Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Dennoman

Legacy Member
Voor het eerst sinds 6 jaar geen blok tijdens de feestdagen. Dan denkt ge dat ge uitgebreid gaat vieren, komt er niks van in huis hoor.

Warezdude124

Legacy Member
Baats zei:
Kerstmis is eigenlijk maar iets stoms hé :unsure:
bij mij is de kerstman ook niet gepasseerd, wel een cadeautje van mn ouders, maja... niet hetzelfde hé :sad: . De volgende keer dat die zijn zich in mijn bijzijn durft te vertonen, is hij der geweest, de klootzak.

anyways, on topic
voor oudercontact: Ik ga fysica doen, 99,9% zeker.
na oudercontact: fuck weet het echt ni meer.

Mn leerkracht zei dat er steeds minder mensen aan pure fysica/ wiskunde beginnen, en dat die dan meestal in het onderwijs gaan werken. tja is dat nu goed of ni? En dan een hele uitleg over industrieel en burgerlijk (en dat laatste zou te hoog gegrepen zijn voor een zes uur, maar dan misschien toch weer ni want "ge zij ne speciale" -> dus ja en nee). en dan was er nog sprake van chemie en informatica.
Tja in veel geïnteresseerd zijn heeft ook zn nadelen :(

Kzal miscchien is een topic aanmaken, en mensen zoals Exorikos en DaFreak lastigvallen.

Matt.

Legacy Member
Matt. zei:
Mijn grootmoeder ligt op sterven, zegt m'n zus net. Dit worden weer leuke "feest"dagen...

Zus net huilend thuisgekomen, grootmoeder is zopas overleden. Zucht. Slapeloos nachtje tegemoet wellicht, ik zit hier maar wat te beven. :sad: Is m'n vaders moeder, en vader zit nog een maand in Azië normaal, hem net gesms't en gemaild, maar ie slaapt nog wellicht... Wordt nog lastig. Geen idee als ie op tijd terug thuisraakt, ook nog begrafenis en zo... Niet dat er ooit een goeie timing voor is, maar toch wel heel ongelegen nu...

Matt.

Legacy Member
Utred zei:
Sterkte man. Had je een goede band?

Niet zoals met mijn andere grootmoeder, maar toch, 't was een goed mens en m'n grootmoeder dus dan zijt ge er sowieso wel van aangedaan... Eigenlijk had ik een half jaar geleden al voor mezelf afscheid genomen, dat maakt het nu wat makkelijker. Ze had toen een beroerte en kon niet meer spreken noch bewegen. Daar is ze dan weer wat bovenop gekomen, kon weer wandelen en praten maar was volledig van de wereld. Daarom dat ik ook niet graag meer ging, ik wou haar zo niet herinneren. Toch nog een aantal keer geweest omdat mijn vader het wou, maar als ge al vaarwel hebt gezegd is dat toch anders. Als dat steek houdt, ik weet niet goed hoe ik het moet vertellen...
Eerste van m'n grootouders die overleden is, doet maar raar...

Utred

Legacy Member
Ik ben 2 jaar geleden mijn eerste grootouder verloren, mijn opa. Deed me eigenlijk niets, ookal vond ik dat een fantastische mens. Hij was ook al redelijk afgetakeld, nogal aan het dement worden, en dan is het meer een opluchting dat het gedaan is vind ik eigenlijk, het is geen leven meer zo. Zelfde als bij u eigenlijk, ik had al een hele tijd ervoor afscheid genomen. De dag dat ik het hoorde was mijn eerste gedachte echt: goed dat het gedaan is.

Matt.

Legacy Member
Utred zei:
Ik ben 2 jaar geleden mijn eerste grootouder verloren, mijn opa. Deed me eigenlijk niets, ookal vond ik dat een fantastische mens. Hij was ook al redelijk afgetakeld, nogal aan het dement worden, en dan is het meer een opluchting dat het gedaan is vind ik eigenlijk, het is geen leven meer zo. Zelfde als bij u eigenlijk, ik had al een hele tijd ervoor afscheid genomen. De dag dat ik het hoorde was mijn eerste gedachte echt: goed dat het gedaan is.

Nja, toch. Wetende dat ge die mens nooit meer zult zien... 't Zal zwaar worden morgen, maar 't is beter dan alleen thuis zitten natuurlijk.

Merci voor alle steun gasten.

Th1x4nG

Legacy Member
Sterkte Matt. Hier bij ons thuis hangt er ook een wrange smaak vast aan deze periode. :( Oma is ondertussen 11 jaar geleden gestorven, op oudejaarsavond in de kliniek geraakt en begin januari overleden... Opa is 4 jaar geleden gestorven, de nacht van Kerstmis op tweede kerstdag. De grootouders langs mijn pa z'n kant nooit gekend.

Matt.

Legacy Member
Nog de rest van mijn film uitzien en dan maar proberen slapen... Morgen 10h op, nog eindje rijden naar de grootouders en ervoor nog ne pot koffie drinken met m'n ma en haar vriend...

freakykiller

Legacy Member
Warezdude124 zei:
bij mij is de kerstman ook niet gepasseerd, wel een cadeautje van mn ouders, maja... niet hetzelfde hé :sad: . De volgende keer dat die zijn zich in mijn bijzijn durft te vertonen, is hij der geweest, de klootzak.

anyways, on topic
voor oudercontact: Ik ga fysica doen, 99,9% zeker.
na oudercontact: fuck weet het echt ni meer.

Mn leerkracht zei dat er steeds minder mensen aan pure fysica/ wiskunde beginnen, en dat die dan meestal in het onderwijs gaan werken. tja is dat nu goed of ni? En dan een hele uitleg over industrieel en burgerlijk (en dat laatste zou te hoog gegrepen zijn voor een zes uur, maar dan misschien toch weer ni want "ge zij ne speciale" -> dus ja en nee). en dan was er nog sprake van chemie en informatica.
Tja in veel geïnteresseerd zijn heeft ook zn nadelen :(

Kzal miscchien is een topic aanmaken, en mensen zoals Exorikos en DaFreak lastigvallen.

Gemoet doen wa ge wilt hé, er zijn er weinig die fysica en wiskunde doen idd maar wat boeit dat nu. K'denk dat ge wel aan werk zult geraken zu :p
Over burgelijk te hoog gegrepen, er zijn er genoeg die 6 uur gedaan hebben (ik bijvoorbeeld) en dat aankunnen. K'zou bovendien niet inzien waarom iemand met 6 uur Burgerlijk niet zou aankunnen maar pure Fysica wel. De wisk is er niet simpeler.

Enigste voordeel imo van ingenieur is dat je nog kan kiezen wat uiteindelijk je het meest interesseert omdat je eerst een algemeen jaar hebt. Dan kan je kiezen tussen chemie/informatica/fysica/ etc.

^Innige deelneming Matt.

Ironpole

Legacy Member
Mensen die sterven, of lieven die het uitmaken, allemaal niet bevorderlijk voor examen- of feestsfeer...


Iemand die 6-uur wiskunde doet kan Fysica of Burgerlijk wel aan ze (hangt meer af van de persoon dan van de richting in het middelbaar). Het is eerder waar uw interesse ligt en wat je later wil aanvangen. Mijns inziens heb je met Burgerlijk een bredere toepasbare kennis en kan je nog alle kanten uit. Met Fysica ga je je misschien te hard specialiseren en is een logische invalshoek wel onderzoek/onderwijs. Je kan ook natuurlijk nog steeds Burgerlijk Toegepaste Natuurkunde doen! (Gent)
Vriend van mij deed zijn eerste jaar Burgerlijk in Leuven, had één herexamen maar is dan toch overgeschakeld naar Fysica. Je doet wat uw hart begeerd natuurlijk hé. :p Nog een kennis komt van 6-uur wiskunde en doet Fysica aan de UA. No problemo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan