Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Eagle`

Legacy Member
't is nu niet da frank ook ma een bikke moeite gedaan heeft om elk cliché da er bestaat, rond hem en zijn lukaku fixatie, de kop in te drukken eh volderke.

Vooral ni als dan de eerste zin die hem uit zen botten slaat dan nog is: "en hij is nog maar 18" :')

Swagger

Legacy Member
sharpshot zei:
kritiek = Jaloers zijn? :unsure:

Er wordt hier en met uitbreiding overal in Vlaanderen graag overdreven in het "godenkind" en wat hij kan of niet kan. Kan ook niet anders want de hype loog er ook niet over, geen dag ging voorbij of chelsea had hem wel gekocht voor belachelijke bedragen(20-25 miljoen).

Laten we eerlijk zijn, ik zag hem tegen mechelen in één tegen één situaties er iedere keer niet uitkomen en als je hem zag spelen tegen verdedigers met een beetje ervaring in PL (hoefkens, Donk) zag je meteen dat hij weinig tot geen dreiging kon brengen. En tis niet dat Donk en Hoefkens zo'n vedetten zijn dat ze vlotjes meekunnen in PL. Twee van de betere cv's in JPL maar noch geen middelmaat in PL.

Hij moet gigantisch veel innemen nu en had dan veel beter geweest bij een PL ploeg die net niet middenmoter is waar hij rustig kan groeien. Ik zeg niet dat hij bij chelsea zijn kans dit jaar niet zal krijgen, maar ik zie hem niet veel goeds doen. Veel te snel van ploeg verhuist en naar de foute ploeg ook. Een tussenstap kan nooit kwaad maar jah, rsca wou geld en Romelu zijn kopje werd zot gemaakt.

De toekomst zal uitwijzen of deze post waarheid wordt. Ik denk alvast van niet, Lukaku heeft nog veel progressie-marge, de goeie mentaliteit & het talent.

Cpt. Kablammo

Legacy Member
Wat voor een boeltje is dat hier, zelfs de Anderlechtsups zijn opgefokt aan't memmen.

The Black Mamba

Legacy Member
Fireflies zei:
Zjievereir. Zeg dan is 1 naam die de statistieken van Lukaku kan voorleggen? 35 doelpunten in België, 10 in Europa, 2 voor de nationale A-ploeg. Nu ben ik wel benieuwd, en dat wanneer hij nog steeds 18 is?

Laat ze toch. Die mannen gaan daar blijven belachelijk over doen.

Het belangrijkste feit is dat Chelsea een pak geld wil betalen voor Lukaku dus ze zullen er wel voor zorgen dat hun investering rendeert. Ik zie hem dit seizoen wel al af en toe eens paar minuutjes pakken.

Exorikos

Legacy Member
The Black Mamba zei:
Laat ze toch. Die mannen gaan daar blijven belachelijk over doen.

Het belangrijkste feit is dat Chelsea een pak geld wil betalen voor Lukaku dus ze zullen er wel voor zorgen dat hun investering rendeert. Ik zie hem dit seizoen wel al af en toe eens paar minuutjes pakken.

Inderdaad, zelfs Abramovich doet zo'n investering niet zonder er iets van terug te willen. Hij heeft veel geld, maar het zomaar weggooien zou ook wel belachelijk zijn.

NotoriousP

Legacy Member
Exorikos zei:
Inderdaad, zelfs Abramovich doet zo'n investering niet zonder er iets van terug te willen. Hij heeft veel geld, maar het zomaar weggooien zou ook wel belachelijk zijn.

De man met een restaurant rekening van $52k? Nee hoor... ;)

Truman'

Legacy Member
Exorikos zei:
Inderdaad, zelfs Abramovich doet zo'n investering niet zonder er iets van terug te willen. Hij heeft veel geld, maar het zomaar weggooien zou ook wel belachelijk zijn.

wit wassen? :)

waffel

Legacy Member
Eagle` zei:
ma baneet, ik wens hem ook het allerbeste toe, maar een beetje realisme mag wel, en de realiteit zegt dat lukske zijn grootste talent zen fysieke capaciteiten zijn en niet zijn technische kwaliteiten..

