Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NemesisBE

Legacy Member
Fireflies zei:
Als je niet inziet dat een Lukaku véél meer brengt en potentieel heeft dan spelers als Roussel, Sonck, Akpala,... stopt hier de discussie wel. Met uw van de pot gerukte vergelijking is haast elke topscoorder gedoemd om te mislukken. De statistieken liegen niet, elk seizoen staat hij er gewoon. In de JPL, Europees en bij de RD ook. Dat het geen ééndagsvlieg is, is al langer duidelijk.
Een speler kan eens een goed seizoen hebben, maar Lukaku bevestigde zelf met 13 goals in een seizoen dat, volgens velen, barslecht was, dan ben je toch niet slecht bezig durf ik zeggen. En in mindere mate Akpala, jezus. Die kerel kan letterlijk niets, en die durf je dan nog beschermen.

Ik maak er hier geen woorden aan vuil, ik ben al blij dat hij weg is om al die jaloerse reacties hier te doen temperen. Triest.

Jij kwam af met statistieken over zijn aantal doelpunten. Wel dan kom ik ook af met spitsen die veel doelpunten scoorden, naar het buitenland gingen en daar faalden.
Dat Lukaku vorig seizoen bevestigd heeft is een feit, al heeft hij het in't begin toch moeilijk gehad. Maar we spreken hier nog altijd over de JPL, niet over de PL.
En ik weet niet goed waarom je met Joseph lacht? Hij werd topschutter met 18 doelpunten bij Chalala en scoorde het seizoen erna 15 keer bij Club. Da's 33 goals in 2 seizoenen! Lukaku had er maar 31 in 2 seizoenen :oink:

Enja mannen, natuurlijk Jaime. Bryan is nooit topschutter geweest, maar ownt heel den boel wel ;)

BleKKie

Legacy Member
Om eens over iets anders te beginnen ... hoe zou het nog zijn met Cedric - ik wil terug naar huis - Roussel?

Morrissey

Legacy Member
NemesisBE zei:
En ik weet niet goed waarom je met Joseph lacht? Hij werd topschutter met 18 doelpunten bij Chalala en scoorde het seizoen erna 15 keer bij Club. Da's 33 goals in 2 seizoenen! Lukaku had er maar 31 in 2 seizoenen :oink:

Je moet naar het huidige spelniveau kijken, dan weet je genoeg. Wat een wandelende grap.

stormtrooper

Legacy Member
BleKKie zei:
Om eens over iets anders te beginnen ... hoe zou het nog zijn met Cedric - ik wil terug naar huis - Roussel?

Die voetbalt nu momenteel bij HSV Hoek, een amateurclubje uit Terneuzen :p

Muismat

Legacy Member
NemesisBE zei:
Statistieken zeggen hier in België niets. Sonck en Roussel werden hier ook topscoorder en faalden faliekant in't buitenland. Om nog maar te zwijgen van miskleunen als Dosunmu, Ruiz, Pieroni en in mindere mate Akpala.


Wat een domme vergelijking. Hoe oud waren al die spelers toen ze topscorer werden? Ietske ouder dan 16 hé. Lukaku heeft nog zoveel progressiemarge dan die spelers. Op Sonck na heeft geen enkele speler echt een fantastische indruk nagelaten toen ze topscorer werden. En Sonck heeft zijn falen ook deels aan zichzelf te wijten, door een iets te groot gedacht van zijn eigen. Pieroni, Ruiz, Dosunmu zaten ook niet bij topclubs. Sonck toen eigenlijk ook niet, want Genk was toen nog niet de gevestigde waarde aan de top die ze nu zijn geworden. En Akpala draaide idd een goed seizoen, maar ik zie hem geen 30 goals scoren in 2 seizoenen bij Anderlecht (kon hij bij Brugge trouwens ook niet).

Opnieuw: ik denk dat niemand zegt dat Lukaku alles bij Chelsea gaat kapot spelen, maar er kan ook niemand zeggen dat hij niet gaat spelen/falen. Dat heeft niks met fanboy te maken. En die prijs is verdorie laag als het om 12M gaat, als je ziet wat een rommelspelers er soms worden aangekocht door PL ploegen voor tientallen miljoenen dan mag je voor zo'n jong talent toch minstens 15M neertellen.

R0bbeW

Legacy Member
Muismat zei:
ik denk dat niemand zegt dat Lukaku alles bij Chelsea gaat kapot spelen, maar er kan ook niemand zeggen dat hij niet gaat spelen/falen. Dat heeft niks met fanboy te maken. En die prijs is verdorie laag als het om 12M gaat, als je ziet wat een rommelspelers er soms worden aangekocht door PL ploegen voor tientallen miljoenen dan mag je voor zo'n jong talent toch minstens 15M neertellen.

Wat je zegt klopt helemaal buiten het transferbedrag. Als Anderlecht op dit moment 12M krijgt dan heeft Chelsea al minstens 16 betaalt want zijn vader krijgt 25%, zijn manager krijgt waarschijnlijk ook nog een deel en na 2 seizoenen zal Anderlecht nog wel premie's bijkrijgen. Als hij ooit doorverkocht wordt dan zal Anderlecht door ook nog wel een deel van meepikken.

Ruben666

Legacy Member
Muismat zei:
En die prijs is verdorie laag als het om 12M gaat, als je ziet wat een rommelspelers er soms worden aangekocht door PL ploegen voor tientallen miljoenen dan mag je voor zo'n jong talent toch minstens 15M neertellen.

Zoals al eerder gezegd, zelfs 20M zou een soldenprijs zijn (:')).

Sportinggboy

Legacy Member
Anderlecht heeft instant 15 miljoen netto gekregen. Chelsea heeft pa Lukaku zijn deel zelf betaalt. Met alle bonussen zou de transfersom na 2 seizoenen op 22 miljoen komen te liggen.

Anderlecht heeft akkoord met Mbokani

Na de transfer van Romelu Lukaku wil Anderlecht snel werk maken van de overgang van Dieumerci Mbokani. De club en de speler hebben al een overeenkomst.De laatste details met Monaco worden nog afgehandeld.

08/08/2011 07:48 | 0 reacties | 154x gelezen


De 25-jarige spits die ooit nog voor Anderlecht speelde zal paars-wit tussen de drie en vier miljoen euro kosten. De spits hoopt bij Anderlecht zijn dramatisch seizoen bij Wolfsburg en Monaco te vergeten. Als Mbokani vandaag tekent, dan kan Anderlecht hem nog inschrijven voor de Europa League. De spelerslijsten moeten namelijk vandaag worden ingediend.

Net als Anderlecht moet ook Glasgow Rangers vandaag zijn spelerslijsten indienen en de club hoopt daar de naam van Roland Juhasz bij te zetten. De verdediger en de Schotse club bereikten al een overeenkomst. Het blijft wachten of Anderlecht en Rangers een akkoord kunnen vinden over de transfersom. Paars-wit vraagt vier miljoen.

Als Juhasz vertrekt, moet Anderlecht mogelijk op zoek naar een nieuwe leider voor de defensie. Iemand die het Constant Vandenstockstadion zeker mag verlaten is Kanu. Hij is volgens de clubleiding niet professioneel genoeg.

:applause:

TheRedDevils

Legacy Member
BelgoFoot John Chapman
Roland Juhasz could join Rangers today (4m) from Anderlecht. Would be a good signing for Scottish club, top player. Bad for Brussels, #grfc

Sportinggboy

Legacy Member
TheRedDevils zei:
BelgoFoot John Chapman
Roland Juhasz could join Rangers today (4m) from Anderlecht. Would be a good signing for Scottish club, top player. Bad for Brussels, #grfc

Heb gehoord dat dat van gisteren al rond zou zijn

Vedeco

Legacy Member
Juhasz weg en Mbokani in, lose lose situatie lijkt me.
Faalt zowel in Monaco als in Wolfsburg, RSCA mag verder kijken met hun verkregen miljoenen vind ik persoonlijl.

pina

Legacy Member
15 miljoen netto is alleszins een mooi bedrag. Zalig om wakker te worden met het nieuws van Kanu :D Kerel kan wel iets, maar brengt toch te weinig bij. Zit intussen toch al 3 jaar in belgie en kan nog altijd zijn stempel niet drukken. Als je dan ziet met wat voor lef Canesin speelt, die nog maar 3 matchen heeft gespeeld...

4 miljoen voor juhasz, is nog wel veel en vroeg of laat zou 'em toch vertrekken. Ik gun hem de transfer wel.

Sportinggboy

Legacy Member
Vedoco zei:
Juhasz weg en Mbokani in, lose lose situatie lijkt me.
Faalt zowel in Monaco als in Wolfsburg, RSCA mag verder kijken met hun verkregen miljoenen vind ik persoonlijl.

De miljoenen van lukaku zijn niet nodig voor Mbokani gaan te halen ;)

Voorts moet er vandaag een vervanger zijn voor Juhasz anders zou de deal met Rangers niet doorgaan ( lijsten EL moeten deze avond binnen zijn )

Weebl

Legacy Member
Dat zijn wel gigantische geldsommen.
Nu moeten ze wel terug serieus beginnen aankopen, anders is het voor de supporters misschien terug een seizoen op hun honger blijven zitten. 3 à 4 miljoen aan Mbokani uitgeven vind ik niet echt verstandig, maar ik ga ze zeker niet tegenhouden :).

pina

Legacy Member
4 miljoen? Vanwaar haal je dat? De vraagprijs zou nu 3 miljoen zijn, maar dat wil anderlecht niet geven. 2,5 miljoen zou een koopje zijn.

Weebl

Legacy Member
Sportinggboy zei:
Anderlecht heeft akkoord met Mbokani

Na de transfer van Romelu Lukaku wil Anderlecht snel werk maken van de overgang van Dieumerci Mbokani. De club en de speler hebben al een overeenkomst.De laatste details met Monaco worden nog afgehandeld.

08/08/2011 07:48 | 0 reacties | 154x gelezen


De 25-jarige spits die ooit nog voor Anderlecht speelde zal paars-wit tussen de drie en vier miljoen euro kosten. De spits hoopt bij Anderlecht zijn dramatisch seizoen bij Wolfsburg en Monaco te vergeten. Als Mbokani vandaag tekent, dan kan Anderlecht hem nog inschrijven voor de Europa League. De spelerslijsten moeten namelijk vandaag worden ingediend.

pina zei:
4 miljoen? Vanwaar haal je dat? De vraagprijs zou nu 3 miljoen zijn, maar dat wil anderlecht niet geven. 2,5 miljoen zou een koopje zijn.

Hier van.. :unsure:

pina

Legacy Member
vreemd aangezien ik daarstraks nog maar heb gelezen dat er een 2e manager van mbokani lastiger doet en vindt dat mbokani 3 miljoen moet kosten. Als de ambetanterik al 3 miljoen vraagt...

J.Brown

Legacy Member
@sportingboy: Anderlecht zei toch paar weken terug dat het vertrek/geld van Lukaku nodig was om nog transfers te kunnen doen? Of heb ik het verkeerd begrepen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan