Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pina

Legacy Member
NemesisBE zei:
Glazen bollen, mijn eerste post over Lukaku waren toch gewoon feiten?
6de of 7de spits in pikorde
op het EK-21 liepen er 10 Lukaku's rond
Sturridge werd vorig seizoen uitgeleend aan 'ocharme' Bolton.

mij lijkt het dus duidelijk dat Lukaku niet veel gaat spelen voor Chelsea dit seizoen, unlike wat Frank Raes beweert.

over glazen bollen gesproken... is gewoon afwachten in welke mate hij alles kan verteren op training. Voor hetzelfde geld kan hij probleemloos mee op training, en kan hij op de bank starten tegen Stoke. Het is gewoon te zien hoe het het niveauverschil zal verteren en hoe snel hij op dat niveau geraakt. In belgie stak hij er toch bovenuit, dus ik ben benieuwd.

Morrissey

Legacy Member
NemesisBE zei:
Glazen bollen, mijn eerste post over Lukaku waren toch gewoon feiten?
6de of 7de spits in pikorde
op het EK-21 liepen er 10 Lukaku's rond
Zjievereir. Zeg dan is 1 naam die de statistieken van Lukaku kan voorleggen? 35 doelpunten in België, 10 in Europa, 2 voor de nationale A-ploeg. Nu ben ik wel benieuwd, en dat wanneer hij nog steeds 18 is?

Sportinggboy

Legacy Member
exo zei:
Bij Barcelona kan hij niets gaan doen, technisch te beperkt daarvoor en spelen een totaal ander spel dan in de PL. Lukaku is niet de man om het tikitaka voetbal te spelen, zoals eerder hier al gezegd moet hij het hebben van z'n kracht en explosiviteit.


@J.Brown
Is de Portugese competitie naar Belgacom gegaan? Want af en toe kon je daar wel matchen van meepikken vorig seizoen.

Yep zit bij Belgacom :)

Truman'

Legacy Member
Wie zeker is van zijn stuk hoeft toch niet te discussieten zeker. Trouwens tis ne belg, die jongen moogt ge enkel maar het beste wensen.

Scr1fle

Legacy Member
Fireflies zei:
Zjievereir. Zeg dan is 1 naam die de statistieken van Lukaku kan voorleggen? 35 doelpunten in België, 10 in Europa, 2 voor de nationale A-ploeg. Nu ben ik wel benieuwd, en dat wanneer hij nog steeds 18 is?

Neymar :woohoo: Buiten Europa dan ... en JPL...

:unsure:

|steven|

Legacy Member
Laten we afwachten wat het zal geven. Dat wordt hier een wellens-nietes spelletje. Iedereen heeft er zijn gedacht over maar uiteindelijk gaat Lukaku er zelf voor zorgen wie 'gelijk' zal hebben.

Ik vrees voor het ergste, maar laten we hopen dat Lukaku het goed doet. Altijd leuk als een Belg in het buitenland goed presteert.

Gavin

Legacy Member
Fireflies zei:
Zjievereir. Zeg dan is 1 naam die de statistieken van Lukaku kan voorleggen? 35 doelpunten in België, 10 in Europa, 2 voor de nationale A-ploeg. Nu ben ik wel benieuwd, en dat wanneer hij nog steeds 18 is?
Qua type speler he. Ook van die grote blokken die zeer snel zijn. Maar die konden wel fatsoenlijk kaatsen.

Die hebben enkel niet het geluk van in een competitie als de JPL te mogen ploeteren en zich zo in de kijker te spelen. Die zitten al bij de grotere ploegen waar ze niet zo vlug doorbreken naar de eerste ploeg.

Eagle`

Legacy Member
J.Brown zei:
het riekt hier naar jaloersheid en bazepoeperij

ma baneet, ik wens hem ook het allerbeste toe, maar een beetje realisme mag wel, en de realiteit zegt dat lukske zijn grootste talent zen fysieke capaciteiten zijn en niet zijn technische kwaliteiten.. En zoals reeds 100 duizend keer gezegd, laat dat laatste nu net het moeilijkske zijn om veel te verbeteren om ni te zeggen bijna onmogelijk.

Drossie

Legacy Member
J.Brown zei:
Ben blij te zien dat spelers als Witsel, Lukaku etc eindelijk naar topclubs gaan. Gisteren Witsel zien spelen bij Benfica, trots dat ik was hem daar te zien spelen. Dat gaat een grote worden, daar ben ik vrij zeker van. Ik kijk al uit naar de volgende oefen interland.

Benieuwd wie de stap nog zal zetten van onze Belgisch toptalenten. Hazard, Defour of Vertonghen?

Defour en toptalent in 1 zin :rofl:
Kan hij momenteel niet kiezen uit alle aanbiedingen van de topclubs of zijn het zware onderhandelingen :rofl:

Witsel is inderdaad een toptalent, maar bij defour is het toch al langer duidelijk die die zwaar overschat is?

Gavin

Legacy Member
J.Brown zei:
het riekt hier naar jaloersheid en bazepoeperij
Met uwe zever zijn we ook nooit iets he. Witsel wordt ne grote, Hazard, Defour, ... Denkt gij ooit na eigenlijk? Ik begin te geloven dat die Facebookstunt een paar weken terug schering en inslag is in uw dagelijkse routine.

Het is niet omdat het Belgen zijn dat het plots wereldspelers zijn of ge er geen kritiek moogt op hebben. Er is hier waarschijnlijk niemand (zelfs de bruutsjboys) die Lukaku die transfer niet gunt, dus waar de jaloezie vandaan komt, geen idee. Het typische counterke van de kwade fanboy. OH JULLIE ZIJN JALOERS.

sharpshot

Legacy Member
kritiek = Jaloers zijn? :unsure:

Er wordt hier en met uitbreiding overal in Vlaanderen graag overdreven in het "godenkind" en wat hij kan of niet kan. Kan ook niet anders want de hype loog er ook niet over, geen dag ging voorbij of chelsea had hem wel gekocht voor belachelijke bedragen(20-25 miljoen).

Laten we eerlijk zijn, ik zag hem tegen mechelen in één tegen één situaties er iedere keer niet uitkomen en als je hem zag spelen tegen verdedigers met een beetje ervaring in PL (hoefkens, Donk) zag je meteen dat hij weinig tot geen dreiging kon brengen. En tis niet dat Donk en Hoefkens zo'n vedetten zijn dat ze vlotjes meekunnen in PL. Twee van de betere cv's in JPL maar noch geen middelmaat in PL.

Hij moet gigantisch veel innemen nu en had dan veel beter geweest bij een PL ploeg die net niet middenmoter is waar hij rustig kan groeien. Ik zeg niet dat hij bij chelsea zijn kans dit jaar niet zal krijgen, maar ik zie hem niet veel goeds doen. Veel te snel van ploeg verhuist en naar de foute ploeg ook. Een tussenstap kan nooit kwaad maar jah, rsca wou geld en Romelu zijn kopje werd zot gemaakt.

mythe

Legacy Member
|steven| zei:
Laten we afwachten wat het zal geven. Dat wordt hier een wellens-nietes spelletje. Iedereen heeft er zijn gedacht over maar uiteindelijk gaat Lukaku er zelf voor zorgen wie 'gelijk' zal hebben.

Ik vrees voor het ergste, maar laten we hopen dat Lukaku het goed doet. Altijd leuk als een Belg in het buitenland goed presteert.
²nd, maar vrees ook het ergste. Denk niet dat we er nog veel over gaan horen. Maar zoals je zegt, ik hoop ook dat het anders uitdraait.

sharpshot zei:
Hij moet gigantisch veel innemen nu en had dan veel beter geweest bij een PL ploeg die net niet middenmoter is waar hij rustig kan groeien. Ik zeg niet dat hij bij chelsea zijn kans dit jaar niet zal krijgen, maar ik zie hem niet veel goeds doen. Veel te snel van ploeg verhuist en naar de foute ploeg ook. Een tussenstap kan nooit kwaad maar jah, rsca wou geld en Romelu zijn kopje werd zot gemaakt.
Of zijn vader heeft gezegd: gade gij maar jongen. Dan zitten we goed. Wij moeten nooit meer werken en gij zult op uw 25 binnen zijn, spelend of niet ;).

En Hazard zit nog redelijk goed bij Lille. Kan daar wel nog wat leren. Zou hem nog een jaar laten spelen bij Lille, alhoewel, met zo ne coach da voortdurend verdedigd ook al doen ze iets fout ... Is ook geen slechte ploeg he. Ik veronderstel iets minder dan Benfica?


Fireflies zei:
Zjievereir. Zeg dan is 1 naam die de statistieken van Lukaku kan voorleggen? 35 doelpunten in België, 10 in Europa, 2 voor de nationale A-ploeg. Nu ben ik wel benieuwd, en dat wanneer hij nog steeds 18 is?
België is nu ook niet het grote voorbeeld om topschutter te worden als je talent hebt he :p.
Was hij op zijn 13jaar ontdekt door nen middemotor in Engeland, dan was er volgens mij nog zoveel sprake niet van Lukaku.

J.Brown

Legacy Member
Gavin zei:
Met uwe zever zijn we ook nooit iets he. Witsel wordt ne grote, Hazard, Defour, ... Denkt gij ooit na eigenlijk? Ik begin te geloven dat die Facebookstunt een paar weken terug schering en inslag is in uw dagelijkse routine.

Het is niet omdat het Belgen zijn dat het plots wereldspelers zijn of ge er geen kritiek moogt op hebben. Er is hier waarschijnlijk niemand (zelfs de bruutsjboys) die Lukaku die transfer niet gunt, dus waar de jaloezie vandaan komt, geen idee. Het typische counterke van de kwade fanboy. OH JULLIE ZIJN JALOERS.

Ik zeg niet dat er geen kritiek mag op gegeven worden. Er zijn er die hem hier al afvuren voor hij nog maar begonnen is, daar gaat het mij om. Of hij zal slagen weet niemand, we kunnen het maar hopen. En voor de rest van uw post doe ik zelf de moeite niet.

Eagle`

Legacy Member
Heideroos zei:
Defour en toptalent in 1 zin :rofl:
Kan hij momenteel niet kiezen uit alle aanbiedingen van de topclubs of zijn het zware onderhandelingen :rofl:

Witsel is inderdaad een toptalent, maar bij defour is het toch al langer duidelijk die die zwaar overschat is?

Ie heeft gewoon de pech dat die van de ene blessure in de andere gerold is de laatste 2 jaar bij Standard, had die niet geblesseerd geweest tijdens de hun CL campagne 2 jaar terug was die ook al weggeweest.

Defour was op 18 jarig leeftijd al patron van het middenveld in genk, en geloof me of geloof me niet maar voor iemand van 18 is dat best indrukwekkend te noemen, zelf meer dan u manifesteren als centrale verdediger. Waarmee ik ni gezegd heb dat Defour dezelfde capaciteiten heeft als pakweg Kompany, verre van, maar op het middenveld fungeren is gewoon een pak veeleisender (vooral fysiek dan uiteraard) dan éénders waar.

Carrière simons, maar dan Europese subtop moet defour ook kunnen halen !

Brick Top

Legacy Member
J.Brown zei:
Ik zeg niet dat er geen kritiek mag op gegeven worden. Er zijn er die hem hier al afvuren voor hij nog maar begonnen is, daar gaat het mij om. Of hij zal slagen weet niemand, we kunnen het maar hopen. En voor de rest van uw post doe ik zelf de moeite niet.

Dat vat het voor mij ook zo wel ongeveer samen.

Muismat

Legacy Member
Dat ge twijfelt aan zijn kwaliteiten om nu al bij Chelsea te spelen is volkomen normaal. Maar hij is amper 18, heeft bv nooit echt training individueel gehad op techniek (in de vorm van spitsentrainer) dus er is nog progressiemarge.

Ik heb geen problemen met mensen die zeggen dat hij nu nog niks kan doen bij Chelsea. Dat geloof ik ook, al denk ik wel dat hij daar zelfs als bankzitter beter kan worden, zeker omdat Anderlecht geen CL speelt en hij dus niet echt wordt getest in België. Waar ik niet tegen kan is mensen die hier zeggen dat hij geen minuut gaat spelen, of dat het sowieso een flop wordt. En als er 12M voor hem betaald is is dat zeker niet te veel, talent dat zo jong al zo goed is (of het zijn plafond is of niet kan niemand weten) kost nu eenmaal geld. En voor Chelsea is dat absoluut niet zoveel geld, als ze 53M geven aan (halve flop) Torres.

Exorikos

Legacy Member
Jammer dat Anderlecht ineens zoveel geld heeft. Je moet zelfs geen scoutingsapparaat hebben om met goede spelers af te komen met dat budget... :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan