Archief - POST: schetsen en tekeningen V4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Garmir

Legacy Member
`Perre´ zei:
Mooi gedaan Garmir!
vraagje: hoeveel tijd krijg je voor zo'n snelschets?

Euhm, voor deze hebben we 2* 10minuten gekregen. eerste 10 minuten voor de donkerste vlakken, dan een andere tekening aanzetten wanneer de deze droogde en dan weer eens 10min voor af te werken.

En neen tis lenin niet ^^ Den typ zijn naam is Leon Spilliaert :) er zijden nog mensen dat hij trok op Lenin of zelf nog andere namen :p

`Perre´

Legacy Member
Rebel :unsure:
08032007resizedml0.jpg


De handen geven nog problemen ..
Binnekort is deftige potloden + schetsboek kopen denk ik :)

edit: als jullie nog fouten zien waarop ik moet letten, die beter kunnen, please say so ;) (tis wel nog altijd 'cartoony' en dusni waarheidsgetrouw he)

w00tw00t

Legacy Member
wat moet het voorstellen? Handvat van een zwaard? Is gebogen en om er nu comment op te geven terwijl het pas in de beginfase zit of is da het uiteindelijk resultaat?
Gemaakt met muis, wacom ?

Holy Paladin

Legacy Member
darkownage zei:
goed dat het zo een grote image is of we zouden al het detail niet kunnen zien!

zet de spacing van uw brush kleiner, of trek deftige lijnen want ze zijn nu extreem slordig

darkownage

Legacy Member
da was een begin, het uiteindelijk staat hier, in gekleurd en al ^^ (die mythology is van mijne stam op tribalwars, nie op letten)

moemi

Legacy Member
@ darkownage : ben je er zelf echt tevreden van? Zo niet, wat zou je er zélf nog aan veranderen? Mocht je dit ergens zien, zou je dan zeggen 'waaw da's mooi ' ? Ik bedoel maar dat ik denk dat je te vlug tevreden bent, niet direct zeggen 't is goed en durven opnieuw beginnen ...

Naar uitwerking toe vind ik het dus persoonlijk niet goed, sorry maar ik denk dat er nog zullen zijn die mijn mening delen. Misschien maak je beter eerst een degelijke schets op papier voor je het uitwerkt ofzo. Dit is géén aanval, alleen mijn mening, en die mag gegeven worden als ge iets op een forum zet om er feedback over te krijgen :)

edit : uw vormen zijn heel grillig en ik zie geen enkel mooi rechte effen lijn aanwezig, mss. es uitzoeken hoe ge met path's werkt ofzo, is maar een tip.

darkownage

Legacy Member
kijk da is dus het probleem, ik ben nog maar een weeksken met photoshop aan het "prutsen" en ik heb nog geen "rechte lijn" gevonden om te tekenen

kan iemand me zeggen waar ge een rechte lijn of dergelijke vindt in photoshop elements 2.0 ??

w00tw00t

Legacy Member
rechtelijn moet ge zelf leren trekken :D en dat bereik je door oefenen

Omni^

Legacy Member
Bewerken -> lijnen -> rechte lijnen :D
*srry tis sterker dan mezelf * nee kzou zegge leert eerst u program kennen en als ge rechte lijnen wilt kunde een tablet kopen da maakt het allemaal wel wa makkelijker ge kunt ook lijnen trekken met de pentool ;)

TiB0

Legacy Member
shift ingedrukt houden met pencil of paint tool (horizontale en verticale lijnen)

of anders waar je wilt dat de lijn begint klikken (ook met pencil of paint) en dan shift indrukken en ergens ander klikken, dan krijg je ook een rechte lijn van punt A naar B geloof ik :)

Xoliul

Legacy Member
Uit het niets beginnen tekenen met een muis in Photoshop is zowiezo zo goed als onmogelijk deftig te doen, ofwel op papier beginnen en inscannen, ofwel tablet gebruiken.

Kakaku

Legacy Member
idd blijven proberen, en zoals Xoliul zei, beginnen op papier :) en inscannen..
ge zult het verschil in kwaliteit zeker merken ;)

the rabbit

Legacy Member
Omni^ zei:
Bewerken -> lijnen -> rechte lijnen :D
*srry tis sterker dan mezelf * nee kzou zegge leert eerst u program kennen en als ge rechte lijnen wilt kunde een tablet kopen da maakt het allemaal wel wa makkelijker ge kunt ook lijnen trekken met de pentool ;)

ge kunt het ni leren door het ni te proberen he:wtf:
en met een tablet teken ik geen rechte lijnen zene :confused:

Bolteh

Legacy Member
als ge rechte lijnen op papier kunt zetten, kunde rechte lijnen zetten me tablet eh.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan