Archief - PORTFOLIO: wardkennes dot be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dendaak

Legacy Member

j design

Legacy Member
Je zegt dat je al jaren bezig bent met webdesign?

Je intro is echt niet zo goed.
Zoals bij de andere post is de framerate van de intro te laag, het schokt nog.
En ook je skip intro blijft staan als de enter site erop komt, persoonlijk zou ik die dan weg laten gaan.

Is het normaal dat er geen inhoud op de homepage staat?
Ik vind het geheel maar leeg.
Buiten dat kleine balkje met drawnet in valt er niet meer aan te bekijken.

Ik ben dan toch nog meer voor het ontwerp van je vriend/ klasgenoot.
Er is nog veel werk aan beiden tough.
Sorry maar ik begrijp niet goed dat dit erdoor kan voor een gip opdracht..

Voor de mensen die niet doorhebben wat het adres van de site is :):
DE SITE


[edit]
Je vriend/klasgenoot heeft al een pak meer erop staan, zijn spelletje bv. (i love it) boingboing

RpR

Legacy Member
Vind de site niet slecht.

Maar zou toch een paar zaken veranderen. Uw afbeeldingen tijd de intro is niet mooi doordat hij er zo gewoon licht bij geplakt is.

dendaak

Legacy Member
Als je de website bekijkt in firefox zie je wel degelijk dingens staan.
In internet Explorer niet.

Kreative88

Legacy Member
:) mss toch iets meer inhoud op de portfolio site? Een biografie ofzo of een beetje uitleg over je projecten.

SideShow

Legacy Member
ik vind het een slechte site
in IE valt er niks te zien op de home
de intro valt wel mee, maar kon je ook beter uitwerken
skip intro ... ? je lettertypes passen niet. Bekijk ook nog maar eens de css in IE én FF
en een foto van jezelf op de achtergrond ... uh .. liever niet, of op een betere manier
Gebruik van hoofdletters is niet conform in je werk
je drawnet logo is storend
presentatie van de images valt wel mee op de home, maar moet je nu echt die javascript imagebrowser gebruiken op je eigen portfolio site... ? :( originaliteit?
cv language: raar kleur .. en taalkeuze plus klikken op de diskette, dat zit helemaal niet goed. Die vlaggekes enz verkrachten je site plots, maar eerlijk gezegd ik weet ook niet goed waar het design zich precies bevindt ?! :s
de info-tab .. tja 2 textwallkes, lelijke opsomming en een lelijke googlemap
de "grotere kaart weergeven" geeft mij efkes het gevoel van 1995

is nog wa werk aan :p

dendaak

Legacy Member
RpR zei:
Vind de site niet slecht.

Maar zou toch een paar zaken veranderen. Uw afbeeldingen tijd de intro is niet mooi doordat hij er zo gewoon licht bij geplakt is.

Heb ook niet veel belang gehecht aan de intro, omdat ik er zelf tegen ben van het gebruik ervan.

Verder heb ik al mijn google map aangepast en de info van Kreatesk88 uitgevoerd.

Qua hoofdletters zeiden de leerkrachten met dat dit goed was :unsure:


+ @ j design , firefox kijken aub.

j design

Legacy Member
Jah sorry dan voor mijn uitbarsting ;)
Had mss beter eerst in firefox gekeken.
Dit ziet er al een pak beter uit.
Nu kies ik voor de jouwe :).
Maar de andere zijn spelleke blijft beter;).

Mss toch wel opmerkingen die blijven:
de framerate van de intro
maak een soort banner of doe iets meer met je achtergrond, mss iets in de aard van die abstracte wallpaper op je home pagina
voeg mss een biografie toe aan je cv pagina, dit zal de pagina opvullen en is altijd leuk

Yngwie

Legacy Member
Site ziet er voor mij vrij goed uit. Enkele opmerkingen die ik heb :

Wanneer ik op het spelletje klikte (en dat was het eerste waar ik op klikte wanneer ik op de homepage kwam) moest ik men backbutton gebruiken om terug op de homepage te komen. Hier voorzie je best een terugknop op de pagina van je spelletje of laat deze in een popup verschijnen zodat wanneer de gebruiker het spel sluit hij nog steeds op je site zit.

Wanneer ik je cv wilde downloaden had ik niet meteen door dat ik op het kleine icoontje naast de tekst moest klikken. Ik hoverde en klikte vrijwel automatisch op de tekst " Hier kan u mijn CV downloaden." maar er gebeurde niets.

dendaak

Legacy Member
Bedankt voor deze zeer goede commentaar!


@j design (no problem) Ik ga de framerate etc zeker nog aanpassen. Die achtergrond denk ik niet dat ik ga doen. Text qua biografie zal ik ook nog toevoegen.

@Yngwie : zal zeker opgevolgd worden!

UnD3RD0G

Legacy Member
mijn feedback:

over het algemeen vind ik de site niet goed.
De intro is inderdaad geheel overbodig, en slecht afgeewerkt, het hoofd staat er geblokt in ( grijstint ) en steekt zwaar af.
de skip intro staat in Times new Roman? ( geen opmaak )
Bij het binnen gaan van de site dacht ik eerst dat het content gedeelte verschrikkelijk lang nodig had om te laden, maar er bleek dus gewoon... niets te zijn.
De typografie van 'the web right at your fingertips' laat volgens mij ook heel hard te wensen over.

Het logo van drawnet brengt eigenlijk alleen maar meer gevleok, gezien het gewoon over een lijntje zweeft, en er niets op niets is uitgelijnd,
de tekst vd content zweeft ook maar en is niet opgemaakt (alweer geen styling? )
alsook de titels en subtitels

Het googlemapje is altijd een leuke feature, maar is compleet niet ingekaderd/ingeleid, zo van 'hier zullen we die code dan maar eens pasten'

bij CV, de vlagjes bij de taalversies kloppen helemaal niet ( en kunnen voor een communautaire rel zorgen!! )

+ eenmaal je taal select kan je enkel op een 4x4px icon klikken ( met alt text 'logo' ) om het te downloaden.

verder getuigt het van weinig tot geen inspiratie, lijkt alle moeite om het iets wat leuk.creatief te maken ver zoek, en geeft de website in het algemeen een verloren / lege indruk.
alles zweeft ook maar wat op die donkere achtergrond.

ook het feit dat je hier geheel WordPress voor gebruikt, maar eigenlijk niets van functinoaliteit van gebruikt stel ik mij vragen. ( bij diensten CMS verkopen ?? of is wordPress het CMS dat je gebruikt? heb je gechecked voor commerciele doeleinde etc? )

dit is een site die evenwel in statische (x)HTML kan gemaakt worden.
erger nog, dit zou vanuit frontpage door (, vergeef mij de botheid ) kennismakers met IT gemaakt kunnen zijn, want bottomline is het niet meer als bgcolor, en text...

j design

Legacy Member
hey
Ik heb een vraag.
Bij veel mensen heb ik dit al gezien dat als je op je foto's duwt die openen in een witte kader die zichzelf aanpast.
Waar kan ik daar een tutorial van vinden? Of is dit gewoon een ripoff :)

BV bij jou is dat ook zo, darmee dat k hier post.

pay&go

Legacy Member
j design zei:
hey
Ik heb een vraag.
Bij veel mensen heb ik dit al gezien dat als je op je foto's duwt die openen in een witte kader die zichzelf aanpast.
Waar kan ik daar een tutorial van vinden? Of is dit gewoon een ripoff :)

BV bij jou is dat ook zo, darmee dat k hier post.

google, lightbox.

FurtiveDuck

Legacy Member
Het is GEEN slechte site, maar er is wel nog veel werk aan. Het meeste is hier boven me al gezegd geweest, maar nog eventjes ter verduidelijking. Ik bekeek de website in Firefox en het lettertype van de inhoud (e.g. "Skip intro") zorgt ervoor dat het geheel gewoon uitelkaar valt. Als je voor je intro zelf, titels van afbeeldingen, navigatie enzo, een mooi stijlvol lettertype kiest, doe dit dan ook voor je content hé!

Xavez

Legacy Member
Oftewel, once you go schreefloos, you never go back :x. Of zoiets. Blijf gewoon consistent :). Uitgebreide check = teveel tijdverlies helaas. Back to morfologie it is! specificants-smecificatumsamenstellingen, hier kom ik!

breez

Legacy Member
de witte rand rond die hokjes is niet even dik links en rechts, tenzij dat de bedoeling is?

RpR

Legacy Member
Nog iets. Je cv zou ik toch wat meer layout geven. Gewoon hoofdletters voor iemand die iets met design doet komt niet goed over.

dendaak

Legacy Member
|nfected zei:
En waarom zou een site niet moeten werken in IE?

1 het moest niet van de school.
2 ik ga die website niet verder gebruiken
3 ik heb er daarom ook niet naar gekeken toen ik hem aan het maken was.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan