Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Utred

Legacy Member
Bij ons had de wiskundige richting 6 uur, en van vrienden die burgie doen hoor ik dat zij evenveel hebben gezien als mensen van andere scholen.

aXl_

Legacy Member
Ironpole zei:
Mensen die sterven, of lieven die het uitmaken, allemaal niet bevorderlijk voor examen- of feestsfeer...


Iemand die 6-uur wiskunde doet kan Fysica of Burgerlijk wel aan ze (hangt meer af van de persoon dan van de richting in het middelbaar). Het is eerder waar uw interesse ligt en wat je later wil aanvangen. Mijns inziens heb je met Burgerlijk een bredere toepasbare kennis en kan je nog alle kanten uit. Met Fysica ga je je misschien te hard specialiseren en is een logische invalshoek wel onderzoek/onderwijs. Je kan ook natuurlijk nog steeds Burgerlijk Toegepaste Natuurkunde doen! (Gent)
Vriend van mij deed zijn eerste jaar Burgerlijk in Leuven, had één herexamen maar is dan toch overgeschakeld naar Fysica. Je doet wat uw hart begeerd natuurlijk hé. :p Nog een kennis komt van 6-uur wiskunde en doet Fysica aan de UA. No problemo.

idd. Het hangt meer van de mentaliteit af van degene die het gaat studeren. Ik heb vroeger 8u gedaan en wat we meer hadden gezien was een heel stuk over kegelsneden (en dat heb ik in de hele opleiding nooit meer gebruikt). Misschien dat een 8u richting nog wat ziet over complexe getallen dat niet gezien wordt in een 6u richting en wat langer blijft stilstaan bij matrices (cfr toegepaste algebra).
Dat is mss nog handig. Maar verder maakt de vooropleiding 6 of 8u wisk echt niet meer uit.

coldplayke

Legacy Member
Voorlopig zit ik nog altijd op schema.
Ik begin 's ochtends zo tussen half 8 en 8 uur te leren, dan kan ik nog beneden zitten want op mijn kamer werkt de verwarming niet :/

freakykiller

Legacy Member
Utred zei:
Bij ons had de wiskundige richting 6 uur, en van vrienden die burgie doen hoor ik dat zij evenveel hebben gezien als mensen van andere scholen.

Hangt uiteindelijk ferm af van school tot school.
Heb 2 vrienden waarbij den ene 8 uurs deed in Izegem en den andere in Roeselare en de ene heeft ferm meer gezien dan de andere. (De ene had al modulorekenen gezien, diffentiaalvgl, een beetje cryptologie, moest als eindwerk iets met fourrierreeksen doen (een andere die geen burgie doet van Roeselare, deed over laplace transformaties) en zo waren er nog wel wat dingen)

In wiba zat er een meisje uit 8 uurs die nog nooit met vectoren had gewerkt :lol:. Wel geen idee hoe zo iets mogelijk is :p

The Black Mamba

Legacy Member
Ik zal er dan ook maar eens aan beginnen. Eerste keer deze blok dat ik in de voormiddag al in gang schiet!

_ns_

Legacy Member
Sterkte matt, probeer er toch nog uw kopke een beetje bij te houden deze blok :).

Ironpole

Legacy Member
freakykiller zei:
Hangt uiteindelijk ferm af van school tot school.
Heb 2 vrienden waarbij den ene 8 uurs deed in Izegem en den andere in Roeselare en de ene heeft ferm meer gezien dan de andere. (De ene had al modulorekenen gezien, diffentiaalvgl, een beetje cryptologie, moest als eindwerk iets met fourrierreeksen doen (een andere die geen burgie doet van Roeselare, deed over laplace transformaties) en zo waren er nog wel wat dingen)

In wiba zat er een meisje uit 8 uurs die nog nooit met vectoren had gewerkt :lol:. Wel geen idee hoe zo iets mogelijk is :p

Ja voila, zo'n dingen zie je dus in die extra uren. Ik heb 7u wiskunde gedaan en heb op die twee jaar als extra modulorekenen, cryptologie en diophantische vergelijkingen gezien. Was een 'speeluurtje' over wat de leerkracht interesseerde. Bij ons was het ne freak van discrete wiskunde precies dus wij deden vooral dat. Het geeft u geen rechtstreekse voorsprong maar houdt u wel getrained/gestimuleerd.



(ik ben trouwens diene lastefemmer :))

TheRedDevils

Legacy Member
Overslapen :/
En straks naar familiefeest :sad: Stomme wekker die niet afliep.:angry:

En sterkte Matt...

_ns_

Legacy Member
Wie leert hier allemaal vandaag btw? Ik ga hoogstens enkele pagina's doen vandaag, veel meer zal er niet van komen..

LaBuenaVida

Legacy Member
Ey Matt, kop op hé!
Dit is een hele moeilijke periode die je zeker niet alleen mag doorbrengen!
Praat erover met de rest van de familie en vrienden! Steun zal je zeker krijgen!

Gecondoleerd! :s

aXl_

Legacy Member
freakykiller zei:
Hangt uiteindelijk ferm af van school tot school.
Heb 2 vrienden waarbij den ene 8 uurs deed in Izegem en den andere in Roeselare en de ene heeft ferm meer gezien dan de andere. (De ene had al modulorekenen gezien, diffentiaalvgl, een beetje cryptologie, moest als eindwerk iets met fourrierreeksen doen (een andere die geen burgie doet van Roeselare, deed over laplace transformaties) en zo waren er nog wel wat dingen)

mmmh, ik denk wel niet dat er veel middelbare scholen zijn die gaan tot differentiaalvergelijkingen en signaaltransformaties. Dat klinkt als een pak verder dan het leerplan :p

TheRedDevils

Legacy Member
_ns_ zei:
Wie leert hier allemaal vandaag btw? Ik ga hoogstens enkele pagina's doen vandaag, veel meer zal er niet van komen..

Jah tis al zo laat en moet straks weg. Zal er nog het maximale uithalen, meer dan 2 uur zal het niet zijn :p

LaBuenaVida

Legacy Member
Wanneer beginnen de meeste met hun examens en hoeveel examens hebben jullie?

Ik:

11/01: Moduleoverschrijvende test
16/01: Algemene Chemie
19/01: Anatomie, fysiologie en pathologie
23/01: Biologie en overerving
26/01: Biofysica
30/01: Biostatistiek
01/02: Bio-organische Chemie

freakykiller

Legacy Member
Ironpole zei:
Ja voila, zo'n dingen zie je dus in die extra uren. Ik heb 7u wiskunde gedaan en heb op die twee jaar als extra modulorekenen, cryptologie en diophantische vergelijkingen gezien. Was een 'speeluurtje' over wat de leerkracht interesseerde. Bij ons was het ne freak van discrete wiskunde precies dus wij deden vooral dat. Het geeft u geen rechtstreekse voorsprong maar houdt u wel getrained/gestimuleerd.



(ik ben trouwens diene lastefemmer :))

Da had ik al door :unsure:
Er is wel nog een "ward" die mij toegevoegd heeft van 9lives, maar ik kan er nu niet opkomen wie het is :p


aXl_ zei:
mmmh, ik denk wel niet dat er veel middelbare scholen zijn die gaan tot differentiaalvergelijkingen en signaaltransformaties. Dat klinkt als een pak verder dan het leerplan :p

Ik zat op een goede school :cool: (k'deed wel 6 uur economie maar oké :D), daarom dat mijn ma mij dus niet zond naar Izegem :unsure:.

Alteration

Legacy Member
_ns_ zei:
Wie leert hier allemaal vandaag btw? Ik ga hoogstens enkele pagina's doen vandaag, veel meer zal er niet van komen..

Ik. Gisteren geen klop kunnen doen en blijf nu thuis.

Exorikos

Legacy Member
Vandaag op het programma:
stervorming
de hoofdreeks
evolutie van sterren met massa tussen 9 en 15 zonsmassa's

Ik hou van mijn richting, want de meest interessante vakken moeten dan nog komen! :love:

_ns_

Legacy Member
LaBuenaVida zei:
Wanneer beginnen de meeste met hun examens en hoeveel examens hebben jullie?

Ik:

11/01: Moduleoverschrijvende test
16/01: Algemene Chemie
19/01: Anatomie, fysiologie en pathologie
23/01: Biologie en overerving
26/01: Biofysica
30/01: Biostatistiek
01/02: Bio-organische Chemie

17: GPR
21: juridisch informatica
24: GBO :angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry:
30: ethiek

josilirios

Legacy Member
glashelder zei:
Fuck, ik geraak echt niet rond. Twee vakken die ik eigenlijk een beetje heb laten liggen en nu in die 3 weken rond moet krijgen, waarvan ik al 2 dagen heb verspild met niks doen. En dan morgen komt oma en tante en nonkel en nichtje en neefje en blahblah. En dan nog nieuwjaarsavond hier thuis en nieuwjaarsdag bij andere oma. Ik wil geen 2 herexamens :sad:

:rofl:

+ sterkte Matt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan