GMotha
Legacy Member
Da's natuurlijk goed voor u. Maar als ge bekijkt hoeveel mensen (deels omdat ze dol zijn op anime/manga en al die dingen) die stijl gewoon klakkeloos copiëren.ravenslayer zei:helemaal oneens met dit, manga heeft mij gestimuleerd om te leren tekenen, daarna heb ik andere tekenstijlen bekeken en heb zo men eigen stijl gecreeerd.
Tis tegenwoordig blijkbaar daar weeral de mode overal katteoren en vossestaarten aan te hangen. Fanart wordt overspoeld door manga en hebben vaak genoeg (disturbingly) homo-erotische invloeden. 2 mannelijke final fantasy figuurtjes die elkaar een tong draaien anyone? (zoek maar eens rond
)Soms vraag ik me af of ze wel weten wat ze aan't tekenen zijn.
Tis vrij safe te zeggen dat ik een degout krijg van manga en stilaan ook van american comics (gezien de mainstream series ook nogal manga-achtig beginnen te worden).
Das waar. Een mooi voorbeeld is pakweg Jamie Hewlett (figuurkes van The gorillaz en een goed aantal strips), die gebruikt zelfs stijlen door elkaar. Allemaal herkenbaar als de zijne.ravenslayer zei:Maar altijd dezelfde stijl hanteren is ook niet zo boeiend vind ik persoonlijk, een beetje experimenteren met nieuwe dingen meestal veel leuker en zo verbreed je kunnen ook.
On topic: ik ga binnenkort eens wat moeten inscannen, mijn schetsboek(en) staat vol brainfarts die eens gelucht moeten worden.