Maar ik vraag mij af, welke beren van spitsen hebben meer techniek dan hem? Ik vind dat eigenlijk echt wel goed meevallen voor zo'n type spits.

Er is natuurlijk meer kans dat hij het niet maakt bij Chelsea dan wel, maar als hij het maakt zal het o.a. komen door zijn mentaliteit. Vergeet niet dat Lukaku zijn leven voetbal is, die jongen wil elke dag beter worden en is enorm zelfkritisch. Met de jaren zal hij er wel geraken, hij heeft in ieder geval al het potentieel ervoor. Hij heeft bewezen wat hij kon bewijzen in België (18jaar en drager van Anderlecht fml), en nu zal hij eens proeven van het voetbal op een hoger niveau. Chelsea is weliswaar een heel grote sprong, had toch tof geweest was ie naar Tottenham oid geweest.

NotoriousP

Legacy Member
Exorikos zei:
Ja, dat bedrag is wel te vergelijken met 12 tot 20M + bijhorend loon. :)

Voor iemand met verscheidene miljarden? Denk niet dat hij wakker ligt over 1 miskoop. Nuja uiteraard gaan ze hem niet aan zijn lot overlaten.

NemesisBE

Legacy Member
Fireflies zei:
Zjievereir. Zeg dan is 1 naam die de statistieken van Lukaku kan voorleggen? 35 doelpunten in België, 10 in Europa, 2 voor de nationale A-ploeg. Nu ben ik wel benieuwd, en dat wanneer hij nog steeds 18 is?

Statistieken zeggen hier in België niets. Sonck en Roussel werden hier ook topscoorder en faalden faliekant in't buitenland. Om nog maar te zwijgen van miskleunen als Dosunmu, Ruiz, Pieroni en in mindere mate Akpala.
Dat ie dus 33 (geen 35) keer scoort op 2 seizoenen en enkele matchen is niet relevant. Het is mooi, maar niet meer, niet minder. Die 2 goals als international zijn bovendien in een vriendenmatch, maar ok, da's ook ni slecht natuurlijk als 17-jarige...
Maar zoals Gavvers al zei, had ik het dus vooral over de fysieke kwaliteiten van die spitsen op het EK-21. Allemaal beren zoals Lukaku, allemaal even snel, misschien niet zo doelgericht, maar wel veel meer en beter betrokken in het samenspel. Dat bedoelde ik dus met "er liepen 10 Lukaku's rond op het EK"

exo zei:
Jij weet onmogelijk welke pikorde Villas-Boas gaat hanteren dus daar sla je de bal al grandioos mis.
Het is zelfs goed mogelijk dat VB het eerste half jaar Lukkau niet in de wedstrijdkern gaat opnemen om hem gewoon te laten wennen. Stel dat hij zich goed aanpast kan hij misschien wel de 3-4-5de worden in de pikorde en is een invalbeurt nooit veraf. Evengoed kan het zijn dat hij geen progressie maakt en ook uitgeleend gaat worden, niemand zal het weten maar dat jij hier even wat 'feiten' zit te verkondigen is echt wel lachwekkend.

't Is natuurlijk maar hoe ge het interpreteert. Atm heeft Chelsea 6 of 7 spitsen met Lukaku erbij (is Malouda een spits of niet, dat laat ik in het midden) en aangezien hij als laatste en als jongste erbij is gekomen, plaats ik hem als laatste in de pikorde. Temeer omdat de andere spitsen wel al bewezen hebben dat ze in de Premier League hun plan kunnen trekken en Lukaku op dat vlak nog niets bewezen heeft. En dat zijn feiten, daar kan je niet omheen.
Zoals je zegt, zou het goed kunnen dat Lukaku binnen de kortste keren opschuift in die pikorde, maar op dit moment is Lukaku de 6de of 7de in de rij.

Vedeco

Legacy Member
NemesisBE zei:
Statistieken zeggen hier in België niets. Sonck en Roussel werden hier ook topscoorder en faalden faliekant in't buitenland. Om nog maar te zwijgen van miskleunen als Dosunmu, Ruiz, Pieroni en in mindere mate Akpala.

Schoontje :lol:

stormtrooper

Legacy Member
NemesisBE zei:
Statistieken zeggen hier in België niets. Sonck en Roussel werden hier ook topscoorder en faalden faliekant in't buitenland. Om nog maar te zwijgen van miskleunen als Dosunmu, Ruiz, Pieroni en in mindere mate Akpala.
Dat ie dus 33 (geen 35) keer scoort op 2 seizoenen en enkele matchen is niet relevant. Het is mooi, maar niet meer, niet minder. Die 2 goals als international zijn bovendien in een vriendenmatch, maar ok, da's ook ni slecht natuurlijk als 17-jarige...
Maar zoals Gavvers al zei, had ik het dus vooral over de fysieke kwaliteiten van die spitsen op het EK-21. Allemaal beren zoals Lukaku, allemaal even snel, misschien niet zo doelgericht, maar wel veel meer en beter betrokken in het samenspel. Dat bedoelde ik dus met "er liepen 10 Lukaku's rond op het EK"



't Is natuurlijk maar hoe ge het interpreteert. Atm heeft Chelsea 6 of 7 spitsen met Lukaku erbij (is Malouda een spits of niet, dat laat ik in het midden) en aangezien hij als laatste en als jongste erbij is gekomen, plaats ik hem als laatste in de pikorde. Temeer omdat de andere spitsen wel al bewezen hebben dat ze in de Premier League hun plan kunnen trekken en Lukaku op dat vlak nog niets bewezen heeft. En dat zijn feiten, daar kan je niet omheen.
Zoals je zegt, zou het goed kunnen dat Lukaku binnen de kortste keren opschuift in die pikorde, maar op dit moment is Lukaku de 6de of 7de in de rij.

Op welke Ruiz hebt ge het dan?

Morrissey

Legacy Member
NemesisBE zei:
Statistieken zeggen hier in België niets. Sonck en Roussel werden hier ook topscoorder en faalden faliekant in't buitenland. Om nog maar te zwijgen van miskleunen als Dosunmu, Ruiz, Pieroni en in mindere mate Akpala.
Dat ie dus 33 (geen 35) keer scoort op 2 seizoenen en enkele matchen is niet relevant. Het is mooi, maar niet meer, niet minder. Die 2 goals als international zijn bovendien in een vriendenmatch, maar ok, da's ook ni slecht natuurlijk als 17-jarige...
Maar zoals Gavvers al zei, had ik het dus vooral over de fysieke kwaliteiten van die spitsen op het EK-21. Allemaal beren zoals Lukaku, allemaal even snel, misschien niet zo doelgericht, maar wel veel meer en beter betrokken in het samenspel. Dat bedoelde ik dus met "er liepen 10 Lukaku's rond op het EK"
Als je niet inziet dat een Lukaku véél meer brengt en potentieel heeft dan spelers als Roussel, Sonck, Akpala,... stopt hier de discussie wel. Met uw van de pot gerukte vergelijking is haast elke topscoorder gedoemd om te mislukken. De statistieken liegen niet, elk seizoen staat hij er gewoon. In de JPL, Europees en bij de RD ook. Dat het geen ééndagsvlieg is, is al langer duidelijk.
Een speler kan eens een goed seizoen hebben, maar Lukaku bevestigde zelf met 13 goals in een seizoen dat, volgens velen, barslecht was, dan ben je toch niet slecht bezig durf ik zeggen. En in mindere mate Akpala, jezus. Die kerel kan letterlijk niets, en die durf je dan nog beschermen.

Ik maak er hier geen woorden aan vuil, ik ben al blij dat hij weg is om al die jaloerse reacties hier te doen temperen. Triest.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan