Archief - POST: Jullie finale inzending voor de xbox 360 contest

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FEW

Legacy Member
TAMBIMAN zei:
Het had idd beter gewoon een prijsvraag geweest.
Zolang ze de de prijs niet zomaar geven aan de slimste, want 't is logisch dat die het antwoord kent. De mensen die het antwoord niet kennen, maar wel een redelijk goed antwoord geven, verdienen ook een kans. Anders is het een wedstrijd uitsluitend voor de slimsten van de bevolking, een exclusief kleine groep (hoogstens 8 % is hoogbegaafd). En dat is niet echt eerlijk te noemen.
Dus in het geval van de prijsvraag, vind ik dat telenet verplicht is aan zijn vele leden, om de mensen die een volstrekt juist antwoord hebben gegeven te weren van de wedstrijd. Want zij hebben een onfair beenje voor dat gecompenseerd moet worden.
De conclusie -zowel voor de wallpaper of de prijsvraag- is dat ze gewoon alle namen van de deelnemers in een grote hoed moeten gooien, en er eentje uit trekken. Zo heeft iedereen evenveel kans.

Ik kan er natuurlijk ook naast zitten. :)
ja, ik vind ook wel dat ze in't vervolg vragen moete stellen zoals: "hoeveel is 1+1" of "het zit in't water en zegt kwaaak". dan kan iedereen tenminste winnen :ironic:

de vragen bij contests zijn meestal zo dat het met de prijs te maken heeft. en da kans is ook vaak groot da ge 2 min moet zoeken op de site zelf en da ge het antwoord hebt. dus ge gaat me ni zeggen da da alleen voor slimme mensen is eh :wtf:

van die schiftingsvragen gelijk: "hoeveel mensen gaan aan deze wedstrijd mee doen?" vind ik wel compleet achterlijk

Xcd

Legacy Member
Nee Tabiman, als het een goede wedstrijd is, is hij niet te moeilijk en niet te gemakkelijk. Men neemt aan dat intelligente op populatieniveau een normaalverdeling volgt.
Dit betekent dat je je test zodanig moet opstellen dat hij een maximale discriminatie moet toelaten.

My god, ik ben hier precies tegen een bende kleuters aan het praten. Mijn uitleg was duidelijk een beetje te moeilijk voor de kindjes.

Thorens

Legacy Member
Ik begrijp Xcd zijn standpunt wel, hoor. Maar het is nu eenmaal een probleem dat je altijd hebt met dit soort wedstrijden, op welk aspect baseer je je keuze voor een winnaar? Alhoewel het hier wel gaat meevallen, aangezien er verschillende crewmembers mogen kiezen wie zij de beste vinden (ja, toch?) en je dus een gewogen resultaat krijgt van zowel concept-fans als grafische-fans. :)

En Tambiman zijn 'cynisme' mist wel z'n effect, hoor :p

Anoniem0

Legacy Member
TAMBIMAN zei:
Het had idd beter gewoon een prijsvraag geweest.
Zolang ze de de prijs niet zomaar geven aan de slimste, want 't is logisch dat die het antwoord kent. De mensen die het antwoord niet kennen, maar wel een redelijk goed antwoord geven, verdienen ook een kans. Anders is het een wedstrijd uitsluitend voor de slimsten van de bevolking, een exclusief kleine groep (hoogstens 8 % is hoogbegaafd). En dat is niet echt eerlijk te noemen.
Dus in het geval van de prijsvraag, vind ik dat telenet verplicht is aan zijn vele leden, om de mensen die een volstrekt juist antwoord hebben gegeven te weren van de wedstrijd. Want zij hebben een onfair beenje voor dat gecompenseerd moet worden.
De conclusie -zowel voor de wallpaper of de prijsvraag- is dat ze gewoon alle namen van de deelnemers in een grote hoed moeten gooien, en er eentje uit trekken. Zo heeft iedereen evenveel kans.

Ik kan er natuurlijk ook naast zitten. :)
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
ik heb gene ingezonden.... mijne max was kapot :sad:
anders ging ik wel gewonnen hebben :D

not!

TAMBIMAN

Legacy Member
Aan alle mensen die hebben geïnterpreteerd dat ik werkelijk wil pleiten voor een prijsvraag: proficiat.

Aan alle mensen die er zelfs zo in opgaan dat ze de woorden 'normaalverdeling' , 'populatienieveau' en 'maximale discriminatie' gebruiken wanneer ze tegen kleuters spreken: ook proficiat.
:p

Enfin, ik zal het eenvoudiger stellen: er zijn wedstrijden en er zijn loterijen.

Xcd

Legacy Member
Toch iemand die verstaat wat ik bedoel. :)
Uiteindelijk komt het er op neer dat een volledige random loting nog het eerlijkst is. Maar dat is natuurlijk een beetje saai.
Ach ja, als ze af en toe eens afwisselen van soort westrijd en gelijkwaardige prijzen uitdelen is het ook goed voor mij.

En jah tambiman, als gij het in tbelachelijke trekt doe ik dat ook eh. :p

RaFe

Legacy Member
Conclusie is dus gewoon maak iets grafisch sterk met een leuk concept ... Ik heb vorig jaar de eerste plaats behaald met mijn 'Boterham'' wallpaper , ik volgde toen ook al een grafische opleiding en kon overweg met een hele hoop software , ik had dan ook eerst een heleboel grafische wallpapers gemaakt waarbij ik uiteindelijk zelfs niet de moeite heb gedaan om ze op te sturen nadat ik op het idee van men Telenet boterham was gekomen omdat ik wist dat ik een ijzersterk idee had... Ik wist toen ook al dat ik een wallpaper had gemaakt die amper gedownload zou worden... Feit is gewoon , wees origineel en je maakt kans op winst of een top 10 plaats , plak een of andere cyberbabe of gamehero voor een abstracte achtergrond en hij zal mss wel veel gedownload worden in de wallpaper sectie , maar winnen met zoiets...in geen 100 Jaar. Ik zou er geen problemen mee hebben als DwarfDurin met zon inzending wint vanwege het leuke concept en de mooie afwerking ervan ! Ben benieuwd in ieder geval , de concurrentie is groter dan vorig jaar als ik sommige inzendingen bekijk...

Greetz

Hourences

Legacy Member
Xcd bekijkt het van een normale mensen perspectieve met enige vorm der logica, al is da laatste betwistbaar :)
Terwijl de rest hier het bekijkt vanuit artist perspectief, een perspectief waarin het mooiste en beste altijd het belangrijkste is, ge gaat da nooit aan elkaar krijgen uitgelegd
Ik heb zelf probleem opt werk, ik probeer marketing uit te leggen da ge ni zomaar afschuwelijke dinge kunt release...is puur hopeloos want die zien da echt ni in.
Tis wel van belang dat het mooi en goed is voor telenet want het vertegenwoordigt tenslotte hun een beetje, mensen gaan die wallpaper bekijken en gebruiken mss dus dan moet het niet kotslelijk zijn he :)
En te mooier het ding is, te meer mensen de wallpaper mss echt gaan gebruiken, ook handig.
Langs andere kant, why bother :)
Wedstrijd is wedstrijd en tis bijna nooit echt eerlijk. With all do respect maar kdenk ni da die jurrylede die de winnaar kieze grafisch designers zijn. Tgaat hem puur om opinie dan, als gij bv ne paarse wallpaper hebt gemaakt en die gast houdt ni van paars kundet al vergeten bij wijze van spreke, spul wordt niet gekeurd door middel van kennis prolly.
Kweet natuurlijk ni wie er in jurry zit maar meestal ist wel zo :)

TAMBIMAN

Legacy Member
Ik heb al veel gelezen over die boterham. Is die nog ergens te bekijken?

Holy Paladin

Legacy Member
jah tambiman hoe moet ik nu rieken dat ge et nie meende, xcd meende het wel :unsure:

RaFe

Legacy Member
In de wallpaper sectie , op de laatste pagina ergens op de voorlaatste plaats

Holy Paladin

Legacy Member
Thorens zei:
Dat ziet ge toch direct?
neen dat ziet ge niet direct, zijn post was even absurd als die van xcd en ik heb dan ook geen reden om te denken dat et sarcastisch is

en hou nu maar op met uzelf complimentjes te geven, "ik had het wel door" :woohoo:

Thorens

Legacy Member
"Dus in het geval van de prijsvraag, vind ik dat telenet verplicht is aan zijn vele leden, om de mensen die een volstrekt juist antwoord hebben gegeven te weren van de wedstrijd. Want zij hebben een onfair beenje voor dat gecompenseerd moet worden."

Allé, ik bedoel, allé.. komaan? Dacht ge nu écht ... ?

TAMBIMAN

Legacy Member
Holy Paladin zei:
neen dat ziet ge niet direct, zijn post was even absurd als die van xcd en ik heb dan ook geen reden om te denken dat et sarcastisch is

Hmm. In 't vervolg verder dan de eerste regel lezen dan. ;)

Holy Paladin

Legacy Member
Thorens zei:
"Dus in het geval van de prijsvraag, vind ik dat telenet verplicht is aan zijn vele leden, om de mensen die een volstrekt juist antwoord hebben gegeven te weren van de wedstrijd. Want zij hebben een onfair beenje voor dat gecompenseerd moet worden."

Allé, ik bedoel, allé.. komaan? Dacht ge nu écht ... ?
"dus in het geval van de wallpaperwedstrijd, vind ik dat telenet verplicht is aan zijn vele leden, om de mensen die een grafisch mooie wallpaper afleveren te weren van de wedstrijd. want zij hebben een onfair beentje voor dat moet gecompenseerd worden"

allé, ik bedoel, allé, komaan, echt, allé, dacht ge nu écht?
blijkbaar wel he


TAMBIMAN zei:
Hmm. In 't vervolg verder dan de eerste regel lezen dan. ;)
ik heb verder gelezen, maar om sarcasme duidelijk te maken moet ge ofwel den andere overtreffen ofwel er ne sarcasm smiley bijzette :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan