Archief - POST: schetsen en tekeningen V4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tomh

Legacy Member
geen jaar, eerder gelijk 4 weken :D
toen ik begon, kon ik er niet veel van.. laten we zeggen dat er een stijgende lijn in zit :D

JackM

Legacy Member
http://i22.tinypic.com/2ibkdi1.jpg

opdracht voor tschool, schetsen van lichtinval met houtskool.
kvind nog goed gelukt voor den eersten keer houtskool in men handen gehad te hebben.
opmerkingen ed zijn altijd welkom, kkan er enkel beter van worden :)

Bramboogie

Legacy Member
zorg voor een groter contrast tussen je vlakken, eventueel een gradatie (mag ruw zijn)...

bij houtskool mag imo het gebruikte materiaal nog duidelijk zijn...

moemi

Legacy Member
Danku. 'K heb nogal miserie gehad met m'n Illustrator zeg... Khad er al uren werk in gestoken (ja misschien zou je dat niet zeggen van zo'n kaartje maar ik doe daar zolang over :p) en ik wou mijn document opnieuw openen en ik kreeg foutmelding : "Can't open illustration ID=-50" Enja dit was het dan, daag werk.

Nu na wat surfen had ik een oplossing gelezen, en da's trial van CS3 dll'n en dan kon je't plots wel weer openen.. gelukkig maar :)

Garmir

Legacy Member
IMG_1227.jpg


Opgegeven interieur dat we in aquarel moesten zetten :)

Kleuren wijken wel af van werkelijke tekening

w00tw00t

Legacy Member
Garmir zei:
Opgegeven interieur dat we in aquarel moesten zetten :)

Kleuren wijken wel af van werkelijke tekening

:love: aquarel
kan je prachtige dingen mee maken als je ermee kan werken
mooi werkje

Garmir

Legacy Member
Idd je kan daar wreed mooi mee werken, daarmee dat ik besloten heb om daar meer mee te werken en beetje tijd daar in te steken want ik vind het wel nog leuk om te gebruiken :)

Garmir

Legacy Member
pasteltekening.jpg



Werkje in pastel, was opdracht voor school (opgegeven ruimte, opgegeven kleuren enkel de muur achter de zetels mochten we kiezen.


MVG
Garmir

moemi

Legacy Member
Mooi gedaan. Op eerste zicht ziet er alles goed uit, maar als ik mij dan fixeerde op de grond lijken die tegels soms een raar perspectief aan te nemen. Neem nu de lijn waar uw trap begint, en de lijn van uw tegel eronder en dan nog links van uw blad is't ook een beetje vreemd. Maar da's een detail en misschien is't maar een gedacht.. Wel mooi ingekleurd. (Al valt die zwarte stoel echt wel extra op. :p)

TiB0

Legacy Member
Erg knap, Garmir :) Echt mooi, dat cyaan/appelblauwzeegroen, en past goed bij dat bruin. Om het er nog wat meer gelikt uit te laten zien had je hier en daar misschien nog een hint van reflectie van de stoelen, het tafeltje, etc. op de vloer kunnen tekenen...

mij lijkt het perspectief wel juist, 't zijn gewoon erg grote tegels :unsure:

Garmir

Legacy Member
ik begrijp je opmerking van de vloer moemi, maar daar zat het belang van de oefening zeker niet in, die lijnen waren niet aanwezig op de originele tekening die we gekregen hebben maar we moesten deze er wel op zetten een beetje rekening houdend met de vluchtpunten. en het was reeds 1u wanneer ik deze er op gezet heb (was moe dus ^^)

als je goed kijkt nar het tafeltje dan zie je de bruiklijnen van het marmer lopen :p

DeBuGGeR

Legacy Member
gisterenavond wacom eindelijk ontvangen, en dit is mij eerste probeersel tot.

(in photoshop welliswaar)

wipkx9.png
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan