Club is zeker uniek te noemen.

Vooral als dat uniek blijkt te falen en dan achteraf stilletjes naar de vergeetput geschoven wordt.

sharpshot zei:
Rare vraag om aan Mannaert te stellen dan.

Waarom? De speler in kwestie is gaan klagen bij Mannaert en die heeft de gepaste sancties ondernomen, niets raars aan dus.

theelement

Legacy Member
pepepepe zei:
" Het zal puzzelen worden voor de komende 2 wedstrijden, maar een voordeel is dat ik dat graag deed toen ik klein was.." DIXIT clement.

Instant held.

Vond ook wel goed gisteren bij keeperstrainer
"Hoe was het in de kleedkamer?"
"toch een 25graden"

:lol:

caoimhin

Legacy Member
Marginale zei:
met die gedachtegang heb je maar 1 ploeg die als topper in België beschouwd kan worden

Is gewoon zo. De enige topploeg in België, naar Belgische normen, is Anderlecht.

theelement zei:
Vond ook wel goed gisteren bij keeperstrainer
"Hoe was het in de kleedkamer?"
"toch een 25graden"

:lol:

Gunther D. zei:
Vond ik eerder een debiel antwoord, zeg dan gewoon niks.

Op een debiele vraag mag je zo antwoorden.

Bart Religion

Legacy Member
spinx zei:
Wat een geldverspilling daar... Maar wat het Brugge vooral ontbreekt is een serieus gebrek aan talent in hun jeugd... of ze stromen gewoon helemaal niet door... Het kampioenjaar van zowel Genk en Standard zijn voor een groot stuk te wijten aan de speelkansen voor hun jeugd...

Die hebben namelijk geen vedette alures en zijn nog niet bezig met hun volgende transfer...

Jammer dat ze 2 jaar geleden de toen 16 jarige Dino Spehar niet hebben aangetrokken. Een van de betere beloften van Croatië.

Inmiddels hebben Chelsea, Arsenal, Man U, Bayern hem ook al opgemerkt dus dat wordt moeilijk. Al vind Papa Robert de stap naar de een topclub te snel en dus werd het Dinamo Zagreb ipv Club Brugge.

TazzDeMazz zei:
Damn, wat dat je weer leest van anti en zelfs haat posts tegenover brugge hier. Allemaal vna mensen dat je hier nooit hoort en nu eneens hun gal moeten spugen en dan nog voor te kort door de bocht gaan, veralgemenen en niet nuanceren. Afgezien van leekens heb ik het bestuur van brugge nog geen echt grote fout zien begaan. En ambitie wordt al vaak met arrogantie verwisseld...

+1

Leekens was een vergissing. Daum daarentegen...

Ik kan niet direct een trainer met hogere status bedenken die een Belgische ploeg naar België heeft gebracht pakweg de laatste tien jaar.

En het is onvoorziene en brute pech dat die weg is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan