Archief - POST: schetsen en tekeningen V4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ravenslayer

Legacy Member
hmm tablet en op papier voelt toch nog een pak anders aan ze, maar na veel gebruik is het idd zeker mogelijk om rechte lijnen te tekenen

the rabbit

Legacy Member
Bolteh zei:
als ge rechte lijnen op papier kunt zetten, kunde rechte lijnen zetten me tablet eh.

nee ik vind da heel anders, da is veel gladder vlak waar ge op tekent
mja verder niet over discussieren er zijn wel meer manieren om rechte lijnen
te tekenen :)

vincentvc

Legacy Member
Ge kunt toch gewoon een blad op u tablet leggen :)
Best dan aan de kanten plakken me tape, anders schuift het weg.
Maar het gaat :)

D3C0Y

Legacy Member
the rabbit zei:
nee ik vind da heel anders, da is veel gladder vlak waar ge op tekent
mja verder niet over discussieren er zijn wel meer manieren om rechte lijnen
te tekenen :)

das gewoon een kwestie van gewoonte, tlukt mij nu redelijk om een rechte lijn op ne wacom te teken, maar tis nog verre van perfect :p

Tw33tst3r

Legacy Member
erm is eerste kr dak hier een schetske post so here goes :
http://users.skynet.be/tweet/schets0001.jpg

kheb da vorig jaar ofzow onder "dwang" moeten doen, kheb nl het prob dak om iets of wa resultaat te boeken zo nonchalant mogelijk moet tekenen of ik verkramp en dan trekt het helemaal op niks
dus als ze mij verplichten om te tekenen terwijl ik gn zin heb dan krijgde dit (was ong. 5 minuten "kribbelen" gelijke ne halve zot)

anyways kweet dat er iets mis is met de neus en het linkeroog, alleen weet ik niet wat

kwil die nl in fotosoep wat bijwerken en dan eventueel inkleuren (mbv mijn ouwe wacom)

greetz Tweet

P.S.: ik kan ook gn rechte lijnen tekenen, niet met potlood en niet met wacom :)

w00tw00t

Legacy Member
help.jpg

ik denk da gemeer op dit mikt

Tw33tst3r

Legacy Member
lol yups, freaky shit :)
mr dat is idd mr wat ik wil, alleen ben ik nie zeker van de kijkrichting, alléja kheb da van ne foto nageschetst, mr prob is dak diene foto nie mr heb :(
alleszins merci wootwoot kga da straks es in fotosoep aanpassen en kijken of ik er iets deftigs van krijg (met kleur jazeker beker :p)

btw wootwoot: gij hebt toevallig niet op sec. kunstschool in genk gezeten ofzo?

Tw33tst3r

Legacy Member
ah lol, het college, kstond altijd mijn sigjes te paffen tussen kunstschool en college :) kvroeg me da gwn af want kunstschool is klein mr fijn (vr die paar uur dat ik aanwezig was toch :p)

dresse

Legacy Member
of misschien bedoelde ge zoiets :) :
help.jpg


wat we dus willen duidelijk maken... als ge ogen in driekwart tekend, moet ge de rest ook in driekwart tekenen. of omgekeerd :)

Tw33tst3r

Legacy Member
dat snap ik nog net dresse (af en toe was ik wel wakker en aanwezig tijdens de les :p)
mr kweet nie op diene foto was da meiske haar rechteroog praktisch nie zichtbaar, twas zoiets tussen uw schets en die van woot woot in

kga het nog es proberen, mr niet mr vandaag (baaldagen zijn zeker gn tekendagen :p)

dresse

Legacy Member
mja, dan klopt die van u, ma ge moet gewoon uw verhoudingen aanpasen en iets meer tonen van andere neusgat en lip, zodat da ni te fel zijaanzicht lijkt... misschien nog iets meer van andere wang ook...

wootwoot zijns chets kan ook niet echt omdat ie daar nog het andere oog suggereerd, welk eigenlijk niet gezien kan worden zo...

Tw33tst3r

Legacy Member
dan ga ik morgen es ne kr transformen met fotosoep, lijkt me nog wel goei oefeningske en anders mijn wacom es proberen
alvast mercikes wootwoot en dresse (vr bepaalde personen: wootwoot is ne nick en niet ik die overdreven veel wootwoot roept :p)

Tw33tst3r

Legacy Member
dresse : da meiske/vrouw uiterst rechts vind ik wel wat hebben tbh
gade er iets mee doen of gwn vr de fun gedaan?

(ze deed me spontaan aan een secretaresse denken vraag me nie wrm :))

dresse

Legacy Member
Tw33tst3r zei:
dresse : da meiske/vrouw uiterst rechts vind ik wel wat hebben tbh
gade er iets mee doen of gwn vr de fun gedaan?

(ze deed me spontaan aan een secretaresse denken vraag me nie wrm :))

blij dat ge da zegt!:)
als ge de rechtsonder bedoeld natuurlijk...
de tekeningen zijn een resultaat van dagje zoeken naar men vrouwpersonage van men volgend filmke... heel den tijd gefixeerd geweest op een semi-realistische figuur, ma uiteindelijk och maar voor dezelfde stijl als men ventje gegaan... en het is dus die rechtsonder geworden. (iets in die aard, moet ze nog beter uitwerken)

Tw33tst3r

Legacy Member
yup tis die van rechtsonder dus :)
en nu ga ik verder vloeken en zweten op mijn schets (als ik zo goed kon tekenen als uitleggen dan wast al veel plezanter :p)

btw dresse, wrm hebt gij gn eigen sketchbook thread? (tis nie alsof ge er nie genoeg maakt hé :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan