Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

J.Brown

Legacy Member
Lukaku kan daar enkel beter worden. Die zal wel wat invalbeurten krijgen af en toe, aangezien Chelsea op alle fronten speelt. En zijn lichaam zal perfect afgestemd worden. Ik heb er alle vertrouwen in, dat het een goeie keuze is. Hij zal er ook minder druk kennen dan op Anderlecht. Chelsea kan je niet weigeren en met zijn mentaliteit zie ik die enkel slagen. Een Belg om trots op te zijn.

En tbh 12mil vind ik maar weinig, als je de bedragen las die er in de media verschenen de laatste weken/maanden.

Cerv.Be

Legacy Member
Muismat zei:
Idd, 12M + premies zou ik een vreselijk slechte deal vinden. Minstens 15M cash + premies had ik toch verwacht, en zelfs dat vind ik weinig voor een speler die misschien 30-50M kan waard worden.

Edit: de manager van Lukaku zegt dat er niet gaat gecommuniceerd worden over de transfersom. Dat kan wijzen op een ingewikkelde constructie. Beetje flauw vind ik :\
Dat artikel (wat waarschijnlijk nonsens is maar soit) is wel een heel realistisch bod bij een talent. Bij talenten die gehaald worden dikwijls zulke constructies opgezet. Geen enkele topclub betaald 20 miljoen netto, onmiddellijk gestort, voor een 18-jarige uit een klein voetballand. Want Chelsea loopt nog altijd een reëel risico dat Lukaku het niet gaat halen als topvoetballer. (Nuja, bij Chelsea loopt er wel zotte Abramovich rond)

Terwijl alle RSCA fans hier ferm van hun afbijten (en dat snap ik wel als zo'n talent in de rangen had) of hij het al dan niet gaat maken: eerlijk is eerlijk, de jaren gaan uitwijzen of hij een grote of dan toch maar een matige subtopper wordt. Maar hij heeft er wel, op dit moment, alle potentie toe. Al wordt hij wel serieus geholpen door zijn extreem vroege ontwikkeling qua lichaamsbouw.

Iedereen wilt graag dat Lukaku een ster wordt hoor, stel je voor bij de Rode Duivels :love:

Morrissey

Legacy Member
Mhja, maar van die 20 mil die geboden werd, ging er dan wel 5 naar familie Lukaku en was dat slechts 3 miljoen meer dan wat we nu krijgen. 12 mil en premies, zonder dat er iets naar de ouders gaat, is misschien niet zo slecht. Maar ik betwijfel of we veel premies gaan krijgen, en hoe lang deze periode zich uitstrekt, 1 jaar?

NemesisBE

Legacy Member
Goed voor Anderlecht dat ze zoveel kunnen cashen voor Lukaku, maar ik zou niet in zijn schoenen willen staan...
...wetende dat er in Chelsea zeker nog 5 spitsen voor hem in de pikorde staan (Drogba, Anelka, Torres, Kalou, (Malouda), Sturridge).
...wetende dat er op het EK onder 21 alleen al 3 'Lukaku's' bij Engeland speelden (Welbeck, Delfouneso, Sturridge) en tijdens dat EK er zeker 10 Lukaku's te vinden waren onder alle landen.
...wetende dat Sturridge vorig seizoen gewoon werd uitgeleend aan Bolton.

En dan komt ene Frank Raes vertellen in het journaal dat hij wel verwacht dat Lukaku goed wat invalbeurten gaat krijgen dit seizoen :rofl:

in elk geval: Good Luck!

J.Brown

Legacy Member
Ben blij te zien dat spelers als Witsel, Lukaku etc eindelijk naar topclubs gaan. Gisteren Witsel zien spelen bij Benfica, trots dat ik was hem daar te zien spelen. Dat gaat een grote worden, daar ben ik vrij zeker van. Ik kijk al uit naar de volgende oefen interland.

Benieuwd wie de stap nog zal zetten van onze Belgisch toptalenten. Hazard, Defour of Vertonghen?

Cerv.Be

Legacy Member
Fireflies zei:
Mhja, maar van die 20 mil die geboden werd, ging er dan wel 5 naar familie Lukaku en was dat slechts 3 miljoen meer dan wat we nu krijgen. 12 mil en premies, zonder dat er iets naar de ouders gaat, is misschien niet zo slecht. Maar ik betwijfel of we veel premies gaan krijgen, en hoe lang deze periode zich uitstrekt, 1 jaar?
In het artikel staat ook:
Ook de commissies voor de entourage/familie van Lukaku zijn geregeld.
Als er dan al iets van waarheid inzit, dan denk ik dat die 12 tot 20 miljoen netto voor RSCA zelf is. :)
J.Brown zei:
Ben blij te zien dat spelers als Witsel, Lukaku etc eindelijk naar topclubs gaan. Gisteren Witsel zien spelen bij Benfica, trots dat ik was hem daar te zien spelen. Dat gaat een grote worden, daar ben ik vrij zeker van. Ik kijk al uit naar de volgende oefen interland.

Benieuwd wie de stap nog zal zetten van onze Belgisch toptalenten. Hazard, Defour of Vertonghen?
Vertonghen zou echt een stapje hoger moeten zetten, zalige speler. Defour ook als hij zich verder wilt ontwikkelen.

Brick Top

Legacy Member
sharpshot zei:
12 miljoen dus, eerlijke prijs imo

Voor de rest akkoord met Gavin en NotoriousP, Lukaku slaat enkele stappen over en dat zal hem zeker niet helpen.

Waar vinden jullie dat terug van die 12 miljoen? Want ik check precies de foute bronnen. :p

Proim

Legacy Member
Toch raar dat Anderlecht etc. zeggen dat ze de prijs niet mee delen (of toch nog niet) maar dat er dan wel zo'n artikel van bestaat...

J.Brown

Legacy Member
Anderlecht heeft er toch enkel baat bij om dat niet te onthullen, willen ze nog transfers kunnen doen zonder zich te laten afpersen.

Timmie

Legacy Member
Proim zei:
Toch raar dat Anderlecht etc. zeggen dat ze de prijs niet mee delen (of toch nog niet) maar dat er dan wel zo'n artikel van bestaat...
Al ooit gehoord van 'off the record'-informatie?

Eagle`

Legacy Member
Muismat zei:
Toch raar dat hij op alle Engelse newssites wordt aangekondigd als teen sensation, bloggers zeggen het volgende over hem: "This prodigious, precociously prolific goal-getter has set football in his homeland alight and fired warning shots of his talismanic talent around the world despite his tender age" en zowat alle Europese topclubs (ook u geliefde ploegje Barcelona) zaten achter hem aan, en niet voor 5 frank en ne lolly.

Al dat gezever dat hij geen talent heeft. Hij ramt er gemiddeld 1 per 2 matchen binnen nu al 2 seizoenen. Op zich niet zo'n prestatie in de JPL, maar op die leeftijd zijn er maar een handvol spelers die dat kunnen doen. En die wedstrijd tegen Rusland met zijn 2e (?) goal waar hij zowat half de Russische verdediging platloopt dat zullen ook wel magere mannekes geweest zijn die amper kracht hebben dan?

Typisch Belgisch. We hebben weer is een goeie voetballer die ook wel degelijk naar een topclub gaat, en veel mensen schijnen hem liever te zien falen omdat hij de moeilijke weg kiest. Ik zeg niet dat Lukaku het zeker gaat maken, maar als er iemand bij Chelsea op die leeftijd kan slagen is hij het wel.

Kompany is ook pas echt een wereldspeler geworden toen hij naar City verhuisde. Die was toen ook maar 22. Als ge een topspeler wilt worden moet ge gewoon naar een topclub gaan. Hij was niet meer betaalbaar voor Engelse subtoppers, dus dan is dit een goed alternatief.


ik geloof nooit dat barcelona ook maar nen halve second aan lukaku gedacht heeft, daarvoor is ie veel te beperkt als voetballer. Vrgl met Kompany houdt geen steek, die had veel meer voetballende capacititeiten op 17-18 jarige leeftijd als Lukaku en stak toen al europese topspitsen in zen zak in de CL ..

Sportinggboy

Legacy Member
Fireflies zei:
Anderlecht krijgt 12 mil cash, enkel en alleen voor Anderlecht. De commissie zelf wordt apart geregeld:


12 mil blijft toch wel wat weinig voor zo'n topspeler. Tuurlijk kan het oplopen, maar als we eerlijk zijn, wat is de kans dat die daar gaat spelen?

Geldbedrag zou niet kloppen volgens Steegen. Steegen zegt ook dat Juhasz ook weg is ...

Proim zei:
Toch raar dat Anderlecht etc. zeggen dat ze de prijs niet mee delen (of toch nog niet) maar dat er dan wel zo'n artikel van bestaat...

Artikel is dan ook niet waar ...

exo

Legacy Member
J.Brown zei:
Ben blij te zien dat spelers als Witsel, Lukaku etc eindelijk naar topclubs gaan. Gisteren Witsel zien spelen bij Benfica, trots dat ik was hem daar te zien spelen. Dat gaat een grote worden, daar ben ik vrij zeker van. Ik kijk al uit naar de volgende oefen interland.

Benieuwd wie de stap nog zal zetten van onze Belgisch toptalenten. Hazard, Defour of Vertonghen?

Ik zie eerder De Bruyne naar een topclub trekken dan Defour.
Maar voor de rest heb je overschot van gelijk, sommigen reacties zitten gewoon vol van jaloezie. (niet perse hier op het forum alleen)
Maar als onze toptalenten zich in de positieve zin kunnen evolueren dan is dat alleen maar goed voor onze Rode Duivels.

Newboy

Legacy Member
J.Brown zei:
Ben blij te zien dat spelers als Witsel, Lukaku etc eindelijk naar topclubs gaan. Gisteren Witsel zien spelen bij Benfica, trots dat ik was hem daar te zien spelen. Dat gaat een grote worden, daar ben ik vrij zeker van. Ik kijk al uit naar de volgende oefen interland.

Benieuwd wie de stap nog zal zetten van onze Belgisch toptalenten. Hazard, Defour of Vertonghen?


Heeft Witsel goed gespeeld?

Newboy

Legacy Member
NemesisBE zei:
Goed voor Anderlecht dat ze zoveel kunnen cashen voor Lukaku, maar ik zou niet in zijn schoenen willen staan...
...wetende dat er in Chelsea zeker nog 5 spitsen voor hem in de pikorde staan (Drogba, Anelka, Torres, Kalou, (Malouda), Sturridge).
...wetende dat er op het EK onder 21 alleen al 3 'Lukaku's' bij Engeland speelden (Welbeck, Delfouneso, Sturridge) en tijdens dat EK er zeker 10 Lukaku's te vinden waren onder alle landen.
...wetende dat Sturridge vorig seizoen gewoon werd uitgeleend aan Bolton.

En dan komt ene Frank Raes vertellen in het journaal dat hij wel verwacht dat Lukaku goed wat invalbeurten gaat krijgen dit seizoen :rofl:

in elk geval: Good Luck!

Waarom zou hij geen invalbeurten krijgen? Lukaku is een goalgetter, Torres is dat niet.

SIO

Legacy Member
We zullen de prijs idd wel te weten komen nà inkomende transfers, hoop toch dat het meer was als 12m..

Muismat

Legacy Member
Eagle` zei:
ik geloof nooit dat barcelona ook maar nen halve second aan lukaku gedacht heeft, daarvoor is ie veel te beperkt als voetballer. Vrgl met Kompany houdt geen steek, die had veel meer voetballende capacititeiten op 17-18 jarige capaciteiten als Lukaku en stak toen al europese topspitsen in zen zak in de CL ..

Barcelona won't sign Anderlecht's Romelu Lukaku unless asking price significantly drops - agent - Goal.com

Ok, ze vinden hem te duur maar waren toch serieus geïnteresseerd. Al is dat nooit echt concreet geworden. Over Kompany gesproken, ik hoop dat die op 1 dag naar Barça gaat. Dat zou pas een droomtransfer zijn. :love:


IceMaN.* zei:
Dat artikel (wat waarschijnlijk nonsens is maar soit) is wel een heel realistisch bod bij een talent. Bij talenten die gehaald worden dikwijls zulke constructies opgezet. Geen enkele topclub betaald 20 miljoen netto, onmiddellijk gestort, voor een 18-jarige uit een klein voetballand. Want Chelsea loopt nog altijd een reëel risico dat Lukaku het niet gaat halen als topvoetballer. (Nuja, bij Chelsea loopt er wel zotte Abramovich rond)

Ik vind dat gewoon weinig omdat Chelsea al is 18M euro zou geboden hebben (zonder extra constructies) en mij dat toch een betere optie lijkt dan 12M + premies. Over de waarde van Lukaku spreek ik mij niet uit, maar had hij vorig seizoen CL gespeeld was er misschien minder discussie of hij al dan niet het niveau aankon. Die penaltymisser tegen Partizan zou wel is veel meer kunnen gekost hebben dan de 15M euro van een gemiste CL.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan