Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem06

Legacy Member
NotoriousP zei:
Lol, ze gaan u nooit evenveel betalen als wat hij eventueel kan waard worden hé. En aangezien de kans miss 20% (max) is dat hij dit ooit waard wordt, lijkt dit een eerlijk bedrag.

Edit: U onderschat Koning Lukaku, mijnheer.

Muismat

Legacy Member
Gavin zei:
Nu kunnen we eindelijk speculeren of Lukaku het gaat maken bij Chelsea!

Als voetballer is dat toch geen supertalent. Als ge mannekes van gelijke leeftijd, pak Deulofeu of Wilshere of zo, dan is Lukaku echt een krabber. Vooral chance gehad dat die in de JPL is doorgebroken waar ge geen tot weinig beren hebt. Hij zal wel spelen, maar de nieuwe Drogba zie ik er na die twee jaar JPL toch niet in eigenlijk.

Toch raar dat hij op alle Engelse newssites wordt aangekondigd als teen sensation, bloggers zeggen het volgende over hem: "This prodigious, precociously prolific goal-getter has set football in his homeland alight and fired warning shots of his talismanic talent around the world despite his tender age" en zowat alle Europese topclubs (ook u geliefde ploegje Barcelona) zaten achter hem aan, en niet voor 5 frank en ne lolly.

Al dat gezever dat hij geen talent heeft. Hij ramt er gemiddeld 1 per 2 matchen binnen nu al 2 seizoenen. Op zich niet zo'n prestatie in de JPL, maar op die leeftijd zijn er maar een handvol spelers die dat kunnen doen. En die wedstrijd tegen Rusland met zijn 2e (?) goal waar hij zowat half de Russische verdediging platloopt dat zullen ook wel magere mannekes geweest zijn die amper kracht hebben dan?

Typisch Belgisch. We hebben weer is een goeie voetballer die ook wel degelijk naar een topclub gaat, en veel mensen schijnen hem liever te zien falen omdat hij de moeilijke weg kiest. Ik zeg niet dat Lukaku het zeker gaat maken, maar als er iemand bij Chelsea op die leeftijd kan slagen is hij het wel.

Kompany is ook pas echt een wereldspeler geworden toen hij naar City verhuisde. Die was toen ook maar 22. Als ge een topspeler wilt worden moet ge gewoon naar een topclub gaan. Hij was niet meer betaalbaar voor Engelse subtoppers, dus dan is dit een goed alternatief.

chomo

Legacy Member
Als ze niet naar buiten komen met wat Lukaku hun heeft opgebracht vind ik het eigenlijk wel maar zeer zwakjes en durf ik te gaan geloven dat HVH zich weer eens zwaar in de zak heeft laten zetten!

Ma bon ik vermoed dat we de volgende dagen meer zullen weten? Dat artikel op sportwereld lijkt me niet zo geloofwaardig.

Clouds&Cereals

Legacy Member
Misschien is er een akkoord tussen de clubs dat de prijs niet mag worden prijsgegeven? ( zoals bij Kalou)

Weebl

Legacy Member
Ja maar, die 12 miljoen euro netto. Ik dacht dat papa Roger daar nog 1/4 van wilde hebben he?
In ieder geval, hoeveel geld er precies in de kas van Anderlecht belandt, zullen we nooit weten. Ik ben blij voor Romelu dat hij de stap naar zijn droomclub kan maken, maar ik had hem liever eerst even zien rijpen bij een subtopper in Engeland. Hopelijk blijft hij gespaard van allerlei kwalen en mag hij wekelijks zijn minuten meepikken. 'Ons' diamantje mag niet verdwijnen.

Sportinggboy

Legacy Member
chomo zei:
Als ze niet naar buiten komen met wat Lukaku hun heeft opgebracht vind ik het eigenlijk wel maar zeer zwakjes en durf ik te gaan geloven dat HVH zich weer eens zwaar in de zak heeft laten zetten!

Ma bon ik vermoed dat we de volgende dagen meer zullen weten? Dat artikel op sportwereld lijkt me niet zo geloofwaardig.

Zolang Lukaku niet getekend heeft zal er niets gezegd worden. Morgen ofzo zullen ze de details wel bekend maken. 12 miljoen zal zeer zeker niet kloppen

Drossie

Legacy Member
Sportinggboy zei:
Zolang Lukaku niet getekend heeft zal er niets gezegd worden. Morgen ofzo zullen ze de details wel bekend maken. 12 miljoen zal zeer zeker niet kloppen

Manager van Lukaku en beide clubs hebben afgesproken geen details bekend te maken over de transfersom. Zal dus gissen blijven.

Sportinggboy

Legacy Member
Heideroos zei:
Manager van Lukaku en beide clubs hebben afgesproken geen details bekend te maken over de transfersom. Zal dus gissen blijven.

Voorlopig niet neen, dan kan RSCA rustig naar een vervanger zoeken ...

BleKKie

Legacy Member
Sportinggboy zei:
Zolang Lukaku niet getekend heeft zal er niets gezegd worden. Morgen ofzo zullen ze de details wel bekend maken. 12 miljoen zal zeer zeker niet kloppen

Je zegt dat er niets gezegd gaat worden, maar toch zal die 12M zeer zeker niet kloppen? Het kan toch perfect zo'n constructie? Chelsea ziet ook wel dat er nog wat werk aan is, maar dat hij er mogelijks wel kan komen, dus zie het als een soort van "progressie-constructie".

En Anderlecht denkt waarschijnlijk, die 12M hebben we toch al mooi in ons zakken, daar kunnen we op dit moment toch al iets mee doen, al wat er nog bij komt is bonus, want laat ons eerlijk zijn 20M is gewoon (te) veel geld (imo) voor Lukaku. (geen rekening gehouden met zijn vader en makelaar en gans die zever)

Sportinggboy

Legacy Member
BleKKie zei:
Je zegt dat er niets gezegd gaat worden, maar toch zal die 12M zeer zeker niet kloppen? Het kan toch perfect zo'n constructie? Chelsea ziet ook wel dat er nog wat werk aan is, maar dat hij er mogelijks wel kan komen, dus zie het als een soort van "progressie-constructie".

En Anderlecht denkt waarschijnlijk, die 12M hebben we toch al mooi in ons zakken, daar kunnen we op dit moment toch al iets mee doen, al wat er nog bij komt is bonus, want laat ons eerlijk zijn 20M is gewoon (te) veel geld (imo) voor Lukaku. (geen rekening gehouden met zijn vader en makelaar en gans die zever)

Vorige maand is er een bod geweigerd van 18 miljoen. Nu zullen ze zeker 6 miljoen minder accepteren. Van 12 miljoen is 25% nog voor papa Lukaku, dus dan houden ze er minder dan 10 miljoen aan over. Gaat nooit gebeuren

asmo

Legacy Member
Ik snap dat niet, die Belgische afkeer ten aanzien van talent. Er is een reden waarom zo goed als elke topclub in Europa achter Lukaku aanzat en die baseren zich heus niet op zijn prestaties in de jupkes league. Als je niet ziet dat hij voor zijn leeftijd een enorme mix heeft van kracht en explosiviteit en dat kan koppelen aan scorend vermogen dan kan je je volgens mij beter met curling bezig houden. Niemand beweert trouwens dat hij al een compleet is als spits, hij is nog maar 18 ffs. Hij kan nog genoeg bijleren op vlak van kaatsen, koppen, looplijnen, etc... Maar dit kon hij niet meer doen bij Anderlecht.

Gavin

Legacy Member
Muismat zei:
Toch raar dat hij op alle Engelse newssites wordt aangekondigd als teen sensation, bloggers zeggen het volgende over hem: "This prodigious, precociously prolific goal-getter has set football in his homeland alight and fired warning shots of his talismanic talent around the world despite his tender age" en zowat alle Europese topclubs (ook u geliefde ploegje Barcelona) zaten achter hem aan, en niet voor 5 frank en ne lolly.

....

Typisch Belgisch. We hebben weer is een goeie voetballer die ook wel degelijk naar een topclub gaat, en veel mensen schijnen hem liever te zien falen omdat hij de moeilijke weg kiest.
Bloggers zeggen ... :lol::lol: Haha!
Dat vette stukje: :lol:
En dat laatste eveneens.


Het is uiteraard geen verrassing dat dat op Engelse nieuwssites (door hun invloed ook een groot stuk verantwoordelijk voor de hype, samen met de media hier die de boel in gang trok) gebeurt. Kijk eens naar die hun jeugdploegen? Allemaal hetzelfde type speler: kracht en snelheid. Lukaku heeft die twee op zeer jonge leeftijd. Ik kan me dus perfect inbeelden dat die zot worden van zo een speler. Alleen, als ge kijkt wat die selectiecriteria opbrengen op hogere niveaus ... tja, iets minder dan bij de jeugd precies. Check eens een paar U19-tornooitjes of zo, als ge sommige van die spelers (zonder ervaring bij de eerste ploeg overigens) vergelijkt met wat Lukaku op de mat brengt ...

En wat typisch Belgisch? Wil ik dan dat hij faalt? Van mij mag hij zeven Ballon D'ors winnen, ik gun het hem allemaal. Ik denk gewoon dat hij dat niet kan. Goede speler maar na die seizoenen in de JPL toch echt niet uitzonderlijk. Dus stop met u dingen in te beelden. Zowel over wat hier gezegd wordt, als over Lukaku zijn kunde.

asmo

Legacy Member
Sh@D0wBE zei:
Chelsea was volgens mij zelf de enige die geïnteresseerd was hoor. :s

En Lukaku wou enkel maar naar Chelsea. :p


Super!
Wellicht legt Romelu Lukaku pas eind volgende week zijn medische tests af en wordt hij daarna officieel voorgesteld op Stamford Bridge. Tot woensdag zit de aanvaller immers nog bij de Rode Duivels voor de oefeninterland tegen Slovenië. Hoe dan ook wordt zijn grote kinderdroom om ooit voor zijn dreamteam Chelsea te spelen nu werkelijkheid. 'Je kunt je wel voorstellen hoe gelukkig Romelu nu is', klonk het nog bij zijn makelaar. 'Er waren nog andere ploegen geïnteresseerd, maar Romelu wilde alleen maar naar zijn favoriete club. Het is ook goed voor Anderlecht dat de deal nu al rond is en niet op het einde van de transferperiode. Romelu is ook Anderlecht erg dankbaar.'
Bron: het nieuwsblad
;)

NotoriousP

Legacy Member
arneeuh zei:
Edit: U onderschat Koning Lukaku, mijnheer.

Neen, meeste mensen overschatten hem. Fabregas is zelfs geen 50 miljoen waard...

Persoonlijk hoop ik dat hij 100 miljoen waard wordt, zou geweldig zijn voor de rode duivels (als die nog bestaan dan). Maar ik twijfel er sterk aan.

Muismat zei:
Als ge een topspeler wilt worden moet ge gewoon naar een topclub gaan. Hij was niet meer betaalbaar voor Engelse subtoppers, dus dan is dit een goed alternatief.

Ik blijf er eigenlijk bij dat Tottenham voor Lukaku veruit de beste ploeg had geweest in tegenstelling tot Chelsea. Minder concurrentie in de spits en met geweldige spelers als Bale en Modric bij u om assists te geven, droom ploegje voor een diepe spits.

sharpshot

Legacy Member
12 miljoen dus, eerlijke prijs imo

Voor de rest akkoord met Gavin en NotoriousP, Lukaku slaat enkele stappen over en dat zal hem zeker niet helpen.

Morrissey

Legacy Member
Sportinggboy zei:
Vorige maand is er een bod geweigerd van 18 miljoen. Nu zullen ze zeker 6 miljoen minder accepteren. Van 12 miljoen is 25% nog voor papa Lukaku, dus dan houden ze er minder dan 10 miljoen aan over. Gaat nooit gebeuren

Anderlecht krijgt 12 mil cash, enkel en alleen voor Anderlecht. De commissie zelf wordt apart geregeld:
Ook de commissies voor de entourage/familie van Lukaku zijn geregeld.

12 mil blijft toch wel wat weinig voor zo'n topspeler. Tuurlijk kan het oplopen, maar als we eerlijk zijn, wat is de kans dat die daar gaat spelen?

exo

Legacy Member
Ik ga die grote logge beer toch wel missen!

Nu is Chelsea de juiste club? Ik weet het niet, veel zal afhangen van de situatie hoe hij daar kan evolueren etc... Dus het is niet correct om te zeggen dat hij een paar stappen over slaat.
@Gavin
De reden dat Lukaku zo stagneert is ook omdat er bij hem amper op techniek getraind is, neen 2h per week noem ik niet voldoende.
Als ze zijn techniek bijschaven gaat hij completer worden als spits en is het package deal wel vrij nice.
Dus geef hem nog de kans om een evolutie te doormaken. Ik zie hem bij Chelsea sowieso wel een betere voetballer worden, ze gaan de ruwe diamant proberen te slijpen, iets waar Anderlecht niet in slaagde, of geen werk in stak om het beter te verwoorden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan