Archief - POST: schetsen en tekeningen V4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cederzo

Legacy Member
Vandaag eindelijk nog es wat kunnen tekenen, een paar snelle schetsjes uit een kledingboek. Dit is de enige die ik heb ingescand tot nu toe:

pencilwoman.jpg


't is mij nog nooit voorgevallen dat ik zo losjes en snel kon tekenen, daarmee ook dat et voornamelijk een lijntekening is gebleven, kwou geen overkill aan schaduw doen.

Citje die eerste pagina is echt wel verdomd nice :)

TiB0

Legacy Member
niet slecht, darkgamec :)

alleen hangt haar BH precies te laag ...

en ziet die camel toe er een beetje fout uit

voor de rest is het wel vrij goed, maar ik ben over het algemeen niet zo'n fan van overtekenen van foto's enzo...

je stijl is wel formidastisch(?) :)

vincentvc

Legacy Member
Nog is de wacom van me broer genomen.
Heb grafield eens overgetekend...
Schets
2mpzf2q.jpg

Meer Photoshop
44s1742.jpg


(Waarom kunde geen images posten, wtf)

Floyd

Legacy Member
The_DeSigneR: Je ziet er in ieder geval beter uit op foto dan op die tekening. (is dat nu een compliment of niet?)
Ik ken weinig van tekentechnieken, maar mijn indruk is dat je te veel let op vormen en te weinig op donkere en lichte partijen.
Bijvoorbeeld je neus, daar moet je 'm niet gaan omlijnen, maar letten op waar de donkere delen zitten bijvoorbeeld. Dan merk je dat het bij jou vooral de onderkant van je neus is die geaccentueerd moet worden (en dus duidelijk getekend).

Er zijn er waarschijnlijk tientallen op dit forum die dit beter kunnen uitleggen en tekenen dan ik (als ik al gelijk heb), maar dit is ongeveer wat ik bedoel:

neusid5.gif

The_DeSigneR

Legacy Member
Bedankt voor je kritiek Floyd. (En jah al een geluk zie ik er niet zo uit zoals op de tekening :D)

En de enige reden waarom ik niet te hard schaduwen en higlights zet is omdat ik eerlijk gezegd wat schrik heb... Als ik dit doe lijkt het zo hard alsof het er gewoon opgeplakt is, daarom dat ik zoveel mogelijk tips vraag voor bijvoorbeeld deftig kleuren te blenden zodat de schaduwen enzo er wel zijn, maar niet lijken alsof ze er zijn opgeplakt.

Cederzo

Legacy Member
TiB0 zei:
niet slecht, darkgamec :)

alleen hangt haar BH precies te laag ...

en ziet die camel toe er een beetje fout uit


Haha idd :) boobs vergeten.. lol, nu ge het zegt lijkt het idd wel wat op een camel toe, maar het was met de intentie een riem voor te stellen :D
thx voor de opmerking wel!

moemi

Legacy Member
ViniMan zei:
Nog is de wacom van me broer genomen.
Heb grafield eens overgetekend...
Schets
2mpzf2q.jpg

Meer Photoshop
44s1742.jpg


(Waarom kunde geen images posten, wtf)

hehe grappig... zoiet maakte ik in paint 8 jaar geleden ofzo :p memories...
geen anval é, is nie slecht ofzo maar 't blijft natekenen he :) maar zo leer je wel, da's een feit..

edit : en u schets garfield lijkt meer op de echte garfield dan de ingekleurde, de oogjes wss die het maken, ook de lijn van den dikke buik die ge ebt te fel naar beneden getrokken in een rechte lijn wat ge niet doet bij uw schets etc..

w00tw00t

Legacy Member
The_DeSigneR zei:
Bedankt voor je kritiek Floyd. (En jah al een geluk zie ik er niet zo uit zoals op de tekening :D)

En de enige reden waarom ik niet te hard schaduwen en higlights zet is omdat ik eerlijk gezegd wat schrik heb... Als ik dit doe lijkt het zo hard alsof het er gewoon opgeplakt is, daarom dat ik zoveel mogelijk tips vraag voor bijvoorbeeld deftig kleuren te blenden zodat de schaduwen enzo er wel zijn, maar niet lijken alsof ze er zijn opgeplakt.

Idd wat floyd zegt is juist. Onthou 1 ding, een gezicht wordt grotendeels samengestelt uit schaduw en niet uit lijnen. Als je dit goed begrijpt en in je achterhoofd houdt terwijl je tekent dan zul je beter resultaat krijgen. En als je twijfelt, bekijk u gezicht dan in een spiegel. Is veel beter dan foto van daar kunt ge gezicht niet draaien :p

DarkGamec is echt wel nice alleen is dit nu een vrouw of een man? Lichaam gaat lichtes meer naar de kant van man imo. Wat ik mooi vindt zijn die plooikes in textiel, da kank nog steeds nie :( enige tips om da beter te leren?

Joe-Fish

Legacy Member
@the designer: Niet dat ik het allemaal zelf kan, maar wat ik tot hier toe geleerd heb is dat je nooit direct met zwart en wit mag beginnen om schaduwen highlights te zetten. Echt gewoon in heel kleine stapje met altijd een ietsje lichtere of donkere kleur werken.

darkownage

Legacy Member
da zo wel goe zijn getekend om dan in nen game te gebruiken, azo echt

Cederzo

Legacy Member
Vet gedaan die locke, alleen opt einde vindk em wa overkill doen met het blauw aan zn gezicht te overdrijven. Voor de rest ist echt wel cool.

DarkGamec is echt wel nice alleen is dit nu een vrouw of een man? Lichaam gaat lichtes meer naar de kant van man imo. Wat ik mooi vindt zijn die plooikes in textiel, da kank nog steeds nie enige tips om da beter te leren?

Tis een vrouw, maar omdatk de borsten nie heb valt het idd moeilijker te zeggen :) Textiel leren tekenen...hmz kdenk dat da gewoon te maken heeft met veel aandacht geven aan de schaduwen, daarmee kunt ge al veel verschillen krijgen. En dan op de juiste plaats een subtiele lijn ofzo. Nuja ik probeer in feite gewoon zo juist mogelijk te tekenen wat ik zie, veel verder denk ik er nie bij na :p

D3C0Y

Legacy Member
eentje diek gisteren voor een vriendin van mij gemaakt eb,
bedoeling is der een verjaardagskaartje van te maken

Untitled-1.jpg

shiftyke

Legacy Member
Ik zou dat aapje zijn gezicht toch een mondje en neuske geve ;-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan